loading...

با سلامتی

در تولید بسته بندی لوازم یدکی که شامل کارتن و جعبه های مخصوص است، باید نکات مهمی را رعایت کرد. از جمله نکاتی که باید در چاپ کارتن لوازم یدکی در نظر گرفت کیفیت کارتن ها است که با توجه به وزن قطعه و حسا

basalamati بازدید : 413 دوشنبه 07 مهر 1399 نظرات (0)

در تولید بسته بندی لوازم یدکی که شامل کارتن و جعبه های مخصوص است، باید نکات مهمی را رعایت کرد. از جمله نکاتی که باید در چاپ کارتن لوازم یدکی در نظر گرفت کیفیت کارتن ها است که با توجه به وزن قطعه و حساسیت آن ها تولید می شوند. این کارتن ها باید وزن قطعه داخل جعبه را تحمل نمایید و همچنین هنگام جابجایی و در زمان چیده شدن جعبه­ ها بر روی یکدیگر مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد. همچنین سایز بندی کارتن ها باید به گونه ای باشد که متناسب با قطعه مورد نظر طراحی شود. با توجه به این عوامل است که کارتن ها در مدل های گوناگون و متنوعی تولید می گردند.

ما در این مقاله سعی می کنیم انواع مختلف کارتن لوازم یدکی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا با توجه به ویژگی های قطعه مورد نظر خود بهترین گزینه و نوع کارتن را انتخاب کنید؛ زیرا که کارتن لوازم یدکی علاوه بر نگه داری از قطعه شما از آسیب های احتمالی ، معرف آن و هویت بخش به محصول شما است و آن را از سایر لوازم یدکی بازار متمایز می نماید.

پرکاربردترین مدل کارتن لوازم یدکی

اگر بخواهیم واقع بینانه به بازار و سلیقه مشتریان نگاه بیندازیم، اولین چیزی که مشاهده می کنیم این است که هر چقدر بسته بندی محصول زیباتر و شکیل تر باشد مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. بعد از این مرحله که بسته بندی بتواند نظر مشتری را به سمت محصول جلب کند، نوبت نگارش روی کارتن و اطلاعات درج شده بر روی جعبه است که آن می تواند گام دوم را رقم بزند.

هنگامی که متقاضیان لوازم یدکی بازار اطلاعات روی کاغذ را بررسی نمایند، می توانند تصمیم نهایی خود را بگیرند که قطعه مورد نظر همانی است که به دنبالش هستند. این خصوصیات باعث می شوند لوازم یدکی تولید شده شما حرف اول را بزند و مشتری به هنگام خرید رغبت و تمایل بیشتری برای خرید قطعه تولیدی شما را داشته باشد. مدل کارتن لوازم یدکی دارای تنوع زیادی هستند.

یکی از انواع مدل کارتن لوازم یدکی ، کارتن چاپی لمینتی است که کیفیت بالایی دارد. این نوع کارتن ها بیشترین کاربرد را در بسته بندی لوازم یدکی دارند. کارتن های لمینتی به روش دایکاتی چاپ شده و مهم ترین خصوصیت آن این است که به هر شکل و حالتی که مناسب باشد، درآمده و تولید می شوند. در چاپ لمینت ، مقوایی که تولید می شود به وسیله دستگاهی به نام افست بر روی کارتن قرار داده می شود و کیفیت آن را هم بسیار بالا می برد.

لمینت یک فرآیند مهم پس از چاپ کارتن است که نقش مهمی در کیفیت چاپ کارتن لوازم یدکی دارد. این لایه علاوه بر جذاب نمودن کارتن چاپ شده، مانع از رطوبت گرفتن آن می شود و به سالم ماندن قطعه داخل کارتن کمک می کند. در نهایت تمامی کارتن هایی که در ساخت آن ها از لمینت استفاده می شود، مقاوم تر و دارای استحکام بیشتری هستند. فراتر از همه این ها ، لمینت زیبایی را به کارتن لوازم یدکی می بخشد.

چگونگی طرز باز شدن درب کارتن و جعبه

یک محصول که در دنیای مدرن کنونی تولید می شود و در بازار متنوع امروز می خواهد جایی کسب کند باید همه موارد و نکات ، از ابتدای تولید قطعه تا بسته بندی آن را در نظر بگیرد. یک قطعه که تولید می شود به همراه یک بسته بندی جذاب و با کیفیت است که می تواند مدعی رقابت باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد. در این بین کارتن بسته بندی محصول مزیت های فراوانی دارد که به آن اشاره کردیم، از جذابیت بیشتر به محصول تا نگه داری و محافظت از قطعه داخل جعبه. اما نکته ای که شایان ذکر است این است که در تولید کارتن باید به نحوه باز و بسته شدن درب آن نیز توجه ویژه ای داشت.

باید در نظر گرفت که درب کارتن به آسانی باز و بسته شود. جدا از این که نباید کار بی کیفیت باشد یا مقوا ها به راحتی از هم جدا شوند باید کارتن به گونه ای طراحی و چاپ شود که علاوه بر محکم بودن ساخت آن ، درب آن بدون هیچ مشکلی باز و بسته شود. و این شما هستید که باید علاوه بر یک طراحی مدرن و مستحکم ، تمام جزئیات در چاپ آن را مورد توجه قرار داده و بهترین مدل کارتن لوازم یدکی را برای قطعه مورد نظر خود طراحی کنید.

روش های مختلفی در طراحی درب بسته بندی ها وجود دارد؛

  1. کاتن ها می توانند به صورت کشویی باز شوند؛
  2. ممکن است درب کارتن به صورت زبانه ای باشد؛
  3. ممکن است به صورت تاشو طراحی شده باشد.

البته انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد که کمتر کاربرد دارند.

جمع بندی

در دنیای صنعتی و مدرن امروز ، کیفیت و جذاب بودن محصول برای مشتریان حرف اول را می زند. تمام تولیدکنندگان صنایع سعی می کنند همه توان خود را برای بهتر شدن به کار گیرند تا جایگاهی به مراتب بالاتر را کسب نموده و از رقبای خود پیشی بگیرند، صنایع خودرو سازی یکی از این تولیدکنندگان است.

در بازار امروز کسی برنده است که تمام اصول حرفه ای تولید را برای ساخت قطعه خود در نظر بگیرد و تمام نکات و جزئیات ریز و درشت را سر لوحه کار خود قرار دهد. در این رقابت سخت و نفس گیر بازار کسی سربلند بیرون می آید که همه جوانب کار را بسنجد و در تولید محصول خود بهترین ایده ها را به کار گیرد. این ایده ها حتی می تواند شامل نوع باز و بسته شدن درب کارتن لوازم یدکی شما باشد. کارخانه ها و صنایع بزرگ باید علاوه بر کارایی و کیفیت بالای محصول خود به عواملی مانند طراحی بسته بندی و ظرافت آن نیز توجه داشته باشند.

 

منبع:شرکت کارتن لاین

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟