loading...

با سلامتی

فرش مرینوس از نظر علاقمندان به حوزه صنعت قالی بافی و فرش بافی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. همانطور که می دانید در این صنعت ، نخ های مختلفی با کیفیت متنوعی تولید می شوند که اهمیت نوع نخ تنها مختص

basalamati بازدید : 87 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نظرات (0)

فرش مرینوس از نظر علاقمندان به حوزه صنعت قالی بافی و فرش بافی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. همانطور که می دانید در این صنعت ، نخ های مختلفی با کیفیت متنوعی تولید می شوند که اهمیت نوع نخ تنها مختص به فرش دست بافت نیست، بلکه برای فرش های ماشینی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

نخ این فرش یکی از بهترین و با کیفیت ترین الیافی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا دلیل برتری این نوع فرش را در مقایسه با سایر فرش ها بیشتر توضیح دهیم.

فرش مرینوس | فرش اکسیر

طرح فرش ترک مرینوس

طرح های موجود در فرش مرینوس با نقشه های ساده و رنگ بندی جذاب توانسته است برای انواع دکوراسیون ها مناسب باشد. فرش ترک مرینوس برای استفاده در دکوراسیون کلاسیک برای اتاق پذیرایی و نشمین انتخاب مناسبی است. اما می توانید برای طراحی های مدرن نیز از این فرش استفاده کنید که فضای اطراف را کاملا متفاوت خواهد کرد.

رنگ های موجود در زمینه این فرش ، بیشتر رنگ طوسی روشن ، قهوه ای و کرم است که به صورت تک رنگ با گل برجسته یا در ترکیب چند رنگ کرم در قالب طرح شیک به بازار عرضه شده است.

مهم ترین تفاوت فرش های ترک با انواع فرش ایرانی در طراحی های ساده و شیک با رنگ بندی ملایم است که توانسته است علاقمندان زیادی را به خود جذب کند.

همچنین لازم به ذکر است که مدل برجستگی استفاده شده در این فرش با فرش های ایرانی فرق دارد و در طرح قالی های ترک از نقش اسلیمی استفاده نشده است که همین ویژگی به این نوع قالی ظاهر متفاوتی می دهد. گل های موجود در فرش مرینوس با طراحی خاص و مدرن خود به گل های فرنگ معروف هستند و از قدیم تا به امروز نقش های هندسی در این نوع فرش نمایان است.

ویژگی های فرش مرینوس

بهترین محصولات در صنعت فرش بافی با استفاده از پشم مرینوس ساخته می شوند و هرچه الیاف موجود در این فرش ترک ضخامت کمتری داشته باشد، فرش لطیف تر و بدون شک قیمت بالاتری نیز دارد.

  • ظرافت بالا

برای تولید فرش مرینوس از الیاف حیوانی طبیعی استفاده می شود و به دلیل پرزهای بسیار نرم و ویژگی های برجسته ای که دارد، یکی از بهترین و گران ترین نخ های مورد استفاده در بازار محسوب می شود.

علاوه بر این ، خصوصیات استحکام و ظرافت فرش مرینوس ترک بسیار بالا است. البته به نسبت کیفیت بالای آن نباید فراموش کنید قیمت بالایی نیز دارد. نخ این فرش محبوبیت چشمگیری در صنعت بافندگی به دست آورده است و به عنوان یک نخ درجه یک شناخته  می شود. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، نخ این فرش بسیار نازک است و بافت نرم و لطیفی دارد؛ به نحوی که به علت نازکی آن در پارچه های فاستونی نیز از این الیاف استفاده می شود.

  • ضد حساسیت

الیاف موجود در فرش مرینوس برخلاف الیاف طبیعی دیگر ، حساسیت ایجاد نمی کند و شاید به همین دلیل است که در بافت ژاکت و دیگر لباس ها نیز از آن استفاده می کنند.

  • انعطاف پذیری بالا

اگر فرش مرینوس را شستید، لازم نیست نگران از بین رفتن کیفیت و شکل آن باشید، زیرا الیاف این فرش خاصیت ارتجاعی زیادی دارد؛ به همین دلیل این نوع فرش قابلیت برگشت پذیری بالایی دارد و به راحتی زیبایی خود را از دست نمی دهد.

  • مقاومت در برابر حرارت و آب

فرش ترک مرینوس به طور طبیعی در برابر دمای بالا و حرارت ، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد و نخ آن در بین منسوجات موجود در بازار ، بالاترین مقاومت را در برابر گرما دارد. در این صنعت این الیاف به عنوان یک عایق در برابر آب و رطوبت نیز شناخته می شود و تا زمانی که قسمت داخلی الیاف این فرش اشباع نشود، می تواند به راحتی تا حداکثر ۶۰ درصد رطوبت را جذب کند.

این فرش خاصیت قوی دفع آب دارد، به عبارت دیگر با شستشوی مداوم خراب نمی شود و الیاف آن از بین نمی رود.

ویژگی های فرش مرینوس | فرش اکسیر

سخن پایانی

همان طور که گفتیم فرش های ترک موجود در ایران به عنوان یک قالی لوکس شناخته می شوند و یکی از جدیدترین و پرفروش ترین انواع فرش در بازار است. تنوع طرح در فرش مرینوس بسیار زیاد است و قابلیت ست شدن با انواع دکوراسیون را دارد. از طرف دیگر ویژگی هایی مانند پرز ندادن، وزن مناسب برای جابه جایی آسان و نگهداری ساده از ویژگی های منحصر به فرد این فرش به شمار می روند.

طرح های فرش مرینوس موجود در بازار در دو درجه یک و دو بر اساس تراکم و شانه به بازار عرضه می شوند که افراد با هر بودجه ای می توانند این نوع فرش را خریداری کنند.

 

شرکت فرش اکسیر هالی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟