loading...

با سلامتی

در این مقاله به معرفی کاربردها ، مزایا و ویژگی های نایلون شیرینگ و دستگاه شیرینگ می پردازیم. در صورتی که شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید در ادامه با ما همراه باشید. نایلون شی

basalamati بازدید : 145 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)

در این مقاله به معرفی کاربردها ، مزایا و ویژگی های نایلون شیرینگ و دستگاه شیرینگ می پردازیم. در صورتی که شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید در ادامه با ما همراه باشید.

نایلون شیرینگ پک چیست؟

یکی از پرکاربردترین انواع نایلون در بسته بندی ، نایلون شیرینگ است. این نوع نایلون قابل تولید در ابعاد و اندازه های مختلف است و با توجه به درخواست مشتری به صورت سفارشی تولید می شود. نایلون شیرینگ در دو نوع یک لایه و چند لایه تولید می شود. با افزایش تعداد لایه ها ، کیفیت نایلون شیرینگ نیز افزایش پیدا می کند. این نایلون ها در رنگ های مختلف و یا ساده با توجه به سلیقه مشتری تولید می شوند.

جنس نایلون شیرینگ پک

جنس نایلون شیرینگ پک ، یک پلمیر از جنس پلی اتیلن به نام LDPEL است. پلیمرها دسته ای از مواد شیمیایی هستندکه در طبیعت به وفور یافت می شوند. پلیمرها از از واحدهای تکرار شونده با آرایش های متنوع تشکیل شده اند که در کنار هم قرار گرفته اند. در صورتی که دما بین 160 تا 220 تغییر کند ، دچار تغییر حالت می شود. به همین دلیل از نایلون شیرینگ پک می توان در وکیوم کردن بسته بندی ها می توان استفاده کرد. در حال حاضر اغلب صنایع از این نوع نایلون ها برای بسته بندی استفاده می کنند.

کاربرد نایلون شیرینگ پک

مهم ترین کاربرد نایلون شیرینگ در بسته بندی است. اما از شیرینگ پک می توان در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی ، صنایع ساختمان ، صنایع خانگی و … استفاده می شود. یکی از کاربردهای خانگی این نایلون در اسباب کشی است ، زیرا به علت وجود حباب در سطح نایلون ، ضربه گیر بسیار خوبی به شمار می رود.

ویژگی های نایلون شیرینگ پک

همان طور که قبلا اشاره کردیم نایلون شیرینگ حساس به تغییرات دمایی است سایر ویژگی های نایلون شیرینگ عبارتند از:

  • در مقابل نفوذ گرد ، غبار و ذرات معلق مقاوم است.
  • در مقابل نفوذ نور خورشید از مقاومت قابل قبولی برخوردار است.
  • در مقابل ضربه و جابجایی مقاوم است.
  • از درخشندگی و شفافیت بالا برخوردار است.
  • دارای عرض و ضخامت مختلف است.

مزایای نایلون شیرینگ پک

یکی از مهم ترین مزایای نایلون شیرینگ داشتن قیمت بسیار مناسب با توجه به نوع کارکرد و خصوصیات مثبت آن است. برخی از مهم ترین مزایای نایلون شیرینگ به شرح زیر است:

  • با سرعت بالایی برای بسته بندی استفاده می شود.
  • از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است.
  • وزن کمی دارد و بسیار سبک است.
  • بسته بندی با نایلون شیرینگ پک باعث زیباتر به نظر رسیدن محصول می شود.

انواع دستگاه شیرینگ

نایلون شیرینگ پک توسط دستگاه شیرینگ به جداره بیرونی محصول می پیچد. این دستگاه در انواع مختلفی وجود دارند که در حالت کلی می توان آن ها را به دو دسته شیرینگ دستی و اتوماتیک تقسیم کرد.

دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه شیرینگ پک دستی برای بسته بندی کالا یا محصول به صورت دستی به کار می رود. این دستگاه در ابعاد کوچک برای مصارف خانگی یا تولیدی های کوچک بسیار مناسب هستند. بیشترین کاربرد دستگاه شیرینگ دستی در بسته بندی انواع کارتن ، جعبه ،کتاب ، ظروف یکبار مصرف مواد غذایی و …. است.

 

قیمت شیرینگ دستی نسبت به نوع اتوماتیک آن ارزان است. این دستگاه برای بسته بندی انواع محصولات تا سایز 80 سانتی متر مناسب هستند.

دستگاه شیرینگ اتوماتیک

در نوع اتوماتیک دستگاه برای بسته بندی با استفاده از نایلون شیرینگ پک نیازی به نیروی انسانی نیست و بسته بندی به صورت اتوماتیک بدون دخالت دست انجام می شود. محصول به کمک نوار نقاله به داخل کوره دستگاه فرستاده شده و نایلون شیرینگ به دور محصوب پیچیده می شود. سپس با وارد شدن حرارت ، نایلون تغییر شکل داده و نرم می شود. در نهایت محصول با فن های تعبیه شده در انتهای دستگاه خنک شده و به صورت بسته بندی آماده می شود.

از آن جایی که شیرینگ اتوماتیک سرعت بسته بندی را افزایش می دهد از این دستگاه در جاهایی استفاده می شود که روزانه محصولات بسیار زیادی بسته بندی می شوند. مهم ترین کاربرد دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک در بسته بندی کالاهایی است که به صورت دو ردیف در سه ردیف با تعداد مشخص در بسته بندی قرار می گیرند.

یکی از مهم ترین مزیت های عملیاتی دستگاه شیرینگ اتوماتیک ، اتوماسیون و بهینه سازی مصرف انرژی است. از طرف دیگر امکان تنظیم حرارت ، سرعت کانوایر و زمان بسته بندی در این دستگاه وجود دارد.

قیمت انواع نایلون شیرینگ پک

قیمت نایلون شیرینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. عرض ، میزان شفافیت و برند تولید کننده نایلون از مهم ترین مواردی هستند که قیمت نایلون شیرینگ پک را تعیین می کنند. به همین دلیل برای این محصول نمی توان قیمت ثابتی را در نظر گرفت. افرادی که قصد خرید نایلون شیرینگ را دارند باید با شرکت های تولید کننده و یا فروش این محصول در ارتباط باشند.

شرکت کارتن سازی کارتن لاین

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟