loading...
basalamati بازدید : 157 یکشنبه 03 بهمن 1400 نظرات (2)

پرده شید یک نوع پرده با ساختار مستحکم تری به نسبت پرده های پارچه ای است. شاید بیشتر بتوان آن را شبیه به پرده های کرکره ای دانست با این تفاوت که طرح ها و انواع مختلفی از این نوع پرده وجود دارد که آن را برای هر نوع دکوراسیونی مناسب می سازد.

منبع: گروه وراتی

basalamati بازدید : 634 یکشنبه 03 بهمن 1400 نظرات (0)

پرده برقی را یکی از انواع پرده مدرن خانگی می شناسند. پرده ای که شاید ظاهری شبیه به پرده های همیشگی داشته باشد اما علاوه بر اینکه در زیبایی دکوراسیون خانه تاثیرگذار است، با یک کنترل از راه دور باز و بسته می شود.

منبع : گروه وراتی

basalamati بازدید : 82 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

اتاق پذیرایی به عنوان یکی از مهم ترین فضاهای منزل شما به حساب می آید . همچنین پرده بخش وسیعی از دکوراسیون اتاق پذیرایی شما را دربر می گیرد. در انتخاب پرده پذیرایی باید به اصول مهنی مانند رنگ، جنس، کیفیت، بافت و نوع پرده توجه کرد.

منبع: گروه وراتی

basalamati بازدید : 96 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

برای انتخاب پرده اتاق مطالعه با توجه به این که اتاق مطالعه به عنوان مکانی برای ایجاد آرامش ذهنی و مطالعه کرده اند است، باید نکات مهمی را رعایت کرد.

پرده اتاق مطالعه باید دارای ویژگی هایی مانند کنترل دمای محیط، کنترل نول، ایجاد یک محیط خصوصی تر و کنترل ورود صدای مزاحم باشد.پ

 

منبع : گروه وراتی

basalamati بازدید : 88 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

پرده یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون داخلی فضای اداری است. ماهیت فضایی اداری بسیار بر روند انتخاب پرده اداری تاثیر گذار است.

برای انتخاب پرده مناسب محیط اداری باید به مؤلفه هایی مانند رنگ، جنس، ترک، عایق حرارتی، هزینه، مدل و نوع پرده، مدیریت نور در محیط کار، و تناسب پرده و با محیط دقت داشته باشیم.

پرده  های ونیزی، پرده های غلتکی، پرده های عمودی، پنل پرده از محبوب ترین انواع پرده اداری است

 

منبع : گروه وراتی

basalamati بازدید : 267 یکشنبه 26 دی 1400 نظرات (0)

درحال حاضر افراد زیادی در منزل به صورت دورکاری و آنلاین مشغول کار هستند و دفتر کار خانگی خود را دارند . پرده دفتر کار خانگی یکی از مهم ترین المان های این فضاها است زیرا تاثیر زیادی بر میزان کارایی افراد دارد.

نکات مهمی که خوب است در انتخاب پرده دفتر کار خانگی رعایت کرد عبارت اند از:

  •  جنس پارچه پرده
  • طول و عرض پرده
  •  رنگ الگو پرده
  •  قابل شستشو بودن پرده

منبع : گروه وراتی

basalamati بازدید : 272 یکشنبه 26 دی 1400 نظرات (0)

پرده آشپزخانه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین المان ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما به حساب می آید.

وظایف اصلی پرده های آشپزخانه عبارت اند از ایجاد حریم خصوصی، کنترل نور ورودی و کنترل دمای آشپزخانه است.

پرده های حصیری یا چوبی، پرده های کرکره ای، پرده های زبرا، پرده های دوطرفه، پرده های کلاسیک، برده های مدرن، پرده های نیمه توری، پرده های دو لایه از انواع محبوب پرده آشپزخانه هستند.

در انتخاب پرده آشپزخانه نکاتی مانند ضخامت پارچه، تناسب با دکوراسیون آشپزخانه، قابلیت قابل شستشو بودن بسیار مهم است.

 گروه وراتی

basalamati بازدید : 291 یکشنبه 26 دی 1400 نظرات (0)

اتاق کودک محلی برای آرامش استراحت حتی تفریح کودک است بنابراین در انتخاب پرده اتاق کودک باید وسواس داشت و با آگاهی اقدام به خرید آن کنید.

در انتخاب و خرید پرده اتاق کودک شما باید سن و جنسیت کودک را در نظر بگیرید.

 

 گروه وراتی

basalamati بازدید : 265 جمعه 24 دی 1400 نظرات (0)

پرده یکی از مهم ترین اجزای هر محیطی است بنابراین در خرید آن باید بسیار دقت کرد. مطالعه ی راهنمای خرید پرده به شما این کمک را می کند تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع پرده را برای فضای موردنظر خود انتخاب کنید.

منبع : وراتی

basalamati بازدید : 271 جمعه 24 دی 1400 نظرات (0)

انتخاب پرده اتاق نشیمن چالشی است که برای آن نیاز به راهنمایی دارید.

در انتخاب پرده اتاق نشیمن به نکاتی را باید رعایت کنید این نکات عبارت اند از:

  • انتخاب پرده اتاق نشیمن متناسب با نوع پنجره
  • تناسب رنگ و طرح پرده با مبلمان، دیوارها و فرش
  • کنترل نور خانه با استفاده از پرده مناسب اتاق نشیمن

منبع : گروه وراتی

basalamati بازدید : 43 جمعه 24 دی 1400 نظرات (0)

پرده ناهار خوری تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون آن می گذرد بنابراین انتخاب آن نیاز به دقت فراوانی دارد.

در انتخاب پرده ناهار خوری نکاتی مانند نوع پرده، کیفیت، ارتفاع، رنگ، طرح، جنس، هماهنگی آن با فرش، مبلمان و نوع پنجره ها باید در نظر گرفته شود.

منبع : گروه وراتی

basalamati بازدید : 210 شنبه 08 آبان 1400 نظرات (0)
کارخانه اکسیر به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع رنگ های چوبی، سرامیکی، پوشش های صنعتی، رنگ های ترافیک جدولی و انواع رنگ های ساختمانی شناخته می‌شود. این برند از پیشگامان صنعت رنگ به‌حساب می‌آید و در زمینه انواع پوشش های تخصصی و تولید تخصص دارد. اگر قصد خرید محصولات رنگ اکسیر را دارید، رنگ تهران برای خدمت رسانی آماده است.
تاریخچه رنگ اکسیر
مجموعه رنگ اکسیر از واحدهای مختلفی از جمله واحدهای تولیدی، اجرایی و بازرگانی تشکیل شده است و به کمک نیروی کاری متخصص و مجربی که دارد از تخصص و دانش روز استفاده می‌کند. به‌همین علت این واحد تولیدی توانسته است به بالاترین سطح از استانداردهای بین‌المللی دست یابد و محصولات خود را با قیمتی رقابتی به بازار بفرستد.
شرکت تولید رنگ اکسیر، یکی از کارخانه‌جات تولیدی رنگ است که در ابتدا فعالیت خود را در سال ۱۳۸۶ همراه با یک شرکت آلمانی سرامیک پلیمر آغاز کرد.
با این حال این شرکت خارجی بعد از شروع تحریم‌ها از فعالیت خود صرف نظر کرد و این برند به‌تنهایی فعالیتش را ادامه داد. با این که شرکت خارجی از ادامه مشارک انصراف داد، اما برند اکسیر با تکیه بر توانمندی و دانش اروپایی به‌روز خود توانست در سال ۹۴ فاز اول تولیدی خود را در قم احداث کند.
این مجموعه با رعایت حقوق مصرف کننده، رعایت اصول کاری و به‌عنوان یکی از ارکان باقدرت در صنعت رنگ موفق شده است افتخارات زیر را به‌دست آورد.
  • استاندارد IMS 9001-2015
  • استاندارد ISO 10004-2015
  • استاندارد ISO 10004-2012
  • استاندارد ISO OHSAS18001-2007
نشان استاندارد از سازمان ملی استاندارد
اگر به خرید محصولات رنگ اکسیر از نمایندگی فروش آن علاقه پیدا کردید، باید بگوییم علاوه بر موارد بالا این شرکت اولین برندی است که موفق شد مدرک Icorr را از کشور انگلستان اخذ کند.
basalamati بازدید : 235 پنجشنبه 01 مهر 1400 نظرات (0)

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ و نوعی تبلیغات آنلاین است که وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو (SERP) یا قسمتی از سایت (در نوارهای بالایی و پایینی یا ستون های کناری) برای کاربران نمایش می دهد و به ازای هر کلیک بر روی لینک وب سایت، هزینه ای از شما دریافت می کند.

برای مثال، هنگامی که شخصی کلمات کلیدی با عبارات خاصی را در موتور جستجو وارد می کند، وب سایت شما به عنوان یکی از نتایج جستجو در صفحه نخست نتایج جستجو ظاهر می شود و بازدیدکنندگان را به کلیک کردن بر روی آن ترغیب می کند.

در این میان، تفاوتی ندارد که جایگاه اصلی سایت شما در صفحه دوم باشد یا هزارم، تا زمانی که هزینه ای بابت تبلیغات پرداخت کنید می توانید در صفحه نخست بمانید.

تفاوت CPC و PPC چیست؟

بسیاری افراد دو مفهوم CPC و PPC را با یکدیگر اشتباه می گیرند. بنابراین، اگر برای شما نیز سؤال شده است که تفاوت CPC با تبلیغات کلیکی چیست، بدانید که تنها نیستید. این دو مفهوم بسیار به هم نزدیک و مرتبط هستند.

CPC مخفف «Cost Per Click» به عبارت «هزینه به ازای هر کلیک» ترجمه می شود و مبلغی است که تبلیغ کننده برای هر کلیک روی تبلیغ، از شما دریافت می کند. بنابراین، شما در هنگام انجام روش تبلیغ PPC باید هزینه ای در ازای هر کلیک پرداخت کنید که آن را CPC می نامند.

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات کلیکی

شاید با خود بیندیشید که مزیت قرار گرفتن موقت در صفحه نخست و استفاده از استراتژی بازاریابی PPC چیست؟ مزایای تبلیغات کلیکی شامل موارد زیر هستند:

  • PPC نتایج سریع ایجاد می کند.
  • تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه هستند.
  • به راحتی می توانید تبلیغات کلیکی را کنترل و آزمایش کنید.
  • تغییرات الگوریتم گوگل تأثیر اندکی بر تبلیغات کلیکی دارند.
  • داده های به دست آمده از PPC می توانند استراتژی SEO شما را بهبود ببخشند.
  • PPC به شما این امکان را می دهد که مشتریان ایده آل خود را هدف قرار دهید.
  • تبلیغات کلیکی به شما کمک می کند حتی با رتبه پایین نیز به صفحه نخست SERP راه پیدا کنید.
  • تبلیغات کلیدی به معرفی برند تجاری و کسب و کار شما به مخاطبان بیشتر و محقق سازی برندینگ کمک می کنند.

در کنار مزایای متعدد تبلیغات کلیکی، معایبی نیز وجود دارند. متأسفانه بسیاری از سایت ها با استفاده از ربات ها، برنامه ها و… تعداد کلیک های صورت گرفته بر تبلیغات شما را افزایش می دهند تا درآمد بیشتری به دست بیاورند. به این ترتیب، ترافیک ورودی سایت به صورت فیک یا جعلی بالا می رود؛ اما بازخورد مطلوب ایجاد نمی شود.

یکی دیگر از معایب تبلیغات کلیکی، عدم افزایش قابل توجه نرخ تبدیل است. PPC می تواند سایت، خدمات یا محصولات شما را در معرض دید مخاطبان قرار دهد؛ اما این روند همیشه به خرید منجر نمی شود.

شما باید دانش لازم برای ایجاد یک کمین تبلیغاتی مناسب و زمان کافی برای بهینه سازی و توسعه کمپین ایجادشده را داشته باشید؛ در غیر این صورت، نتیجه مطلوبی به دست نمی آورید.

انواع تبلیغات کلیکی چیست؟

پیش از هر چیزی باید بفهمید که مناسب ترین نوع PPC چیست. مناسب بودن تبلیغات، به نوع و سایز کسب و کار شما بستگی دارد. به طورکلی، انواع تبلیغات کلیکی شامل موارد زیر هستند:

  1. تبلیغات در جستجو (Search ADs)

حتماً تاکنون عبارت «AD» را در کنار لینک برخی از نتایج جستجو مشاهده کرده اید. این روش تبلیغات را Search Ads میگویند.تبلیغات گوگل یا Google Ads یکی از رایج ترین پلتفرم های این نوع تبلیغات کلیکی است که برندها و کسب وکارها در سراسر جهان از آن بهره می گیرند.

این روش تبلیغات در ایران نیز بسیار رایج است و معمولاً با قیمت حدوداً ۷۰۰ تومان به ازای هر کلیک می توان آن را انجام داد. کافی است یک عبارت های کلیدی مناسب را با استفاده از ابزارهای آنالیز گر کلمات کلیدی پیداکرده و برای Search ADs از آن بهره بگیرید.

الگوریتم گوگل، محتوای شما را به عنوان یکی از نتایج تشخیص داده و در صفحه نخست نتایج جستجو نمایش می دهد.

  1. تبلیغات همسان یا نیتیو (Native ADS)

تبلیغات همسان یا نیتیو مانند بخشی از محتوا برای کاربران نمایش داده می شود و هیچ مزاحمتی برای آن ها ایجاد نمی کند. این نوع تبلیغات کلیکی تحت عنوان «محتوای حمایت شده» یا «محتوای پیشنهادشده» در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

معمولاً برندهای تجاری بزرگ از این نوع تبلیغات کلیکی بهره می گیرند؛ اما تبلیغات همسان برای معرفی برندهای ناشناخته یا کمتر شناخته شده نیز روشی مؤثر است.

تبلیغات نیتیو به شما متن و تصویر در محیط سایت نمایش داده می شوند. این تبلیغات می توانند به صورت هدفمند (ازنظر زمان، مکان، ویژگی مخاطبان و…) و تنها به افرادی خاص نشان داده شوند.

تأثیر این تبلیغات بیشتر از تبلیغات بنری و پلتفرم های رسانه ای بوده و ازنظر هزینه، مقرون به صرفه تر است. هزینه این تبلیغات، حاصل ضرب تعداد کلیک درخواستی با قیمت هر کلیک است.

  1. ریتارگتینگ (Retageting)

یکی از روش های تبلیغات، بازگرداندن بازدیدکنندگان قبلی سایت است که به عنوان ریتارگتینگ شناخته می شود. هدف این نوع PPC، کاربرانی هستند که یک بار از سایت شما بازدید کرده باشند.

این نوع تبلیغات کلیکی به صورت هدفمند است و با نمایش دادن تبلیغ سایت و محتوای شما به مخاطبان موردنظر، موجب محقق شدن برندینگ و بالا بردن نرخ تبدیل و ترافیک ورودی سایت شما کمک می کند. هزینه ریتارگتینگ در ایران حدوداً ۱۰۰۰ تومان به ازای هر کلیک است.

  1. تبلیغات بنری (Banner ADs)

تبلیغات بنری که معمولاً در نوار بالایی یا ستون های کناری سایت نمایش داده می شوند، در گذشته تنها به صورت اجاره ای بودند. به این ترتیب، تنها نمایش دادن آن ها در سایت نیز هزینه ای در پی داشت.

امروزه از تبلیغات بنری به عنوان یکی از روش های PPC نیز استفاده می شود و نیازی به پرداخت هزینه به ازای نمایش دادن آن در سایت نیست. تبلیغات بنری در ایران بسیار ارزان است و معمولاً با قیمت حدود ۳۰۰-۵۰۰ تومان به ازای هر کلیک انجام می شود.

بهترین پلتفرم های PPC

 پلتفرم های متعددی وجود دارند که انواع تبلیغات کلیکی را انجام می دهند؛ اما دو نمونه از رایج ترین پلتفرم ها، گوگل و بینگ نام دارند. برای یک درست، در اینجا به شما گفته می شود که مناسب ترین پلتفرم های PPC چیست:

  • Google Ads

گوگل همواره به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های PPC شناخته می شود که به طور متوسط، در هر ثانیه ۹۰ هزار سرچ را پردازش می کند. بنابراین، شما می توانید مخاطبان خود را در میان یک جمعیت بزرگ پیدا کنید.

نکته منفی گوگل ادز این است که کلمات کلیدی در این پلتفرم بسیار رقابتی هستند؛ یعنی هزینه تبلیغات شما ممکن است بیشتر شود.

  • Bing Ads

تبلیغات در بینگ می تواند شانس پیدا کردن مخاطبان بالقوه را کاهش دهد؛ زیرا مخاطبان این پلتفرم در حدود ۳ میلیون نفر هستند. بااین حال، تبلیغات در بینگ می تواند با هزینه کمتری انجام شود.

  • AdRoll

AdRoll یک پلتفرم هدف گیری مجدد است که تبلیغ را برای افرادی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند نمایش می دهد.

مزیت پلتفرم AdRoll این است که می تواند تبلیغات را در گوگل و سایت های رسانه های اجتماعی نمایش دهد.

سخن پایانی

در این مقاله خواندید که تبلیغات کلیکی چیست و چه مزایا، معایب و انواعی دارد. با توجه به اینکه احتمال کلاه برداری در این روش تبلیغ زیاد است، شما می توانید از ارائه دهندگان معتبر این سرویس در ایران کمک بگیرید.

ازجمله ارائه دهندگان ایرانی تبلیغات کلیکی در ایران می توان به یکتانت، صباویژن، مدیااد، تپسل، کاپریلا و کلیک یاب اشاره کرد که خدمات اطمینانی را قیمت مناسب به شما ارائه می دهند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 62 پنجشنبه 01 مهر 1400 نظرات (0)

پولدار شدن در قرن جدید بیشتر از اینکه به ماهیچه های دست و پا ارتباط داشته باشد، ماهیچه های مغزی قوی ترین نیاز خواهد داشت. یکی از بهترین ایده هایی که می تواند با کمترین هزینه، درآمدهای قابل توجهی را برای کاربران امروزی به دنبال داشته باشد، افیلیت مارکتینگ است.

خیلی ها از آن فراری هستند و معتقدند که روش منسوخ شده ای است. برخی هم معتقدند که نمی توان با استفاده از آن به درآمدهای قابل توجه دست یافت. اما ما به شما می گوییم که دلیل اصلی چنین تصوراتی در درجه اول نداشتن اطلاعات کافی و درست درباره افیلیت مارکتینگ و در درجه دوم مشاوره های اشتباهی است که در این باره ارائه می شود.

در این مقاله با آشنایی کامل با این روش درآمدزایی و کسب و کار، علاوه بر این که به درک روشنی از آن خواهید رسید، می توانید خود را برای ورود به یک کسب و کار فوق العاده پول ساز و کم هزینه آماده کنید.

Affiliate Marketing چیست؟

یکی از مهم ترین فاکتورهای شغل هایی که به واسطه گسترش اینترنت به وجود آمده اند، درآمد بسیار بالا در کنار هزینه های بسیار معقول و اندک است. افیلیت کسب و کاری است که دقیقاً با همین ویژگی ها گسترش پیدا کرده است. اگر بخواهیم به صورت تحت الفظی عبارت Affiliate Marketing را ترجمه کنیم، به عبارت بازاریابی وابسته خواهیم رسید که خیلی برای آن رواج نداشته و کاربران معمولاً این روش کسب و کار را با همان عنوان انگلیسی آن یعنی افیلیت مارکتینگ می شناسند.

افیلیت مارکتینگ به عنوان یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ، یک روش کسب درآمدی است که شما در آن با تبلیغ و معرفی محصولات سایر شرکت ها، برای آنها مشتری جذب کرده و از فروش صورت گرفته درصدی از سود را به عنوان کمیسیون و دستمزد دریافت می کنید. کاری که در گذشته و بدون استفاده از اینترنت نیز با عناوین مانند بازاریابی یا کارشناس فروش حضوری در بازار ایران شناخته شده است.

البته این تعریف یک تعریف خیلی سطحی از این کسب و کار است و برای درک عمیق آن لازم است تا ساز و کار کامل اجرایی نمودن آن را با شما در میان بگذاریم.

انواع افیلیت مارکتینگ

در بند قبلی سعی کردیم تا خیلی ساده به بررسی پاسخ سؤال Affiliate Marketing چیست؟ بپردازیم. اما این پرسش هنوز به صورت کامل پاسخ داده نشده است. برای اینکه بهتر از همیشه این کسب و کار را بشناسید، لازم است تا برخی از انواع آن را معرفی کنیم. با تعریفی که در بند قبل ارائه دادیم، استفاده از هر روشی حتی بازاریابی حضوری را نیز می توان به نوعی افیلیت مارکتینگ معرفی کرد.

انواع این کسب و کار بیشتر به تکنیک هایی اشاره دارند که برای تبلیغ و معرفی محصولات شرکت های اصلی از آن استفاده می شود. این انواع به شرح زیر هستند:

  • شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین روش های کم دردسر و با درآمد بالا برای اجرای افیلیت مارکتینگ، استفاده از شبکه های اجتماعی است.

شما می توانید از طریق فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب مخاطبین را با تولید محتوای جذاب به صفحه تان بکشانید و سپس در ازای خرید آن ها از لینک مورد نظر شما، در آمد کسب کنید.

  • ایمیل مارکتینگ

هر چند این روش یک کسب و کار مستقل برای بسیاری از شرکت ها برای معرفی محصولات است، اما هر کسی می تواند از این ایده برای افیلیت نیز استفاده نماید. در آن شما محصولات شرکت مادر را با استفاده از ابزار ایمیل به مشتریان معرفی می کنید.

  • سایت معرفی محصولات

در این سایت ها شما می توانید به ارائه اطلاعاتی برای شناخت هر چه بهتر محصولات مختلف اقدام کرده و در انتهای مقاله ها لینک های خرید محصول را برای خرید از شرکت مادر در نظر بگیرید.

  • وبلاگ نویسی

تولید محتوا متنی بلاگ نیز می تواند یکی از تکنیک های جذاب برای معرفی محصول و افیلیت باشد.

  • تبلیغات در سایت های پربازدید

این روش ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری نسبت به تکنیک های قبلی برای افیلیت مارکتینگ باشد اما در همان شروع درآمدهای قابل توجهی را نیز برای کاربران ایجاد خواهد کرد. شما می توانید لینک افیلیت یک محصول را در سایت های پربازدید تبلیغ نموده و از خریدهای صورت گرفته کمیسیون دریافت کنید.

چگونه یک کمپین افیلیت مارکتینگ اجرا کنیم؟

برای اینکه یک کسب و کار جدید آغاز کنید، ابتدا باید با مراحل انجام آن و همچنین شرایط لازم با آن آشنا باشید. برای این منظور در این بخش مراحل اجرای Affiliate Marketing را با هم مرور می کنیم.

البته باید دقت کنید که انتخاب تکنیک مورد علاقه می تواند این مراحل را برای شما کمی تغییر دهد. با این حال به صورت کلی از مراحل زیر می توانید برای به اجرا در آوردن یک پروژه افیلیت استفاده نمایید.

قدم اول: انتخاب پلتفرم

در قدم اول شما باید پلتفرم مورد نظر برای اجرای افیلیت را انتخاب کنید. فیس بوک، اینستاگرام، سایت اینترنتی، تلگرام، یوتیوب یا حتی تبلیغات آزاد در سایت های پربازدید می تواند پلتفرم های مناسبی برای این منظور باشند.

بسته به اینکه در کدام یک حرفه ای هستید و یا در چه سطح می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید، یکی از این پلتفرم ها را انتخاب کنید.

قدم دوم: فیلد کاری خود را مشخص نمایید.

شما در حال راه اندازی یک مغازه اینترنتی هستید که قرار است محصولات آن را شرکت های دیگری تأمین نمایند. در مغازه اینترنتی خود چه محصولاتی می فروشید؟ دقت کنید که پاسخ این سؤال نباید از جون مرغ تا شیر آدمیزاد باشد.

رقابت در سئو و دیجیتال مارکتینگ در اینترنت بسیار بالا است و شما برای شروع نمی توانید در انبوهی از کلمات کلیدی کسب و کار موفقی داشته باشید. عدم موفقیت در گام های اول نیز می تواند باعث دلسردی شما شده و شرایط بسیار پیچیده ای را برای شما ایجاد نماید. به همین دلیل توصیه می کنیم که در این مرحله از اجرای افیلیت مارکتینگ محصولات مشخص و محدودی را انتخاب نمایید.

قدم سوم: فروشگاه مادر یا فروشگاه های مادر را انتخاب کنید.

شما مجبور به تبلیغ محصولات یک فروشگاه خاص نیستید اما لازم است در انتخاب فروشگاه اصلی دقت زیادی کنید. فروشگاه مورد نظر هم باید شرایط افیلیت مارکتینگ خوبی را در اختیار شما قرار دهد و هم دارای اعتبار و شرایط خوبی در اینترنت باشد که کاربران آن را به عنوان یک فروشگاه معتبر قبول داشته باشند.

قدم چهارم: تولید محتوا پادشاه است.

در این مرحله باید دست به تولید محتوای منحصر به فرد و جذاب بزنید تا کاربران ترغیب به خرید شوند. دقت کنید که محتوای شما حتی می تواند با خود فروشگاه اصلی نیز رقابت کند.

قدم پنجم: از روش های مختلف جذب ترافیک استفاده کنید.

تبلیغات پولی، تبلیغات رایگان، لینک سازی خارجی، رپورتاژ و روش های این چنینی در این مرحله از اجرای افیلیت مارکتینگ باید به کار گرفته شوند تا کاربران بیشتری با سایت و یا پلتفرم شما آشنا شوند.

قدم ششم: روش های سئو و دیجیتال مارکتینگ را به کار بگیرید.

حالا نوبت به استفاده از تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ می رسد. برای این منظور حتی می توانید مشاوره های تخصصی دریافت کنید.

Affiliate Marketing چه مزیت هایی دارد؟

مهم ترین مزیت هایی که در این کسب و کار در اختیار خواهید داشت به شرح زیر است:

  • شروع یک کسب و کار پردرآمد با کمترین هزینه ها
  • امکان استفاده از محصولات چندین فروشگاه به صورت هم زمان
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه های جانبی مانند مالیات، انبارداری، ارسال و بسته بندی محصولات و …
  • عدم نیاز به گارانتی محصولات و همچنین رسیدگی به شکایت ها و سؤالات خریداران
  • بهره وری سریع و آسان
  • امکان اجرا بدون نیاز به دفتر
  • عدم نیاز به وقت خیلی زیاد بعد از گذشت مراحل اولیه

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 66 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)

نورپردازی نمای ساختمان، در زیبایی بیشتر یک ساختمان موثر است. نورپردازی ساختمان با چراغ های رنگارنگ، می تواند ظاهر یک ساختمان کسل کننده را به یک فضای چشم نواز تبدیل کند. این تکنیک ظاهر ساختمان را برجسته تر نشان می دهد و می تواند یک ویژگی کلیدی ساختمان محسوب شود.

به گفته معماران و کارشناسان، ساختمان هایی که با نورهای زیبا تزئین می شوند، می توانند بر زیبایی محیط اطراف نیز تاثیرگذار باشند. نورپردازی مناسب نما، اولین جلوه عالی را از ساختمان ایجاد می کند و به طور قابل توجهی همه چشم ها را به خود خیره نگه می دارد.

نورپردازی نمای ساختمان | شرکت معماری چیدمانه

اهمیت نورپردازی ساختمان چیست؟

نورپردازی منظم نما، در درجه اول به برجسته سازی ویژگی های اصلی ساختمان کمک می کند. علاوه بر این، می توان از آن برای ایجاد حس هنری در نمای بیرونی یا سایه های مختلف استفاده کرد. به گفته کارشناسان طراحی، نورپردازی ویژگی های یک ساختمان را بیشتر نمایان می کند.

می توان چراغ ها را در پشت یک شیء برای روشنایی پس زمینه قرارداد یا برای افزودن کنتراست، از نورپردازی برای ستون ها استفاده کرد. همچنین، می توان یک شیء خاص را برجسته کرد تا به عنوان مرکز جاذبه استفاده شود.

انواع نورپردازی ساختمان

نقشه های معماری مدرن، با انواع نما تزیین شده است و نورپردازی به آن روحیه می بخشد. طراحی نما و نورپردازی و نحوه نورپردازی، ممکن است از نظر شکل و طراحی متفاوت به نظر برسد. به عنوان مثال، وقتی در شب از نور مصنوعی برای روشن کردن استفاده می شود، این امر در طول روز و با تغییر جهت نور، ظاهر بنا را تغییر می دهد.

انواع نورپردازی ساختمان | شرکت معماری چیدمانه

روشنایی نماهای عمودی و افقی

می توان از پرتوهای باریک نور برای تشدید تقسیم های عمودی استفاده کرد. نماهای افقی نیز، معمولا سایه های طولانی و سنگینی ایجاد می کنند. در این موارد، می توان با افزایش افست روشنایی از نما، این امر را کاهش داد.

روشنایی نماهای بافت دار

نماهای بافت دار، امکان استفاده خلاقانه از تکنیک های متعدد نورپردازی را فراهم می آورند. در این موارد، می توان از چراغ های LED برای روشن کردن این پوشش های کاریزماتیک استفاده کرد.

اصول مهم نورپردازی ساختمان

سازه های بزرگی در سراسر جهان وجود دارند که تنها به دلیل به کارگیری روش های خلاقانه، از دیگر بناها متمایز شده اند. در سال های اخیر، نورپردازی نمای بیرونی ساختمان بسیار باب شده است و امروزه به عنوان یک عنصر حیاتی و راهی عالی برای جذابیت ظاهری یک ساختمان به شمار می رود.

نورپردازی می تواند زیبایی و ظرافت شبانه را با ظاهر روز ساختمان سازگار کند. نورپردازی فضایی هیجان انگیز ایجاد می کند که باعث جذب افراد شده و می تواند نظر آن ها را به خود جلب نماید. در این میان، استفاده از نورپردازی کم مصرف، علاوه بر جذابیت ظاهری، می تواند تاثیر چشمگیری در مصرف بهینه انرژی ساختمان نیز بگذارد.

بنابراین، اگر به دنبال روش های به روز و مدرن هستید و قصد دارد در مورد نحوه انتخاب نورپردازی مناسب نما برای پروژه آینده خود تصمیم بگیرید، جای خوبی آمده اید. در ادامه قصد داریم نکاتی را که باید به هنگام انتخاب محصولات نورپردازی نمای مورد نظرتان در نظر بگیرید، عنوان کنیم.

در ابتدا این سوال مطرح می شود که شما قصد دارید کدام قسمت را روشن کنید. بنابراین، شما نیاز به نوپردازی کل نما ندارید و فقط باید فضا های ضروری نما را روشن کنید. این نقاط معمولا بیشترین تاثیر را روی ساختمان می گذارند.

توصیه می شود مناطقی از سازه را که به دلیل ساختمان های مجاور، درختان و حداکثر تاثیر بینندگان، کمترین انسداد در دید را دارند، انتخاب نمایید. این بینندگان می توانند سرنشینان خودرویی باشند که در پشت چراغ راهنمایی منتظر هستند و یا افرادی که در قسمت ورودی و خروجی ساختمان تردد می کنند.

توجه داشته باشید که آب نماهای موجود در حاشیه، می توانند جلوه های نور را با بازتاب آن تقویت نمایند. روشنایی بیرونی اطراف سازه، می تواند باعث کاهش اثر نور شود. بنابراین، توصیه می شود قسمت های تیره تر نما را انتخاب کنید.

اصول مهم نورپردازی ساختمان | شرکت معماری چیدمانه

نورپردازی نمای ساختمان را از کجا شروع کنیم؟

هر پروژه طراحی شامل یک نقطه شروع به منظور طراحی شماست. بنابراین، تصمیم گیری در مورد پروژه روشنایی نما، اهمیت ویژه ای دارد. ایده  شما بر تمامی تصمیمات طراحی تاثیر گذار بوده و به سوالاتی مانند اینکه می خواهید چه حالتی را ارائه دهید و نوع سبک نورپردازی و غیره چیست، پاسخ می دهد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع ساختمان شما برای اجرای پروژه است. به عنوان مثال، بناهای کوچک و فضاهای خرده فروشی را، می توان از طریق نورپردازی های عجیب و غریب فعال کرد. در حالی که، یک برج اداری می تواند از طریق نورپردازی وسیع و سبک پویا، به نقطه عطفی در شهر تبدیل شود.

مفهوم و طرح اصلی ساختمان را می توان از طریق سبک های نورپردازی حفظ کرد. بنابراین، بهتر است با دقت تمام، طراحی، تقارن الگوها، مقیاس، ریتم و تعادل کنتراست حالت فضا را تشخیص دهید تا بتوانید از طریق یک نورپردازی اصولی، آن را برجسته تر نمایان کنید.

در ادامه، ملاحظات و اقدامات احتیاطی رایجی را هنگام طراحی روشنایی نمای ساختمان باید در نظر داشته باشید. بر اساس شرایط خاص هر پروژه روشنایی، برخی از این ملاحظات از اهمیت بیشتری برخوردارند و برخی دیگر نیز می توانند نادیده گرفته شوند. به عنوان مثال، ارتفاع ساختمان، طول و عرض آن، موقعیت منبع نور، جنس نما، وزن بافت سبک و غیره، از جمله مواردی هستند که هنگام انتخاب نورپردازی مناسب اهمیت زیادی پیدا می کنند.

منبع : شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 101 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)

ما در این مطلب بررسی خواهیم کرد که سئو محلی در چه شرایطی می تواند به سئوی شما لطمه بزند و آموزش می دهیم چطور می توانید با انجام صحیح آن به رشد سایت خود کمک کنید. تا انتها همراه ما باشید.

چرا سئو محلی مهم است؟

اگر سئو محلی به صورت بالقوه می تواند به سایت شما ” لطمه ” بزند، چرا اصلا باید آن را انجام دهید؟

دو دلیل خوب برای آن داریم؛

سئو محلی ترافیک عبوری را جذب می کند

تصور کنید به شهرستان رفتید تا در مراسم اقوام خود شرکت کنید.

شب قبل از مراسم، در اتاق هتل نشستید و هوس یک پیتزای بزرگ و پر از پنیر می کنید.

گوشی خود را بر می دارید و وارد گوگل می شوید تا چه کار کنید؟

” پیتزافروشی را جستجو می کنید؟ “

من اینطور فکر نمی کنم. شک ندارم جمله ای که جستجو خواهید کرد شبیه این جمله است: ” بهترین پیتزا فروشی در طرقبه “. به عبارت دیگر نام آن مکان را در جستجوی خود قرار خواهید داد.

اگر گوگل نتایج را مناسبی را به شما نشان ندهد قطعا نمی گویید ” اطلاعات خوبی بود ” و بعد بدون شام خوردن بخوابید!

شماره تلفن یک رستوران را به شکلی دیگر یافته و پیتزا سفارش می دهید یا سوار تاکسی خواهید شد و به پیتزا فروشی مورد نظر می روید.

از طرفی، تنها شما این کار را انجام نمی‎ دهید. در واقع، بیش از ۵۰ درصد جستجوهای محلی منجر به بازدید واقعی از خود فروشگاه می شود.

همچنین، شما تنها فردی نیستید که جستجوی محلی را انجام می دهید. تقریبا ۴۶ درصد جستجوگرهای گوگل دنبال یک نتیجه محلی می گردند.

آمار قابل توجهی است!

بنابراین، مرتبه بعدی که خواستید بی خیال جستجوی محلی شوید، تجدید نظر کنید. چون با انجام این کار، شاید آن فردی را که به سفر آماده است، به پیتزا فروشی خود بکشانید.

سئو محلی رتبه شما در گوگل را بالاتر قرار می دهد

تمام ما از شاخص های کلیدی عملکرد که باید آن ها را برای کسب رتبه در گوگل پیگیری کنیم، به خوبی آگاه هستیم.

دو مورد از آن ها عبارتند از:

  • کلیک هایی که روی آدرس سایت شما می شود،
  • بررسی رتبه کلمات کلیدی که بالا می رود.

با سئو محلی می توانید هر دو را محقق کنید؛ یعنی با یک تیر، دو نشان!

صفحات شهرها: برای سئو خوب است یا بد؟

خیلی وقت پیش در روزگار تاریک سئو ، وب مسترها از صفحات شهرها برای گنجاندن بیش از حد کلمات کلیدی محلی استفاده می کردند تا رتبه های بالاتری در گوگل به دست آورند.

به عنوان مثال، یک صفحه درست می کردید و در مورد تحویل گل مطلبی داخل آن می نوشتید.

سپس، محتوای خود را در چندین صفحه کپی می کردید و در هر کدام از آن ها اسم یک شهر متفاوت را قرار می دادید.

بنابراین، یک صفحه برای ” تحویل گل در مشهد “، ” تحویل گل در تهران ” و ” تحویل گل در اصفهان ” و هر کدام دقیقا محتوای یکسانی داشتند.

خیلی طول نکشید که گوگل متوجه این تاکتیک اسپم وار شد. این شرکت زمانی که الگوریتم پاندای خود را راه انداخت، سایت هایی را که از این روش استفاده کرده بودند جریمه کرد.

بنابراین، صفحات شهرها می توانند اینگونه به سئوی سایت شما لطمه بزنند و باعث جریمه شدن آن شوند. اما اگر کارتان را درست انجام دهید، نتیجه مثبتی می گیرید. بنابراین به این جمله می رسیم که…

برای مهم ترین شهر ها صفحه متفاوت بسازید

اگر می خواهید تمام شهرهای یک منطقه را فهرست کنید، آن ها را در یک صفحه قرار دهید. نیازی نیست برای کسب رتبه برای هر شهر یک صفحه جداگانه برای آن ها بسازید.

اگر می خواهید صفحات متفاوت باشند، برای هر ناحیه یا شهر یک محتوای بی همتا بنویسید. به عبارت دیگر، همه چیز به خود شما بستگی دارد.

به سادگی می توانید تمام شهرهایی که آن جا خدمات دارید در یک صفحه قرار دهید یا می توانید برای هر شهر یک صفحه جداگانه درست کنید.

گرچه، زمانی که روش دوم را انتخاب می کنید، مطمئن شوید محتوای داخل هر صفحه یونیک باشد. منظور ما از یونیک این نیست که بازسازی کنید و کلمه گل فروشی را به فروشگاه گل تغییر دهید.

باید برای موقعیت هدف خود تحقیق کنید و سپس اطلاعات مفید و خاصی بنویسید که برای خوانندگان آن شهر یا موقعیت مفید هستند.

به عنوان مثال:

  • اگر لوله کش هستید، در مورد مشکل آب سخت در آن منطقه صحبت کنید.
  • اگر گل فروش هستید، نحوه کاشت گیاهان مختلف در آن شرایط آب و هوایی را توضیح دهید.
  • اگر در حوزه املاک و مستغلات فعالیت می کنید، در مورد شرایط ساخت و ساز حرف بزنید.

تصویر زیر یک مثال عالی از سایت ۷th State Builders است.

اضافه کردن اطلاعات در مورد یک شهر نیز راهی عالی برای به دست آوردن اعتماد مشتریانتان است.

آن ها متوجه خواهند شد که در مورد منطقه آن ها چقدر اطلاعات دارید و برای حل مشکلات خاص شهر خود به شما اعتماد می کنند.

نکته مهم: مطمئن شوید این اطلاعات در سایت تان به شکل های گوناگون ارائه شود. با توجه به این که گوگل اولویت خود را روی ایندکس سایت هایی گذاشته است که برای دستگاه های موبایل بهینه شده اند، باید شما نیز این بهینه سازی را در اولویت خود قرار دهید تا رتبه تان از دست نرود.

۵ نکته در زمینه بهینه سازی برای جستجوی محلی

نکات زیر را برای کسب رتبه بالاتر به کار بگیرید.

از Google My Business استفاده کنید

فراموش نکنید، ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات و قرار دادن آن ها در دسترس کاربران آنلاین است. هدف آن نشان دادن نتایجی به افرادی است که دقیقا دنبال آن ها می گردند.

به عبارت دیگر، اگر آن ها بتوانند کسب و کار شما را تایید کنند، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو گوگل دارید.

نقش Google My Business این جا مشخص می شود؛ زمانی که در Google My Business ثبت نام می کنید، گوگل با اطمینان، محتوایتان را در اختیار جستجوگران قرار می دهد.

خوشبختانه Google My Business رایگان بوده و استفاده از آن ساده است. به راحتی یک حساب درست کنید، مدعی کسب و کار خود شوید و تا جایی که می توانید اطلاعات مختلف آن را در اختیار گوگل قرار دهید.

تصاویر و نظر مشتریان (به همراه پاسخ به نظرات) می تواند به بهینه سازی حساب تان در Google My Business کمک کند.

داخل بسته نقشه محلی گوگل قرار بگیرید

تابحال هنگام یک جستجوی لوکال ، با سه پیشنهاد ویژه از گوگل مواجه شده اید؟

منظور ما چیزی شبیه به تصویر زیر است:

در Google My Business ثبت نام کنید

همانطور که در بالا توضیح دادیم، گوگل اولویت خود را روی سایت هایی می گذارد که قبلا تایید کرده است.

تمام جزئیات کسب و کار خود را در اختیار گوگل قرار دهید

تمام اطلاعات کسب و کار خود، از جمله نام شرکت تان، آدرس، شماره تلفن و ساعات شروع و پایان کار را در اختیار گوگل قرار دهید.

تصاویر و سایر فایل های رسانه ای نیز بسیار موثر هستند.

از نظرات در مورد کسب و کار خود استفاده کنید

هرچه نظر کاربران در مورد فعالیت شما بیشتر و بهتر باشد، شانس بیشتری برای قرارگیری در بسته نقشه محلی گوگل خواهید داشت.

بله درست حدس زدید، این کسب و کارها فوق العاده خوش شانس هستند.

به احتمال خیلی زیاد جستجوگران از بین یکی از آن ها انتخاب خود را انجام خواهند داد و دیگر به جستجو ادامه نمی دهند. شما نیز با استفاده از تکنیک های درست می توانید بخشی از این بسته نقشه محلی (Local Map Pack) باشید.

برای این که شانس خود را افزایش دهید تا یکی از این ۳ جایگاه ویژه را به دست آورید، ۳ کار زیر را پیشنهاد می کنیم:

۱.‌ ساختار لینک دهی داخلی خود را به شکلی صحیح پیاده سازی کنید

آیا می دانستید تغییر ساختار لینک دهی داخلی به نتیجه گیری شما از سئو کمک خواهد کرد؟

بدون شک، سایت های خارجی که به سایت شما لینک دادند تاثیر زیادی روی سئو دارند. ولی اگر نتوانید لینک های خارجی به دست آورید، لینک دهی داخلی در زمینه های زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • فرآیند گردش در سایت شما و پیدا کردن بخش های مختلف آن (مسیریابی داخل آن) بهتر می شود.
  • به گوگل نشان می دهید کدام صفحات سایت شما مهم تر هستند.
  • معماری سایت خود را بهبود می بخشید.

تمام این کارها به شما کمک خواهد کرد رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید و افراد با احتمال بیشتری با انجام یک جستجوی محلی شما را پیدا کنند.

۲. اطلاعات NPA خود را ثبت کنید

NPA مخفف اسم، شماره تلفن و آدرس است. به طور کلی، NPA مربوط به اطلاعات کسب و کار شما در محیط آنلاین می شود. سایت خودتان اولین مکانی است که باید NPA را در آن قرار دهید.

این اطلاعات را می توانید همیشه در پایین صفحه هوم سایت خود، یعنی محل مورد انتظار بازدیدکنندگان قرار دهید.

همچنین ایده خوبی است که اطلاعات کسب و کار خود را در خبرخوان های آنلاین ثبت کنید. این خبرخوان ها اطلاعات را در اختیار سایت های برتری مانند TripAdvisor، Yelp و موتور جستجو بینگ مایکروسافت قرار می دهند.

سه سایتی را که نباید در همین زمینه فراموش کنید نام می بریم.

  • Data Axle
  • Factual
  • Neustar Localeze

قرار دادن اسم سایت خود در تمام خبرخوان های مهم ممکن است خسته کننده به نظر برسد، ولی اگر دنبال موفقیتی مانند تصاویر زیر هستید، ارزشش را دارد.

نکته مهم: سعی کنید اطلاعات NPA تان در تمام سایت ها یکسان باشد. یک اشتباه می تواند لطمه جدی به شانستان برای قرارگیری در بسته نقشه محلی گوگل یا سایت هایی مانند Yelp و TripAdvisor بزند.

۳. سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه کنید

اگر نصف شب بیدار شوید و ببینید کف سرویس بهداشتی شما را آب برداشته است، کدام کار را انجام می دهید؟

  • به سمت لپ تاپ خود می روید تا با یک جستجوی محلی بهترین لوله کشی شبانه روزی را پیدا کنید؟
  • گوشی خود را بر می دارید و در مرورگر کروم خود عبارت ” لوله کشی شبانه روزی ” را تایپ می کنید؟

احتمالا گزینه ۲ اتفاق خواهد افتاد. خصوصا اگر ساعت ۳ نیمه شب باشد.

اما نکته ای وجود دارد. کاربران تنها ساعت ۳ نیمه شب گوشی های هوشمند خود را به کامپیوترهایشان ترجیح نمی دهند. این اولویت همیشه وجود دارد. تقریبا ۵۲ درصد تمام ترافیک ایترنت به دستگاه های موبایل اختصاص دارد.

مثل همیشه گوگل متوجه این موضوع شده است و اولویت خود را روی ایندکس سایت هایی گذاشته که برای نمایش در موبایل بهینه شده اند.

به عبارت دیگر اگر می خواهید در گوگل به ویژه برای جستجوی محلی ( Local Search ) رتبه به دست آورید، باید سایت شما برای دستگاه های موبایل بهینه شده باشد.

۶ توصیه زیر را برای mobile friendly کردن سایت خود به کار بگیرید:

  • مطمئن شوید سایتتان واکنش گرا است و به خوبی روی نمایشگرهای با اندازه های مختلف لود می شود.
  • اندازه دکمه های سایت خود را بیش از حد کوچک انتخاب نکنید.
  • اولویت را روی استفاده از فونت های بزرگ بگذارید.
  • پاپ آپ و مسدود کنندگان متن استفاده نکنید.
  • اطلاعات مهم خود را در معرض دید اولیه کاربر قرار دهید.
  • اگر از وردپرس استفاده می کنید، تم های مناسب برای نمایش موبایل را انتخاب کنید.

برای موفقیت در سئو لوکال آماده هستید؟

کسب و کار شما فعال است و آمادگی دارید مشتریان وفاداری را به آن جذب کنید. اما همانطور که سایت خود را بهینه می کنید، شاید هنوز چند سوال باقی مانده باشد:

  • صفحات مربوط به شهرها را درست کنید یا نکنید؟
  • آیا ارزش دارد روی سایت خود برای سئو محلی یا Local seo وقت بگذارید؟

در حقیقت، سئو محلی می تواند نتیجه ای عالی برایتان داشته باشد. اما باید آن را درست انجام دهید تا نتیجه عکس حاصل نشود و سئوی سایتتان آسیب نبیند.

به عنوان یک قانون طلایی همیشه خود را به جای مشتری بگذارید.

از خودتان بپرسید، افراد به دنبال چه چیزی می گردند؟ چه اطلاعاتی به آن ها کمک خواهد کرد؟

زمانی که خواسته آن ها را در نظر بگیرید، به سادگی متوجه خواهید شد که کدام نکات مربوط به سئو محلی جواب خواهد داد و کدام بی نتیجه می ماند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 74 جمعه 15 مرداد 1400 نظرات (0)

قیف فروش همان مسیری است که مشتریان بالقوه در مسیر خرید طی می کنند و در انتهای آن به یک مشتری واقعی که خرید انجام داده است، بدل می شوند. بیایید دقیق تر بررسی کنیم:

مشتریان بالقوه کسانی هستند که به طور اتفاقی از در فروشگاه شما رد می شوند یا به وب سایت شما سری زده اند. حالا اگر قدم به بخش های مختلف فروشگاه بگذارند، یعنی از یک مرحله از قیف عبور کرده اند.

اگر سری به محصولات و خدمات شما بزنند، جنس محصولات را از نزدیک لمس کنند یا قیمت آن ها را ببینند، به مرحله بعدی از قیف رسیده اند. اگر مشتری خدمات یا محصولات موردنظرش را انتخاب کند و به سمت صندوق برود تا خریدش را نهایی کند، یعنی مشتری شما از انتهای قیف عبور کرده و حالا یک مشتری است.

این روند که مشتری را از بالای قیف به سمت پایین آن هدایت کنیم، برای مشاغل مختلف می توان اندکی متفاوت باشد اما به طورکلی صاحبان مشاغل زیر می توانند از استراتژی قیف فروش استفاده کنند:

  • مدیران وب سایت های اینترنتی
  • مغازه ها و فروشگاه های خرده فروشی
  • تیم های فروش و بازاریابی شرکت ها

چرا قیف فروش مهم است؟

قیف فروش به شما کمک می کند درک کنید که مشتریان بالقوه در هر مرحله از سفر خرید خود چه فکر می کنند و چه کاری انجام می دهند و شما در این میان باید چه کار کنید تا بتوانید با بازاریابی صحیح، آن ها را به سمت خرید هدایت کنید.

با استفاده از این روش، می توان باگ های موجود در کانال بازاریابی را اصلاح کرد و سرمایه های تبلیغات و مارکتینگ را در جای درست هزینه کرد.

مراحل قیف فروش (AIDA) چیست؟

در مورد مراحل قیف فروش حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد اما در اینجا سعی می کنیم در ۴ مرحله اساسی، روند ایجاد یک قیف فروش را توضیح دهیم:

مرحله ۱: آگاهی (Awareness)

اولین مرحله از قیف فروش آگاهی است. در این مرحله مردم برای اولین بار در مورد برند، محصولات یا خدمات شما آگاهی پیدا کرده اند و نام شما را شنیده اند. این آگاهی ممکن است از طریق تبلیغات، شبکه های اجتماعی یا تبلیغات دهان به دهان باشد.

در مورد کسب و کارهای آنلاین، زمانی که یک کاربر روی تبلیغات شما در گوگل کلیک می کند یا از طریق جستجو به سایت شما می رسد، در مرحله آگاهی قرار دارد. این مرحله بسیار مهم است؛ زیرا اولین برداشت مشتری از برند شما را ایجاد می کند. اگر بخواهید مشتری را به مرحله بعدی سوق بدهید، باید در او علاقه ایجاد کنید.

مرحله ۲: علاقه (Interest)

مرحله علاقه یعنی همان جایی که مشتری در حال تحقیق، مقایسه قیمت ها و بررسی محصولات و خدمات شما است. این یعنی او به کسب و کار شما علاقه مند شده است و در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، ممکن است از شما خرید کند. دقت کنید در این مرحله نباید مشتری را تحت فشار بگذارید و با معرفی و تعریف بیش از حد از محصولات یا خدمات خود او را فراری بدهید. هدف در اینجا آن است که تخصص و مزیت رقابتی برند خود را نشان دهید و به مصرف کننده کمک کنید تصمیمی آگاهانه در زمان خرید بگیرد.

مرحله ۳: تصمیم گیری (Decision)

مرحله تصمیم گیری در قیف فروش زمانی است که مشتری آماده خرید است و شما باید تیر آخر خود را بزنید تا او را برای انجام خرید تشویق کنید. این تیر آخر می تواند پیشنهاد حمل و نقل رایگان، کد تخفیف یا محصول جایزه باشد. به هرحال باید کاری کنید مشتری در مقابل خرید از شما مقاومت خود را از دست بدهد و باانگیزه به سمت نهایی کردن خرید پیش برود!

مرحله ۴: عمل (Action)

در انتهای قیف فروش، مشتری وارد عمل شده و محصول یا خدمات شما را خریداری می کند و به بخشی از اکوسیستم تجاری شما بدل می شود. البته بسیاری از کسب و کارها تصور می کنند همین که مشتری از انتهای قیف خارج  شده است، یعنی کارشان را به پایان رسانده اند. اما واقعیت این است مأموریت مهم تر شما این است با تدوین استراتژی های بعدی، مشتری های فعلی را به مشتریان دائمی و همیشگی بدل کنید.

مثلاً می توانید پیام های تشکر از خرید برای مشتری ارسال کنید یا از او بخواهید در یک نظرسنجی و ارسال بازخورد در مورد کسب و کار شما شرکت کند. همین طور بهتر است نیروهای پشتیبانی را برای ارائه خدمات بعد از فروش برای مشتریان در نظر بگیرید.

قیف فروش با یک مثال ساده

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید که مخاطبان شما زنان و مردان جوان در بازه سنی بین ۲۵ تا ۴۵ سال هستند. فرض کنیم شما بعد از تحقیقات خود متوجه شده اید که بخش عمده ای از مشتریان بالقوه شما در شبکه اجتماعی فیس بوک یا اینستاگرام فعالیت زیادی دارند.

بنابراین یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی می کنید و از کاربران این شبکه های اجتماعی می خواهید که در وب سایت شما ثبت نام کنند. برای جذب بیشتر تعداد ثبت نام کنندگان، باید پیشنهادی جذاب برای آن ها ارائه دهید. مثلاً دسترسی به کد تخفیف یا مواردی مانند این.

در طول روزهای آینده به آدرس ایمیل افرادی که در وب سایت شما ثبت نام کرده اند، ایمیل های تبلیغاتی مناسب ارسال می کنید و به آن ها پیشنهاد های شگفت انگیز می دهید! مانند ۱۵ درصد تخفیف یا کارت هدیه برای خرید اولی ها! اینجا انفجار رخ می دهد! سیل عظیمی از مشتریان به سمت وب سایت شما هدایت می شوند و اولین خرید خود را ثبت می کنند.

در مراحل بعدی همان مشتریان را با محتوای متفاوت هدف قرار می دهید. به آن ها شیوه هایی برای خرید بهتر پیشنهاد می کنید، مشاوره می دهید، تخفیف ارائه می کنید و اطلاعات آن ها را بالا می برید.

به طور خلاصه ۴ مرحله از قیف فروش در این مثال به شکل زیر هستند:

  • آگاهی: یک تبلیغ طراحی می کنید.
  • علاقه: در ازای جذب ثبت نام، یک چیز باارزش ارائه می کنید.
  • تصمیم: ایمیل تبلیغاتی ارسال می کنید و مشتری را در آستانه خرید قرار می دهید.
  • عمل: پیشنهادی شگفت انگیز ارائه می کنید که مقاومت در برابر آن دشوار باشد!

چگونه یک قیف فروش ایجاد کنیم؟

درست کردن مراحل قیف فروش یکی از مباحث مهم بازاریابی است که به طور خلاصه نکاتی را در این زمینه به شما ارائه می دهیم:

  • صفحه فرود ایجاد کنید. صفحات فرود در وب سایت ها اولین منظره از کسب و کار شما هستند. در این صفحات از مخاطبان بخواهید روی بنر شما کلیک کنند، یک کتاب الکترونیکی را دانلود کنند یا در سمینارهای شما شرکت کنند. مطمئن شوید که کاربر برای انجام همه اینکارها حتماً یک حساب کاربری در وب سایتتان ایجاد کند.
  • باارزش باشید. همیشه یک پیشنهاد باارزش ارائه کنید تا در کاربر علاقه را ایجاد کرده باشید.
  • به خرید بیشتر تشویق کنید. برای این کار می توانید برخی از دوره های آموزشی خود را رایگان کنید، تخفیف ویژه ارائه کنید یا مواردی مثل این ها.
  • ادامه بدهید! در مرحله عمل شما نه تنها مشتریان بالفعل دارید، بلکه می توانید با حفظ ارتباط و تعامل با آن ها، مشتریان کنونی را به مشتریان همیشگی بدل کنید: کسانی که نه تنها این یک بار، بلکه بارها از شما خرید می کنند و برند شما را به اطرافیانشان هم معرفی می کنند

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 72 پنجشنبه 14 مرداد 1400 نظرات (0)

در صنایع داده محور، به سادگی می توان ” اجازه داد داده ها تصمیم بگیرند “، ولی در واقع داده ها نقش دیگری دارند. این وظیفه ما است که به مشتریان مان در تفسیر داده ها کمک کنیم تا بتوانند پیشنهاداتمان را تایید کنند و دست به عمل بزنند.

با آن که داشبوردها و تصاویر داده دیتا استودیو (data snapshots) ارزش را در اختیار کارشناسان بازاریابی و تحلیل گران قرار می دهند، معمولا برای مشتریان کافی نیستند.

تحقیق شرکت Deloitte Canada نشان داد که ۸۲ درصد مدیران ارشد بازاریابی مورد نظرسنجی گرفته شده، احساس کردند در تفسیر داده های تحلیلی مصرف کننده شایستگی لازم را ندارند.

همانطور که Avinash Kaushik بشارت دهنده بازاریابی دیجیتال گوگل توضیح می دهد:

” افرادی که تصویر خلاصه شده را دریافت می کنند هیچ ظرفیتی برای درک پیچیدگی ندارند و هرگز واقعا تحلیل نخواهند کرد و بنابراین در مقامی نیستند که بدانند با تصویر خلاصه شده ای که می بینند چکار کنند. “

برای ایجاد گزارش های مفید باید فراتر از تنها خلاصه کردن عملکرد با نمودارهای از پیش آماده عمل کنیم. بلکه باید به مشتریان در درک داستان کمک کنیم.

مزایای داستان گویی با داده ها

اگر داستان گویی با داده ها مبهم و همچنین ترسناک به نظر می رسد، این تنها تفکر شما نیست. داستان گویی به معنای جرقه زدن ایده های خلاقانه و حتی داستان است، یک تضاد کامل با بررسی ابزارهای تحلیلی و داده ها در نیمکره چپ مغز که به استفاده از آن ها آشنا هستیم.

برای داستانگویی نیاز به شخصیت پردازی، روایت های کوتاه یا طرح داستانی ندارید. الزاما، باید از همان توصیه های مربوط به تجربه کاربری پیروی کنید که چندین دهه است به مشتریان خود می دهید: اجازه فکر کردن به آن ها ندهید.

خوانندگان شما به برای عمل کردن به چیزی بیشتر از قابلیت های محصول یعنی حقایق و ارقام نیاز دارند. داستان زمینه ای را به وجود خواهد آورد تا بتوانند درک کنند توجه خود را کجا قرار دهند. داستان گویی همچنین عواطف را بر می انگیزد که بسیار مهم است، چون عواطف و نه منطق روی تصمیم گیری اثر می گذارند.

شیوه داستان گوییتان با داده ها باید احساسی باشد

کلمات احساس و انگیزه در زبان لاتین ریشه مشابه ای دارند. هرچه بیشتر مشتریان شما چیزی را احساس کنند، انگیزه آن ها برای عمل بیشتر خواهد بود.

کارشناسان بازاریابی ممکن است وسوسه شوند در گزارش های خود بیشتر روی بردها تاکید کنند تا باخت ها تا مشتریان خود را وادار به احساس لذت یا حداقل رضایت کنند. اما این استراتژی ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. مشتریان شما باید بدانند چه چیزی درست نیست، حتی بیشتر از آن چه که باید بدانند چه چیزی در حال نتیجه گرفتن است.

به علت موضوعی به اسم سوگیری در توجه، مغز ما بیشتر به خطر درک شده توجه می کند و معمولا وضع موجود را نادیده می گیرد. افراد همچنین نسبت به بردها و باخت ها واکنش متفاوتی نشان می دهند و باخت ها در مقایسه با بردهای معادل خود، دو برابر تاثیرگذارتر و قدرتمندتر هستند.

زمانی که مشتریان شما بتوانند یک باخت را ببینند و تجربه کنند، آن ها را در حالتی قرار می دهید که برای عمل مورد نیاز انگیزه بالایی دارند و اگر حتی مسیر را لازم باشد تغییر دهند.

برای درک بهتر موضوع تصویر کنید این مسئولیت به شما داده شده است که هر ماه ۴ هزار کاربر جدید عضو خبرنامه ایمیل تان شود. شما یک هدف تعیین کردید، ولی افزایش پیوسته اندازه لیست ایمیل درآمد را افزایش نمی دهد، حقیقتی که نادیده گرفته می شود و گزارش نخواهد شد.

زمانی که از بصری سازی کمک می گیرید که توجه را به سمت تفاوت تغییر دهید، بحثی به وجود خواهد آورد تا تمرکز دیگر فقط روی افزایش تعداد کاربران حاضر در لیست ایمیل نباشد.

با این اطلاعات جدید می توانید اهداف را مجددا بررسی کنید، برای هر مشترک جدید ارزش قائل شوید یا تغییراتی را به وجود آورید که برای پرورش سرنخ فروش و در نهایت فروش الزامی هستند.

زمانی که موضوع مشتری پیش می آید، وسوسه کننده است حالت پیش فرض گزارش دهی روی ” همه چیز همیشه وفق مراد است ” باشد. اما این گزارش ها برای مشتری و سازمان مفید نیستند، حتی اگر ارائه آن ها راحت تر باشد.

واضح صحبت کردن در مورد شرایط واقعی بازار، تهدیدها و چالش ها مانند کاتالیزورهایی برای پیشرفت واقعی هستند. اگر این مسائل بررسی نشوند، چیزی تغییر نمی کند.

۳ عنصر کلیدی داستان گویی با داده ها

برنت دایکس ( Brent Dykes ) بشارت دهنده گوگل آنالیتیکس می گوید که داستان گویی با داده ها برای به وجود آوردن تغییر به ۳ عنصر نیاز دارد که عبارتند از :

  • داده
  • عناصر بصری
  • داستان

زمانی که هر سه عنصر در گزارش شما کنار یکدیگر قرار بگیرند، از شدت فشار شناختی روی مشتریان کم کرده و به آن ها کمک می کنید به آسانی داستان را شناسایی و پردازش کنند. گزارش هایی که تنها داده های خام را نشان دهند کافی نیستند، ولی همچنان در کمال تعجب اغلب استفاده می شوند.

اضافه کردن نمودارها می تواند به درک جامع موضوع کمک کند، به ویژه زمانی که از اصول خوب طراحی پیروی کنند. مغز ما به صورت ناخودآگاه تصاویر با تضاد بالا را پیش از این که داده ها را درک کنیم، پردازش می کند. این خصوصیات بصری که به اسم ویژگی های پیش از توجه دقیق (preattentive attributes) شناخته می شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • شکل
  • رنگ
  • حرکت
  • تعیین موقعیت فضایی

زمانی که از این ویژگی ها برای کشیدن نمودار استفاده می کنید، به خواننده کمک خواهید کرد سریع تر و واضح تر داستان را پیدا کند. به تصویر زیر نگاه کنید تا تاثیر تنظیم وزن و رنگ را در این نمودارهای خطی دیتا استودیو ببینید.

روایت داستانی عنصر کلیدی اصلی برای داستان است، اما اغلب در گزارش ها دیده نمی شود تا مشتریان به سختی بتوانند داده ها را درک کرده و با آن ها تعامل برقرار کنند.

روایت داستانی یک زمینه موضوعی برای خوانندگان شما فراهم می کند و پاسخ این سوال است ” به چه چیزی دارم نگاه می کنم؟ “

روزنامه نگاران داستان های خود را با حقایقی شروع می کنند که سریع تاثیرگذار هستند یعنی: چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی و به چه علت؛ این سبک که به اسم ساختار هرم معکوس شناخته می شود مهم ترین اطلاعات را ابتدا قرار می دهد و جزئیات پشتیبان در طول داستان بیان می شوند.

خوانندگان با این سبک آشنا هستند و تصور می کنند که اولین اطلاعات، مهم ترین هستند.

  • در یک سطح ماکرو (بزرگ)، گزارش باید با عملکرد حساب شروع شود پیش از آن که جزئیات پشتیبان را مطرح کنید.
  • در سطح میکرو (کوچک)، هر بخش یا نمودار باید با شاخص های اولویت یا شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) شروع شوند و پس از آن شاخص های ثانویه قرار گیرند.

بسیاری از ابزارهای گزارش دهی با شاخص های ثانویه شروع می کنند که جزئیات مربوط به ” چه چیزی نباید خراب شود ” را در خود دارند به جای ” چه چیزی باید اصلاح شود. “

توجه به این موضوع می تواند مشتریان را وادار کند برای شاخص هایی بیشتر ارزش قائل شوند که نباید بهینه کنید. همیشه با یک تصویر بزرگ از شرایط شروع کنید.

گزارش های دیتا استودیو شما باید حاوی چه چیزهایی باشد؟

پیش از آن که بررسی کنیم مشتریان به چه اطلاعات خاصی نیاز دارند که گزارش باید در خود داشته باشد، باید به این حقیقت اشاره کنیم که کسب و کارها، نقش ها و افراد اصلا شبیه به همدیگر نیستند.

مالک یک کسب و کار کوچک در مقایسه با یک مدیر ارشد بازاریابی اولویت های متفاوتی دارد. برخی مشتریان تمام داده ها را می خواهند ببینند و سایرین فقط می خواهند پشت تلفن گزارش را بشنوند.

مشتری خاص خود را زمان ایجاد گزارش در نظر بگیرید چون جزئیاتی که یک نفر را خوشحال می کند، ممکن است دیگری را خسته کند. گرچه، سه اصل جهانی وجود دارد که تمام گزارش های شما را بدون توجه به کاربر نهایی بهتر خواهد کرد. گزارش شما باید شامل موارد زیر باشد:

۱.‌ چه اتفاقی افتاده است

مشتریانتان شما را برای حل مشکلات استخدام کردند، بنابراین گزارش تان باید آن مشکلات را به همراه پیشرفتی که در حل آن ها انجام شده است، مورد رسیدگی قرار دهد. شروع گزارش با اطلاعات اصلی خواهد بود:

  • شاخص های کلیدی عملکرد چه چیزی هستند و به چه اهدافی رسیدید؟
  • در مقایسه با گذشته، وضعیت فعلی مان چطور است؟

همانطور که در بالا اشاره شد، وظیفه یک گزارش تنها نشان دادن بردها نیست. در ارائه شاخص های کلیدی خود ثبات داشته باشید ” فقط آمار گل و بلبل را انتخاب نکنید ” و تا جای ممکن گزارش ساده باشد تا خوانندگان داده هایی را که با آن ها به اشتراک می گذارید، راحت تفسیر کنند.

۲. چرا این اتفاق رخ داده است

زمانی که مشتریان شما بدانند چه چیزی رخ داده است، می خواهند علت آن را بدانند. گاهی، تغییرات به صورت ذاتی و طبیعی رخ می دهند، ولی باید عوامل تاثیرگذار را لحاظ کنید، یعنی:

  • تغییرات خارجی: گزارش شما می تواند تغییرات در حوزه رقابت را نشان دهد، تاثیر چرخه های فصلی و اخبار را مستند کند و تاثیر به روزرسانی الگوریتم ها را ترسیم کند.
  • تغییرات داخلی: نشان دهید اگر تغییری در تلاش های بازاریابی (آنلاین و همچنین آفلاین)، محتویات صفحه، سرعت سایت، موجودیت کالای انبار، پیشنهادات یا ترویج ها یا قیمت انجام شده است. همچنین به صورت مستند نشان دهید اگر ردیابی (tracking) تغییر کرده یا متوقف شده است.
  • دخالت تیم شما: پیشرفتی را که در انجام وظایف انجام شده است نشان دهید، از جمله اجرا و تولید. تاکید کنید که چطور تیم شما در دستیابی به موفقیت ها و کاهش شدت ضررها کمک کرده است.

مشتریان می خواهند نتیجه سرمایه گذاری روی تیم شما را ببینند و بر اساس اثر توهم زحمت (labor illusion effect) آن ها زمانی شادتر هستند که احساس کنند سخت در حال تلاش برای آن ها هستید و مهم نیست این تلاش روی نتیجه تاثیر داشته باشد یا نداشته باشد.

۳. پس از این چه اتفاقی باید بیافتد

همانطور که افراد مبتدی به سختی می توانند مزایا و عواقب استفاده از یک محصول را از شرح آن درک کنند، نوشتن پیشنهادات در گزارش دهی می تواند چالش برانگیز باشد. به عنوان مثال ” ردیابی شما از کار افتاده است. بنابراین در مرحله بعد، پیشنهاد می کنیم آن را درست کنید. “

هدف مراحل بعدی الزاما معرفی ایده ها یا نقشه های تحول آفرین نیست، بلکه ایجاد مسیر واضحی است که باید در پیش گرفت. موضوعی که ممکن است برای شما کاملا مشخص یا زائد باشد، می تواند جزئیات لازمی را در اختیار مشتری قرار دهد که باعث افزایش احتمال انجام کاری از سوی آن ها شود.

اگر عملکرد طبق انتظار نیست، به ویژه مهم است پیشنهاداتی را ارائه دهید که معایب را مد نظر قرار دهد. زمان نوشتن مراحل بعدی از فعل معلوم استفاده کنید و هر زمان امکان آن وجود دارد مسئولیت را برای افراد مشخص کنید.

جمله “این کشف باید بیشتر بررسی شود ” به مشتری شما کمک نخواهد کرد که بداند چه کاری باید انجام دهد یا چه کسی آن را انجام دهد. اما جمله ” مشتری باید نقشه راه به روزرسانی محتوا را تا ۳۰ مهر ارائه دهد.” کمک کننده است.

حالا که می دانید چطور یک داستان بگویید و در داستان خود چه چیزی لحاظ کنید، وقت ساخت گزارش دیتا استودیو رسیده است.

چگونگی ساخت گزارش دیتا استودیو

این کار را به این شکل انجام دهید.

۱.‌ با انتخاب گزینه a new report شروع کنید و یک قالب انتخاب کنید.

پس از این که با یک اکانت گوگل وارد دیتا استودیو شدید، اولین گام شما ایجاد یک گزارش جدید خواهد بود.

می توانید یک گزارش خالی را انتخاب کنید یا با شروع با یک تمپلیت دیتا استودیو از ” سندروم صفحه خالی ” فرار کنید.

قالب ها در این پلتفرم وجود دارند یا از Report Gallery می توانید استفاده کنید. البته بسیاری از تیم های بازاریابی قالب خود را منتشر کردند محض یادآوری باید بگوییم گول سادگی ظاهری تمپلیت ها را نخورید، حتی بهترین آن ها همچنان ابزار هستند، نه چیزی که بتوانید به مشتری ارائه دهید.

باید وقت بگذارید تا هر تمپلیتی را انتخاب می کنید سفارشی کنید تا از حالت یک داشبورد مناسب تمام افراد به گزارشی تبدیل شود که ارزش را برای مشتری تان فراهم کند.

۲. منابع داده خود را در ارتباط قرار دهید

دیتا استودیو ارتباط مستقیم با منبع (یا منابع) داده های شما را ساده می کند. می توانید در حال حاضر از ۱۸ ارتباط داخلی گوگل استفاده کنید که دیتا استودیو از آن ها پشتیبانی می کند مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و یوتیوب آنالیتیکس و …

همچنین می توانید داده های خود را از طریق CSV بارگذاری کنید و از طریق گوگل شیتس یا BigQuery به آن دسترسی داشته باشید.

تصویر گیف زیر سریعا نحوه اضافه کردن یک منبع داده را نشان می دهد.

اگر زمان استفاده از محصولات گوگل با محدودیت برای دسترسی به مجموعه داده ها یا فیلدها روبرو شدید، می توانید از بین ۱۴۱ کانکتور همکاران و ۲۲ کانکتور منبع باز انتخاب کنید و به صورت منظم ارتباط های بیشتری اضافه می شوند. چون می توانید در یک گزارش چندین منبع را مرتبط کنید، نیازی نیست منابع داده خود را پیش از ارتباط دادن آماده کنید.

نمودارهای مجزا در دیتا استودیو به صورت پیشفرض از یک منبع داده استفاده می کنند، ولی می توانید از ارزش های مشترک (کلیدهای مشترک) برای ایجاد داده های ترکیبی از حداکثر ۴ منبع دیگر، استفاده کنید. زمانی که منابع داده شما در ارتباط با یکدیگر قرار گرفتند، می توانید نمایش گزارش خود را فرمت بندی کنید.

۳. عناصر بصری تاثیرگذار درست کنید

بصری سازی می تواند درک خوانندگان شما را از داده ها در ضمیر ناخودآگاه و همچنین هوشیار آن ها بالا ببرد. هرچه نمودارهای شما بیشتر واضح و قابل درک باشند، داستان داده هایتان را ساده تر می توان تفسیر کرد.

  • برای داده های خود بهترین نمودار را انتخاب کنید

اضافه کردن یک نمودار در دیتا استودیو آسان است. اما انتخاب بصری سازی یک نمودار مناسب به کمی فکر نیاز دارد.

مطمئن شوید که هر نمودار به گزارش شما معنا می بخشد، شاخص ها را مقایسه نکنید یا بخش ها را تنها به این دلیل به وجود نیاورید که قادر به انجام این کار هستید.

مشتریان شما الگوها و معانی را جستجو خواهند کرد، حتی زمانی که وجود ندارند و حذف نمودارهای بیخود ساده تر از این است که توضیح دهید چرا ترندی که متوجه آن شدید فقط هیاهوی الکی است.

گرچه، می توانید برای افزایش درک موضوع چندین نمودار درست کنید. با گروه بندی نمودارهای روابط، ترکیب و ترندها را واضح توضیح دهید، بدون این که مشتریان شما ملزم به کشف موضوع باشند و خودشان نتیجه گیری کنند.

با پیروی از اصول هرم معکوس، می توانید با هر نمودار عملکرد سطح بالا و مجموع را نشان دهید و عملکرد را با نمودار بعدی تجزیه کنید یا از نمودارهای سری زمانی در کنار یکدیگر برای زوم به داخل روی عملکرد اخیر و زوم به خارج روی ترندها در گذشت زمان، استفاده کنید تا مشتری تان موضوع را با یک نگاه متوجه شود.

اگر مطمئن نیستید از چه نوع بصری سازی استفاده کنید، ابزار انتخاب نمودار (مانند ابزار داخل تصویر زیر از سایت chartlr)  می تواند در انتخاب بهترین انواع نمودار برای داده ها و اهدافتان کمک کند.

  • با ویژگی های پیش از توجه دقیق کیفیت نمودارهایتان را بهتر کنید

زمانی که نمودارها شلوغ یا آشفته باشند، برای واضح کردن داستان از تضاد استفاده کنید.  در ساخت گزارش دیتا استودیو تنظیم رنگ، وزن و مقیاس ساده است تا تضاد به وجود بیاورید و روی چیزی تاکید کنید. انجام این کار از پنل Style در دیتا استودیو امکان پذیر است که در آن جا می توانید هر سری شاخص را به صورت جداگانه کنترل کنید.

دیتا استودیو یک سری ابزار بصری سازی داخلی دارد که به تفسیر سریع داده ها کمک می کند، مانند پیکان های مقایسه به رنگ قرمز و سبز که در جدول ها و تابلوهای امتیاز پیدا می شوند.

مطمئن شوید بررسی کنید که آیا رنگ ها با تغییر مثبت یا مثبت برای آن شاخص ربط دارند یا نه. ” پیکان سبز به سمت بالا ” برای بازدیدهای سایت عالی است، اما یک افزایش CPC با فلش سبز خوانندگان را گیج می کند. از پنل Style می توانید تنظیمات پیشفرض را تغییر دهید.

۴. زمینه و روایت داستانی فراهم کنید

روایت داستانی برای خواننده شما حس زمان و مکان را به وجود می آورد و بین مفاهیم، ایده ها و رویدادها ارتباط برقرار می کند. اطلاعاتی را که مشتریان ممکن است فورا ندانند یا به یاد آورند در پس زمینه قرار دهید و با شفاف کردن روابط به به خوانندگان خود کمک کنید داده ها و عناصر بصری را درک کنند.

۵. نظم و سلسله مراتب به وجود آورید

مانند هر سندی، نظم و سلسله مراتب در گزارش خوانندگان را راهنمایی خواهد کرد. دیتا استودیو فقط یک پردازشگر لغت نیست و برگه های استایل یا قالب بندی استانداردشده را به شکل مشابهی به کار نمی گیرد.می ‎توانید ساختاربندی و ویژگی های تم را کنترل کنید تا یک حس و حال پیوسته در گزارش خود به وجود آورید.

در حین ایجاد صفحات (یا کپی کردن آن ها)، حواستان به نواحی هدر، موقعیت یابی، متن و اندازه فونت باشد. با انتخاب عناصر می توانید آن ها را در تمام صفحات به کار ببرید و آن ها را به سطح گزارش آورید.

نمودارها و داده هایی را که موضوع مشابهی دارند در یک گروه قرار دهید. انجام این کار کمک خواهد کرد که در هر صفحه (یا اسلاید) یک ایده اصلی قرار گیرد و از حجم اطلاعاتی که خواننده شما در یک زمان پردازش می کند، کاسته شود.

۶. از تیترها (هدینگ ها) و متن های کوتاه (microcopy) کاملا استفاده کنید.

استفاده موثر از هدینگ ها بسیار تاثیرگذار است. البته مجددا باید بگوییم، زمان استفاده از هدینگ ها باید هدفتان بیشتر راهنمایی خواننده تان باشد تا تکرار چیزی که می خواهند بخوانند.

متن های کوتاه در مورد عنصر یک صفحه اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگانتان قرار می دهند و اضافه کردن آن به گزارش دیتا استودیوتان فوق العاده راحت است.

از microcopy می توانید برای استفاده از سرواژه ها استفاده کنید، حاشیه نویسی کنید، معنای چیزی را توضیح دهید، به اهداف اشاره کنید یا به مشتریان کمک کنید داده ها را بهتر کنند.

در این تصویر از قالب دیتا استودیو، هدینگ، microcopy، و برچسب های شاخص همگی یکدیگر را تکرار می کنند. انجام این کار برای یک قالب خوب است، ولی برای مشتریان ارزش کمی خواهد داشت.

با کمی سفارشی سازی، عنصر هر متن یک هدف دارد. (توجه کنید که ترتیب این شاخص ها نیز عوض شده است تا شاخص های کلیدی عملکرد در ابتدا قرار گیرند.)

۷. برای تحلیل عمیق زمینه را به نمودار اضافه کنید

زمینه و متن مترادف یکدیگر نیستند، زمینه نیازی نیست از جملات طولانی تشکیل شده باشد یا حتی اصلا در قالب کلمات باشد.

علت اتفاقی که افتاده است به ندرت در نمودارهای تجمیعی استاندارد پیدا می شود. زمانی که نیاز به توضیح بیشتر است، گاهی بهترین روش ” نشان بده، بیان نکن ” است. نمودار زیر مخارج و درآمد را در طول سال به تاریخ نشان می دهد. روند هر دو شاخص به سمت بالا است. اما چرا؟

ما می توانیم فقط بگوییم ” سطح تقاضا برای محصول A افزایش یافته است ” اما یک نمودار تکمیلی در نشان دادن اوج گیری در ترافیک جستجو عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

در دیتا استودیو به راحتی می توانید برای اثبات مشاهدات و نتایج به سادگی صفحات و نمودارهای جدید را اضافه کنید. صفحات را به شکل لینک عمقی یا هایپرلینک به یک ضمیمه اضافه کنید.

۸. گزارش دهی را به روز انجام دهید

داده های عملکرد باید در وقت صرفه جویی کنند و تضمینی برای گزارش دهی پیوسته و دقیق باشند. دیتا استودیو اخیرا گزینه های جدید محدوده داده را اضافه کرده است تا در اختیار شما قابلیت های پیشرفته ای برای به روزرسانی خودکار بصری سازی ها قرار گیرد، از جمله:

  • مقایسه آمار شروع سال تا به امروز در مقایسه با دو سال قبل
  • مقایسه آمار ۳۰ روز گذشته با قبل، تنظیم شده روی دوشنبه
  • تاریخ ثابت شروع از ماه گذشته

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، تحلیل و روایت داستانی خاص عملکرد با توزیع گزارش دهی خودکار ” همه چیز را تنظیم کن و دیگر نیازی به توجه به آن نداری ” جور در نمی آید.

با آن که به اشتراک گذاری دسترسی مستقیم برای داشبوردها منطقی است، گزارش هایی که با دقت فراهم کردید، معمولا بهتر است به شکل PDF زمان بندی و تحویل داده شوند.

اگر مشتری شما یک گزارش زنده به شکل یک PDF را ترجیح می دهد، می توانید با یک لینک هر ماه گزارش جدیدی درست کنید. فقط کافی است محدوده تاریخ را به جای استفاده از ” ماه گذشته ” تغییر دهید تا گزارش ها مطابق با همان بازه زمانی باشند که گزارش می دهید.

نتیجه گیری مقاله ساخت گزارش در گوگل استودیو

بسیاری از اصول بهینه سازی گزارش با اصول بهینه سازی نرخ تبدیل مشابه هستند. تفاوت های مهمی بین هدایت یک مشتری بالقوه به سمت انجام دادن یک عمل و هدایت مشتری شما برای تفسیر داده های پیچیده وجود دارد، ولی در هر دو مورد نیازهای مخاطب باید روی انتخاب های شما در مورد اطلاعاتی که باید در نظر بگیرید و روی آن ها تاکید کنید، تاثیر بگذارند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 64 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه برای سئو یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که مارکترها به آن مواجه هستند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که به طور کلی، یک متخصص سئو در ایران تقریبا هیچ گاه به سنجش نرخ بازگشت سرمایه خود اقدام نمی کند . حداقل من ندیده ام.

خیلی خلاصه به دو عامل اصلی که از نظر من دلیل این مشکل در ایران است اشاره می کنم:

  • سئو کار در ایران یک عملیات چی است.
    یعنی چه؟ یعنی اینکه نوع سئو کارها در ایران، تنها سئو می کنند (در اصطلاح). معمولا هم درکی از مارکتینگ ندارند و در نتیجه بسیاری از آنها هم مفهوم بازگشت سرمایه و ادامه نرخ بازگشت سرمایه سئو کاری را درک نمی کنند.
    البته من تاکید می کنم که بالعکس برخی اساتید، من نمی گویم یک سئو کار باید مارکتینگ هم بداند. البته در برخی جاها واقعا لازم است.
  • کارفرما اطلاعاتی را به او نمی دهد
    نوع کارفرماها نیز حتی نمی دانند که چه اطلاعاتی را به صورت طبیعی باید در اختیار چه کسی قرار دهند. اگر یک کارفرما اطلاعات مربوط را در اختیار سئو کار قرار ندهد، بر فرض اینکه سئو کار هم بداند که نرخ بازگشت سرمایه سئو چیست، هیچ گاه نمی تواند اقدامی در این راستا انجام دهد.

در هر حال باید بدانید که کارشناسان و متخصصان سئو یک امتیاز بالقوه دارند که به کمک داده های مربوط به حجم یا تعداد کلمات کلیدی که کاربران در اینترنت جستجو می کنند ، از علاقه مندی های آن ها با خبر می شوند . البته این داده ها از کانال های دیگر ممکن است در اختیارشان قرار نگیرد. این خیلی مطلب مهمی است. 

اما محاسبه و اندازه گیری مقدار و نرخ بازگشت سرمایه ای که از پس تغییر در سئو سایت خود خواهید داشت، کار راحتی نیست.

در این مطلب، من با شما در میان خواهم گذاشت که چطور هنر تخمین بازگشت سرمایه برای سئو را به کمال رساندم.

توجه: من به عنوان مثال از آمار سایت وردپرسی خودم استفاده می کنم که برای کمک به بازدیدکنندگان و ساکنان جزیره ای که در آن اقامت کردم، ساختم. این سایتی است که من برای محک زدن ایده های سئو روی آن درست کردم و یک مثال خوب برای این مقاله است.

نحوه محاسبه نرخ بازگشت سرمایه سئو از کلماتی که مورد هدف قرار می دهید

پایه و اساس اغلب کارها در سئو با تحلیل کلمات کلیدی شروع می شود.

گوگل و اکثر ابزارهای سئو، در مورد تعداد دفعاتی که کاربران اصطلاحات خاصی را جستجو می کنند، اطلاعات مشخصی را در اختیارتان قرار می دهند.

این داده ها اغلب برای جستجوهای پولی و سنجش عملکرد تبلیغات در گوگل مورد استفاده قرار می گیرند، ولی متخصصان سئو سایت از این داده ها استفاده می کنند تا فرصت کسب درآمد با بهینه سازی کلمات پر ترافیک را پیدا کنند.

# قدم ۱: تحلیل کلمات کلیدی را کامل انجام دهید

با تحلیل کلمات کلیدی، حجم جستجوی آن ها را تخمین بزنید. اگر اکانت گوگل ادز دارید، می توانید از ابزار Keyword Planner گوگل استفاده کنید.

ابزارهای رایگان و پولی دیگری نیز وجود دارند که از همان داده هایی که در ابزار گوگل پیدا می کنید، استفاده می کنند.

به طور کلی، تنها چیزی که نیاز دارید کلماتی است که می خواهید هدف قرار دهید به همراه حجم جستجوی تخمینی آن ها.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما برای استفاده از  Keyword Planner‌ گوگل ، حتما باید یک حساب کاربری فعال در گوگل ادز داشته باشید. 

داده ها در نهایت باید به شکل زیر باشند.

شما می توانید از چند ابزار دیگر نیز برای این کار استفاده کنید که در زیر ۵ تای آنها را به شما معرفی می کنم:

  • KWFinder
  • Keywordtool
  • Alexa  (این یکی را خیلی دوست دارم)
  • Semrush
  • Ahref
  • البته این ابزار، جستجو بر مبنای کشور ها را میسر می کند که طبعا ایران در بین آنها نیست (متاسفانه) و دوم اینکه جستجوی کل کشور ها را (مانند آنچه در Google Trends  هست) ندارد.

یک نکته دیگر. این ابزار به دلار هستند. شاید بتوانید از تریال ها استفاده کنید. اما به هر حال اینها دلاری هستند. یک خبر خوب اینکه Limitpass اکانت های اشتراکی آن را به قیمتی نازل می فروشد و تا حدود بسیار زیادی قابل استفاده هستند. 

تمام داده های مربوط به کلمات کلیدی خود را دانلود کنید

بعد از مشخص کردن کلمات کلیدی هدف خود برای یک پروژه، مرحله بعدی محاسبه تفاوت عملکرد فعلی تان با افزایش عملکردی است که آن را تخمین می زنید.

به عنوان مثال، می خواهم یک پروژه انجام دهم که شامل اصطلاحاتی مانند طراحی داخلی (البته این سایت قبلا برای این کلمه کلیدی رتبه گرفته است) یا « شرکت طراحی داخلی » می شود و شاید کلماتی که برای سرویس دهنده ها یا شرکت برای طراحی مکان های خاص مثل هتل یا دفتر کار.

در این مرحله، می خواهم فهرست این اصطلاحات و حجم تخمینی را با عبارت هایی که در حال حاضر برای آن ها رتبه کسب کردیم، مقایسه کنم.

در حالت ایده آل، می خواهم ایمپرشن ها (Impression) ، کلیک ها (Clicks) ، نرخ کلیک ها (CTR) و متوسط جایگاه (Avg. Posotion) را در کنسول جستجوی گوگل ببینم . نکته کلیدی دانلود داده های مربوط به ۱۲ ماه گذشته برای تمام کلمات کلیدی است تا نرخ بازگشت سرمایه سئو را بتوان محاسبه کرد.

متاسفانه، گوگل داده ها برای کلمات کلیدی و صفحات را به زیر ۱۰۰۰ محدود می کند. ولی در بسیاری از مواقع کافی است.

همانطور که در بالا هم گفتم، راه حل های دیگر، استفاده از ابزاری است که بتوانید به تمام کلمات کلیدی خود دسترسی داشته باشید و اجازه دهد این داده ها را دانلود کنید.

باید توجه داشته باشید که نوع این ابزار پرمیوم هستند.

اگه بودجه شما محدود است یا فقط می خواهید کلمات کلیدی را دانلود کنید، از نسخه آزمایشی و رایگان Keylime Toolbox هم می توانید استفاده کنید.

من  استفاده از این ابزار را برای ذخیره سازی داده های کلمات کلیدی تان فوق العاده توصیه می کنم و تعدادی از قابلیت های پرمیوم آن نیز بسیار مفید است.

در ادامه مطلب، نحوه ساخت یک حساب رایگان و جمع آوری اطلاعات مربوط به هر کلمه کلیدی را توضیح می دهم.

ساخت حساب رایگان در KeylimeToolbox‌ و نحوه کار آن

ابتدا وارد سایت KeylimeToolbox شوید. نسخه آزمایشی را از نوار بالای سایت انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات تماس، به مرحله ثبت نام می روید.

اگر برای ثبت نام از گزینه «Sing in with Google» و همان جیمیل کنسول جستجو گوگل خود استفاده کنید، سیستم خودکار مشخصات کنسول جستجو گوگل شما را شناسایی خواهد کرد.

توجه کنید باید Account@keylimetoolbox.com را در کنسول جستجوی گوگل به عنوان یک کاربر جدید معرفی کنید. (حتما این حساب را روی گزینه «Restricted» قرار دهید.)

سپس انتخاب کنید در گوگل آنالیتیکس وب سایت شما در کدام بخش Property قرار دارد و به Keylime Toolbox اجازه دهید کاربر را تایید کند.

تقریبا ۱ یا ۲ روز طول می کشد تا Keylime تمام داده ها را وارد حساب کند. برای انجام مراحل بعدی آماده باشید.

نرخ کلیک را به ازای میانگین جایگاه محاسبه کنید

بعد از این که اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی شما در Keylime Toolbox بارگذاری شد، باید داده های مربوط به ۱۲ ماه اخیر تمام کلمات کلیدی را در قالب یک فایل CV دانلود کنید.

پیشنهاد می کنم، این اطلاعات را داخل یه فایل گوگل شیت یا اکسل مایکروسافت کپی کنید تا بتوانید با سایر اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید.

از جمله داده های مهم، نرخ کلیک (CTR) و میانگین جایگاه رتبه (Position) است.

سپس، ما باید یک برگه درست کنیم تا متوسط نرخ کلیک را با میانگین جایگاه در آن قرار دهیم و به کمک فرمول «AVERAGEIFS» این دو شاخص را برای تمام کلمات کلیدی بررسی کنیم.

نتیجه نهایی باید به شکل زیر باشد.

من زمان هدف قرار دادن دسته ای خاص از اصطلاحات (مانند اصطلاحات برند شده) دوست دارم میانگین CTR هر اصطلاح را بر اساس موقعیت آن بررسی کنم. انجام چنین کاری مزیت فراوانی دارد، چون برای اکثر سازمان ها نرخ کلیک اصطلاحات برند شده در مقایسه با اصطلاحات دیگر بالاتر است.

فرصت های مربوط به هر کلمه کلیدی و اختلاف های آن را شناسایی کنید

حالا که با تحلیل کلمات کلیدی، فرصت هایمان را برای سئو شناسایی کردیم باید موارد زیر را نیز بررسی کنیم.

  • در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی داریم؟
  • رتبه ما در کجا است؟
  • تعداد ایمپرشن ها چقدر است؟
  • نرخ کلیک چقدر است؟
  • و در نهایت تعداد کلیک ها چقدر است؟

با استفاده از همان گوگل شیتی که برای داده های فعلی کلمات کلیدی درست کردیم، داده های CTR را می توان حساب کرد (در یک تب جداگانه).

می خواهیم از تبی که تحلیل کلمات کلیدی ما در آن قرار دارد (کلمه کلیدی و حجم جستجوی آن)، در یک تب جدید استفاده کنیم. اسم این تب در مثال من “کلمه کلیدی هدف” نام دارد.

در ستون های بعد از ستون «Volume» (حجم جستجو)، تعداد کلیک های فعلی، ایمپرشن ها، CTR و میانگین جایگاه را اضافه کردم.

عملکرد هر اصطلاح را با استفاده از فرمول های SUMIF و AVERAGEIF ارزیابی کنید.

توجه کنید که این داده ها باید از میانگین اطلاعات ۱۲ ماه هر کلمه به دست بیاید.

پس مجموع ایمپرشن ها در چند جایگاه ابتدایی باید به سمت بالا یا پایین رند شود تا با اعداد حجم جستجو مطابقت داشته باشد.

کلمات کلیدی را خلاصه کنید

زمانی که پس از تحلیل کلمات کلیدی، به فهرستی طولانی از اصطلاحات دست پیدا می کنم، دوست دارم یک تب به اسم «Summary» یا خلاصه با استفاده از دو فرمول «SUMIF» و «AVERAGEIF» ایجاد کنم تا نگاه جامع و کاملی به فرصت ها داشته باشم.

اگر دقت کنید، هیچ ایمپرشن، کلیک و داده های دیگری در مورد کلمات کلیدی مربوط به «Seattle» وجود ندارد. این همان فرصتی است که برای پروژه جدید باید هدف قرار دهم.

حالا که در حال حاضر داده ای وجود ندارد، باید کلیک های بالقوه را محاسبه کنم. در این قسمت، از میانگین نرخ کلیک به دست آمده در قسمتی قبلی استفاده می کنم.

تخمین کلیک ها از داده های حجم جستجو

ما می دانیم که مقدار ایمپرشن های تخمینی چقدر خواهد بود (با استفاده از داده های مربوط به «حجم جستجو»)، پس از فرمول «SUMIF» برای محاسبه ایمپرشن های تخمینی استفاده می کنیم.

به کمک سایر داده های این بخش می توانیم محاسبات خود را عکس کنیم.

به طور کلی، با استفاده از متوسط جایگاه پیشنهاد شده می توان داده های تخمینی CTR و سپس کلیک های تخمینی را محاسبه کنیم.

گرچه، نمی دانیم میانگین جایگاه فعلی کجا است و در این جا باید از قدرت پیش بینی خود استفاده کنیم تا ببینیم برای این اصطلاحات چه رتبه ای می توانیم بگیریم.

در این قسمت، اصطلاحات هدف من رقابت زیادی ندارند و آتوریتی دامنه ای که پروژه روی آن انجام می شود، برای جستجوهای محلی بالا است، بنابراین کسب رتبه سوم برای این اصطلاحات می تواند واقع گرایانه باشد.

در داده های میانگینCTR ، جایگاه سوم معمولا ۶.۷ درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص می دهد.

با استفاده از فرمول « AVERAGEIF» میانگین نرخ کلیک برای جایگاه سوم را بررسی می کنم.

به کمک فرمول در این جا (بدون نیاز به تایپ کردن یا استفاده از VLOOKUP) اطلاعات این صفحه طوری تغییر می کند که برای ارزیابی های آینده نیز قابل استفاده باشد.

برای ارزیابی جایگاه دوم یا پنجم فقط باید عدد ۲ یا ۵ را تایپ کنید تا اعداد به صورت خودکار به روز  شوند.

در این قسمت باید ایمپرشن ها را در CTR تخمینی ضرب کنیم تا نرخ کلیک تخمینی برای پروژه مان به دست آید.

این ارزیابی و تخمین ها میانگین برای هر ماه در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه هستند.

بنابراین اگر می خواهید برای ۳ ماه را حساب کنید، باید کل اعداد را در ۳ ضرب کنید و اگر در ۱۲ ضرب کنید، مجموع آمار تخمینی برای یک سال به دست می آید.

اگر از متوسط نرخ تبدیل و درآمد به ازای هر تبدیل سایت خود خبر دارید، می توانید از این اعداد برای تخمین درآمد پروژه ای که می خواهید انجام دهید، استفاده کنید.

برای بهبود جایگاه کلماتی که برای آن ها رتبه گرفتید، می توانید جایگاهی را وارد کنید که فکر می کنید می توانید به دست آورید و محاسبات بالا را انجام دهید.

سخن پایانی

برای جمع آوری این اعداد و ارقام نیاز به زمان دارید. با درست کردن یک فایل اکسل از داده های CTR فعلی خود براساس میانگین جایگاه، می توانید تخمین های خود را برای تقریبا هر پروژه سئو محاسبه کنید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 64 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

درباره انواع پارکت و مشخصات آن ها صحبت خواهیم کرد.

پارکت لمینت

به دلیل ظاهر پارکت لمینت، افراد زیادی آن را با پارکت های چوبی اشتباه می گیرند. این نوع پارکت ها درواقع نوعی از پارکت های چوبی هستند اما ویژگی های متفاوتی دارند. پارکت لمینت یکی از مقاوم ترین انواع پارکت چوبی است و از ترکیب چوب چند درخت مقاوم به دست می آید.

به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر پارکت دارد. کیفیت و مقاومت این پارکت ها از طریق مغز میانی آن ها مشخص می شود و ازنظر ظاهری نیز تنوع کافی برای جذاب تر کردن فضای زندگی و کاری شما دارند.

پارکت لمینت | شرکت معماری چیدمانه

پارکت چوبی

انواع پارکت چوبی از چوب درخت های راش، گردو، زبان گنجشک، بلوط و افرا به دست می آیند و در دو نوع تمام چوب و سه لایه ساخته می شوند. این نوع پارکت ها بافتی طبیعی دارند. از آنجایی که چوب از قدیم در دکوراسیون ساختمان استفاده می شده است، می توان گفت که پارکت های چوبی تقریبا هیچ وقت قدیمی نمی شوند.

این پارکت ها دوام خوبی داشته و قابل بازیافت نیز هستند. پارکت چوبی معمولا عایق صدا، حرارت و برودت بوده و آلرژی زا هم نیست. در صورتی که به هر دلیلی پارکت های چوبی آسیب ببینند یا خراب شوند، می توان بدون نیاز به خراب کردن دیگر قسمت ها آن را ترمیم کرد.

در صورتی که آب بر روی پارکت های چوبی بریزد، کمی بوی نم گرفته و فرسوده می شوند. به همین دلیل باید از پوشش های ضدآب بر روی آن ها استفاده کرد. در اثر برخورد با اجسام مختلف ممکن است بر روی پارکت ها خط و خش ایجاد شود.

باید آن ها را به صورت مداوم تمیز کنید و در اثر برخورد با نور خورشید نیز خیلی زود فرسوده می شوند. تنوع قیمت این نوع پارکت ها بسیار زیاد است و به همین دلیل استفاده از آن در ابعاد مختلف به صرفه خواهد بود.

پارکت چوبی | معماری چیدمانه

پارکت پلاستیکی

معمولا طراحان ساختمان استفاده از پارکت های پلاستیکی را توصیه نمی کنند. این نوع پارکت ها درواقع همان کف پوش های پلاستیکی هستند. پارکت های پلاستیکی برای سلامتی انسان مضر هستند و در اثر استفاده طولانی مدت از آن ها موادی آزاد می شود که می توانند مشکلات تنفسی برای انسان ایجاد کنند.

در صورت بروز آتش سوزی در ساختمان نیز این کف پوش ها بسیار خطرناک هستند و به گسترش آتش کمک می کنند. کف پوش های پلاستیکی به راحتی تغییر رنگ می دهند و لکه روی آن ها به سختی تمیز می شود. این پارکت ها با محیط زیست سازگار نیستند و امکان بازیافت آن  ها نیز وجود ندارد.

کف پوش پلاستیکی از انواع پارکت نسبتا ارزان قیمت و در برابر آب نیز مقاوم است. در صورتی که چای یا قهوه بر روی این پارکت ها بریزد و آن را بلافاصله تمیز کنید، تمیز کردن آن ها کار چندان سختی نیست؛ اما اگر لکه ها در از روی کف پوش پاک شوند، اثرات آن ها به سختی از بین می رود. کف پوش های پلاستیکی تنوع بسیار زیادی دارند و استفاده از آن ها در سطح محدود می تواند زیبایی فضا را دوچندان کند.

پارکت پلاستیکی | معماری چیدمانه

پارکت اپوکسی

پارکت اپوکسی یکی از انواع پارکت است که می توان از آن در ساختمان های مسکونی و عمومی و حتی صنعتی استفاده کرد. این کف پوش ها معمولا نیازی به زیرسازی ندارند و می توان آن ها را بر روی سطوح بتنی نیز پیاده کرد. پارکت های اپوکسی ظاهری بسیار شیک و امروزی دارند و در طرح های متنوعی عرضه می شوند.

به همین دلیل هم هست که می توان از آن ها در محیط های مختلف استفاده کرد. این پارکت ها ضخامت کمی دارند و به همین دلیل نسبت به دیگر انواع پارکت خیلی زود ترک می خورند. البته می توان از بعضی مواد موجود برای افزایش مقاومت آن ها استفاده کرد.

پارکت های اپوکسی در برابر حرارت و رطوبت عایق هستند و در اثر برخورد مداوم با مواد شیمیایی آسیب نمی بینند. به همین دلیل برای محیط های بیمارستانی یا صنعتی انتخاب مناسبی خواهند بود. نظافت این پارکت ها بسیار راحت تر از انواع دیگر پارکت است و خود نیز خاصیت آنتی باکتریال دارد.

همین موضوع باعث می شود که آلودگی های محیط بر روی آن باقی نماند و از سلامت افراد در مکان های عمومی به خصوص بیمارستان ها محافظت کند. این پارکت ها ساختاری براق و درخشان دارند اما جای خط و خش بر روی آن ها باقی می ماند. البته جای نگرانی نیست. چراکه ترمیم آن ها کار بسیار راحتی است و می توان با هزینه کم مجددا آن را مثل روز اول کرد.

پارکت اپوکسی| معماری چیدمانه

پارکت ترمووود

این پارکت یکی دیگر از انواع پارکت چوبی است که از چوب فرآوری شده یا ترمووود ساخته می شود. ترمووود عمری طولانی داشته و با طبیعت نیز سازگار است. به دلیل بافت طبیعی و جذاب، استفاده از پارکت ترمووود در خانه های مدرن و سنتی بسیار رواج پیدا کرده است.

این نوع پارکت ها در برابر سرما و گرما مقاوم هستند و به همین دلیل برای صرفه جویی در مصرف انرژی گزینه بسیار مناسبی خواهند بود. کیفیت بالا و طرح های جذاب آن ها باعث می شود که بتوان به این پارکت ها به عنوان یک پارکت دائمی نگاه کرد.

قابلیت شست و شوی پارکت های ترمووود نسبت به دیگر انواع پارکت بیشتر است. به همین دلیل برای کف پوش محیط های عمومی و ساختمان های پررفت و آمد بسیار مناسب است. همین ویژگی باعث شده است که بتوان از آن ها برای کف سازی آلاچیق ها یا بالکن ها نیز استفاده کرد.

البته باید توجه داشته باشید که استفاده از پارکت ترمووود در محیط های شرجی و مرطوب گزینه مناسبی نیست. چراکه در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت آسیب می بینند و احتمال ایجاد آفت های چوب نیز در آن ها وجود دارد.

پارکت ترمووود | معماری چیدمانه

پارکت PVC

پارکت PVC یکی دیگر از انواع پارکت های پرکاربرد است که به دلیل تنوع فراوان و قیمت مناسب طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع پارکت ها ظاهری شبیه به پارکت لمینت داشته و دارای ساختاری دولایه هستند.

همین موضوع باعث می شود که بتوان این پارکت ها را در طرح ها و رنگ های متنوع تولید کرده و با دکوراسیون های مختلف ست کرد. به دلیل اینکه نظافت پارکت PVC بسیار راحت است، برای محیط های بیمارستانی و عمومی بسیار مناسب خواهد بود. همچنین خاصیت ضدآب آن ها باعث می شود که بتوان از آن در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه نیز استفاده کرد.

پارکت PVC از انواع پارکت چوبی است. درواقع لایه دوم آن ها از چوب فشرده ساخته شده است و به همین دلیل برای استفاده در محیط هایی که سطح زیرین آن ها مرطوب است، مناسب نخواهند بود؛ اما لایه دوم که درواقع همان لایه رویی است از جنس های مختلفی ساخته می شود و به همین دلیل مقاومت های متفاوتی خواهد داشت.

زیرسازی این پارکت ها کمی کار می برد. درواقع برای اینکه سطح پارکت کاملا یکدست و صاف باشد، باید سطح زیرین را به طور کامل صاف کرد. همچنین لازم است که مقاوم سازی بیشتری در سطح زیرین پارکت PVC ایجاد شود.

شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 80 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

طی سال های اخیر با افزایش تنوع در انواع کفپوش ها برای منازل، خرید و انتخاب گزینه مناسب برای خریداران دشوارتر شده است؛ حتی اگر خانه مدرن و مینیمال هم داشته باشید، با خرید موکت با استایل های مدرن و شیک، می توانید زیبایی منزل خود را چند برابر کنید. برای مثال برای پذیرایی از موکت های طرح دار و تخت استفاده کنید و برای اتاق های نشیمن و اتاق کودکان، موکت های بلند و فانتزی را خریداری کنید.

یکی از بهترین مزایایی که موکت در مقایسه با پارکت دارد، احساس راحتی و گرمای بیشتر است.

پس از چند ساعت ایستادن یا نشستن روی سطوح دیگر مانند: پارکت و سرامیک و … احساس خستگی خواهید کرد.

همچنین موکت عایق بهتری برای شکستگی و افتادن اجسام است. اگر از موکت به عنوان کفپوش استفاده کرده باشید، در صورت سقوط اجسام مختلف روی زمین، می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که نمی شکند.

مناسب ترین کفپوش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خانه مکان امنی است که بعد از کار در آن احساس راحتی می کنید. به همین دلیل حضور در مکانی امن، راحت و گرم در ایجاد فضایی آرامش بخش اهمیت زیادی دارد.

عوامل مختلفی برای انتخاب و خرید کفپوش تأثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به نوع طراحی داخلی، دوام، کیفیت، ایمنی کفپوش، هزینه و شستشو اشاره کرد.

کلیه المان هایی که برای منزل انتخاب می کنید، باید با یکدیگر هماهنگی و تناسب داشته باشند. برای مثال: اگر سبک مدرن و مینیمال دوست دارید، از خریدن وسایل اضافه؛ کفپوش های پر زرق و برق و … خودداری کنید.

حتی با خرید موکت های فانتزی با سبک مدرن، می توانید فضای خانه را تبدیل به مکانی گرم، ایمن و زیبا کنید. چنانچه هرکدام از کفپوش هایی که امروزه عرضه می شوند را انتخاب کنید، باید به هزینه های نصب، کیفیت و نوع نگه داری آن نیز توجه داشته باشید.

در مقایسه با انواع کفپوش های به روز، هزینه خرید و حتی نصب موکت بسیار کم تر بوده و نگه داری از آن به دلیل عدم نیاز به شستشو و تمیز کردن مداوم بسیار آسان تر است.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی، ریختن آب و لیز خوردن روی کفپوش ها، شکستن اجسام و … امری اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین توجه داشته باشید که در صورت لزوم برای تعویض کفپوش، قدرت خرید کدام کفپوش را دارید.

یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از افراد به ویژه خانم ها خرید موکت را به کفپوش ترجیح می دهند، شستشوی آسان است. سایر کفپوش های دیگر مانند پارکت، سرامیک و لمینت، معمولاً هرروز نیاز به شستشو و صرف زمان زیادی دارند که برای برخی سخت و زمان بر خواهد بود.

استفاده از پارکت | شرکت ت کارپت

مقایسه موکت و پارکت

با توجه به آنچه در قسمت قبل به آن اشاره شد، کفپوشی مناسب است که گرم، ایمن، با کیفیت باشد و شستشوی آن آسان و سریع انجام شود. با این وجود در این قسمت از مقاله نیز به مقایسه موکت و پارکت می پردازیم تا با دید بازتری انتخاب و خرید کنید.

  • افزایش تنوع در موکت

موکت ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و خریدار می تواند برای هر قسمت از منزل انواع موکت ها با ضخامت و رنگ های مختلف را خریداری کند.

  • احساس گرمی و لطافت

موکت در مقایسه با سایر متریال ها به دلیل جنس نرمی که دارد، احساس لطافت و گرمی خاصی را خود به همراه دارد. همچنین موقع راه رفتن سر و صدای سخت و زیادی تولید نمی کند. خرید موکت و نصب آن به عنوان یک عایق گرما در انتقال دمای سرد از کف منزل به محیط داخل جلوگیری می کند.

  • مقاومت در برابر سقوط اجسام یا افراد

الیافی که برای ساخت موکت استفاده می شوند، باعث افزایش مقاومت آن در برابر صدمات مختلف مانند سقوط اجسام می شود. موکت مقاومت بالایی دارد و برای منازلی که افراد مسن یا کودکان خردسال در آن ها زندگی می کنند، مناسب هستند.

  • هزینه نصب کم

پس از انتخاب و خرید پارکت متناسب با فضایی که در اختیار دارید، باید به هزینه های نصب نیز دقت داشته باشید. هزینه نصب پارکت بنا بر متراژ مربع متر فضا محاسبه می شود که ممکن است از عهده پرداخت برخی افراد خارج باشد؛ اما هزینه نصب موکت آسان بوده و حتی خریدار به راحتی می تواند نصب کند.

  • نظافت آسان

نظافت موکت در مقایسه با سایر کفپوش ها ازجمله پارکت، لمینت، سرامیک و … آسان تر است و با جارو برقی به راحتی و در زمان کم همه قسمت ها تمیز می شوند.

  • هزینه کم تر

موکت ها به طور کلی به صورت رولی هستند و با الیاف مصنوعی و در برخی موارد با الیاف طبیعی ساخته می شوند، به همین دلیل قیمت آن ها کم تر و مقرون به صرفه تر از سایر کفپوش ها ازجمله پارکت و سرامیک است.

  • قابلیت تعویض آسان

اگر پس از مدتی بخواهید رنگ موکت یا کفپوش را تعویض کنید، حتی اگر برای نصب موکت زیر آن از چسب استفاده کرده باشید، می توانید آن را جدا کرده و مجدداً موکت دیگری نصب کنید. همچنین اگر قسمتی از کفپوش های دیگر مانند سرامیک آسیب ببینند، شاید مجبور باشید کل فضا را تعویض کرده و مجدداً هزینه کنید.

منبع : زت

basalamati بازدید : 71 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

موکت ضد حساسیت با الیاف نرمی که دارد، می تواند امنیت کامل را برای کودکان و افرادی که ممکن است در طول روز زمین بخورند، فراهم می کند. پیش از خرید موکت ضد حساسیت بهتر است نوع آن را بشناسید و کارکردش را بدانید. این نوع موکت از الیاف پلی استر و پلی آمیدی ساخته می شود و این جنس یکی از بهترین گزینه ها در نخ های موجود در ساخت موکت می باشد.

یک ویژگی موکت ضد حساسیت که آن را بسیار کاربردی می کند، حالت ارتجاعی بالای آن است. همچنین این موکت ها به دلیل جنس الیافی که در آن ها به کار می رود، در برابر باز شدن مقاوم هستند و تمیز کردن آن ها بسیار راحت است.

الیاف این موکت ها به گونه ای تهیه شده اند که دیر کثیف می شوند و لکه ها را نشان نمی دهند، البته این موضوع به رنگ موکت مورد نظر شما نیز بستگی دارد. این موکت ها مقاومت بسیار بالایی نیز در برابر سایش دارند و این نکته می تواند بسیار کمک کننده باشد و کیفیت آن را در طولانی مدت حفظ کند.

همچنین این الیاف گاز های آلرژی زا ندارند و با گرد و غبار و نخ و پرز ، باعث خارش و سردرد در افراد نمی شوند و افرادی که به فرش های ماشینی و عادی حساسیت دارند، می توانند با خرید موکت ضد حساسیت ، اوقاتی خوش را تجربه کنند.

موکت ضد حساسیت چیست؟ | موکت زت

کاربرد موکت های ضد حساسیت

 موکت ضد حساسیت برای کودکان و اتاق مکان هایی مانند مهد کودک مناسب است. شما می توانید بچه ها را با خیال راحت روی زمین بگذارید و مطمئن باشید مشکلی برایشان پیش نمی آید. این نوع موکت می تواند در محیط مناسب شما نصب شود و حتی کسانی که به فرش ها و گرد و غبار آن ها حساسیت دارند، می توانند با خرید موکت ضد حساسیت خیال خودشان را راحت کنند.

این موکت بسیار نرم است و کثیفی را نشان نمی دهد، به همین جهت حتی در خانه هایی که کودک در آن ها ساکن است نیز می تواند به کار برده شود. ویژگی موکت ضد حساسیت در درجه اول ، جنس الیاف آن است که تجربه ای متفاوت را در اختیار کاربران قرار می دهد و آنان می توانند با خیال راحت و اعتماد کامل از آن استفاده کنند.

ویژگی موکت ضد حساسیت

این نوع موکت یک محصول خاص و منحصر به فرد است که جدیدترین مدل فرش با الیافی مخصوص است. ویژگی موکت ضد حساسیت این است که نرمی زیادی دارد و نسبت به الیافی که معمولاً برای موکت های دیگر استفاده می شود، برتری و ماندگاری بیشتری دارد. در ادامه به برخی از ویژگی های این محصول فوق العاده می پردازیم.

موکت ضد حساسیت همان طور که پیش تر نیز گفته شد، از جنس پلی استر و پلی آمید است. پلی آمید بهترین جنس نخ موجود در بازار است که این نوع موکت را از آن تولید می کنند.

ویژگی موکت ضد حساسیت | موکت زت

  • حالت ارتجاعی

با توجه به این ویژگی ، به دلیل جنس الیاف این موکت ها ، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری موکت بالایت و می توانید آن را در هر محیطی که می خواهید پهن کنید. این موکت تمامی بخش ها را پوشش می دهد و به دلیل این ویژگی ، به خوبی به زمین می نشیند و نمایی زیبا در اتاق خواب کودک ایجاد می کند.

  • مقاومت بالای الیاف موکت ضد حساسیت در برابر باز شدن

کودکان معمولاً بازیگوشی می کنند و ممکن است به فرش یا موکت آسیب برسانند. مقاومت بالای الیاف پلی آمید و یا پلی استر ، باعث می شود تا به راحتی خرابی ایجاد نشود و با بافت محکمی که دارد، مشکلی پیش نخواهد آمد و می توانید کودک دلبندتان را با خیال راحت روی زمین بگذارید تا بازی کند.

  • تمیز شدن سریع

الیافی که در این موکت ضد حساسیت استفاده شده اند، به راحتی تمیز می شوند و دیگر لازم نیست برای اینکه فرش کثیف نشود، از رنگ های تیره استفاده کنید. به راحتی بعد از هر بار کثیف شدن می توانید با یک ماده ی شوینده ، فرش را در سریع ترین زمان ممکن تمیز کنید.

  • مقاومت بالا در برابر ساییده شدن

از آنجایی که اتاق کودک یک محل پر رفت و آمد است و کودکان نیز ممکن است بازیگوشی های خاص خود را داشته باشند، بسیار مهم است که موکت یا کف پوشی تهیه کنید که مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد تا در طولانی مدت ، ظاهر اولیه خود را از دست ندهد و بتوانید به راحتی و با خیال راحت از آن استفاده کنید. ویژگی موکت ضد حساسیت این است که مقاومت خوبی در برابر رفت و آمد از خود نشان می دهد.

راهنمای خرید موکت ضد حساسیت

پیش از خرید این نوع موکت باید با ویژگی های آن و خواسته خود کاملاً آشنا شوید. همان طور که پیش تر نیز گفته شد، به دلیل وجود الیاف درجه یک و منحصر به فرد ، این موکت بسیار نرم و مقاوم است و پرز بسیار کمی هم تولید می کند. تمام این ویژگی ها زمانی صدق می کنند که اجناس درجه یک و اصل را خریداری نمایید. هنگام خرید موکت ضد حساسیت باید حواستان را جمع کنید تا اجناس باکیفیت و مد روز را خریداری کنید.

منبع: شرکت زت کارپت

basalamati بازدید : 53 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

موکت ، نوعی فرش تشریفاتی است که معمولاً در مراسماتی که مهم هستند و افراد سرشناس ، بزرگان ، بازیگران ، افراد مشهور یا مقامات خاص در آن ها حضور دارند ، پهن می شود. رنگی که این موکت دارد ، شکوه و جلال مراسم را نشان می دهد.

به همین دلیل اغلب در فستیوال ها ، کنفرانس ها ، اجلاس های بین المللی یا مکان های مهم آن را می بینید. البته در چند سال اخیر باب شده است که در مسیر پله یا راهروها نیز از موکت استفاده می شود.

موکت قرمز تشریفاتی انواع مختلفی دارد که قدیمی ترین نوع آن ، موکت با نوارهای حاشیه ای مشکی یا کرم است که در خانه های قدیمی دو طبقه می انداختند.

موکت قرمز تشریفاتی چیست؟ | شرکت موکت زت

چرایی استفاده از موکت قرمز در مراسمات

این نوع موکت در انواع و مدل های مختلفی تولید می شود که امروزه در مراسمات و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از رستوران های معمولی تا تالارهای با شکوه و از مراسمات عادی گرفته تا مراسمات تشریفاتی ، استفاده فرش قرمز و انواع مختلف موکت قرمز باب شده است.

موکت قرمز حس خوبی از لوکس بودن به فضا می دهد و شکوه فضا را بیشتر می کن و درواقع باعث می شود مخاطبان حس بهتری داشته باشند.

کاربرد های موکت قرمز

برخی این موکت را با عنوان ردکارپت نیز می شناسند ، امروزه در مکان های عمومی مثل رستوران ها ، هتل ها ، مراکز تجاری_اداری ، جاذبه های دیدنی مثل کاخ ها یا برج میلاد ، مراسمات و تشریفات ، تالارها و… استفاده می شود. درواقع هرکجا که نیاز به تشریفات و بالا بردن رسمیت یک کار یا جلسه ، یک دیدار و یا همایش باشد ، از موکت قرمز استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت کاربرد موکت قرمز شامل موارد زیر است:

  • ورودی تالار و مجالس رسمی
  • ورودی پاساژ و مراکز تجاری بزرگ و مجلل
  • راهرو یا راه پله برخی از مراکز اداری
  • در نمایشگاه ها یا همایش ها و ورودی سالن های کنفرانس

کاربرد های موکت قرمز | شرکت موکت زت

موکت قرمز باید چه جنسی داشته باشد؟

موکت قرمزی که با الیاف پلی استر طراحی شده باشد ، نسبت به جنس موکت با الیاف اکرولیک ، ارزان تر است. جنس اکرولیک موکت قرمز ، ماندگاری بیشتر و کیفیت بالاتری دارد. موکت های تشریفاتی تولید شده با ماشین های پیشرفته ، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

در نظر داشته باشید که مدل مورد نظری که برای تشریفات استفاده می کنید ، بهتر است با زیره پلاستیکی باشد که مقاومت بیشتری به خصوص در مکان های پر رفت و آمد از خود نشان دهد. البته به مراتب این مدل موکت های قرمز ، قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر موکت قرمز دارند.

مهم ترین بخش در هر موکت قرمز ، الیاف آن است که به طور معمول در سه نوع پلی آمید ، پلی استر پلی پروپیلن و یا پشم تهیه می شود. هرکدام از این الیاف ها ویژگی خاص خود را دارند و با خاصیتی که دارند ، برای مکان مورد نظر استفاده می شوند.

برای مثال نایلون با خاصیت ارتجاعی که دارد ، اغلب در محیط های پر رفت و آمد مثل فرودگاه ها ، هتل ها ، دفاتر اداری و سازمان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع موکت از استاندارد حریق بالایی برخوردار است و به راحتی کوبیده نمی شود.

در نتیجه در برابر تغییر حالت و فرسودگی مقاوم تر است. ضمن اینکه در برابر الکتریسیته نیز استاندارد مطلوبی دارد. هنوز هم نایلون یکی از معمول ترین انتخاب ها برای تولید این نوع موکت است که توانسته رقابت نزدیکی با پلی پروپیلن داشته باشد.

منبع: زت کارپت

basalamati بازدید : 60 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

اولین چیزی که وقتی وارد سالن پذیرایی می شوید و در همان لحظه ورود به چشمتان می آید ، موکت پذیرایی می باشد که اگر درست انتخاب شده باشد چشم ها را نوازش می کند. همچنین جنس آن بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که با راه رفتن روی آن حس خوشایندی به شما القا شود.

موکت نقش کلیدی را در فضای خانه و دکور آن دارد ، زیرا از اولین لوازمی است که برای پر کردن فضا باید خریداری شود و سایر لوازم بر مبنای هماهنگ شدن با طرح و رنگ و جنس آن تهیه می شوند.

 گاهی موکت در دکوراسیون خانه به عنوان تکمیل کننده نهایی در نظر گرفته می شود که بازهم نقش پررنگی را ایفاء می کند و می تواند به عنوان یکی از المان های مهم دکوراسیون پذیرایی محسوب شود.

شما می توانید آن را مطابق با رنگ مبل هایتان و یا کاغذ دیواری پذیرایی خود و یا هر وسیله ای دیگر ست نمایید تا همخوانی بی نظیری را خلق کرده باشید. انتخاب درست موکت ها در عین اینکه احساس لوکس بودن به خانه های شما می دهند ، راحتی و آرامش را هم در فضای خانه جاری می کند.

نقش موکت در دکوراسیون پذیرایی | شرکت زت کارپت

مزیت های موکت کردن پذیرایی

با شروع شدن فصل سرما و انجام تغییراتی در دکوراسیون خانه ، می توانید از موکت استفاده کنید؛ زیرا نصب موکت یکی از بهترین و شیک ترین گزینه ها از لحاظ سد کردن سوز و سرما می باشد.

موکت ها به خاطر بافت و ساختاری که دارند ، صداها را به حداقل می رسانند و از نفوذ صداهای ناهنجار تلویزیون و صدای دویدن بچه ها و یا صدای مهمانی ها به طبقه های پایین جلوگیری می کنند؛ پس بهترین انتخاب برای پوشاندن کف آپارتمان ها هستند.

همچنین موکت های پذیرایی برای افرادی که کودک یا فرزند نوپایی در خانه دارند و نگران ایجاد آسیب دیدگی در هنگام بازی و دویدن بچه ها هستند؛ مانند یک ضربه گیر عمل می کنند و بسیار مناسب می باشند.

 یکی دیگر از مزیت های موکت پذیرایی ، قیمت آن است. هزینه آن نسبت به فرش های گران قیمت ، بسیار مناسب تر و به صرفه تر می باشد و نمای شیک تر و مدرن تری هم دارند. از دیگر مزیت های موکت ، ایمن بودن آن می باشد.

باز هم تأکید دارم اگر انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید و جنس موکت را با توجه به مکانی که از آن استفاده می کنید انتخاب نمایید ، روی آن لیز نمی خورید و به راحتی از سُر خوردن جلوگیری می کند.

مزیت های موکت کردن پذیرایی | شرکت زت کارپت

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

دکوراسیون و نمای پذیرایی با موکت ها تکمیل و تمام می شود. همان گونه که گفته شد ، موکت پذیرایی نقش بسیار مهمی را در خانه های ما ایفا می کند. همیشه مهم ترین گزینه هنگام خرید موکت رنگ آن است.

شما باید رنگی را انتخاب نمایید که با دکوراسیون و وسایل موجود در پذیرایی تان هماهنگی و مطابقت داشته باشد و بتوانند باهم همخوانی پیدا کنند. همیشه این نکته را هنگام انتخاب موکت پذیرایی در نظر داشته باشید که رنگی را انتخاب نمایید که در عین هماهنگی با لوازم دیگر ، بتواند نشاط و شادابی را به فضا ببخشد.

مثلاً رنگ های روشن برای مکان هایی که کوچک هستند گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند ، چون می توانند فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهند. همچنین رنگ های تیره فضاهای بزرگ پذیرایی را کوچک تر می نمایاند.

رنگ های آبی و سبز نیز که از گروه سرد رنگ ها هستند ، می توانند دکوراسیون آرام و ملایمی را به وجود بیاورند. در همین زمینه رنگ های قرمز و طلایی می توانند فضاهای بزرگ را صمیمی و پرشور جلوه دهند. در کل انتخاب رنگ موکت بسته به شرایط و متراژ پذیرایی شما و نوع دکوراسیون همچنین روحیات صاحب خانه دارد که باید تمامی این نکات را هنگام خرید در نظر بگیرید.

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی | شرکت زت کارپت

بهترین جنس موکت برای پذیرایی

قبل از انتخاب موکت پذیرایی به فضا و ابعادی که می خواهید آن را با موکت بپوشانید دقت نمایید. یکی از عواملی که بسیار مهم است ، میزان رفت و آمد در آن محیط می باشد؛ زیرا موکت پذیرایی به موجب رفت و آمد بسیار روی آن و نشستن های مداوم خیلی زود زیبایی و شکل اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل باید از استحکام و دوام و تراکم بسیار بالایی برخوردار باشد و جنسی ضخیم و محکم داشته باشد.

 معمولاً موکت های پرز بلند که لطافت و نرمی خاصی دارند حالت تزئینی دارند؛ در نتیجه موکت هایی که پرزهای آن مانند فرش می باشند برای موکت پذیرایی مناسب تر هستند؛ زیرا توانایی این را دارند که در برابر فشار اجسام بسیار سنگین مقاوم تر باشند.

این نوع موکت ها بافتی به صورت حلقه ای دارند و پرزهای بلند آن استحکام موکت را افزایش می دهند. شما با نگاه کردن به پشت موکت می توانید از نوع بافت آن مطمئن شوید. قابل ذکر است که موکت هایی که از گره های نزدیک به هم برخوردار می باشند ، از دوام بیشتری برخوردار هستند.

منبع: موکت زت کارپت

basalamati بازدید : 66 دوشنبه 28 تیر 1400 نظرات (0)

 تعدادی از بهترین نرم افزار های CRM را معرفی می کنیم. نرم افزارهایی که استفاده از آن ها به رشد شما کمک زیادی خواهد کرد.

Salesforce : بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کارهای در حال رشد

Salesforce یکی از جامع ترین لیست ویژگی های CRM موجود در بازار را ارائه می دهد. این نرم افزار برای مشاغلی که نیازها یا محدودیت های بسیار خاص دارند، قابل استفاده خواهد بود. این نرم افزار می تواند میزان رشد را پیش بینی کند و ویژگی های مفید بسیار زیادی دارد.

علت اصلی اینکه Salesforce در لیست بهترین نرم افزار CRM قرار گرفته، این است که اطلاعات موجود در این نرم افزار به صورت خودکار به روزرسانی می شوند تا همواره مطمئن باشید که تیم های فروش به جدیدترین داده ها دسترسی دارند.

با رشد کسب و کار خود می توانید این نرم افزار را ارتقا داده و برنامه هایی برای کنترل عملکرد، امتیازدهی به فعالیت ها و پیش بینی موفقیت استراتژی های طراحی شده را به آن اضافه کنید. همچنین می توانید از ابزارهای ایجاد کاتالوگ محصولات، تعیین قیمت، ذخیره قراردادها و سفارش های مشتری نیز استفاده کنید.

مشکل اصلی این نرم افزار این است که با ارتقای برنامه و استفاده از امکانات بیشتر، همه چیز کمی پیچیده می شود؛ اما با آموزش های جامعی که در داخل برنامه قرار داده شده و تیم پشتیبانی قدرتمند، در مدتی کوتاه پاسخ همه سوالات خود را دریافت خواهید کرد.

Monday.com : بهترین نرم افزار CRM برای مدیریت جامع پروژه ها

این نرم افزار یک راه حل مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها است. با استفاده از آن می توانید همه پروژه های موجود را پیگیری و مدیریت کنید. درواقع نرم افزار Monda.com به شما این امکان را می دهد که یک نقشه راه ثابت برای کسب  وکار خود بچینید و دقیقا روی مشتریان خود تمرکز کنید.

رابط کاربری این نرم افزار بسیار روان و ساده است. شما می توانید اطلاعات موردنیاز خود را تنها با یک کلیک ساده به دست آورید و آن ها را طبقه بندی کنید.

این نرم افزار با روش های مختلف مدیریت پروژه مانند sprints، agile و waterfall کاملا سازگار است و می توانید به راحتی همه گردش کارهایی را که قبلا ثبت کرده اید، به آن منتقل کنید.

با استفاده از این نرم افزار می توانید حجم کار باقیمانده از هر پروژه را تشخیص دهید و دقیقا متناسب با نیاز هر پروژه منابع موجود را تقسیم کنید. ویژگی های مدیریت پروژه در این نرم افزار به کمک خدمات بازاریابی و ابزارهای مدیریت فروش می تواند قابلیت های ارتباط با مشتری را تکمیل کند.

Freshworks CRM : بهترین نرم افزار CRM برای تماس تلفنی

Freshworks CRM به عنوان بهترین نرم افزار CRM برای تماس تلفنی، ابزاری مناسب برای متخصصان فروش است. چراکه این افراد تماس های زیادی برقرار می کنند و برای مدیریت داده هایی که از طریق تماس ردوبدل می شود، نیاز به CRM دارند. با استفاده از این نرم افزار می توانید شماره تلفن های خود را در پلتفرم CRM ثبت کنید و یک شماره محلی از بیش از ۹۰ کشور بخرید.

گزینه های داخلی این نرم افزار شامل ضبط تماس، انتقال تماس، ویدیو کنفرانس و… می شود که به شما این امکان را می دهد که مستقیما از خود نرم افزار با هر جایی از دنیا تماس برقرار کنید.

با استفاده از این نرم افزار می توانید آهنگ زنگ های سفارشی تنظیم کنید، پیام های تلفنی سفارشی سازی شده بفرستید و درن هایت تعامل با شرکت خود را به تجربه ای خوشایند برای مشتریان تبدیل کنید. ویژگی اصلی این نرم افزار این است که برای استفاده از آن نیاز به خرید برنامه ندارید و تنها هزینه امکاناتی را پرداخت می کنید که واقعا به آن ها نیاز دارید.

Keap CRM : بهترین نرم افزار CRM برای استفاده آسان

نرم افزار keap ترکیبی از ابزارهای فروش و بازاریابی دیجیتال است که همه داده های مربوط به فعالیت های شما و مشتریان را در مکانی واحد نگه می دارد. راه اندازی و استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است. به همین دلیل همه صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ می توانند از آن استفاده کنند.

خبر خوب اینکه شما می توانید به صورت رایگان از دیگر نرم افزارهای CRM به keap مهاجرت کنید و از امکانات گسترده آن مانند پشتیبانی چت زنده، کتابخانه آنلاین و برخی آموزش ها استفاده کنید.

این برنامه دارای یک سطح ابتدایی است که برای مشاغل کوچک و نوظهور طراحی شده است. این سطح شامل ابزارهای اصلی است که برای مدیریت تعامل با مشتری ضروریت دارد.

در ادامه کار شما می توانید آن را به نسخه های بالاتر ارتقا دهید و از امکاناتی مانند زمان بندی و یادآوری جلسات با مشتری، همگام سازی ایمیل ها و سازمان دهی ارتباطات در سازمان استفاده کنید. همین ویژگی ها است که keap را در ردیف بهترین نرم افزار CRM قرار داده است.

Zoho CRM : بهترین نرم افزار CRM برای دورکاری

اگر کسب و کار شما به گونه ای است که کارمندان دور کار زیادی دارید، بهتر است از برنامه Zoho استفاده کنید. این برنامه که نسخه اندروید و iOS آن نیز عرضه شده است، به شما این امکان را می دهد که به همه کارمندان از راه دور خود دسترسی بدهید تا اطلاعات همه آن ها یکدست و به روز باشد.

مزیت اصلی این برنامه که آن را در لیست بهترین نرم افزار CRM قرار داده این است که به شما این امکان را می دهد که به صورت آفلاین به داده های CRM دسترسی داشته باشید و آن ها را ویرایش کنید.

شما می توانید تماس ها، بازدیدهای مشتری و سایر فعالیت های خود را مستقیما در برنامه وارد کرده و برای تکمیل آرشیو خود نیز یادداشت ها و فایل های صوتی را ضمیمه برنامه کنید.

این برنامه دارای یک ابزار جستجوی قدرتمند است که به شما این امکان را می دهد که در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از این برنامه برای یادآوری قرارهای روزانه، برنامه ریزی فعالیت ها، ارسال ایمیل و افزایش بهره وری خود در طول روز استفاده کنید.

Oracle NetSuite CRM : بهترین نرم افزار CRM برای تجارت الکترونیکی

این برنامه یک راه حل محبوب برای صاحبان مشاغل مختلف است که قصد دارند از سلایق و عادت های خرید مشتریان خود بیشتر آگاه شوند. این ابزار با جمع آوری اطلاعات خرید و فروش و تاریخچه معاملات به شما امکان پیش بینی رفتارهای آینده مشتریان را می دهد.

این سیستم سفارشات مشتری را در سبد خرید او ثبت می کند و زمانی که مشتری گزینه خرید را فشار می دهد، به صورت خودکار هزینه های حمل و نقل و مالیات را به هزینه کلی اضافه می کند.

با استفاده از این برنامه می توانید تاریخچه انصراف مشتریان از خرید، نتایج کمپین های بازاریابی و ارتباطات شرکت را ردیابی کنید. Oracle NetSuite ترکیبی از تجزیه و تحلیل داده های مشتری و ابزارهای مشترک مدیریت ارتباط با او است.

این ابزارها شامل مدیریت تماس ها، تجزیه و تحلیل خطوط فروش و مدیریت پرونده پشتیبانی مشتری می شود. کنار هم قرار دادن همه این اطلاعات به شما یک تصویر جامع و کامل از همه مشتریان می دهد. تصویری که با استفاده از آن می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را به روز، اصلاح یا باز طراحی کنید.

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 72 سه شنبه 22 تیر 1400 نظرات (0)

مسلما چنین مکانی که مانند منزل برای بسیاری از افراد می ماند ، باید از طراحی هوشمندانه ای برخوردار باشد تا نیاز کاربران را بر طرف کند.

به همین منظور در ادامه مطلب قصد داریم ۸ اصل طراحی کتابخانه عمومی را بررسی کنیم که می توانند تاثیر زیادی در ترغیب افراد به استفاده از کتابخانه داشته باشند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات مربوط به طراحی کتابخانه را بررسی کنیم.

  • کمک گرفتن از نور روز در طراحی کتابخانه

استفاده از تکنیک هایی برای کمک گرفتن از نور روز ، تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی کتابخانه و استفاده افراد از نور طبیعی دارد و یکی از مهم ترین اصول طراحی کتابخانه عمومی است.

شما برای انجام این کار ، باید تمام موانعی را که سر راه رسیدن نور طبیعی به محیط داخلی کتابخانه و افراد قرار دارند بردارید و تا جای ممکن نیاز به نور مصنوعی را در کتابخانه کاهش کنید.

همچنین از آن جایی که در کتابخانه های عمومی نور به صورت ۲۴ ساعته مورد نیاز است ، استفاده دائم از نور غیر طبیعی چراغ ها و لامپ ها می تواند آسیب زیادی به چشم وارد کند. از طرفی ، نور طبیعی خورشید بسیار آرامش بخش است و تاثیر مثبتی روی خلق و خوی افراد دارد.

شما می توانید برای بهره گیری از نور طبیعی خورشید ، به جای استفاده از دیوارهای سنتی که نور قابلیت عبور از آن ها را ندارند ، از دیوارهای شیشه ای در طراحی کتابخانه استفاده کنید. علاوه بر این ، هر جا ممکن بود از پنجره هایی بزرگ استفاده کنید تا نور ورودی به کتابخانه چند برابر شود.

کمک گرفتن از نور روز در طراحی کتابخانه | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • تنوع بالای فضاهای جداگانه در طراحی کتابخانه

کتابخانه ها دیگر آن اماکن وسیعی نیستند که به طور کلی شامل یک یا دو فضای جداگانه می شدند و هیچ حائل جداسازی بین آن ها وجود نداشت.

امروزه با تغییر شکل زندگی عادی و پیشرفت تکنولوژی ، افراد کارهای مختلفی در کتابخانه انجام می دهند؛ از قبیل کار کردن با وسایل الکترونیکی ( موبایل یا لپ تاپ ) که ممکن است صدای آن ها برای افراد دیگر مزاحمت ایجاد کند.

علاوه بر این ، بسیاری از بانوان در کشورهای اسلامی و به ویژه کشور خودمان ، دوست دارند هنگام مطالعه یا درس خواندن احساس راحتی داشته باشند.

به همین دلیل سعی کنید محیط کتابخانه را به فضاهای جداگانه متعدد تقسیم کنید که هر گروه از افرادی که قصد دارند استفاده های مشابهی از کتابخانه داشته باشند ، کنار یکدیگر از این فضا استفاده کنند.

علاوه بر این ، شما در طراحی کتابخانه عمومی باید یک اتاق کنفرانس برای اجتماع های مختلف ، اتاق های وسیع برای تجمع گروه هایی با تعداد نفرات زیاد و اتاق های کوچک یک نفره برای افرادی که نیاز دارند تنها باشند ، در نظر بگیرید.

  • محیط و ابزارهایی با استفاده راحت و آسان در طراحی کتابخانه

استفاده روزانه از کتابخانه ها بر اساس رویدادهایی که قرار است در آن اماکن برگزار شوند ، ممکن است نیاز به تجهیزات متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، تجهیزات و مبلمان مورد نیاز برای انواع کنفرانس ها و دیدارهای دوستانه متفاوت است.

علاوه بر این ، شما باید انواع مبلمان و صندلی های راحتی را برای مدت زمان استفاده مشخص در نظر بگیرید. به عنوان مثال: صندلی و مبلمان مورد استفاده یک کنفرانس رسمی ۱ ساعته در مقایسه با گروهی دوستانه از افراد که قصد دارند تمام روز را در کتابخانه بمانند ، یکسان نیست.

علاوه بر این ، باید میز و صندلی ها و مبلمان را از انواعی انتخاب کنید که سبک باشند و به راحتی قابلیت جابه جایی را داشته باشند تا افراد با هر تعداد جمعیتی بتوانند با کم و زیاد کردن صندلی ها از آن ها استفاده کنند.

مبلمان در طراحی کتابخانه | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • تکنولوژی و دسترسی به شبکه وای فای در کتابخانه

بهره گیری از تکنولوژی یکی از مهم ترین مولفه هایی است که باید در طراحی کتابخانه عمومی در نظر بگیرید. گرچه استفاده از کتابخانه در روزهای گذشته تنها به استفاده از کتاب ها ، مطالعه و قلم کاغذ بر می گردد ، اما امروزه دیگر چنین تعریفی از کتابخانه صحیح نیست.

امروزه یک کتابخانه کامل باید دسترسی وای فای به همه نقاط ساختمان را ارائه دهد و یک فضای جداگانه با تعداد زیادی کامپیوتر برای استفاده عموم و جستجو در کتاب های کتابخانه به صورت الکتریکی در آن وجود داشته باشد.

علاوه بر این ، دسترسی آسان به پریزهای برق برای شارژ وسایل الکتریکی از ملزومات یک کتابخانه عمومی به شمار می رود.

  • دسترس پذیری آسان کتابخانه برای تمام افراد

ششمین امر مهم در طراحی کتابخانه عمومی ، دسترس پذیری آسان وسایل ، تجهیزات ، مسیرها و خود کتاب ها است. حال ممکن است بپرسید دسترس پذیری یعنی چه؟

شما باید دقت داشته باشید که تمام کاربران کتابخانه از افراد قدیمی که آن را به خوبی می شناسند نیستند ، بلکه روزانه تعداد زیادی از افراد جدید وارد کتابخانه می شوند که محیط برایشان کاملا جدید است و هیچ چیز راجع به آن نمی دانند.

بنابراین هنگام طراحی کتابخانه ، خود را مانند فردی در نظر بگیرید که برای اولین بار مانند کتابخانه می شود. آیا در نگاه اول متوجه خواهد شد کتاب های علمی در کدام قسمت هستند؟ آیا می تواند سرویس بهداشتی یا بوفه را به راحتی پیدا کند؟

علاوه بر این ، یکی دیگر از موارد مهمی که در مقوله دسترس پذیری جای دارد ، راحتی استفاده معلولین از کتابخانه است. هنگام طراحی کتابخانه این پیش فرض را که تمام کاربران کتابخانه از نظر جسمی سالم هستند ، از ذهن خود پاک کنید.

سعی کنید قفسه های کتاب و میز و صندلی ها را طوری طراحی کنید که بیش از حد مرتفع نباشند و معلولین جسمی نیز بتوانند از آن ها به راحتی استفاده کنند.

دسترس پذیری آسان کتابخانه برای تمام افراد | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • بهره گیری از بوفه و کافی شاپ در طراحی کتابخانه

پنجمین مولفه ای که در طراحی کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است ، وجود کافی شاپ و بوفه در آن است. همان طور که بالاتر اشاره شد ، افراد زیادی برای تمام طول روز در کتابخانه می مانند و بنابراین وجود مواد غذایی متنوع در کتابخانه برای ارائه به این افراد ضروری است.

سعی کنید در کنار کافی شاپ یا بوفه کتابخانه ، تعدادی میز و صندلی قرار دهید تا افراد بتوانند برای مصرف مواد غذایی از آن ها استفاده کنند.

زیرا میز و صندلی های کتابخانه به هیچ عنوان جای مناسبی برای غذا خوردن نیستند و در صورت انجام این کار ممکن است برای افراد مزاحمت ایجاد شود.

همچنین اگر یک کافی شاپ یا بوفه را در طراحی کتابخانه در نظر بگیرید ، افراد برای مدت زمان بیشتری در کتابخانه شما می مانند در نتیجه میزان کاربری کتابخانه شما بالا می رود.

  • رنگ آمیزی کتابخانه

مهم ترین نکته در رنگ آمیزی کتابخانه این است که رنگ آمیزی قسمت های مختلف آن با یک دیگر سازگاری داشته باشد. یعنی اگر تصاویر قسمت های مختلف کتابخانه را به فردی نشان دهید ، باید بتواند تشخیص دهد تمام آن ها متعلق به یک ساختمان هستند.

موضوع مهم بعدی ، شدت رنگ دیوارها و لوازم به کار رفته در کتابخانه است. همواره توجه داشته باشید که افراد معمولا برای مدت زمان های طولانی در کتابخانه می مانند و رنگ های بیش از حد جیغ ممکن است در طولانی مدت چشم افراد را اذیت کند.

سعی کنید برای رنگ آمیزی دیوارها و قسمت های مختلف ساختمان از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید. علاوه بر این ، دقت داشته باشید که استفاده از رنگ های روشن علاوه بر روشن تر کردن فضای ساختمان ، نیاز به صرف انرژی و نور را به حداقل می رساند.

تهران دیزاین 

basalamati بازدید : 45 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از به روزترین و جدیدترین ایده های کتابخانه را بررسی کنیم.

کتابخانه مشکی

کتابخانه مشکی رنگ | تهران دیزاین

مانند هر اتاق دیگری در منزل شما ، وسایل و اسباب اتاق باید همخوانی بالایی با رنگ در و دیوار داشته باشند. در صورت استفاده از کتابخانه مشکلی رنگ در منزل خود ، بهتر است دیوار های اتاق نیز رنگ های خیلی شاد نداشته و با کتابخانه سازگاری داشته باشند.

علاوه بر این ، وسایل اتاق و دکوراسیون اتاق با کتابخانه مشکلی بهتر است حالت کلاسیک داشته باشند ، نه جدید و طبق مد روز.

کتابخانه با فضای داخلی

کتابخانه با فضای داخلی | تهران دیزاین سنتر

همه کتابخانه ها نباید یک میز و صندلی ساده و تکراری کنار خود داشته باشد. بلکه شما می توانید با استفاده از کتابخانه هایی که صندلی یا مکانی درون آن ها کتابخانه تعبیه شده است ، جلوه ای منحصر به فرد به کتابخانه ببخشید و این ایده کتابخانه منزل جزو پر طرفدارترین ها به شمار می رود.

علاوه بر این ، باید دقت داشته باشید که مهم ترین جزو یک کتابخانه منزل ، خود کتابخانه نیست؛ بلکه میز و صندلی آن است. شما ممکن است بخواهید ساعت ها روی میز و صندلی کتابخانه خود بنشینید و به مطالعه بپردازید. بنابراین راحت بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید ، می توانید فضای تعبیه شده را در داخل کتابخانه کمی بزرگ تر بسازید تا در صورتی که قصد داشتید مدت زمان زیادی آنجا بمانید و خسته شدید ، بتوانید کمی دراز بکشید.

کتابخانه هنری

سومین ایده کتابخانه منزل ، طراحی یک کتابخانه هنری است که طرفداران زیادی بین افراد هنردوست دارد.

اگر دوست دارید کتابخانه شما از حالت خشک و بی روح خارج شود و دیگر مانند دسته ای از کتاب های قطور و بی استفاده که کنار یکدیگر قرار گرفته اند نباشد ، باید با استفاده از کارهای هنری ، کاردستی ها و قاب عکس ها به آن روح بخشید.

این موضوع به ویژه زمانی اهمیت دارد که شما وقت زیادی را در کتابخانه منزل خود می گذرانید و برای طراحی آن ، ایده کتابخانه منزل مناسب برایتان اهمیت زیادی دارد.

بنابراین اگر دائما در کتابخانه منزل خود هستید و دوست دارید جلوه هنری به خود بگیرد و از حالت خسته کننده خارج شود ، می توانید مانند تصویر بالا مقداری ذوق هنری به خرج دهید و از قاب عکس ها و دکوراسیون مورد علاقه خود استفاده کنید.

استفاده از کتابخانه برای کاربرد های دیگر

ایده کتابخانه برای منزل | تهران دیزاین سنتر

بسیاری از افراد علی رغم برخورداری از یک کتابخانه بزرگ و جذاب ، کتاب های زیادی برای قرار دادن در آن ندارند و معمولا بخش زیادی از آن خالی می ماند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید ، می توانید از این ایده کتابخانه منزل که در تصویر بالا می بینید استفاده کنید و وسایل دیگر خود را در کتابخانه جای دهید.

با انجام این کار کتابخانه نیمه پر شما ظاهر جدیدی پیدا خواهد کرد و حجم بالایی از فضای منزل شما به دلیل قرار گرفتن وسایل در کتابخانه ، خالی خواهد شد.

کلید انجام این کار ، این است که دقت داشته باشید همه وسایل و اسباب خود را نمی توانید در کتابخانه قرار دهید ، مثلا قرار دادن تعدادی از کاسه ها یا ظروف رنگ و رو رفته آشپزخانه در این طبقه بندی نه تنها ظاهر کتابخانه را بهتر نمی کند ، بلکه باعث بدتر شدن آن خواهد شد.

بهترین کار این است که تعدادی از وسایل دکوری جمع و جور خود را که ترجیحا تمیز هستند و رنگ های شاد دارند، در کتابخانه در کنار کتاب ها قرار دهید.

کتابخانه سنتی

با وجود مدرن شدن شیوه زندگی و تغییر روش ما برای طراحی دکوراسیون منزل و به ویژه کتابخانه آن ، بازهم سبک سنتی چینش دکوراسیون طرفداران خود را دارد.

اگر شما هم از طرفداران این سبک خاص هستید ، می توانید با بهره گیری از ایده کتابخانه منزل سنتی و با ایده گرفتن از تصویر بالا ، یک کتابخانه سنتی زیبا برای اتاق خود طراحی کنید.

البته برای انجام این کار دقت داشته باشید در صورتی که کتابخانه منزل خود را به شیوه سنتی طراحی کردید ، دیگر وسایل اتاق و حتی رنگ آمیزی آن باید به شیوه سنتی باشد تا با یکدیگر همخوانی لازم را داشته باشند.

طرح رنگ های قهوه ای و آبی

رنگ آمیزی کتابخانه و وسایل دیگر موجود در اتاق ، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که شما ممکن است زمان زیادی را در اتاق کتابخانه صرف کنید و در صورت نامناسب بودن رنگ ها و همخوانی نداشتن آن ها ممکن است چشم شما پس از مدت کوتاهی اذیت شود.

اگر صرف نظر از ایده کتابخانه منزل و دکوراسیون آن به رنگ کتابخانه اهمیت زیادی می دهید ، خبر خوبی برایتان داریم.

شما می توانید با قرار دادن رنگ های آبی و قهوه ای کنار یکدیگر از یک ترکیب رنگ منحصر به فرد ، شیک و سازگار با یکدیگر استفاده کرده و اتاق کتابخانه خود را به یک فضای آرامش بخش تبدیل کنید.

ترکیب رنگ قهوه ای و آبی برای کتابخانه از این نظر مناسب است که بسیار آرامش بخش است و شما با انتخاب ترکیب این رنگ برای کتابخانه و اتاق می توانید ساعت ها در اتاق به مطالعه بپردازید و احساس خستگی زیادی نکنید.

رنگ سبز انرژی بخش

ایده کتابخانه برای خانه | تهران دیزاین

یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید به عنوان ایده کتابخانه منزل برای کتابخانه یا دیوار های اتاق کتابخانه در نظر بگیرید ، رنگ سبز است.

شما با انتخاب این رنگ علاوه بر در نظر گرفتن جذاب ترین ایده برای کتابخانه منزل ، می توانید مقدار زیادی آرامش به اتاق کتابخانه خود القا کنید؛ زیرا رنگ سبز از آرامش بخش ترین رنگ ها است.

کتابخانه سر تا سری

اگر از طرفداران کتاب و کتاب خوانی هستید و مقداری بسیار زیادی کتاب دارید که نمی دانید آن ها را کجا جای دهید ، این مورد بهترین ایده کتابخانه منزل برای شما است.

منبع: شرکت تهران دیزاین سنتر

basalamati بازدید : 50 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

به طور کلی وقتی صحبت از انتخاب کابینت در دکوراسیون آشپزخانه می شود، مردم در دو دسته قرار می گیرند. دسته اول افرادی هستند که می خواهند آشپزخانه خود را بازسازی کنند و دسته دوم کسانی که به نوعی با یک بوم سفید سروکار دارند.

صرف نظر این که در چه گروهی قرار می گیرید، باید برای انتخاب کابینت آشپزخانه عواملی را مد نظر داشته باشید. چون همان طور که گفتیم نقش کابینت در دکوراسیون خیلی پر رنگ است.

عوامل زیادی برای انتخاب کابینت آشپزخانه موثر هستند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.

  • جنس کابینت

چوب همیشه در هنگام انتخاب جنس کابینت آشپزخانه یک گزینه محبوب است. چوب در رنگ ها و بافت های متفاوتی ارائه می شود. شما می توانید بلوط، سرو، توس، افرا یا گیلاس را برای جنس چوب انتخاب کنید. همه این موارد از رنگ مناسب و جذابیت خاصی برخوردار هستند.

  • نوع طراحی درب کابینت

سبک درب ها خیلی فرق می کند، برخی از افراد که دوست دارند سبک آشپزخانه ساده باشد از دستگیره و هر چیزی که سادگی را به هم بزند بدشان می آید. برای این افراد درب هایی که با یک فشار کوچک باز می شود انتخاب مناسب تری هستند.

نوع طراحی درب کابینت | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • فضای داخلی کابینت

بدیهی است که هنگام طراحی کابینت آشپزخانه، اندازه فضا برای نگهداری مواد مهم است. همیشه داشتن فضای کافی با حداکثر کشو و طبقه برای خانم خانه اهمیت زیادی دارد تا بتواند به راحتی وسایل را بردارد و برای هر چیزی فضای مخصوص به آن وجود داشته باشد. البته خوشبختانه هر روز ایده ها و ابتکارهای نو برای به حداکثر رساندن استفاده از فضای موجود مطرح می شود

قفسه مخصوص ادویه جات  و سینی های کشویی  و کشوهای قابل تنظیم راهکار منحصر به فردی برای نگهداری ظروف، قابلمه ها و دیگر وسایل جانبی فراهم می کند.

  • لوازم جانبی کابینت

دستگیره ها و کشوهای کابینت از رنگ ها، سبک ها و مواد مختلفی برخوردار هستند. این لوازم روی خروجی ظاهر کار تاثیر مثبتی می گذارند.

  • سبک کابینت

برای انتخاب کابینت سبک خانه نیز اهمیت زیادی دارد و مهم است که بدانید چه سبکی می خواهید برای آشپزخانه داشته باشید تا مطابق با آن کابینت انتخاب کنید.

با توجه به سبک های مختلف دکوراسیون، چه نوع کابینتی استفاده شود؟

همان طور که می دانید کابینت ها تنوع زیادی در بازار دارند و هر کدام طبیعتا برای یک سبک از دکوراسیون کاربرد دارند. در ادامه بیان می کنیم برای هر سبکی چه جنس کابینتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت های های گلاس برای آشپزخانه هایی با سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر کسی در آشپزخانه ای با سبک کلاسیک از این جنس بهره می برد.

کابینت با جنس ام دی اف در واقع به دلیل قیمت مناسب خیلی پرطرفدار است و با هر سبکی تقریبا جور در می آید.

از کابینت ممبران می توان برای یک آشپزخانه ای با سبک کلاسیک استفاده کرد و در نهایت خروجی کار خیلی مجلل و لوکس می شود.

گزینه بعدی کابینت های چوبی است که گران ترین مدل محسوب می شوند و برای خانه هایی که لوکس و مدرن هستند کاربرد دارد.

طبیعتا هر کدام از این مدل ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارد، حتی همین چوب گران قیمتی که گفتیم. بنابراین برای انتخاب کابینت در دکوراسیون آشپزخانه حتما از قبل تحقیق های لازم را انجام دهید.

سبک کابینت | شرکت تهران دیزاین سنتر

انتخاب جنس کابینت آشپزخانه باید با توجه به چه مواردی صورت گیرد؟

کابینت آشپزخانه با کیفیت بالا تفاوت زیادی را در فضای آشپزخانه شما ایجاد می کند. انتخاب جنس کابینت با کیفیت بالا مهم است، با این حال بسیاری از صاحبان خانه یا مهندس ها این را در نظر نمی گیرند.

وقتی می خواهید برای کابینت ها جنس مواد مورد استفاده را تعیین کنید، باید از قبل به خوبی با مزیت ها و معایب هر جنس آشنا باشید.

برای انتخاب جنس کابینت آشپزخانه باید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال در خانه هایی با سبک مدرن از کابینت های های گلاس بهره بیشتری می برند و شاید این نوع برای آشپزخانه هایی با سبک سنتی خیلی مناسب نباشد و بهتر است از چوب برای این سبک خانه ها استفاده کرد.

قیمت نیز برای انتخاب جنس کابینت در دکوراسیون آشپزخانه خیلی مهم است، شما باید بدانید که چه اندازه می خواهید هزینه کنید و مطابق با آن ایده دهید.

از طرف دیگر ایده ای که از آشپزخانه دارید خیلی مهم است. مثلا شاید کسی علاقه به سبک ساده و کلاسیک دارد و از مدل های شلوغ خیلی خوشش نمی آید. برای هر سبکی یک نوع جنس خاص بیشتر استفاده می شود و کاربرد دارد، مگر این که بخواهید قواعد را عوض کنید.

انتخاب جنس کابینت آشپزخانه | شرکت فرش اکسیر

چطور رنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

در حقیقت رنگ کابینت آشپزخانه اهمیت زیادی روی دکوراسیون دارد و روی حسی که به بیننده در مورد خانه شما القا می شود نیز تاثیر بالایی می گذارد.

برای این که رنگ درستی برای کابینت ها انتخاب کنید، اندازه فضا را در نظر بگیرید. به طور کلی اگر آشپرخانه کوچک و کم نوری دارید انتخاب کابینت هایی با رنگ روشن بهتر است. در مقابل کابینت های تیره برای فضاهای بزرگ و نور مناسب بهتر کاربرد دارند.

علاوه بر این برای انتخاب رنگ باید ببینید چه مدت در این خانه بمانید. چون اگر به زودی قصد فروش آن را دارید شاید هر کسی از رنگی که شما انتخاب می کنید خوشش نیاید. به همین دلیل اگر می خواهید خانه خود را به فروش بگذارید بهتر است از رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و قهوه ای استفاده کنید.

منبع: تهران دیزاین سنتر

basalamati بازدید : 47 یکشنبه 20 تیر 1400 نظرات (0)

سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط بوده و سودآوری را بهبود ببخشند. شناخت ابزار CRM و چگونگی کار با آن به شما در درک داده های مخاطب و استفاده از آن برای هوشمندتر شدن استراتژی هایتان کمک خواهد کرد. بنابراین باید در گام اول بدانید که CRM چیست و چگونه می توان از آن در جهت بهبود کسب و کار استفاده کرد؟

CRM مخفف چیست؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط مشتری است. به عبارت ساده تر CRM فرایند مدیریت تعاملات با مشتریان موجود و احتمالی در طی فرایند فروش است.

هر استراتژی یا رویکردی که از داده ها برای ایجاد روابط با مشتری، مدیریت و بهبود آن استفاده کند، زیرمجموعه ای از CRM به شمار می رود. اما این اصطلاح معمولا برای توصیف نرم افزار یا فناوری CRM استفاده می شود.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار یا فناوری CRM سیستمی از ابزارها است که به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتری را برای مدیریت بهتر روابط با مشتریان، جمع آوری، سازمان دهی و تجزیه و تحلیل کنند. این ابزار می تواند به مدیریت تماس، مدیریت فروش و بهره وری کمک ویژه ای کند.

در حال حاضر از ابزار CRM برای مدیریت روابط مشتری در کل چرخه بازاریابی، فروش، تجارت دیجیتال و تعاملات با مشتری استفاده می شود. به این ترتیب شما می توانید از این ابزار برای یافتن مشتری جدید، ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی در طول ارتباط با مشتری و پیشرفت تجارت خود استفاده کنید.

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

اگر از هریک از کارمندان مشغول به کار در بخش های مختلف شرکت بپرسید که اهمیت CRM چیست احتمالا جواب های مختلفی را دریافت خواهید کرد. با این حال همه این پاسخ ها یک نقطه مشترک دارند که معمولا در مرکزیت ماجرا قرار می گیرد و آن بهبود تعامل با مشتری است.

به عنوان مثال بازاریاب ها می توانند با استفاده از داده های موجود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، دید خوبی را نسبت به فعالیت های مشتری های وفادار، جدید و احتمالی پیدا کنند.

داشتن دانش درباره مشتری یکی از ارزشمندترین منابعی است که شما برای بهبود بازاریابی و فروش خود و در نتیجه رونق کسب و کار در اختیار دارید. جمع آوری و سازمان دهی این اطلاعات به طور موثری هر آنچه را باید درباره مشتری بدانید، در اختیارتان خواهد گذاشت.

به این ترتیب خواهید فهمید که مشتریان شما کدام محصول را دوست دارند، به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزهایی توجه آن ها را به خود جلب خواهد کر

CRM برای چه کسانی مفید است؟

بسیاری از افراد نمی دانند که کاربرد CRM چیست و چگونه می توان از آن برای بهبود تجارت استفاده کرد. بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک معتقد هستند که به دلیل محدود بودن مرزهای کسب و کار، نیازی به استفاده از سیستم CRM ندارند. اما از زمانی که شما فعالیت تجاری خود را در فضای آنلاین کلید می زنید، به اطلاعات جمع آوری شده در CRM نیاز خواهید داشت.

باید بدانید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک ابزار لازم برای همه است. این ابزار می تواند به قسمت فروش، خدمات مشتریان، جذب نیرو، بازاریابی یا سایر قسمت ها در شرکت راهی بهتر را برای مدیریت تعاملات با مشتری و روابط خارجی نشان دهد.

این ابزار به شما امکان می دهد تا اطلاعات تماس مشتری را ذخیره کرده و فرصت های فروش را شناسایی کنید. همچنین می توانید کمپین های بازاریابی خود را مدیریت کرده و اطلاعات تعامل با مشتری را در اختیار همه افراد در شرکت قرار دهید.

به این ترتیب هرکس در شرکت شما می تواند نحوه برقراری ارتباط با مشتری را ببیند. همچنین می توان از لیست خریدها، آخرین زمان خرید و پرداخت های مشتری نیز آگاه شد. در نتیجه افراد حاضر در تیم می توانند مسیرهای بهتری را برای رشد کسب وکار شناسایی کنند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چه کاری انجام می دهد

  • بهبود روابط با مشتری

سیستم CRM به شما کمک می کند تا اطلاعات مشتری را سازمان دهی کنید. به این ترتیب می توانید یک چشم انداز کلی نسبت به مشتری پیدا کرده و در نتیجه همواره او را راضی نگه دارید.

همچنین وجود این سیستم می تواند به شما در قوی تر کردن ارتباط با مشتری کمک کند. زیرا این سیستم منابع بسیار زیادی را در رابطه با مشتری در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از همه آن ها برای جلب اعتماد و رضایت او به صورت بهینه استفاده کنید.

  • جمع آوری اطلاعات ضروری

یکی دیگر از کارهایی که بعد فهم اینکه CRM چیست و استفاده از آن می توانید انجام دهید، جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات حیاتی است. این سیستم همه داده های مربوط به اطلاعات تماس مشتری از طریق منابع و کانال های مختلف را جمع آوری می کند.

همچنین به طور خودکار اطلاعاتی مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت های شرکت را نیز جمع آوری خواهد کرد. به این ترتیب شما می توانید یک خط زمانی از پیشرفت های خود به دست آورده و استراتژی های خود را بر این اساس بهبود ببخشید.

  • موفقیت کمپین های بازاریابی

سیستم CRM می تواند یک نگاه تلفیقی برای مدیریت فعالیت ها و تعاملات روزمره با مشتری را برای شما به ارمغان آورد. از منظر بازاریابی شما با داشتن این نگاه می توانید کمپین های خود را در زمان مناسب راه اندازی کرده و از طریق آن پیام مناسب را منتقل کنید.

  • افزایش فروش

کارمندان فروش از اطلاعات به دست آمده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می توانند برای سرعت بخشیدن به کارهای خود استفاده کنند. با استفاده از این اطلاعات، کارمندان و تحلیلگران بخش فروش می توانند مرزهای مسیری را که باید طی کنند، برای خود روشن تر نمایند.

همچنین می توانند دورنمای بهتری از این مسیر به دست آورده و پیش بینی های دقیق تری انجام دهند.

  • توسعه تجاری

CRM یک نرم افزار است که می توان آن را به سایر برنامه های تجاری متصل کرد. به این ترتیب می توان سیستم های تجاری موجود در شرکت را یکپارچه کرده و به یک دید ۳۶۰ درجه نسبت به کسب و کار و مشتریان دست پیدا کرد.

  • بهبود خدمات مشتریان

زمانی که متوجه بشوید CRM چیست ، میتوانید با استفاده از آن بک بانک اطلاعاتی کامل از مشتریان خود داشته باشید، بخش خدمات مشتریان به راحتی می توانند به نیازهای مشتری شما از طریق هر کانالی پاسخ بدهند.

مشتریان شما به این موضوع که شما آن ها را می شناسید و اطلاعات بسیار دقیقی از خریدها و پرداخت های آنان دارید، بسیار علاقه مند هستند. به این ترتیب می توانید مشتریان را شیفته خدمت رسانی خود کرده و بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهید.

  • مدیریت زمان و بودجه

نسخه های جدیدتر سیستم CRM از هوش مصنوعی برای انجام برخی از وظایف اداری به طور خودکار استفاده می کنند. به عنوان مثال سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می تواند ورود داده ها، مسیریابی پرونده ها و سرویس ها را به طور خودکار انجام دهد. در نتیجه شما نیروی انسانی کمتری نیاز داشته و می توانید زمان تیم خود را برای انجام فعالیت های ارزشمندتر خالی کنید.

هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا ضمن شناخت بهتر مشتری، احساس و عملکرد او را پیش بینی کنید. به این ترتیب می توانید از فرصت های پنهان شده در داده های کسب و کار، بهترین استفاده را ببرید.

سخن پایانی

چه یک تیم فروش داشته باشید و چه یک کارآفرین انفرادی باشید، از زمانی که قدم به دنیای تجارت آنلاین می گذارید، به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM نیاز خواهید داشت. با استفاده از این سیستم می توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره مشتریان خود به دست آورید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 63 یکشنبه 20 تیر 1400 نظرات (0)

 در این سبک عظمت مقیاس ، سادگی فرم های هندسی ، جزئیات یونانی و رومی و استفاده چشمگیر از ستون ها مطرح بوده. جنبش نئو کلاسیک تا امروز نیز الهام بخش معماران بوده و در ایالات متحده و اروپا رونق یافته است.

انواع معماری نئو کلاسیک

سبک معماری نئو کلاسیک سه نوع عمده دارد.

  • بناهایی به سبک معابد

از سبک معابد باستان تقلید می کنند. پانته آ پاریس که براساس پانتئون در رم و موزه بریتانیا با الهام از یونان در لندن ساخته شده است ، نمونه هایی از این دست است.

  • بناهای پالادیان

این بنا ها از ویلاهای آندره پالادیو ، معمار رنسانس ایتالیا در قرن شانزدهم الهام گرفته شده اند : او از ساختمان های یونان باستان و روم الهام گرفت. در انگلیس ، معمار رابرت آدام خانه های زیادی را به سبک نئو کلاسیک طراحی کرد که تحت تأثیر سبک پالادیان بودند.

بناهای پالادیان معماری نئو کلاسیک | چیدمانه

  • ساختمان های بلوک کلاسیک

مستطیل یا مربع دارای سقفهای مسطح و نمای بیرونی هستند که ستون های تکراری را به نمایش می گذارند و ظاهری شبیه بلوک تزئینی ( block-like ) را ایجاد می کنند.

ساختمان های بلوک کلاسیک | چیدمانه

8 نکته درباره سبک معماری نئو کلاسیک

در ادامه هشت نکته که باید در مورد سبک معماری نئو کلاسیک بدانید را بررسی میکنم ؛ همراه ما باشید.

  1. تفاوت سبک نئو کلاسیک با معماری باروک و روکوکو

سبک نئو کلاسیک اگرچه تحت تأثیر معماری باروک و روکوکو بود ، بسیار متفاوت بود. ساختمان های نئو کلاسیک بر دیوار های بلند و سقف های مسطح تأکید داشتند در حالی که معماری باروک و روکوکو دارای تزئینات و مجسمه سازی بود. ویژگی بارز معماری نئو کلاسیک استفاده از عناصر کلاسیک رومی و یونانی بود.

  1. یک کتاب ، نئو کلاسیسیسم را تحت تأثیر قرار داد.

در سال ۱۷۵۵ ، یوهان یواکیم وینکلمن ، منتقد هنر آلمانی ، کتابی را با توجه به باستان شناسی منتشر کرد. مطالب کتاب وینکلمن رئوس سبک نئو کلاسیک را مشخص کرد و از هماهنگی ، تناسب ، تقارن قدردانی می کند.

به گفته او ، کمال و زیبایی از ذهن انسان نشأت گرفته و نه از جهان طبیعی. فلاسفه یونان باستان اولین کسانی بودند که این ایده را بیان کردند.

کتابی درباره نئو کلاسیسیسم | چیدمانه

  1. معماری نئو کلاسیک به عنوان “معماری ویترووی” نیز شناخته می شود.

کارهای ویتروویوس ، معمار رومی قرن اول قبل از میلاد ، کمک و نفوذ بزرگی برای نئو کلاسیک ها بود. ایده های او در مورد تناسب و تقارن در کار آن ها تأثیرگذار بوده و در بسیاری از ساختارهای کشف شده در قرن هجدهم دیده می شود.

 پالادیو از Vitruvius ‘De Architettura را می توان به عنوان پایه و اساس مطالعه فرم های کلاسیک استفاده کرد.

  1. الهام گرفتن از یافته های پمپئی

کاوش در پمپئی ( شهر سوخته ای در ایتالیا ) و هرکولانوم (شهری باستانی در ایتالیا ) و کشف مجدد معماری یونان باستان بر علاقه به باستان شناسی و باستان گرایی تأثیر گذاشت. این سبک بر استفاده از شکل ظاهری و استحکام تأکید دارد.

آن ها فضای داخلی را با وسایل تزئینی منفرد ، مانند گلدان و کامو تزئین کردند. الهام گرفتن از پمپئی منجر به معرفی مجدد سیستم شبکه ای جاده ها در برنامه ریزی شهری شد.

الهام گرفتن معماری نئو کلاسیک از یافته های پمپئی | چیدمانه

  1. گسترش نئوکلاسیسیسم در روسیه در قرن ۱۸

 سبک معماری نئو کلاسیک در لندن و پاریس کاملاً مد شده بودند و این دو شهر مهم اروپایی به مراکزی برای این سبک معماری تبدیل شدند.

این سبک به تدریج در شرق اروپا و شرق گسترش یافت. امپراتوری روسیه در حال گذراندن دوره ای از “غرب زدگی” بود و این سبک را که در آن زمان در اروپای غربی محبوب ترین بود ، پذیرفت

روسیه قرن هجدهم نئوکلاسیسیسم را پذیرفت و تمام ساختمان های سن پترزبورگ ، پایتخت جدید ، را به این سبک ساخت.

سبک معماری نئو کلاسیک در روسیه | چیدمانه

  1. تصور می شود که معماری نئو کلاسیک در دو مرحله توسعه یافته است

اولین دوره پالادیان ، حدود ۱۷۰۰-۱۷۵۰ بود. این دوره به این دلیل نامگذاری شد که مستقیماً از طرح های Palladio الهام گرفته شده است. این کار توسط معماران انگلیسی Inigo Jones و Colen Campbell آغاز شد Chiswick House London یکی از مشهورترین نمونه های این سبک است.

سپس ، از سال ۱۷۵۰ ، “نئوکلاسیسیسم بالا” یا غالباً نئوکلاسیسیسم متفاوت با پالادیانیسم وارد شد. این دوره به جای اینکه فقط سبک تحت تاثیر معماری رومی باشد از ساختمان های یونانی نیز الهام گرفته است.

توسعه معماری نئو کلاسیک | چیدمانه

  1. نئوکلاسیسیسم در آمریکا

سبک معماری نئو کلاسیک در ایالات متحده آمریکا ریشه گرفت. آمریکایی ها به سرعت و قبل و بعد از انقلاب خود شیفته نئوکلاسیسیسم شدند و این سبک به یک نماد برای ملت آمریکا تبدیل شد. همه این ها به این دلیل است که بنیانگذاران تمدن جدید قاره آمریکا با مردم روم باستان یک وسواس داشتند.

از دیگر دلایل محبوبیت این سبک در امریکا این بود که روم باستان نمونه ای عالی از یک جمهوری مهم در تاریخ غرب بود و اولین مهاجران به آمریکا نیز همین را می خواستند.

نئوکلاسیسیسم در آمریکا | چیدمانه

  1. اهمیت سبک نئو کلاسیک برای اولین مهاجران آمریکایی

سبک معماری نئو کلاسیک برای اولین مهاجران آمریکایی مهم بود. توماس جفرسون به عنوان یک معمار شناخته شده و محبوب نقش زیادی در استقلال آمریکا داشت. او یکی از مهمترین معماران آمریکایی بود که برای اولین بار از این سبک به عنوان پیوندی بین اندیشه های دولت آمریکا و روم باستان استقبال کرد.

یکی از تلاش های قبلی وی در طراحی یک ساختمان نئو کلاسیک ، خانه خودش است که Monticello نامیده می شود.

 شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 59 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتقا محصولات، برند و خدمات است. در این روش بازاریابی از شکل های مختلف رسانه های الکترونیکی مانند پادکست ها، ویدئوها، رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل یا پیامک و سئو استفاده می شود.

نکته قابل توجه در مورد بازاریابی دیجیتال این است که ذاتا قابل اندازه گیری است. به این ترتیب می توانید از نتایج خود درس گرفته و به مرور استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود ببخشید.

شکل های مختلف دیجیتال مارکتینگ

دنیای دیجیتال مارکتینگ یک دنیای بسیار پیچیده است که هرروز شکل های متفاوتی را به خود می گیرد. بسته به اینکه شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید، ممکن است تنها از یکی از این شکل ها استفاده کرده و یا آن ها را با هم ترکیب نمایید.

در ادامه چند مثال اصلی از چیزهایی که در زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ تعریف می شوند، آورده ایم.

  • بهینه سازی موتور جستجو یا سئو

سئو از نظر فنی بیشتر یک ابزار برای بازاریابی است نه یک روش! در یک تعریف سئو به صورت ” هنر و دانش جذاب ساختن صفحات وب برای موتورهای جستجو ” تعریف می شود. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن است نیاز به سنجش عوامل مختلف وجود داشته باشد.

امروزه برای بهینه سازی یک صفحه وب باید به کیفیت محتوا، سطح تعامل کاربر، نحوه نمایش وب سایت در موبایل و تعداد و کیفیت لینک ها توجه ویژه ای شود. استفاده استراتژیک از این فاکتورها توانسته سئو را به یک علم تبدیل کند. اما غیر قابل پیش بینی بودن، جنبه هنری نیز به آن بخشیده است.

از مهم ترین فاکتور های که یک مجموعه بازاریابی اینترنتی را به بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل می کند ، توانایی در بهینه سازی یا سئو سایت است.

  • بازاریابی محتوا

منظور از بازاریابی محتوا استراتژی مبتنی بر انتشار محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان هدف است. هدف بازاریابی محتوا جذب لیدهایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. اما این کار با تبلیغات سنتی بسیار متفاوت است.

در این شیوه به جای ارائه یک محصول یا خدمت کاملا بدون عیب در قالب هی چند رسانه ای، ارزش محصول در قابل مطالب مکتوب به صورت رایگان ارائه می شود. این بسته مکتوب باید هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد و هم کاربران را تشویق به اشتراک مطلب و تعامل بیشتر با برند کند.

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است. در این روش افزایش ترافیک و آگاهی از برند با درگیر کردن افراد در بحث های آنلاین اتفاق میافتد.

به این ترتیب شما و مخاطبتان می توانید به یک شناخت دوطرفه از یکدیگر دست پیدا کنید. معمولا خرید و فروش از اهداف اصلی دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی نیست. بلکه این راهی برای شروع گفتگو با مخاطب است.

  • تبلیغات native

این نوع از تبلیغات معمولا به عنوان تبلیغات پنهان نیز شناخته می شوند. هدف از تبلیغات بومی کم کردن واکنش های منفی مخاطبان به تبلیغات پرزرق و برق است. بسیاری از مصرف کنندگان تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی را مغرضانه و سرشار از ادعاهای دروغین می دانند.

به همین دلیل معمولا به آن ها اعتماد نمی کنند. اما در تبلیغات بومی از جنبه آگهی بودن موضوع ارائه شده تا حد زیادی کاسته می شود و این جنبه در پوشش های دیگری عرضه خواهد شد.

  • ایمیل مارکتینگ

در این نوع شما یک پیام تبلیغاتی را در قالب ایمیل برای مخاطب خود ارسال کرده و امیدوار هستید که او بر روی ایمیل کلیک کند. در این شیوه بازاریابی معمولا جذب مخاطب بسیار دشوار است.

زیرا تعداد افرادی که بر روی یک ایمیل تبلیغاتی کلیک می کنند، بسیار اندک است. بااین حال شما می توانید با شخصی سازی ایمیل ها و ادغام ایمیل های تبلیغاتی و معاملاتی، احتمال موفقیت خود را در این کمپین ها افزایش دهید.

بازاریابی دیجیتال چه چیزی نیست؟

بازاریابی دیجیتال یک هزارتوی بسیار گسترده است که هرکسی ممکن است مسیر را در آن اشتباه رفته و نهایتا به بن بست برسد. تنها راه رسیدن به موفقیت با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، شناختت درست بایدها و نبایدهای این مسیر است.

به علاوه شما می توانید با شناخت مواردی که در دسته بازاریابی دیجیتال قرار نمی گیرند، مسیر درست را انتخاب کرده و گزینه های انتخابی خود را محدودتر کنید.

  • بازاریابی دیجیتال تنها مختص دنیای آنلاین نیست.

دیجیتال مارکتینگ درواقع هر شکلی از محصولات و خدمات بازاریابی را در دستگاه های الکترونیکی در بر می گیرد. همان طور که دیده می شود در ین تعریف هیچ ردپایی از موتورهای جستجو یا فضاهای آنلاین وجود ندارد. بنابراین بازاریابی دیجیتال می تواند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین انجام شود.

بازاریابی از طریق تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و تلفنی نیز از جنبه های دیگر دیجیتال مارکتینگ هستند. اما امروزه بازوی مربوط به دیجیتال مارکتینگ در فضای آنلاین، به طور قابل توجهی قدرت گرفته و بر این دنیا حکمرانی می کند.

  • دیجیتال مارکتینگ یک روش مشخص نیست.

دنیای دیجیتال مارکتینگ روزبه روز در حال پیشرفت است. برنامه های جدید هرروز رونمایی شده و کاربران به دنبال تجربه های جدید هستند. بنابراین برای رسیدن به موفقیت در این دنیا یک نسخه کلی وجود ندارد.

شما باید در هر زمان نه تنها به ابزارهای پرکاربرد در همان زمان آشنایی داشته باشید، بلکه باید ابزارهای موفق آینده را نیز بشناسید و برای استفاده از آن ها برنامه ریزی کنید.

  • بازاریابی دیجیتال از تفاوت فرهنگ ها غافل نیست.

مهم ترین نکته در دیجیتال مارکتینگ، اثرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های درست است. شما باید با زیروبم فرهنگ مخاطبان هدف خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را برای جذب مخاطب پیدا کنید.

به عنوان مثال تجربه نشان داده که واکنش شهروندان انگلیسی و آمریکایی به ایمیل های حاوی الفاظ نسبتا نامناسب متفاوت است. اگر موضوع ایمیل حاوی یک کلمه شیطنت آمیز باشد، احتمال باز شدن ایمیل در انگلیس ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

این آمار در امریکا برابر ۱۷ درصد است. بنابراین شناخت درست فرهنگ می تواند مسیر شما را برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ هموارتر کند.

  • بازاریابی دیجیتال بدون اشخاص حرفه ای موفقیت آمیز نیست.

پیش از شروع کمپین های بازاریابی دیجیتال باید زمان و انرژی کافی را برای گرد هم آوردن یک تیم حرفه ای صرف کنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که زمان و هزینه بیشتری را صرف آزمون و خطای یک تیم کم تجربه و بدون دانش بازاریابی کنید.

برای پیدا کردن بهترین و حرفه ای ترین افراد باید فهرستی از سوالات را آماده کنید که با استفاده از آن بتوانید به مشخصات کامل تری از برنامه شخص برای رسیدن به موفقیت در کمپین ها پی ببرید.

سخن پایانی

در بازاریابی دیجیتال می توان از ابزارهای مختلفی مانند کامپیوتر، تلفن، تلویزیون، رادیو و دیگر دستگاه های الکترونیکی استفاده کرد. اما به دلیل اینکه تقریبا ۹۰ درصد افراد در دنیای امروز بیشتر وقت خود را در فضای اینترنت می گذرانند، روی آنلاین بازاریابی دیجیتال بیشتر از سایر جنبه ها خود را نشان داده است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 63 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

یش از ایجاد سبک معماری باهاوس ، هنرهای زیبا مانند معماری و طراحی نسبت به کار هنری ( به عنوان مثال ، نقاشی ، نجاری ، و غیره ) از احترام بیشتری برخوردار بودند ، اما گروپیوس اظهار داشت که همه صنایع دستی ، از جمله هنر ، معماری و طرح هندسی ، می توانند با هم ترکیب شوند و اثر منحصر به فردی را به وجود بیاورند.

او با کمک ماریان برانت و مارسل بروئر ، از پیشگامان برجسته جنبش باهاوس ، به طراحی و ساخت ساختمان هایی به این سبک در روی آوردند.

این مدرسه زیر نظر سه معمار مختلف: والتر گروپیوس از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۸ ؛ هانس مایر از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ ؛ و لودویگ میس ون روهه از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ ، مدیریت می شد و پس از آن تحت فشار رژیم نازی بسته شد ، زیرا به عنوان مرکز روشنفکری کمونیستی معرفی شده بود. اگرچه این مدرسه تعطیل بود ، اما کارکنان و دانش آموختگان آن آلمان را ترک و به سراسر جهان مهاجر کردند و باعت گسترش این سبک در جهان می شدند.

سبک معماری باهاوس چیست؟

باهاوس کلمه ای آلمانی به معنای خانه و ساختمان است. مشابه هنر باهاوس ، معماری این سبک نیز توسط اشکال هندسی متعادل و با تأکید بر عملکرد و کارایی شکل می گیرد. سبک معماری باهاوس با داشتن نقشه های باز و شیشه های بسیار ، از نگاه ساده و در عین حال از جنبش هنرهای دستی و صنایع دستی آمریکا الهام گرفته است ؛ ژانری که توسط استاد معمار و پیشگام مدرسه Prairie ، فرانک لوید رایت محبوب شد.

سبک معماری باهاوس چیست؟ | چیدمانه

ویژگی مهم سبک معماری باهاوس صرفه جویی در هزینه ها و تمرکز بر تولید انبوه است.

معروف ترین نمونه های معماری باهاوس

 بله ، باهاوس روی همه آنچه امروزه به نام رویکردهای مدرنیست می شناسیم، تأثیر می گذارد.

در ادامه مقاله ۵ مورد از معروف ترین ساختمان های جهان که به سبک معماری باهاوس ، طراحی و معماری شده اند میپردازیم.

  • ساختمان Seagram در نیویورک

 ساختمان Seagram یکی از بهترین نمونه های Bauhaus یا International Style است که به عنوان اولین سازه بلندی که از سیستم خرپای عمودی استفاده می کند شناخته می شود .

این ساختمان که درست روبروی خیابان پارک نیویورک قرار دارد ، به نظر می رسد یک جعبه برنز ساده است (در ساخت آن از ۱۵۰۰ تن برنز استفاده شده است) معمار آن ، میس ون روهه قصد داشت یک ساختمان عمومی و مشترک برای عموم ایجاد کند . این ساختمان را احتمالاً در فیلم صبحانه ۱۹۶۱ دیده اید.

ساختمان Seagram در نیویورک | چیدمانه

  • ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک

این خانواده از معماران خواستند تا در زمینی مشرف به پایتخت باستانی موراویا خانه ای را طراحی کنند. معماران یک ساختمان منحصر به فرد با قاب فولادی ایجاد کردند که نمونه ای شاخص از سبک معماری باهاوس است. این ویلا اکنون برای تورهای مطالعاتی و نمایشگاه های معماری استفاده می شود.

ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک | چیدمانه

  • خانه فارنسورث در شیکاگو

شیکاگو جایی است که میس ون ، آخر زندگی حرفه ای خودش را انجا زندگی می کند. این خانه که در سال ۱۹۴۵ ساخته شده است ، دارای ساختاری افلاطونی است که ۵ فوت و ۳ اینچ از سطح زمین بلند شده و مشرف به رودخانه فاکس است. این اقامتگاه که در جنوب غربی شیکاگو در پلانو واقع شده است ، بهترین مکان برای گردش های پاییزه است.

خانه فارنسورث در شیکاگو | چیدمانه

  • ساختمان استودیو باوهاوس در دسائو آلمان

هیچ تجربه ای بهتر از یک شب ماندن در یک ساختمان افسانه ای باهاوس در دساو وجود ندارد. ساختمان استودیویی که در سال ۱۹۲۶ تکمیل شد به عنوان Prellerhaus شناخته می شود ، نامی که از استودیوی مشابهی در ویمار گرفته شده و یادبود نقاش دربار ، فردریش پرلر است. در مجموع ۲۸ استودیو وجود دارد که اندازه هر کدام ۲۰ متر مربع است.

ساختمان استودیو باوهاوس در دسائوآلمان | چیدمانه

  • خانه گروپیوس در ماساچوست

 والتر گروپیوس هنگامی که برای تدریس معماری در دانشکده طراحی به دانشگاه هاروارد آمد ، خانه خانوادگی خود را طراحی کرد.

این خانه ممکن است از نظر مقیاس متوسط ​​باشد اما تأثیر آن در زمینه های شهرنشینی و شهرسازی غیرقابل بحث است. گروپیوس عناصر سنتی معماری نیوانگلند را با مواد نوآورانه ای از جمله شیشه ، کروم و آخرین فن آوری وسایل ترکیب کرد. در سبک باهاوس ، خانه ها و مناظر آن نشان دهنده حداکثر کارایی در عین سادگی است. این بنا در حال حاضر برای بازدید و برگزاری رویدادهای عمومی استفاده می شود.

خانه گروپیوس در ماساچوست | چیدمانه

چه کشورهایی بیشترین نمونه از معماری باهاوس را دارند؟

یکی از بزرگترین مجموعه های معماری به سبک باهاوس در تل آویو اسرائیل است که مرکز شهر به لطف بیش از ۴۰۰۰ ساختمان باهاوس مکانی شناخته شده در یونسکو است که بسیاری از آنها توسط یهودیان آلمانی طراحی شده اند که در دهه ۱۹۳۰ از نازی ها فرار کردند.

 شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 62 جمعه 18 تیر 1400 نظرات (0)

شاید این طور تصور کنید که کسب و کار شما بسیار کوچک است و هزینه کردن برای گسترش آن در فضای دیجیتال نمی تواند به صرفه باشد. به نظر می رسد که نظر کارشناسان و آژانس های بازاریابی دیجیتال، چیزی برخلاف این موضوع است.

آنها برای این نظر خود دلایل قانع کننده ای دارند که در این مطلب به بیان آن می پردازیم.

  1. دیجیتال مارکتینگ مخاطبان شما را به مشتریان واقعی تبدیل می کند.

تا همین جند سال پیش صاحبان کسب و کارهای مختلف برای نشان دادن محصولات خود چاره ای به جز استفاده از تبلیغات پرهزینه بیلبوردها، رادیو و تلویزیون نداشتند. تبلیغاتی که هیچ تضمینی برای دستیابی به مخاطبین مورد نظر آنها ایجاد نمی کردند.

این تبلیغات تنها افراد تصادفی در حال عبور دیده می شد که ممکن بود هیچ نیازی به محصول نداشته باشند. آنها مجبور بودند هزینه گزافی را برای این موضوع بپردازند بدون اینکه مطمئن باشند که این هزینه ها در نهایت منجر به ایجاد مشتری خواهد شد.

یکی از ویژگی های دیجیتال مارکتینگ این است که اکنون با وجود شبکه های اجتماعی روش های دستیابی به مخاطبین بسیار ارزان تر و در دسترس تر است. خبر بهتر اینکه شما می توانید تبلیغ کار خود را برای گروه خاصی از مخاطبین پخش کنید که حتما به آن نیاز دارند.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند که این بازار هدف گسترده را شناسایی کنید و محصولات خود را به هر شخصی در هر جایی از دنیا بفروشید. پس برخلاف شکل های سنتی تبلیغات، تضمین می شود که تبلیغات شما را تنها مخاطبین واقعی می بینند و در نهایت به مشتریان واقعی تبدیل می شوند.

  1. دیجیتال مارکتینگ شما را به دیگران می شناساند.

برند سازی حکم خون در رگ های کسب و کار در حال رشد را دارد. تداوم در تبلیغات آنلاین به کاربران این امکان را می دهد که برند شما را بشناسند و با معرفی آن به دیگران، مشتریان شما را چند برابر کنند.

فراموش نکنید که شناخته شدن نام تجاری شما تأثیر زیادی در پیدا کردن مشتریان دائمی دارد.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شخصی سازی تبلیغات را می دهد.

بر اساس آمارهای جهانی، در حال حاضر بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران اینترنت صاحب گوشی هوشمند هستند و ۹۰ درصد زمان آنلاین بودن آنها صرف چک کردن شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در اپلیکیشن های آنلاین می شود؛ بنابراین شما به راحتی می توانید مخاطب خود را پیدا کرده و دقیقا بر اساس نیازهای او کمپین تبلیغاتی محصولاتتان را طراحی کنید.

این آمار همچنین نشان می دهد که اگر از روش های بازاریابی موبایلی استفاده کنید، می توانید در شخصی ترین محیط کاربری مشتریان خود، محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. این موضوع به مشتری نشان می دهد که شما دقیقا از نیازهای او آگاهی دارید. در نتیجه او به شما اطمینان می کند و کم کم به یکی از مشتریان وفادار کسب و کار شما تبدیل می شود.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شفاف سازی را می دهد.

در دنیای آنلاین ابزارهای دقیقی وجود دارد که برای آنالیز فعالیت های شما استفاده می شوند. این ابزارها دقیقا مشخص می کنند که در هر فضایی فعالیت های شما چه میزان نتیجه داده است و مشتریان بیشتر از کدام بستر جذب محصولات شما شده اند.

این نتایج به شما برای ادامه مسیر دید می دهد و مشخص می کند که کدام مسیر برای موفقیت شما هموارتر است. خبر خوب اینکه شما می توانید میزان موفقیت رقبای خود را نیز بسنجید و بدانید که چگونه می توانید در رقابت با آنها پیروز میدان باشید.

  1. دیجیتال مارکتینگ به مشاغل کوچک فرصت رشد می دهد.

در روش های قدیمی تبلیغات، کسب و کارهای کوچک تر توان رقابت با کارخانه ها و شرکت های بزرگ را نداشتند. چراکه نمی توانستند هزینه تبلیغات گسترده را فراهم کنند. دیجیتال مارکتینگ این شکاف طبقاتی را برطرف می کند و به همه مشاغل بزرگ، کوچک و متوسط امکان رشد را می دهد.

در واقع در دنیای آنلاین همه کسب و کارها از منابع یکسانی بهره می برند و این کیفیت تبلیغات است که میان آنها تفاوت ایجاد می کند. البته ممکن است مشاغل بزرگ تر با هزینه های اضافه تر و تبلیغات سنتی به رشد خود کمک کنند؛ اما بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارهای کوچک و متوسط فضای رقابتی سالمی را ایجاد می کند که امکان شناخته شدن و ایجاد مشتری را به آنها می دهد.

  1. دیجیتال مارکتینگ امکان اتوماتیک سازی اکثر فعالیت ها را به شما می دهد.

بسیاری از کارهای معمول بازاریابی دیجیتال، از طریق ابزارهای مختلف بدون نیاز به دخالت انسان به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شوند. این موضوع این امکان را به مدیران و تیم های بازاریابی می دهد که به جای تمرکز بر روی کارهای کوچک تر و وقت گیر، بر روی استراتژی های بهینه سازی تمرکز کرده و باعث رشد کسب و کار شوند.

در واقع صرف زمان بیشتر برای ساخت استراتژی تبلیغات و آزاد شدن ذهن از کارهای متفرقه باعث افزایش اثرگذاری استراتژی ها و نتایج بهتر خواهد شد.

دیجیتال مارکتینگ امکان بازاریابی از طریق همه شبکه های آنلاین را به شما می دهد.

درحالی که بسیاری از افراد تصور می کنند که ایمیل دیگر قدیمی شده است، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که ۷۲ درصد مردم ترجیح می دهند تبلیغات و پیشنهادهای محصول را از طریق ایمیل دریافت کنند. این یک دلیل قوی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی است.

بازاریابی از طریق ایمیل می تواند دقیقا مشتریانی که به محصولات شما علاقه مند هستند را هدف قرار دهد. ایمیل های مختلف در این بازاریابی می توانند به صورت کاملا خودکار برای مشتریان ارسال شوند و هیچ زحمتی برای تیم دیجیتال مارکتینگ نخواهند داشت. این ایمیل ها را حتی می توانید بر اساس سلایق مشتری شخصی سازی و جذاب تر کنید.

این یکی از جذاب ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ است. اینکه شما بتوانید از هر ابزاری که در دنیای آنلاین پیدا می شود، هر چقدر هم که به نظر قدیمی و از کار افتاده برسد، برای کسب درآمد و معرفی برند خود استفاده کنید، عالی است.

یک کمپین بازاریابی دیجیتال کامل به شما این امکان را می دهد که از هر طریقی که به شبکه آنلاین مربوط می شود، برند خود را به مشتریان خود معرفی کنید. البته این کار را به گونه ای انجام می دهد که مشتری احساس نکند که با تبلیغات زیاده از حد محاصره شده است.

  1. دیجیتال مارکتینگ مسیر رسیدن به اهداف تجارت را برای شما هموارتر می کند.

موفقیت در دنیای دیجیتال در گرو داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی است. با داشتن این استراتژی متوجه می شوید که پول های خود را برای سرمایه گذاری روی کدام بخش از تبلیغات هزینه کنید.

همچنین می توانید اطلاعات کاملی برای گرفتن تصمیمات بهتر و نحوه ایجاد اعتماد در مشتری کسب کنید. این تحلیل ها و برنامه ریزی ها مسیر رسیدن به اهداف تجاری و جلو زدن از رقیبان را برای شما هموارتر می کند.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ شیوه جدید از تبلیغات است که می تواند آدم هایی را که وقت زیادی از روز خود را در شبکه های آنلاین می گذرانند، به مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما تبدیل کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 91 جمعه 18 تیر 1400 نظرات (0)

برای تاریخ آغاز سبک رومانسک ، اتفاق نظر وجود ندارد ، پیشنهاد های مختلف از قرن ۶ تا ۱۱ میلادی برای اغاز این سبک وجود دارد ؛ این سبک تا روی کار امدن سبک گوتیک در قرن ۱۲ ، در اروپا پیش تاز بوده است.

نمونه هایی از معماری رومانسک را می توان در سرتاسر قاره اروپا یافت ، که آن را به اولین سبک معماری اروپایی از زمان معماری روم شاهنشاهی تبدیل کرده است.

رومانسک تلفیقی از سنت های رومی ، کارولینگی و اوتونی ، بیزانس و ژرمنی محلی بود. این سبک اولین سبک واقعا “اروپایی” معماری به حساب می آمده است.

این سبک محصول گسترش رهبانیت در قرن ۱۰ تا ۱۱ بود ؛زیرا ، برای اسکان بسیاری از راهبان و کشیشان و همچنین زائرانی که برای دیدن آثار مقدسین آمده بودند ، به کلیسا های بزرگتر نیاز بود. کلیسا های سبک معماری رومانسک به طور مخصوص قوس های نیم دایره ای برای پنجره ها ، در ها و شبستان ها دارند.

کلیسای رمانسک | چیدمانه

در رمانسک برای جلوگیری از آتش سوزی های ویرانگر طاق ها سنگ تراشی شده جایگزین طاق های چوبی شدند.

دوره های سبک معماری رمانسک

معماری رومانسک را می توان به طور کلی به ۲ دوره ی تقسیم کرد.

  • رومانسک اولیه یا همان آغازین First Romanesque :

رمانسک اولیه | چیدمانه

به ساختمان هایی در ایتالیا ، اسپانیا و بخش هایی از فرانسه اطلاق می شود که ویژگی های سبک رمانسک را در برمی گیرند و آن را با نام رمانسک لمباردی (Lombard Romanesque) نیز می شناسند.

این ساختمان ها در اواخر قرن ۱۰ میلادی و قبل از تأثیر صومعه کلونی (Cluny Abbey) بر روی معماری ساخته شده اند و در نتیجه ، بسیار ساده تر و غیر حرفه ای تر هستند.

دیوار های ضخیم ، عدم استفاده از مجسمه و به کار گرفتن طاق های تزئینی با الگو های ریتمیک از جمله ویژگی های رومانسک لمباردی (آغازین )به شمار می رود.

  • سبک رومانسک :

در سبک رومانسک استفاده از طاق ضربی و سنگ های صیقل داده شده رواج داشت. در این مرحله این معماری به حد کمال و تعالی خودش رسیده بود و به عنوان یک سبک معماری در تمام طبقات مانند پادشا هان ، کشیش ها و اشراف زادگان محبوبیت داشت و انها قصر ، کلیسا و خانه خود را به این سبک طراحی و معماری می کردند. از سبک رومانسک در انگلیس ، به عنوان معماری نورمن یاد می شود.

اصطلاح پیش رمانسیک بعضی مواقع به معماری آلمان در دوران کارولینگیان و اوتانیان اطلاق می شود در حالی که رمانسیک اولیه به ساختمان های ایتالیائی ، اسپانیائی و قسمتی از فرانسه که خصوصیات رمانسیک دارند گفته می شود.

ویژگی های سبک معماری رومانسک :

به طور کلی ویژگی های معماری رومانسک را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دیوار های ضخیم
  • ستون های مقاوم
  • طاق های رومی
  • برج های بزرگ

ساختمان های سبک معماری رمانسک دارای اشکال کاملاً مشخص ، غالباً با الگو و نقشه ای بسیار منظم ، متقارن و ساده است.

این سبک بر شیوه های معماری رومی ها استوار است و ویژگی هایی همچون دیوار های ضخیم ، طاق های گرد و برج های بزرگ که میراث معماری رومی است را داراست.

ساختمان های رومانسک سازه های بسیار محکمی با دیوار های ضخیم بودند. کلیسا های رومانسک عمدتا از سنگ ساخته شده اند ، مخصوصاً در یک سقف طاقدار بزرگ ، سنگین است. برای نگه داشتن آن سقف بزرگ سنگی به دیوار های ضخیم و ستونذ های گسترده احتیاج بود.

سازندگان نمی توانستند دیوار ها را خیلی برش بزنند ، بنابراین پنجره ها کوچک هستند. کلیسا های رومانسک به همین دلیل در داخل تاریک بودند.

کلیسا های رومانسک امروزه نیز بخصوص در انگلستان که قبلاً این سبک بسیار محبوب بود ، همچنان زنده مانده اند. کلیسای جامع دورهام ، که در بالا نشان داده شده است ، یک نمونه قابل توجه است.

در سبک معماری رومانسک ساختمان ها در واقع شباهت زیادی به بنا های روم باستان ندارند حتی اگر از بسیاری از عناصر مشابه استفاده کنند.

برخی از معماران این سبک و دوره را تنها پلیی برای انتقال معماری به سبک گوتیک می دانند اما نباید فراموش کرد این سبک شاید از دل عصر تاریکی (Dark Ages) بیرون آمد و به اروپا روشنایی بخشید و بسیاری از کلیسا های آلمان از جمله ۱۲ کلیسای رومانسک کلن (Twelve Romanesque churches of Cologne) به این دوره تعلق دارند.

یکی از مهم ترین ساختمان های رومانسک کشور آلمان ، کلیسای جامع اشپیر (Speyer Cathedral) است که در قرن ۱۱ میلادی ، بزرگ ترین ساختمان در دنیای مسیحیت و نمادی از قدرت خاندان سالیان (Salian) به شمار می رفت.

سبک معماری رمانسک | چیدمانه

سبک معماری رومانسک با کیفیت توده ای آن ، دیوار های ضخیمش ، طاق های گردش ، پایه ها محکم ، تاق های فنری برج های بزرگ و دالان های تزئین شده اش شناخته شده است.

ساختمان های سبک رومانسک شکل واضحی و خاصی را نشان می دهد و دارای نقشه های متقارن هستند بنابراین نمای کلّی آن ها نسبت به ساختمان های گوتیک که ساده تر به نظر می رسد.

اصطلاح رومانسک در حال حاضر برای دوران محدودتری از اواخر قرن ۱۰ تا قرن ۱۲ به کار می رود ؛ جهت توضیح روشی به کار می رود که قرون وسطایی شناخته شده و هنوز طاق های رومی را در خود دارد والبته خیلی ساده تر و نوعی با تکنیک های حاذقانه کمتر است.

 شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 53 پنجشنبه 17 تیر 1400 نظرات (0)

از دید فیلیپ کاتلر بازاریابی بیش از هر عملکرد تجاری دیگری با مشتری سروکار دارد. به همین دلیل یکی از اصلی ترین اهداف در بازاریابی از دیدگاه فیلیپ کاتلر، ایجاد رضایت قلبی و فکری در مشتری با به کارگیری ابزارهای مدرن بازاریابی است. د

ر این دیدگاه بازاریاب ها باید تلاش کنند تا رضایت مشتری را به دست آورده و درعین حال برای شرکت منفعت مالی به ارمغان آورند.

به عقیده فیلیپ کاتلر بازاریابی مجموعه ای از فعالیت های انسانی است که وظیفه دارند مبادله و مصرف کالاها و خدمات را ساده تر کنند. بنا بر این تعریف در بازاریابی باید سه عنصر اصلی وجود داشته باشد:

  • دو یا چند طرف که به طور بالقوه به مبادله علاقه مند هستند.
  • هریک از این طرفین دارای چیزهایی هستند که برای سایرین ارزشمند است.
  • هرکدام از طرفین قادر به برقراری ارتباط و مبادله هستند.

ایرادهای اصلی تعریف بازاریابی از دیدگاه کاتلر

تعریفی که فیلیپ کاتلر برای بازاریابی چیست ارائه داده است، دارای چهار ضعف یا محدودیت است. به عبارت بهتر به دلایلی که در ادامه گفته می شود، نمی توان این تعریف را یک تعریف جامع و کامل از بازاریابی دانست.

  • عملکرد مربوط به تحقیقات بازاریابی و کشف تقاضا در بازاریابی از دیدگاه کاتلر پوشش داده نشده است. از سوی دیگر قسمت مربوط به افزایش تقاضا با استفاده از تبلیغات نیز در این تعریف وجود ندارد. کاتلر در این تعریف تنها بر روی جریان فیزیکی حرکت کالاها از مرکز تولید به مرکز توزیع متمرکز شده است.
  • این تعریف به رابطه نزدیک بین محصول و بازار یا عرضه و تقاضا اشاره نمی کند.
  • تعریف کاتلر از بازاریابی بر عملکرد مبادله، یعنی انتقال مالکیت که قلب بازاریابی است، تاکید نمی کند.
  •  در این تعریف اهمیت مدیریت بازاریابی که مسئول برنامه ریزی، سازمان دهی و انجام مارکتینگ از طریق ترکیب مناسب بازاریابی محصول، قیمت، تبلیغ و توزیع است، نادیده گرفته می شود.

بنابراین تعریف اصلاح شده بازاریابی از دیدگاه کاتلر به صورت زیر است: «بازاریابی به معنای کار با بازارها است. به این معنا که بازاریاب ها باید تلاش کنند تا بتوانند مبادلات بالقوه را افزایش دهند. این بدان معنا است که بازاریاب ها باید بر روی ویژگی هایی از محصول یا خدمت که در جهت رفع نیاز مشتری موثر است، مانور بدهند. همچنین بازاریابی یک فعالیت در میان گروهی از انسان ها است که سعی دارند از طریق فرایند مبادله، نیازها و خواسته های یکدیگر را تامین کنند.

بازاریابی از دیدگاه کاتلر : هنر یا دانش؟

به عقیده فیلیپ کاتلر بازاریابی ترکیبی از هنر و دانش است. در این فرایند هنر و دانش دست به دست هم داده اند تا بازارهای هدف را انتخاب کرده و آن ها را از آن خود کنند. به علاوه هنر مدیریت بازاریابی در نگهداری و رشد مشتری از طریق ایجاد و ارائه محصولات باارزش و برقراری یک ارتباط موثر با مشتری است. در این تعریف هدف از همه استراتژی های بازاریابی جلب رضایت بلندمدت است نه فریب کوتاه مدت!

بازاریاب ها باید افراد هنرمند و خلاقی باشند تا بتوانند برنامه های تبلیغاتی و فروش را به طور موثری طراحی کرده و ایده های جدید را برای توزیع محصولات توسعه دهند. از سوی دیگر آن ها باید دانشمندانی با توانایی تحلیلی قوی باشند تا بتوانند جنبه های استراتژیک و لجستیکی عملیات بازاریابی را نیز مدیریت کنند. بنابراین از دید کاتلر علم و هنر دو بال اصلی در بازاریابی هستند.

بر این اساس می توان گفت که بازاریابی از دیدگاه کاتلر سه فعالیت اساسی را در برمی گیرد:

  • کشف نیازها و تمایلات مصرف کننده که با استفاده از آن می توان فرصت های بازاریابی موجود را برای یک شرکت تشخیص داد.
  • تطبیق منابع و محدودیت های سازمانی با محصول که می تواند به شرکت در بهبود عملکرد مدیریتی و تطابق محصولات با نیازهای جامعه کمک کند.
  • تدوین و اجرای برنامه بازاریابی برای تحقق اهداف دوگانه سودآوری و جلب رضایت مشتری.

تعریف کاتلر از بازاریابی: نگاهی مدرن یا سنتی؟

بازاریابی فرایندی برای خرید و فروش محصولات و خدمات با در نظر گرفتن نیازهای مصرف کننده است. دنیای بازاریابی شامل همه فعالیت هایی است که یک فروشنده انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که یک شرکت می تواند از طریق فروش یک محصول با یک قیمت مشخص، سود کافی را به دست آورد.

در نمای سنتی بازاریابی یک فعالیت محصول محور است. فرایند بازاریابی در گذشته پس از تولید آغاز می شد. تولیدکنندگان چیزی را تولید می کردند که بتوانند آن را بفروشند. به طور کلی خبری از در نظر گرفتن نیازهای مشتری در این فرایند نبود. بلکه تعریف محصول محور بر این فرض استوار بود که ” هر آنچه تولید می شود، قطعا به فروش می رسد “.

اما مشتری مداری مفهوم مدرن بازاریابی است. در نمای مدرن بازاریاب ها باید نیازهای مشتری را تجزیه و تحلیل کنند. سپس این افراد فهرستی از کالاهایی را تهیه می کنند که تولیدکننده می تواند برای تامین نیازهای مشتری بر روی خط تولید خود قرار دهد.

به این ترتیب خواسته های مشتریان از طریق تبادل کالا و خدمات برآورده می شود. تعریف مدرن بازاریابی رضایت مشتری را در نظر گرفته و آن را در میان اولویت های خود قرار می دهد.

همان طور که از این تعاریف برمی آید، بازاریابی از دیدگاه کاتلر یک نگاه مدرن به بازاریابی است. زیرا در این تعریف همواره بر روی شناسایی نیازهای مشتری و تلاش در رفع آن ها تاکید شده است. بنابراین بازاریابی از دید فیلیپ کاتلر یک بازاریابی مشتری مدار است که به جای فروش محصول بر روی جلب رضایت مشتری تمرکز دارد.

بنابراین طبق تعریف کاتلر، برنامه بازاریابی با محصول شروع می شود و تا زمانی که خواسته مشتری کاملا برآورده نشده، به پایان نمی رسد. درنتیجه ممکن است این برنامه حتی تا مدتی پس از فروش نیز ادامه پیدا کند.

از دیدگاه کاتلر در دنیای رقابتی امروز تفکر بازار محور یک ضرورت است. مالباختگان از منظر کاتلر کسانی هستند که چیز خاصی برای عرضه به بازار ندارند. برندگان در حوزه بازاریابی امروز افرادی هستند که با دقت نیازها را تجزیه و تحلیل کرده و فرصت ها را شناسایی می کنند.

به این ترتیب می توانند بهترین پیشنهادها را برای جذب گروه های مشتری هدف ارائه دهند. پیشنهادهایی که کاملا منحصربه فرد هستند و هیچ رقیبی از آن ها استفاده نکرده است.

سخن پایانی

در دنیای تجارت امروز، بازاریابی جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. امروزه از مفهوم سنتی بازاریابی به عنوان تلاش برای افزایش هرچه بیشتر تعداد مشتری ها و توزیع فیزیکی محصولات، به یک مفهوم مدرن به نام ایجاد مشتری های وفادار رسیده ایم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 108 پنجشنبه 17 تیر 1400 نظرات (0)

نام معماری سبک گوتیک را نویسندگان ایتالیایی از روی نام قبایل وحشی گوت ها که امپراطوری روم و فرهنگ کلاسیک آن را در قرن پنجم نابود کردند ، اقتباس کردند.

البته این سبک هیچ ارتباطی با این قوم ندارد ؛ به همین خاطر در ابتدا لفظ گوتیک توهین و تحقیر تلقی می شد ؛ زیرا ، این سبک تقارن هندسی سبک های گذشته را نداشت ولی از قرن ۱۹ به بعد دیدگاه ها به این سبک تغییر کرد و این بار لفظ گوتیک معنای مثبت گرفت و گوتیک به عنوان یکی از معروف ترین سبک های معماری شناخته شد.

مراحل معماری گوتیک

منشأ شروع آن شهر های شمال فرانسه شمال فرانسه بود و می توان ۳ مرحله برای سیر تکاملی سبک گوتیک در نظر گرفت 

  1. گوتیک آغازین

معماری گوتیک آغازین دوره متمایز شدن از هنر رومانسک و خودسازی و تکامل شیوه گوتیک است، که نیمه قرن دوازدهم میلادی را فرا گرفت و به انگلستان نیز نفوذ داشت. معماری گوتیک ابتدایی با دوباره ساختن کلیسای سن دنی پاریس، در فرانسه اغاز گردید.

  1. گوتیک پیشرفته ( متعالی )

سبک گوتیک متعالی در انگلیس رواج داشت ، بخش هایی از خانقاه کلیسای وست مینستر و شبستان و نمای غربی یورک مینستر (York Minster) در انگلیس به این سبک ساخته شده اند.

  1. گوتیک شعاع سان ( تابناک )

در نیمه ی اول سده سیزدهم پنجره های سبک معماری گوتیک در نوع خود بزرگترین تا آن روز بودند. نمونه زیبای آن کلیسای سنت شاپل در پاریس است. در گوتیک سبک مشعشع بیش ( بیشتر از ۷۰ درصد ) کل بنا را شیشه ها تشکیل می دادند.

عناصر سبک معماری گوتیک

عناصر کلاسیک در سبک معماری گوتیک می تواند با توجه به مکان ، سن و نوع ساختمان متفاوت باشد ، اما اغلب با ۵ عنصر اصلی معماری گوتیک مشخص می شود:

  • پنجره های بزرگ و رنگی
  • طاق های نوک تیز
  • طاق های آج دار
  • تکیه گاه های پروازی
  • تزئینات جزئی

 معماران به کمک این ویژگی ها می توانستند ساختمان های بلندتر و محکم تری را بنا کنند از جمله این بنا ها ، می توان کلیسای جامع سالزبری را نام برد ، که یکی از اولین نمونه های انگلیسی گوتیک آغازین است .

در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از این عناصر می پردازیم.

  • پنجره های بزرگ و رنگی

  در حالی که پنجره ها در بسیاری از ساختمان ها یافت می شوند در بنا های سبک معماری گوتیک این امر به شدت نمود دارد .این پنجره که به طور معمول  بلند و قوسی و دایره شکل هستند که شیشه های رنگی آنها به دقت برش خورده ؛ این موضوع به معماران اجازه می داد تا نور خیره کننده تری را وارد ساختمان کنند.

شیشه کاری پنجره ها که غالبا رنگی هستند ، نکات و صحنه های دقیق از داستان های کتاب مقدس را به نمایش می گذارند.

  • طاق های نوک تیز

 ویژگی اصلی بسیاری از بناهای سبک معماری گوتیک ، طاق های نوک تیز است که به طور گسترده ای  می توان در اکثر کلیساها و بناهای گوتیک یافت.

به جای استفاده از طاق های عریض و دایره شکل، که مشخصه معماری رومانسک بود ، معمارانی سبک گوتیک قوس های بلند ، باریک و نوک تیزی که از سبک معماری اسلامی اقتباس شده بود را در معماری بنا ها به کار می بردند.این  طاق ها ارتفاع هر کلیسایی را بیشتر می کند و به طور نمادین به سمت آسمان نشانه می رود.

  • طاق های آج دار

بخاطر وجود سقف های بلندتر و پنجره های بزرگ تر  در سبک معماری گوتیک ، معماران از روش جدیدی برای پشتیبانی و استقامت سازه استفاده کردند که طاق های آجدار نامیده می شود. طاق هایی که به منظور حمایت از سقف گرد شده و موازی یکدیگر قرار گرفته اند.

این طاق های متقاطع علاوه بر نمایش زیبایی ، پشتیبانی و حفاظت  بیشتری از ساختمان های بلند می کنند.

  • قوس جناغی

 علاوه بر این تکنیک های پیشرفته طاق سازی ، معماران گوتیک روش منحصر به فرد دیگری را برای پشتیبانی ساختاری به کار گرفتند: قوس جناغی.

این سازه های سنگی با توزیع برابر وزن سنگین سقف به سطوح پائین تر و محکم تر ، ساختمان ها را تقویت کردند.تکیه گاه های پرواز استحکام کلیساهای جامع را تضمین می کند ، بنابراین معماران نیازی به قربانی کردن دیوارهای بلند و پنجره های بزرگ سبک معماری گوتیک ندارند.

  • جزئیات تزئینی

ویژگی نهایی که در معماری گوتیک یافت می شود وجود عناصر تزئینی  است. این تزئینات شامل ستون های تزئین شده  ، مجسمه شخصیت های دینی و تاریخی و گلدسته ها است که در ساختمان های سبک معماری گوتیک استفاده می شود.

basalamati بازدید : 43 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید و انتخاب کفپوش به آن دقت کنید، اطلاعات لازم در مورد مقایسه موکت و پارکت است.

برای انتخاب بهتر کفپوش باید سبک و نوع دکوراسیون منزل خود را بشناسید.

با وجود این که در طی سال های اخیر برخی از مالکان استفاده از طرح های جدید پارکت، سرامیک و … را ترجیح می دهند، طراحی و تولید موکت ها امروزه به گونه ای است که به اندازه یک پارکت یا حتی بیشتر از آن زیبایی دارد و نظر هر مخاطبی را جلب می کند.

با توجه به این که انواع و اقسام موکت ها با طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند، برای همه قسمت های منزل خود می توانید از رنگ ها و طرح ها و ضخامت های مختلف به عنوان کفپوش زیبا استفاده کنید.

در این مقاله به طور کامل با مزایا و معایب پارکت و موکت و مقایسه موکت یا پارکت می پردازیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر و دید بازتری انتخاب کنید.

موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

موکت بهتر است یا پارکت؟

طی سال های اخیر با افزایش تنوع در انواع کفپوش ها برای منازل، خرید و انتخاب گزینه مناسب برای خریداران دشوارتر شده است؛ حتی اگر خانه مدرن و مینیمال هم داشته باشید، با خرید موکت با استایل های مدرن و شیک، می توانید زیبایی منزل خود را چند برابر کنید. برای مثال برای پذیرایی از موکت های طرح دار و تخت استفاده کنید و برای اتاق های نشیمن و اتاق کودکان، موکت های بلند و فانتزی را خریداری کنید.

یکی از بهترین مزایایی که موکت در مقایسه با پارکت دارد، احساس راحتی و گرمای بیشتر است.

پس از چند ساعت ایستادن یا نشستن روی سطوح دیگر مانند: پارکت و سرامیک و … احساس خستگی خواهید کرد.

همچنین موکت عایق بهتری برای شکستگی و افتادن اجسام است. اگر از موکت به عنوان کفپوش استفاده کرده باشید، در صورت سقوط اجسام مختلف روی زمین، می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که نمی شکند.

مناسب ترین کفپوش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خانه مکان امنی است که بعد از کار در آن احساس راحتی می کنید. به همین دلیل حضور در مکانی امن، راحت و گرم در ایجاد فضایی آرامش بخش اهمیت زیادی دارد.

عوامل مختلفی برای انتخاب و خرید کفپوش تأثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به نوع طراحی داخلی، دوام، کیفیت، ایمنی کفپوش، هزینه و شستشو اشاره کرد.

کلیه المان هایی که برای منزل انتخاب می کنید، باید با یکدیگر هماهنگی و تناسب داشته باشند. برای مثال: اگر سبک مدرن و مینیمال دوست دارید، از خریدن وسایل اضافه؛ کفپوش های پر زرق و برق و … خودداری کنید.

حتی با خرید موکت های فانتزی با سبک مدرن، می توانید فضای خانه را تبدیل به مکانی گرم، ایمن و زیبا کنید. چنانچه هرکدام از کفپوش هایی که امروزه عرضه می شوند را انتخاب کنید، باید به هزینه های نصب، کیفیت و نوع نگه داری آن نیز توجه داشته باشید.

در مقایسه با انواع کفپوش های به روز، هزینه خرید و حتی نصب موکت بسیار کم تر بوده و نگه داری از آن به دلیل عدم نیاز به شستشو و تمیز کردن مداوم بسیار آسان تر است.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی، ریختن آب و لیز خوردن روی کفپوش ها، شکستن اجسام و … امری اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین توجه داشته باشید که در صورت لزوم برای تعویض کفپوش، قدرت خرید کدام کفپوش را دارید.

یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از افراد به ویژه خانم ها خرید موکت را به کفپوش ترجیح می دهند، شستشوی آسان است. سایر کفپوش های دیگر مانند پارکت، سرامیک و لمینت، معمولاً هرروز نیاز به شستشو و صرف زمان زیادی دارند که برای برخی سخت و زمان بر خواهد بود.

استفاده از پارکت | شرکت ت کارپت

مقایسه موکت و پارکت

با توجه به آنچه در قسمت قبل به آن اشاره شد، کفپوشی مناسب است که گرم، ایمن، با کیفیت باشد و شستشوی آن آسان و سریع انجام شود. با این وجود در این قسمت از مقاله نیز به مقایسه موکت و پارکت می پردازیم تا با دید بازتری انتخاب و خرید کنید.

  • افزایش تنوع در موکت

موکت ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و خریدار می تواند برای هر قسمت از منزل انواع موکت ها با ضخامت و رنگ های مختلف را خریداری کند.

  • احساس گرمی و لطافت

موکت در مقایسه با سایر متریال ها به دلیل جنس نرمی که دارد، احساس لطافت و گرمی خاصی را خود به همراه دارد. همچنین موقع راه رفتن سر و صدای سخت و زیادی تولید نمی کند. خرید موکت و نصب آن به عنوان یک عایق گرما در انتقال دمای سرد از کف منزل به محیط داخل جلوگیری می کند.

  • مقاومت در برابر سقوط اجسام یا افراد

الیافی که برای ساخت موکت استفاده می شوند، باعث افزایش مقاومت آن در برابر صدمات مختلف مانند سقوط اجسام می شود. موکت مقاومت بالایی دارد و برای منازلی که افراد مسن یا کودکان خردسال در آن ها زندگی می کنند، مناسب هستند.

  • هزینه نصب کم

پس از انتخاب و خرید پارکت متناسب با فضایی که در اختیار دارید، باید به هزینه های نصب نیز دقت داشته باشید. هزینه نصب پارکت بنا بر متراژ مربع متر فضا محاسبه می شود که ممکن است از عهده پرداخت برخی افراد خارج باشد؛ اما هزینه نصب موکت آسان بوده و حتی خریدار به راحتی می تواند نصب کند.

  • نظافت آسان

نظافت موکت در مقایسه با سایر کفپوش ها ازجمله پارکت، لمینت، سرامیک و … آسان تر است و با جارو برقی به راحتی و در زمان کم همه قسمت ها تمیز می شوند.

  • هزینه کم تر

موکت ها به طور کلی به صورت رولی هستند و با الیاف مصنوعی و در برخی موارد با الیاف طبیعی ساخته می شوند، به همین دلیل قیمت آن ها کم تر و مقرون به صرفه تر از سایر کفپوش ها ازجمله پارکت و سرامیک است.

  • قابلیت تعویض آسان

اگر پس از مدتی بخواهید رنگ موکت یا کفپوش را تعویض کنید، حتی اگر برای نصب موکت زیر آن از چسب استفاده کرده باشید، می توانید آن را جدا کرده و مجدداً موکت دیگری نصب کنید. همچنین اگر قسمتی از کفپوش های دیگر مانند سرامیک آسیب ببینند، شاید مجبور باشید کل فضا را تعویض کرده و مجدداً هزینه کنید.

مقایسه موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

بهترین موکت یا پارکت را از کجا بخریم؟

پس از شناخت مزایا و معایبی که کفپوش های مختلف دارند، انتخاب و خرید از مراکز خرید مطمئن و معتبر اهمیت زیادی دارد.

فروشگاه زت کارپت با سابقه درخشان در زمینه تولید، عرضه و نصب انواع و اقسام موکت ها، تأمین کننده انواع موکت برای ادارات، هتل ها، منازل، سالن های آمفی تئاتر و … است.

این فروشگاه با در اختیار داشتن و عرضه بیش از ۵۰۰۰ نوع طرح، نوع و رنگ از موکت های برند آمریکا و اروپایی پاسخگوی نیاز و سلایق مختلف خریداران است. همچنین در صورتی که برای انتخاب نوع موکت منزل یا محل کار خود مردد هستید، کارشناسان این تیم با ارائه مشاوره به شما در خرید اصولی و آسان کمک خواهند کرد.

منبع: موکت زت

basalamati بازدید : 44 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

در حالت کلی سرامیک کف به چهار دسته کلی قابل تقسیم است. همچنین بر اساس محل و نوع کاربرد آن را به سرامیک دیواری و کف تقسیم می کنند. از سوی دیگر می توان سرامیک را بر اساس پوشش رویه آن به لعاب دار و بدون لعاب تقسیم کرد. در ادامه انواع کفپوش سرامیک را در چهار دسته کلی بررسی می کنیم.

  • سرامیک کاشی

سرامیک کاشی | تهران دیزاین

این نوع کفپوش از دانه های بلورین و متخلخل ظریفی تشکیل می شود و در حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد ساخته می شود. کاشی در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب ساخته مشود و رویه لعابی کاشی معمولا شکلی براق یا مات ، ساده یا گل دار و رنگی دارد.

  • سرامیک گرانیتی

کفپوش سرامیکی گرانیتی | تهران دیزاین

این نوع سرامیک از خاک رس تهیه می شود و کربنات کلسیم در بافت آن وجود ندارد. از سوی دیگر سرامیک گرانیتی فاقد لعاب است. به همین دلیل برای براق ، درخشان و شیشه ای کردن آن سطح بیرونی سرامیک را با کمک سنگ ساب پولیش می کنند. این نوع سرامیک نیز در طرح های متفاوتی مانند فلفل نمکی ، رستیک و رگه ای تولید می شود.

  • سرامیک پرسلانی

سرامیکی پرسلانی | تهران دیزاین

این مدل کفپوش سرامیکی در دمای بابایی پخته می شود و به همین دلیل مانند شیشه ، تخلخل کمی پیدا می کنند. سرامیک پرسلانی نسبت به سرامیک معمولی ضخامت بیشتری دارد و آب کمتری جذب خود می کند. همچنین این نوع کفپوش را در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب تولید می کنند.

  • سرامیک موزاییکی

این مدل کفپوش با استفاده از قطعات ریز لعاب دار و یا بدون لعاب تولید می شود. همچنین تنوع رنگ و طرح در این مدل سرامیک بالا است و شکل آن معمولا به صورت مربع ، هشت گوش ، شش گوش ، مستطیل و … است.

انتخاب رنگ مناسب انواع کفپوش سرامیکی

در حال حاضر سرامیک کفپوش در رنگ های متنوعی تولید می شود و تقریبا همه سلیقه ها را پوشش می دهد. با توجه به گستره زیاد رنگ های کفپوش سرامیکی ، بهتر است برای داشتن دکوراسیونی زیباتر ، رنگ مناسب را انتخاب کنید. در ادامه به برخی رنگ های رایج سرامیک اشاره می کنیم.

  • انواع کفپوش سرامیکی که در طیف رنگی کرم تا قهوه ای متغیر است ، تقریبا با هر نوع دکوراسیونی هماهنگی و هارمونی ایجاد می کند.
  • سرامیک با رنگ کرم گزینه مناسبی به عنوان کفپوش پذیرایی خانه های با متراژ کوچک است.
  • سرامیک سفید با شفافیت بالای خود ، فضا را بزرگ تر نشان می دهد و گزینه مناسبی برای خانه های با دکوراسیون مدرن است.
  • اگر به دنبال ایجاد حسی قدیمی ، سنتی و نوستالژیک در فضای خانه هستید ، سرامیکی با رنگ خاک رس انتخاب کنید.
  • رنگ سیاه در سرامیک کف ، دکوراسیونی خاص و شیک از منزل شما به نمایش می گذارد. از سوی دیگر این رنگ گزینه مناسبی برای فضای آشپزخانه است.
  • برای ایجاد حسی شاد ، لوکس و شیک در دکوراسیون داخلی ، رنگ یشمی سرامیک را انتخاب کنید. این رنگ در انتخاب انواع کفپوش سرامیکی ، فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد می کند.
  • رنگ آبی سرامیک ، جذابیت خاصی دارد؛, به خصوص زمانی که با سرامیک رنگ قهوه ای ترکیب شود.
  • کفپوش سرامیکی با رنگ خاکستری و طوسی نیز مناسب محیط های با رفت و آمد زیاد است که احتمال آلودگی در آن ها بیشتر است.

مزایای انواع کفپوش سرامیکی

  • کفپوش های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت دارد. به همین دلیل گزنه مناسبی برای فضاهای با رطوبت بالا مانند حمام و آشپزخانه است.
  • سرامیک کف دوام و ماندگاری زیادی دارد و به طور معمول بین ۱۰ تا ۲۰ سال عمر می کند.
  • مراقبت و نگهداری از انواع کفپوش سرامیکی ، تقریبا آسان و راحت است. لکه های مایعات که روی سطح سرامیک ریخته می شود ، به راحتی با کمک یک دستمال برطرف می شود.
  • تنوع بالا در طرح و رنگ ، این محصول را گزینه مناسبی برای فضاهای مختلف و دکوراسیون های متفاوت می کند.
  • قیمت انواع کفپوش های سرامیکی نسبت به سایر کفپوش ها تقریبا مقرون به صرفه است و همه افراد با بودجه های متفاوت ، توان خرید انواع مختلف این کفپوش را دارند.

معایب کفپوش سرامیکی

  • انواع سرامیک کف نمی توانند به خوبی حرارت را انتقال دهند. به همین دلیل در فصول سرد سال سرمای زیادی را انتقال می کنند. البته در مقابل همین عیب در تابستان ، نوعی مزیت محسوب می شود و سرامیک ، تبدیل به کفپوشی با خنکی زیاد است. این مسئله باعث می شود که کفپوش سرامیک ، گزینه مناسبی برای مناطق گرمسیری باشد.
  • انواع آن ها نصب سختی دارند و هنگام نصب نیاز به انواع متخلف ملات و ابزار دارند. از سوی دیگر روند نصب این کفپوش نیاز به تبحر بالایی دارد و اگر افراد غیر حرفه ای این کار را انجام دهند ، نصب سرامیک زمان بر و همراه با خطا خواهد بود.
  • سرامیک کف وزن بالایی دارد. شاید این مسئله از نظر شما اهمیت نداشته باشد؛ اما نصب آن را دشوار می کند و در افزایش هزینه نصب تاثیر گذار است. به خصوص زمانی که قرار باشد کفپوش سرامیکی در طبقات بالای یک آپارتمان نصب شود.

طرح های مختلف کفپوش سرامیکی

کفپوش سرامیکی | تهران دیزاین

انواع مختلف این کفپوش در طرح های مختلفی مانند طرح چهارخانه ، لوزی ، حصیری ، زیگزاکی و … قابل نصب است. هر کدام از این طرح ها مناسب فضاهای مختلفی هستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • سرامیک کف با طرح چهارخانه ، چیدمانی مرتب در کفپوش به نمایش می گذارد.
  • سرامیک با طرح لوزی که با زاویه ۴۵ درجه در کنار هم قرار می گیرند ، باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شوند.
  • سرامیک با طرح حصیری با شکل مستطیلی و با زاویه ۹۰ درجه در کنار هم نصب می شوند و طرحی شبیه پارکت ایجاد می کنند.
  • سرامیک کفپوش با چیدمان چرخ دنده ای ، طرحی جالب به نمایش می گذارد. برای این کار یک سرامیک مربعی کوچک در وسط قرار می گیرند و سرامیک مربعی با ابعاد بزرگ تر در اطراف مربع کوچک قرار می گیرند.
  • در چیدمان زیگزاگی سرامیک کفپوش ، می توان از رنگ های مشابه و یا مختلف استفاده کرد و طرحی جالب ایجاد کرد.
  • کفپوش سرامیکی با طرح پارکت ، جایگزین مناسب چوب است.
  • سرامیک با طرح سنگ زیبایی خاصی در فضا ایجاد می کند و شکلی طبیعی دارد.
  • طرح سه بعدی سرامیک ها گزینه مناسبی برای رستوران ، پذیرایی ، استخرها ، سرویس بهداشتی و حمام است.
  • برخی از سرامیک های کف با طرح های تزیینی و در طرح فرش تولید می شود که نصب آن در کف پذیرایی زیبایی خاصی ایجاد می کند.
  • اگر سرامیک ها به شکل شش ضلعی در کنار هم قرار بگیرند ، فرمی شبیه کندو پیدا می کنند و گزینه مناسبی برای حمام و سرویس بهداشتی است.
  • شرکت تهران دیزاین سنتر
basalamati بازدید : 50 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی است که با سلول های بدن کاملا سازگار است. ایمپلنت دندان جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته است.

از ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن یک یا تعدادی از دندان می توان استفاده کرد. ایمپلنت به صورت ثابت و دائمی در محل دندان یا دندان های از دست رفته کاشته می شود. به همین دلیل ایمپلنت دندان ، با نام دیگر کاشت دندان نیز شناخته می شود.

ایمپلنت دندان باید توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت انجام شود. در این جراحی ، لثه شکافته می شود و ایمپلنت با استخوان فک جوش داده می شود. حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد تا ایمپلنت با استخوان فک به صورت کامل جوش بخورد.

پس از جوش خوردن کامل ایمپلنت ، از پروتز دندان برای روکش دندان استفاده می شود. از دست دادن یک یا چند دندان علاوه بر مشکلاتی که برای هضم کردن غذا به وجود می آورد ، در زیبایی چهره نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

اجزای ایمپلنت دندان | شرکت نخ دندان مینا

اجزای ایمپلنت دندان

برای ایمپلنت دندان از اجزای مختلفی استفاده می شود. این اجزا ، با تغییر و پیشرفت تکنولوژی به صورت مداوم در حال تغییر و تکامل هستند.

در حالت کلی ایمپلنت دندان از 7 قسمت اصلی و مهم تشکیل شده است. در ادامه می خواهیم بررسی کوتاهی درباره این اجزا داشته باشیم.

  • اباتمنت

اباتمنت قطعات ریزی هستند که به ایمپلنت دندان متصل می شوند. پس از این که کاشت دندان انجام شد و محل نرم استخوانی کاشت دندان بهبود پیدا کرد ، اباتمنت روی ایمپلنت دندان وصل می شود. در حالت کلی اباتمنت قطعه ای است که فیکسچر و پروتز یا روکش دندان را به هم متصل می کند.

اباتمنت انواع مختلفی دارد و می توان آن را به دو صورت آماده و سفارشی تهیه کرد. اباتمنت های آماده به صورت پیش ساخته در شکل ها ، اندازه ها و نوع های مختلف در دسترس هستند. اباتمنت های سفارشی براساس فک و سایز بیمار به صورت خصوصی ساخته می شوند.

برای تهیه و ساخت اباتمنت از فلزهایی با جنس تیتانیوم، طلا، فولاد و زیرکونیوم استفاده می شود. هر یک از این جنس ها دارای خواص مخصوص به خود هستند. معمولا سازگاری زیادی با سلول های دندان طبیعی دارند. از ویژگی مهم آن ها می توان به ضد زنگ بودن اشاره کرد.

  • فیکسچر

فیکسچر یکی از اجزای ایمپلنت دندان است که نقشی اساسی در کاشت دندان ایفا می کند. شکل ظاهری فیکسچر از قدیم تا به امروز تغییر کرده است.

در ابتدا فیکسچر به شکل میخ صاف در کاشت دندان استفاده می شد ولی امروزه به شکل پیچ شیار دار در ایمپلنت دندان استفاده می شود. این قطعه پیچی شکل در داخل استخوان فک گذاشته می شود و ظاهر آن هرگز دیده نمی شود.

جنس فیکسچر معمولا از آلیاژ تیتانیوم است. آلیاژ تیتانیوم به دلیل ویژگی های فلزی که دارد ، یکی از بهترین و مناسب ترین فلزها برای ساخت اجزای ایمپلنت دندان است. تیتانیوم در مقابل خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

فیکسچر دندان در اندازه ها و سایزهای مختلفی تولید می شود. برای کاشت هر یک از دندان ها از سایز متناسب با آن دندان فیکسچر به کار برده می شود.

فیکسچر ایمپلنت دندان | شرکت نخ دندان مینا

  • هیلینگ اباتمنت

از اجزای ایمپلنت دندان می توان به هیلینگ اباتمنت اشاره کرد. هیلینگ اباتمنت با نام جینجیوال فرمر نیز شناخته می شود. از این قطعه برای رشد اصولی بافت نرم لثه در اطراف ایمپلنت دندان استفاده می شود.

هیلینگ اباتمنت از تشکیل شدن پلاک دندانی در اطراف فیکسچر جلوگیری می کند. این موضوع باعث پیشگیری از عفونت در نواحی کاشت دندان می شود.

این قطعه در زمان دوره بهبودی کاشت دندان روی فیکسچر باقی می ماند. پس از گذشت این مدت از ایمپلنت جدا می شود. سپس اباتمنت به فیکسچر متصل می شود.

  • ایمپرشن کوپینگ

ایمپرشن کوپینگ قطعه ای است که ایمپلنت دندان متصل می شود و قالب گیری دندان روی آن انجام می شود. وظیفه اصلی ایمپرشن کوپینگ ، تعیین دقیق مکان پروتز یا همان روکش دندان است.

عملیات قالب گیری و تعیین مکان روکش دندان در آزمایشگاه انجام می شود. به طور کلی فک مدل سازی شده با استفاده از ایمپرشن کوپینگ در ایمپلنت دندان استفاده می شود. ایمپرشن کوپینگ دارای انواع مختلف است و این انواع در قالب گیری های بسته و باز استفاده می شوند.

  • کاور اسکرو

یکی دیگر از اجزای ایمپلنت دندان کاور اسکرو است. کاور اسکرو قطعه پیچ مانند کوچکی است که روی فیکسچر گذاشته می شود. کاور اسکرو روی پایه ایمپلنت گذاشته می شود.

مهم ترین کاربرد کاور اسکرو ، جلوگیری از ورود هر نوع آلودگی و باکتری به اطراف ناحیه بافت فیکسچر است. بنابراین نقش مهمی در بین اجزای ایمپلنت دندان ایفا می کند و باعث جلوگیری دندان از عفونت های احتمالی می شود. این عفونت ها شامل ورود خون و مواد غذایی نیز می شود.

کاور اسکرو ایمپلنت | شرکت نخ دندان مینا

  • آنالوگ

آنالوگ قطعه ای فلزی است که برای مدل سازی فک بیمار در ایمپلنت دندان استفاده می شود. پس از انجام جراحی و با گذشت 3 تا 4 ماه ، قالب گیری انجام می شود و آنالوگ به ایمپرشن کوپینگ پیچ می شود.

قالب گیری به کمک گچ و در اطراف دندان کاشته شده در داخل دهان انجام می شود. آنالوگ همان مدل شبیه سازی شده از فیکسچر است.

منبع: شرکت نخ دندان مینا

basalamati بازدید : 45 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

در صورتی که دندانپزشک کودکان از تخصص کافی برخوردار نباشد، کودک با مشکلاتی جدی مواجه می شود. درمان ها و ترمیم های ساده روی دندان کودکان می تواند نتایج مهمی به همراه داشته باشند.

بنابراین باید دندانپزشک کودکان ویژگی های خوب یک دندانپزشک را داشته باشد تا هم درمانی صحیح و کامل حاصل آید و هم خانواده ها با مشکلات و نگرانی ها مواجه نباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با خصوصیات یک دندانپزشک کودکان خوب آشنا کنیم.

رفتار و اخلاق مناسب دندانپزشک با کودکان

در ابتدای مراجعه کودکان به مطب دندانپزشکی باید استقبال گرم و صمیمانه ای از آن ها شود. هر کودکی با دیدن پزشک و لوازم پزشکی و مانتو سفید ناخودآگاه دچار ترس و دلهره می شود.

برخی از آن ها با گریه و ناراحتی ترس خود را ابراز می کنند و برخی دیگر ترس درونی دارند. استقبال گرم دندانپزشک می تواند باعث از بین رفتن ترس کودک و اعتماد او به دندانپزشک باشد. آرام بودن و ترس نداشتن کودک می تواند روند معالجه دندان را بهتر پیش ببرد.

رفتار و اخلاق مناسب دندانپزشک با کودکان | شرکت نخ دندان مینا

به هنگام معالجه دندانپزشک کودکان بهتر است با کودک رفتاری ملایم و دوستانه داشته باشد. ترمیم و درمان دندان مدت زمان تقریبا طولانی لازم دارد. در این مدت زمان دندانپزشک باید حس آرامش و امنیت را به کودک انتقال دهد. همچنین با صحبت های کوتاه و مهربانانه کودک را تشویق کند.

دندانپزشک کودکان با داشتن رفتاری شوخ طبعانه با کودک، می تواند اعتماد کودک را جلب کند. در این صورت کودک با راحتی و تمایل بیشتری جلسات بعدی درمان را ادامه می دهد.

کودکان گاهی به دلایل مختلف با پزشک همکاری نمی کنند، دندانپزشک کودکان با صبوری می توانند کودک را راضی به ادامه معالجه کنند.

صبوری در معالجه از خصوصیات یک دندانپزشک کودکان خوب است. در حالت کلی، رفتار با کودکان در مطب دندانپزشکی باید کودک محور باشد و آرامش روانی کودک به طور کامل فراهم باشد. یک پزشک خوب هرگز نباید با خشم و عصبانیت با کودک رفتار کند.

متناسب بودن فضای مطب با کودکان

فضای مطب دندانپزشکی کودکان باید متفاوت تر از بزرگسالان باشد. کودکان همیشه دوستدار شادی و رنگ های شاد هستند. در ساختار فضای مطب باید از ترکیب های رنگی شاد و آرام بخش استفاده شود. رنگ ها تاثیر بسیار مهمی در انتقال امنیت و آرامش می توانند داشته باشند.

اسباب و لوازم موجود در مطب دندانپزشکی کودکان مانند میز و صندلی و… باید لطیف و سازگار با روحیه کودکان باشد. روی دیوارها به جای نصب تابلوهای گنگ، می توان از نقاشی ها و کارتون های شاد و کودکانه استفاده کرد.

بهتر است در مراکز دندانپزشکی کودکان، اتاق های بازی مخصوص کودکان وجود داشته باشد. کودکان می توانند مدت زمان انتظار خود را در اتاق های بازی و سرگرمی سپری کنند. در این صورت آن ها گذر زمان را احساس نمی کنند و خسته و کلافه نمی شوند.

بهتر است بین زمان ورود کودک به مرکز دندانپزشکی و مراجعه او به مطب پزشک، فاصله زمانی معینی وجود داشته باشد. این فاصله زمانی باعث کاهش اضطراب و استرس کودک می شود.

متناسب بودن فضای مطب با کودکان | شرکت نخ دندان مینا

استفاده از تجهیزات مخصوص دندانپزشکی کودکان

در دندانپزشکی از تجهیزات و ابزارهای مختلف و زیادی استفاده می شود. هر یک از این ابزارها شاید به نوبه خود باعث درد و ترس کودک باشند. در ابتدای معالجه برای این که کودک درد کمتری را احساس کند از داروهای بی حسی مخصوصی استفاده می شود. این داروها با سیستم بدنی کودک متناسب هستند و باعث کاهش احساس درد می شوند.

برای معالجه های مختلف مانند ترمیم دندان، کشیدن دندان و… باید از داروهای بی حسی مخصوص کودکان استفاده شود. داروی بی حسی به کمک آمپول کنار دندان تزریق می شوند. تزریق آمپول همیشه برای کودکان دردآور و دلهره آور است.

دندانپزشک کودکان می تواند قبل از تزریق آمپول از بی حسی های موضعی در محل مورد نظر استفاده کند. این بی حسی های موضعی دارای طعم های مختلف مانند طعم میوه ها هستند.

با استفاده از تجهیزات مخصوص دندانپزشکی کودکان می توان آرامش بیشتری به کودک منتقل کرد. در برخی مواقع بهتر است دندانپزشک کودکان ابزارهای مورد استفاده را به کودک معرفی کند تا کودک احساس امنیت داشته باشد.

مهارت و تخصص دندانپزشک

دندانپزشک کودکان نسبت به دندانپزشک بزرگسالان باید از مهارت، تخصص و تجربه بیشتری برخوردار باشد. کودکان دارای دندان های شیری و دائمی هستند. معالجه و درمان هریک از این دندان ها به تخصص کافی نیاز دارد.  همچنین با توجه به حساس و ظریف بودن دندان کودکان، باید برخورد ملایم و حرفه ای با دندان ها شود.

دندانپزشکی کودکان | شرکت نخ دندان مینا

مدت زمان معالجه دندان کودکان باید کمتر از بزرگسالان باشد. معمولا کودکان زود خسته می شوند و تا یک زمان کوتاهی با پزشک همکاری می کنند.  بنابراین دندانپزشک باید سریع تر کار درمانی خود را انجام دهد.

معالجه صحیح و سریع دندان به مهارت کافی نیاز دارد. به هنگام معالجه می توان به روش های مختلف و با گفت وگوهای هدفمند کودک را سرگرم کرد. به این ترتیب کودک در مراحل حساس معالجه حواس پرت می شود و خستگی زیادی احساس نمی کند. تمامی این روش ها به مهارت دندانپزشک بستگی دارد.

در دسترس بودن دندانپزشک کودکان

کودکان به دلیل مصرف بالای تنقلات و عادات بد غذایی، با خرابی یا  پوسیدگی دندان های خود مواجه می شوند. بنابراین دندان کودکان به مراقبت های بیشتری نیاز دارند. از طرفی برای معالجه دندان کودکان بهتر است به یک دندانپزشک کودکان مراجعه شود.

مراجعه به دندانپزشک های مختلف احساس امنیت و آرامش کودک را به هم می زند. پس بهتر است از دندانپزشکی کمک گرفته شود که همیشه در دسترس باشد. در صورت بروز هر نوع مشکل دندان درد یا مشاهده لکه های سیاه روی دندان، به راحتی بتوان به دندانپزشک مراجعه کرد.

معمولا دندانپزشک خوب با بیماران کودک خود رابطه ای دوستانه برقرار می کند. این رابطه دوستانه کمک بسیار خوبی برای داشتن نتایج درمانی خواهد بود.

شرکت: نخ دندان مینا

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟