loading...
basalamati بازدید : 833 شنبه 22 شهریور 1399 نظرات (0)

نخ دندان یکی از ابزار و عوامل موثر در بهداشت دهان و دندان است. نخ دندان های بسیای در قفسه های داروخانه ها وجود دارد اما همه آن ها کیفیت و کارایی لازم را ندارند. در این مقاله به انواع نخ دندان و نکات مهم در خرید نخ دندان می پردازیم.

 

انواع نخ دندان

هر یک از انواع نخ دندان دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود می‌باشد. در اینجا تعدادی از نکات مهم و اصلی در مورد ویژگی‌های انواع نخ دندان را گردآوری کرده‌ایم:

 

نخ دندان بدون موم

این نوع نخ دندان از جنس نایلون بوده و دارای ۳۵ رشته در هم تنیده می‌باشد. این نوع از نخ دندان مناسب دندان‌هایی با فاصله اندک می‌باشد. به علت قطر کم و تعداد رشته‌های اندک، این نخ‌ دندان ممکن است در هنگام نخ دندان کشیدن ریش ریش و یا حتی پاره شود. به طور کلی از معمولی‌ترین نوع نخ‌های دندان محسوب می‌شود.

 

نخ دندان موم دار

این نوع نخ دندان بسیار به نخ ‌دندان بدون موم شباهت دارد. در این نوع نخ‌ دندان مشکل اصلی نخ ‌دندان بدون‌ موم مرتفع شده ‌است. لایه‌ی نازکی از نوعی ماده‌ی موم‌ مانند بر روی نخ‌های نایلونی در هم تنیده لایه نشانی شده‌ است تا در هنگام نخ‌ دندان کشیدن به راحتی پاره و یا ریش‌ریش نشود. در کنار سایر انواع نخ‌ دندان، نخ دندان موم‌دار یک نخ دندان خوب به حساب می‌آید و جزو محبوب‌ترین نوع نخ‌های دندان در بین مصرف‌کنندگان می‌باشد.

 

نوار دندان

برخی از افراد دارای فواصل بین دندانی نسبتاً بیشتری در مقایسه با سایر افراد هستند. این افراد در هنگام نخ دندان زدن بهتر است تا از انواع نخ دندان موم‌دار و یا بدون موم استفاده نکنند. نوع دیگری از نخ دندان با نام نخ دندان پهن و یا نوار دندان برای استفاده این افراد مناسب‌تر خواهد بود. این نوع نخ دندان در دو نوع موم‌دار و بدون موم در بازار عرضه می‌شود. افراد با فواصل بین دندانی زیاد، در صورتی که از نخ دندان‌‌های معمولی استفاده کنند ممکن است دچار خونریزی لثه شده و یا موفق به نظافت کامل دندان‌هایشان نشوند. در نتیجه نوار دندان، یک نخ دندان مناسب برای این افراد در نظر گرفته‌ می‌شود.

 تفاوت نوع موم‌دار و یا بدون موم این نوع نخ‌دندان نیز به دلیل مشکلات احتمالی در نخ دندان کشیدن می‌باشد. اصولاً دندان‌های عقبی دارای فواصل کمتری نسبت به دندان‌های جلویی می‌باشند و افراد به علت دسترسی دشوارتر دندان‌های عقبی، با مشکلاتی در نخ دندان زدن این بخش از دندان‌ها روبرو خواهند شد. یک از مهمترین این مشکلات پاره و یا ریش ریش شدن نخ دندان در هنگام نخ دندان زدن می‌باشد. به همین دلیل در استفاده از نوار دندان نیز توصیه می‌شود تا از نوع موم‌دار آن استفاده کنید.

 

 نخ دندان پلی تترا فلوئوراتیلن یا PTFE

این نوع نخ دندان دارای نوعی پوشش خاص می‌باشد. پلی تترا فلوئور اتیلن نوعی پلیمر خاص می‌باشد که معمولاً در چرم‌های مصنوعی به کار رفته در پوشاک ورزشی استفاده می‌شود که در برابر آب و بخار مقاوم‌ می‌باشد. به همین دلیل PTFE بر روی نخ‌های دندان لایه نشانی شده تا نتیجه‌ی این عمل یک نخ دندان مناسب و بسیار مقاوم باشد. همان‌طور که گفتیم، ریش ریش شدن و حتی پارگی رشته‌ی نخ دندان مشکل اصلی بسیاری از افراد در هنگام نخ دندان زدن می‌باشد. در انواع موم‌‌دار تا اندازه‌ای این نقصان بهبود پیدا کرده‌است اما همچنان این نقطه ضعف احساس می‌شود.

در PTFE میزان پارگی رشته‌ها به واسطه لایه نشانی بهبود پیدا کرده‌است. این نوع نخ دندان به آسانی در فضای بین دندان‌ها سر خورده و عمل نظافت دندان‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این نوع نخ دندان در قایسه با انواع نخ دندان‌‌‌ مناسب و استاندارد دارای برتری نسبی می‌باشد.

 

نخ دندان‌های مخصوص ارتودنسی یا Supper Floss

این نوع از نخ دندان از جنس الیافی شبیه به نخ تشکیل شده‌است. نخ دندان مخصوص ارتودنسی دارای تفاوت‌هایی با سایر انواع نخ دندان می‌باشد. این نخ دندان در دو سر خود سخت‌تر و با استحکام‌تر می‌باشد که دلیل آن نظافت اطراف براکت‌ها و سیم‌های بکار رفته در ارتودنسی می‌باشد. افرادی که دندان‌های خود را ارتودنسی نموده‌اند حتماً باید برای نخ دندان کشیدن از نخ دندان مخصوص ارتودنسی استفاده نمایند. استفاده از نخ‌ دندان‌ معمولی برای این افراد می تواند بسیار دشوار و مشکل‌آفرین باشد.

 

 

 شرکت نخ دندان مینا

 

basalamati بازدید : 540 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

نخ دندان چیست و اهمیت نخ دندان کشیدن تا چه حد است؟

نخ دندان یک رشته‌ی نازک است که برای از بین بردن پلاک­ها و جرم بین دندان ­ها و لثه مورد استفاده قرار می­گیرد. در سال 1994 آمریکایی­ها بیشترین میزان استفاده را از نخ دندان داشتند. آن­ها به طور میانگین سالانه بیش از 2.5 میلیون مایل نخ دندان (که معادل با 100 بار دور دنیاست) استفاده می­کردند. نخ دندان کشیدن باعث می‌شود تا باکتری­ ها و پلاک های چسبنده که بر روی دندان و لثه باقی می­مانند، از آن جدا شده و از بین بروند. در صورت پاک نشدن این جرم­ها امکان التهاب لثه و پوسیدگی دندان­ها وجود دارد که عموماً با قرمزی، تورم و خونریزی همراه خواهد بود.

نخ دندان رشته­ای بهترین انتخاب برای کسانیاست که فاصله‌ی دندانشان زیاد است. از آنجا که فاصله‌ی بین دندان­های کودکان به صورت معمول زیاد می‌باشد، استفاده از این محصول برایشان بسیار مؤثر خواهد بود.

انواع جدید نخ دندان ­هایی که وارد بازار شده­اند، دارای دستگیره­ های کمکی برای سهولت در استفاده و همچنین مناسب برای افرادی هستند که سیم­کشی بر روی دندان­ های خود دارند. با این محصولات جدید نخ دندان کشیدن برای افرادی که فاصله‌ی بین دندان­ هایشان بسیار کم است نیز امکان­پذیر خواهد بود.

مواد خام مورد نیاز برای تولید نخ دندان چه چیزهایی است؟

 

نخ دندان معمولاً از ترکیبات مصنوعی و پلیمری همچون نایلون یا تفلون ساخته می­شود. نایلون به عنوان ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی فیبر از پلی آمید مصنوعی ساخته شده است. هر آمید یک ماده‌ی شیمیایی مرتبط با آمونیاک است. تفلون نام تجاری polytetrafluoroethlene یا همان PTFE است. مواد خام دیگری نیز در تولید نخ دندان استفاده می شود که از آن می­توان به موم، طعم‌دهنده و مواد متفاوت دیگری اشاره کرد.

 

فرآیند تولید نخ دندان چگونه است؟

 

  1. رشته کردن و پیچش (برای نایلون)

برای تولید نخ دندان از نایلون، ابتدا نمک نایلون پلیمریزه شده را به شکل رشته در می­آورند و سپس آن را به قطعات کوچک برش می­زنند. مجدداً این مخلوط را از طریق Spinnerets پمپ می­کنند تا مواد به شکل رشته درآید. پیچ خوردن نایلون بخش مهمی از این روند است و قطر آن باید بین 2.5 تا 3.5 اینچ باشد. پیچ خوردن این رشته­ها برای افزایش قدرت و کاهش فرسایش و پارگی نخ اهمیت دارد.

 

  1. تولید نخ از تفلون

 

برای تولید نخ دندان از تفلون نیاز به یک ماده‌ی پلیمری به نام پلی تترافورو اتیلن است. این ماده را به شکل خمیری در می­ آورند و سپس به رشته­های نازک و طولانی تبدیل می­کنند. PTFE را برش می­دهند تا استحکام کششی آن را به شکل قابل توجه­ای افزایش دهند. بر خلاف نخ­های نایلون که به شکل چند رشته­ای هستند، نخ­های PTFE یک پارچه و یکنواخت هستند و به راحتی از هم گسسته نخواهند شد.

 

  1. پوشش نخ ­ها

در روند تولید نخ دندان ، فرآیند پوشش‌دهی به تولیدکنندگان این اجازه را می­دهد تا محصولات خود را با پوشش­ها­ی متمایز و اختصاصی وارد بازار کنند. این پوشش­ ها در حمام امولسیون قرار می­گیرند، جایی که نخ­ها از طریق موادی طعم­دار شده یا پوشش­های دیگری به خود می­گیرد.

 

  1. قرقره زدن

پیچیدن نخ دندان­ها به دو شکل انجام می­شود. نوع استوانه­ای و یا رول. پیچیدن نخ­ها نیاز به تجهیزاتی دارد که نخ را از یک نوع کوپلینگ به نوع دیگری انتقال دهد. رول استوانه­ای از طریق یک لوله یا بسته مستطیل شکل انجام می­شود.

 

  1. مونتاژ

پس از پیچیده شدن نخ­ها به دور قرقره، هسته‌ی قرقره را برش می­زنند. سپس آن­ها را درون یک ظرف قرار می­دهند تا پوشش نخ­ دندان روی آن قرار گیرد. در این مرحله بسته‌بندی آماده است و باید لوگوها و تزئینات روی آن چاپ شود.

 

  1. تزیین

سه روش اصلی برای تزیین پوشش­ها به کار می­رود. چاپ پد، برچسب­ گذاری و انتقال حرارتی. چاپ پد رایج­ ترین نوع لیبل گذاری است اما برچسب­ گذاری بیشتر برای محصولات صادراتی مورد استفاده قرار می­گیرد. روش انتقال حرارتی کیفیت تصاویر را حفظ کرده و نصب به روش­های دیگر طیف رنگی بیشتری را تحت پوشش قرار می­دهد.

 

  1. بسته­ بندی ارائه شده به بازار

بسته­ بندی انبوه شایع­ترین نوع بسته­ بندی ارائه شده به بازار است؛ به شکلی که تعداد زیادی از محصول را درون جعبه ­های مقوایی قرار داده و به بازاریابان تحویل می­دهند. اما نخ دندان ها را درون بسته­ های مسواک، دهان­شویه و خمیر دندان نیز می­گذارند تا به همراه آن­ها به فروش برسد.

منبع: نخ دندان مینا

basalamati بازدید : 53 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

استرس می تواند بی اندازه بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

هنگامی که ذهن و بدن شما دچار استرس می شود ، انرژی برای ایجاد موهای سالم و ضخیم از بین می رود.

که وقایع استرس زا مانند تولد نوزاد ، بستری شدن در بیمارستان یا مقابله با مرگ در خانواده می تواند نوعی ریزش مو به نام تلوژن افلوویوم را ایجاد کند.

اما نگران نباشید ، هنگامی که استرس کاهش یافته و زندگی دوباره به حالت عادی برگردد ، رشد مو به طور معمول به حالت سالم برمی گردد.

basalamati بازدید : 255 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

یک رژیم غذایی پر از مواد مغذی ، سلامت فولیکول های مو را تا حد زیادی بهبود می بخشد ، و موهای براق تری به شما می دهد.

اطمینان حاصل کنید که شما رژیم غذایی سالم از جمله بسیاری از سبزیجات برگ دار و منابع آهن مصرف می کنید.

آهن و ویتامین D به ساخت و تقویت مو کمک می کنند.به همین دلیل این مواد اغلب در مکمل های مو یافت می شوند.

basalamati بازدید : 711 شنبه 15 شهریور 1399 نظرات (0)
عینک آفتابی بزنيد (حتی وقتي که هوا ابری است) :
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون حفاظت مناسب می تواند خطر بیماری هاي چشم ، از جمله آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، ناخنك و حتي سرطان چشم را افزایش دهد.  از عینک آفتابی که 99 تا 100 درصد از اشعه های UVA و UVB را مسدود مي کند، استفاده کنید.

ورزش كنيد:
فعالیت بدنی منظم می تواند از ابتلا به بیماری های جدی چشم، مانند دژنراسیون ماکولا و گلوکوم مرتبط با سن جلوگيري کند.
 
 
سیگار نکشيد:
سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را افزایش می دهد. سیگار کشیدن همچنين خطر بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می دهد که می تواند به طور غيرمستقیم روي سلامت چشم شما تاثیر بگذارد.  دود سيگار و تنباکو، خشكي چشم را بدتر می کند  حتي براي افرادي كه در معرض دود آن قرار مي گيرند.
 
هنگام کار و بازی از چشمانتان محافظت کنید:
هر ساله هزاران نفر دچار آسیب های چشمي حين كار يا ورزش مي شوند.  با استفاده از عینک محافظ می توان از بسیاری از این صدمات جلوگیری کرد.  برای اطمینان از داشتن عینک محافظ مناسب و روش صحيح استفاده ازآن، با پزشك خود صحبت کنید.
 
از خستگي چشم غافل نشويد:
اگر وقت زیادی صرف نگاه كردن به صفحه کامپیوتر و یا تلفن همراه مي کنید، ممکن پلك زدن را فراموش كنيد كه اين امر باعث خستگي چشم هاي شما مي شود.  سعی کنید در طول روز از قانون 20-20-20 استفاده کنید: هر 20 دقیقه، چشم از صفحه نمايش برداريد و به مدت 20 ثانیه به فاصله 20 فوتي خود (6 متري) نگاه كنيد.  خستگی چشم به بینایی شما آسیب نمی رساند، اما اگر ادامه دار باشد، می تواند نشان دهنده يك مشكل چشمي باشد . ممکن است شما دچار خشكي چشم يا نزديك بيني شده باشيد و یا لنزهاي عينك شما بدرستي تنظيم نباشند.
 
از لنزهای تماسی بدرستي مراقبت كنيد:
خوابیدن، دوش گرفتن و شنا کردن با لنزهای تماسی باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت هاي تهديد كننده بينايي مي شود. روش صحيح مراقبت از لنزهاي تماسي را رعايت كنيد.
 
سابقه بيماري خانوادگی خود را مطلع شويد:
برخی بیماری های چشم می توانند به ارث برده شوند. اگر يكي از اعضاي نزدیک خانواده تان دژنراسیون ماکولا داشته باشد، 50 درصد احتمال ابتلاي شما به اين بيماري وجود دارد. سابقه خانوادگی آب سياه، خطر گلوکوم را 4 تا 9 بار افزایش می دهد. با اعضای خانواده تان در مورد بيماري هاي چشمي شان صحبت كنيد.  این اطلاعات می تواند به شما و چشم پزشكتان درارزیابی ريسك ابتلا به بيماري هاي چشمي كمك کند.
basalamati بازدید : 603 جمعه 14 شهریور 1399 نظرات (0)

1- سیب، سمبل زیبایی و سرشار از سلامتی است. صبح ناشتا یک عدد سیب میل کنید. سیب با کمک به دفع سموم بدن، باعث بهبود متابولیسم و جوانسازی سلول ها می شود.

 

2- ترکیب لیمو و عسل یکی از بهترین پاک کننده های سیستم گوارش است، برای تهیه این شربت، یک قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق چایخوری آب لیموی تازه در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بعد از وعده غذایی میل کنید.

 

3- دستگاه گوارش سالم، تضمین کننده سلامت است. اختلال در این روند، نه تنها بدن را از مواد مغذی محروم می کند بلکه باعث تجمع مواد زائد در بدن شده و در نتیجه عامل بسیاری از بیماریهاست. در صورت داشتن مشکلات گوارشی حتما با پزشک مشورت کنید.

 

4- میزان غلظت اسید معده با “خوردن نوشیدنی همراه با غذا” کم شده و هضم را دچار اختلال می کند، در زمان صرف وعده های غذایی و حتی یک ساعت قبل و بعد از غذا هیچ نوع نوشیدنی میل نکنید.

 

5- مصرف مواد غذایی با دمای پایین تر از دمای بدن (آب یخ) منشاء بسیاری از بیماریها مانند دیابت و کبد چرب می باشد، مخصوصا اگر بعد از یک وعده غذای چرب میل شود.

 

6- در صورت خوردن غذاهایی با طبع سرد مانند انواع سالاد ماست، گوشت گوساله، مرغ و ماهی حتما از ادویه گرم مانند: زنجبیل، دارچین، خرما، نعناع و … کمک بگیرید. (از مصلحات برای صرف انواع غذاها استفاده کنید.)

 

7- بهترین ساعت خواب از ساعت 10:30 شب تا قبل طلوع آفتاب می باشد. شب ها یک دستمال پارچه ای را با گلاب آغشته کرده در کنار بالش خود قرار دهید. گلاب در اکثر مواقع، به عنوان خواب آور عمل می کند و باعث آرامش و خواب عمیق می شود.

basalamati بازدید : 48 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)
همه چیز در بدن انسان به هم مرتبط است، حتما این جمله را شنیده‌اید که میگه:”شما همان چیزی هستید که می‌خورید!”. به همین علت کسانی که زیاد غذای چرب مثل فست فود می‌خورند پوستشان معمولا چربی بیشتری ترشح می‌کند. اجتناب از خوردن غذای چرب تاثیر مثبت زیادی در سلامت بدن و البته پوست می‌گذارد.
اسیدهای چرب امگا3 برای داشتن پوستی خوب ضروری هستند، در مواد غذایی مثل ماهی و گردو وجود دارد و می‌توانند از سلول‌های پوست در مقابل آسیب ها محافظت کنند.
چای سبز برای قرن‌ها به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی شناخته شده، از جوشانده این گیاه برای سلامت پوست صورت و هیدراته نگه داشتن آن استفاده می‌شود.
حتما سعی کنید میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید، این مواد سرشاز از ویتامین های مورد نیاز برای سوخت و ساز سلول‌های پوست هستند.
basalamati بازدید : 59 چهارشنبه 12 شهریور 1399 نظرات (0)

اگر در تعادل سلامتی فردی که اطراف شما زندگی می‌کند خللی وارد شده باشد، چگونه می‌توانیم آن را شناسایی کنیم؟ تجربه یک یا دو مورد از موارد زیر به همراه رفتارها می‌تواند یکی از نشانه‌های اولیه مشکلات در حوزه سلامت روان باشد.

 

۱. به هم خوردن تعادل در خوردن به صورت خوردن خیلی زیاد و یا خیلی کم

 

۲. به هم خوردن تعادل در خوابیدن به صورت خواب خیلی زیاد و یا خیلی کم

 

۳.خارج شدن از فعالیت‌های گروهی و ارتباطات انسانی

 

۴. کم بود انرژی

 

۵.احساس کرختی و بی اهمیت بودن دنیا

 

۶.دردهای بدون دلیل

 

۷.احساس ناامیدی و درماندگی

 

۸.مصرف سیگار، الکل، و استفاده از انواع داروها بیشتر از گذشته. (برای اطلاع از روش‌های ترک سیگار و ترک اعتیاد به الکل کلیک کنید.)

 

۹.احساس غیرمعمول گم گشتگی، فراموشی، در لبه بودن، خشم، ناراحتی، نگرانی و ترس

 

۱۰.فریاد کشیدن و دعوا کردن با دوستان و خانواده

 

۱۱.تجربه تغییر خلق‌های بی شمار در ارتباطات عاطفی ناشی از اختلال در سلامت روان است

 

۱۲.ناتوانی در دور کردن افکار و خاطراتی که تکرار می‌شوند

 

۱۳.شنیدن صداها و یا باورهای خلاف واقع

 

۱۴.تلاش برای آسیب زدن به خود و دیگری

 

۱۵.ناتوانی برای انجام کارهای روزانه مثل مراقبت از کودکان و یا فعالیت‌های شغلی و تحصیلی

basalamati بازدید : 400 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

سلامت روانی به حالات عاطفی، روانی و سلامت اجتماعی ما اشاره دارد. تعریف ساده‌ی آن به این صورت است: سلامت روانی روی چگونگی احساس‌ و تفکرمان و همچنین شیوه‌ی واکنش ما در موقعیت‌های مختلف تاثیر می‌گذارد. اما داشتن سلامت خوب روانی به این معنا نیست که هیچ اختلالی در ما تشخیص داده نشده باشد. در واقع، اگر بتوانیم مشکلات و مسائل روزمره‌ی زندگی را با آرامش پشت سر بگذاریم، به این معنا است که به لحاظ سلامت روانی، در شرایط خوبی هستیم.

یکی ازجامع‌ترین تعاریف بهداشت روان، از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) منتشر شده‌است: «سلامت روانی به معنای حالتی از سلامتی است که در آن هر فرد توانایی‌های خودش را می‌شناسد، می‌تواند با استرس‌ و فشار زندگی کنار بیاید، فعالیت کارآمد و موثر دارد، و قادر است نقش موثری در جامعه‌ی خود ایفا کند.»

basalamati بازدید : 60 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

بسیاری از افراد در طول زندگی شان با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم کرده و برخی دیگر در این مقوله شرایط بسیار بدتری را نسبت به بقیه تجربه می کنند. با این وجود برای بهبود شرایط برخی افراد دست به کارهایی می زنند که ممکن است هیچ کمکی به وضع موجودشان نکرده و حتی شرایط را بدتر سازد. در آن روی سکه اما گام های بسیار کوچکی وجود دارد که می توان با انجام دادن آن ها در کنار عادات جدید، سلامت روحی روانی خود را تثبیت کرده و بهبود بخشید. تاثیر مثبت این نکات بر روی شرایط روحی افراد ثابت شده و خبر خوب این است که این گام ها خیلی ساده بوده و می توان آن ها را به راحتی در لابلای کارهای روزمره انجام داد. آن ها در عمل نتایج بسیار خوبی در بر خواهند داشت.

 

۱- در حالت صاف پیاده روی کنید

 

 

مطالعات نشان داده است که پیاده روی در حالت صاف به طوری که سرتان بالا بوده و شانه هایتان به سمت عقب باشد در بهبود خلق و خوی شما موثر خواهد بود. اگر با شانه های خمیده و افتاده پیاده روی کنید، احتمال این که بر روی افکار منفی تمرکز کنید بسیار بیشتر خواهد بود.

 

۲- از عکس گرفتن از همه چیز خودداری کنید

 

 

شاید فکر کنید که عکس گرفتن از تمامی چیزها و اتفاقات اطرافتان باعث خواهد شد که بهتر همه چیز را به یاد بیاورید اما نتیجه ی مطالعات روانشناسی عکس این موضوع را نشان می دهد. بنابراین اگر هم می خواهید از تصویری یا از مراسمی به یاد ماندنی عکس بگیرید بهتر است که اطمینان حاصل کنید روی چیزهایی که قصد عکس گرفتن از آن ها دارید تمرکز کافی داشته باشید.

 

۳- ورزش کنید

 

 

مطالعات نشان می دهد که ورزش کردن به مدت سه بار در هفته خطر افسردگی در شما را دستکم به میزان ۲۰ درصد کاهش خواهد داد. محققان دریافته اند احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که در طول هفته ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش کافی ندارند بسیار کمتر است.

 

۴- از به تعویق انداختن کارها خودداری نمایید

 

 

هر چه به دلیل استرس و نگرانی از نتیجه ی آن یک کاری را بیشتر عقب بیندازید، استرس زا بودن انجام آن کار و تضعیف توانایی هایتان در انجام آن بیشتر خواهد بود. با کمی گوش دادن به موسیقی یا ورزش کردن خود را آرام کرده و سپس به سراغ وظیفه و کارتان رفته و به سرعت آن را انجام دهید.

 

۵- از رابطه های مسموم خارج شوید

 

 

بودن در رابطه با کسی که مدام شما را دلسرد می کند می توان باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما شود بدون این که خودتان متوجه موضوع شده باشید. این چنین رابطه ای در نهایت افسردگی و اضطراب را برای شما در پی خواهد داشت. در مورد ارتباط با چنین افرادی بسیار با احتیاط رفتار کرده و در مورد نتایج این گونه رابطه های مخرب مطالعه نمایید.

 

۶- بیشتر بخوابید

 

 

بدن شما در صورت نداشتن خواب کافی توانایی انجام دادن وظایفش به بهترین شکل را نخواهد داشت. اگر نمی توانید بخوابید سعی کنید این اتفاق رخ دهد و اگر باز خوابتان نبرد سعی کنید علت را پیدا کنید.

 

۷- برای خودتان وقت بگذارید

 

 

با کار فراوان، گذراندن مدت های طولانی با دوستان، همکاران و خانواده شما یدگر وقتی برای خودتان نخواهید گذاشت و خود را نادیده خواهید گرفت. وقت بگذارید تا با خودتان خلوت کنید و کارهایی تنها به خاطر خودتان انجام دهید زیرا این رویه باعث دور ماندن استرس و اضطراب از شما خواهد شد.

 

۸- برای دقایقی از وسایل دیجیتال خود دوری کنید

 

 

تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها بیش از حد مغز ما را تحریک می کنند و اگر هیچ گاه حتی برای ساعاتی کوتاه آن ها را کنار نگذارید برای سلامتی ذهنی و روانی تان کاری انجام نداده اید. هر هفته روزها یا ساعاتی را به زندگی بدور از وسایل دیجیتال اختصاص دهید.

 

۹- از انجام چند کار با هم خودداری نمایید

 

 

خوردن نهار و همزمان فرستادن ایمیل شاید در ظاهر کار خطرناکی به نظر نرسد و حتی صرفه جویی در زمان قلمداد شود اما مطالعات نشان داده است که انجام چند کار با هم انسان را بیش از حد استرسی و مضطرب خواهد کرد. در مقابل بهتر است که بر روی یک کار واحد تمرکز کرده و از اتفاقاتی که در اطراف شما رخ می دهد به طور کامل آگاه باشید.

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟