loading...

با سلامتی

در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر بررسی نکات مهمی که باید در هنگام بسته بندی وسایل برای اسباب کشی رعایت کنید، بهترین کارتن اسباب کشی را هم به شما معرفی کرده و دلیل استفاده از کارتن در اسباب کشی&

basalamati بازدید : 50 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر بررسی نکات مهمی که باید در هنگام بسته بندی وسایل برای اسباب کشی رعایت کنید، بهترین کارتن اسباب کشی را هم به شما معرفی کرده و دلیل استفاده از کارتن در اسباب کشی را مورد بحث قرار دهیم.

نکات مهم بسته بندی وسایل در اسباب کشی

نکات بسیاز زیادی در بسته بندی کردن وسایل در اسباب کشی وجود دارد ؛ بعضی از این نکات عبارتند از:

  • یاداشت بر روی کارتن ها

به یاد داشته باشید که پس از اتمام بسته بندی هر کارتن ، نام وسایلی را که در آن گذاشته اید بر روی کارتن یاد داشت کنید تا در زمان جابه جایی و باز کردن وسایل احتیاط های لازم انجام شده و سر درگم نشوید.

  • پر کردن فضای خالی کارتن

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که چاپ روزنامه ها ممکن است بر روی وسایل آشپزخانه مانند چینی و بلور باقی بماند، به همین دلیل توصیه می شود برای بسته بندی این وسایل از روزنامه استفاده نکنید.

سایر وسایل شکستنی مانند آباژور یا قاب عکس را با حوله نرم پوشانده و پس از قرار دادن در کارتن ، فضای خالی اطراف آن را با پلاستیک حبابدار یا حوله پر کنید تا جابه جا نشده و آسیب نبیند. همچنین هرگز یک وسیله را بدون پر کردن فضای خالی اطراف با پوشش های محافظ ، در کارتن بزرگ قرار ندهید.

  • استفاده از کارتن های مجزا

حتما از کارتن های جداگانه برای بسته بندی وسایل با جنس متفاوت استفاده کنید. به عنوان مثال کارتن لوازم شکستنی و پلاسکو را از هم جدا کنید. همچنین برای بسته بندی لوازم شوینده یا آتش زا از کارتن های اختصاصی استفاده کنید.

از سوی دیگر هنگام انتخاب کارتن اسباب کشی باید مسافت را در نظر بگیرید. اگر قرار است وسایل خود را به جای خیلی دوری ببرید، مثلا از شهری به شهر دیگر باید از کارتن های خیلی محکم تر و چسب های پهن استفاده کنید.

  • استفاده از کارتن مناسب

استفاده از کارتن اسباب کشی مناسب ، نکته ای است که باید در هنگام بسته بندی وسایل در کارتن به یاد داشته باشید این است که باید هر وسیله را در کارتنی قرار دهید که متناسب با اندازه آن است.

هرگز بیش از ظرفیت کارتن در آن وسیله نچینید. این کار علاوه بر آسیب زدن به وسایل باعث می شود که خطر پاره شدن کارتن حین جابجایی افزایش پیدا کند. همچنین هرگز از کارتن های آسیب دیده یا قدیمی برای بسته بندی وسایل منزل خود به خصوص لوازم شکستنی و حساس استفاده نکنید.

  • بسته بندی لوازم بزرگ

برای بسته بندی وسایل بزرگ مانند مبلمان شیوه های خاصی وجود دارد. در مورد این وسایل باید تا حد امکان قسمت های جداشدنی را جدا کنید. پس از آن باید با استفاده از پتو ، پارچه ، کارتن چند لایه ، پلاستیک حبابدار و چسب یا فوم پاک شونده مبلمان را بسته بندی کنید.

البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند این وسایل را بدون پوشش در کامیون باربری قرار دهند. باید بدانید که در این صورت باید ریسک خراب شدن وسایل خود را هم بپذیرید. به علاوه برای وسایل بزرگ بهتر است حداقل از یک پتو برای پوشاندن آن ها و جلوگیری از ایجاد خط و خش استفاده کنید.

اهمیت به کارگیری کارتن در اسباب کشی

استفاده از کارتن در هنگام اسباب کشی از قدیم الایام مرسوم بوده است. به کار بردن کارتن در بسته بندی باعث می شود که هزینه بسته بندی لوازم کاهش یافته و خطر آسیب دیدن آن ها حین جابجایی کاهش پیدا کند. بسیاری از افراد زمانی که یکی از لوازم منزل خود را از فروشگاه خریداری می کنند، کارتن آن را در انباری نگه می دارند تا در هنگام اسباب کشی نیازی به خرید کارتن جدید به ویژه برای بسته وسایل بزرگ نداشته باشند.

استفاده از کارتن در اسباب کشی باعث می شود که بسته بندی لوازم با نظم و ترتیب مناسبی انجام شود. به این معنا که شما می توانید بر روی هر کارتن نام محتوای آن را نوشته و حتی احتیاط های لازم را برای تذکر به کارگران یادداشت کنید.

به علاوه کارتن هایی وجود دارند که به صورت طبقه بندی شده می توانند برای بسته بندی لباس ها استفاده شده و آن ها را چروک نکنند. در کنار این ها بسته به ابعاد کارتن اسباب کشی می توانید وسایل زیادی را در آن جای دهید؛ بنابراین سرعت اسباب کشی و چیدن وسایل تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. این امر همچنین به کارگران حمل بار هم کمک می کند تا کار خود را سریع تر و راحت تر انجام دهند.

ویژگی های کارتن اسباب کشی مناسب

قبل از اینکه به سراغ انتخاب و خرید کارتن برای اسباب کشی بروید ، باید فهرست لوازمی را که می خواهید با خود ببرید تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید به طور تخمینی تعداد و ابعاد کارتن های مورد نیاز خود را محاسبه کنید. کارتن موز ،کارتن های سه لایه و کارتن های پنج لایه بهترین گزینه ها برای بسته بندی لوازم منزل هستند. استفاده از کارتن های سوراخ دار به دلیل حمل و نقل ساده تر در اسباب کشی رایج تر است.

با این حال این نوع از کارتن ها به دلیل اینکه درب ندارند، نمی توانند گزینه مناسبی برای جابه جا کردن وسایل شکستنی یا ارزشمند باشند. چرا که ممکن است کارگران برای حمل کارتن از سوراخ ها استفاده کرده و در نتیجه این کار باعث پاره شدن کارتن و آسیب به وسایل شود.

نکته مهم دیگر این است که کارتن اسباب کشی باید ضد رطوبت باشد. به ویژه اگر قرار است یک وسیله برقی در کارتن قرار بگیرد. بنابراین بهترین کارتن ها برای اسباب کشی کارتن های چند لایه هستند که دیرتر خیس شده و امکان پارگی آن ها کمتر است.

سخن پایانی

کارتن یکی از ابزارهایی است که برای جابه جایی وسایل از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار می گرفته است. استفاده از این ابزار به دلیل قیمت ارزان و امنیت بالا برای جابجایی وسایل و اسباب کشی بسیار رایج است.

در هنگام استفاده از کارتن ها در اسباب کشی می توانید از پوشش های محافظتی مانند پلاستیک های حبابدار یا پارچه برای تامین امنیت بیشتر وسایلتان حین جابجایی استفاده کنید. همچنین انتخاب درست اندازه کارتن نیز در می تواند نقش مهمی در جابجایی وسایل داشته باشد. چراکه بزرگ بودن کارتن برای یک وسیله و البته محکم نکردن آن در بسته، می تواند باعث تکان خوردن وسیله در کارتن و در نتیجه آسیب دیدن آن شود.

یک مزیت دیگر استفاده از کارتن در اسباب کشی این است که به کار شما نظم می بخشد. یعنی نه در هنگام جمع کردن و نه در هنگام چیدمان شما را سرزدرگم نمی کند. چرا که شما می توانید محتویات جعبه را بر روی آن نوشته و بعدا از نوشته های خود استفاده کنید.

 

شرکت کارتن لاین

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟