loading...
basalamati بازدید : 92 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

ساختمانی که با سنگ ، آجر و بتن ، سیمان و … پوشش داده می شود ، باید کیفیت بالایی در کار داشته باشد. در غیر این صورت بعد از مدتی در اثر تغییرات جوی احتمال ریزش قطعات آجر و چوب و یا سنگ وجود دارد.

این اتفاق علیرغم خطرات جانی که برای عابران پیاده ایجاد می کند ، شکل و ظاهر ناخوشایندی به نمای ساختمان می دهد. با توجه به اهمیت این مبحث قصد داریم در این نوشتار مراحل اجرای نمای ساختمان را به طور کامل بررسی کنیم.

شناخت مراحل اجرای نمای ساختمان

با پایان یافتن عملیات سفت کاری در یک ساختمان ، مرحله اجرای نمای آن آغاز می شود. برای ساختن نما نیز از متریال های متفاوتی مانند چوب ، آجر ، سنگ ، سرامیک ، کامپوزیت ، شیشه ، سیمان و… می توان استفاده کرد.

اجرای هر کدام از این مصالح مزایا و معایب متفاوتی در ساختمان ایجاد می کند. اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح و مواد باید مورد توجه قرار گیرد ، کیفیت مصالح مصرفی است.

در کنار این مسئله سازنده باید به شرایط آب و هوایی منطقه ای که ساختمان در آن احداث می شود ، دقت کند و با توجه به این مسئله متریال و مصالح بهتر را انتخاب کند.

در حالت کلی اجرای نمای ساختمان در چندین مرحله متفاوت صورت می گیرد که شامل طراحی نما ، زیر سازی نمای ساختمان و اجرای نما است. در ادامه با روند هر کدام از این مراحل نماکاری آشنا می شویم.

طراحی کردن نمای ساختمان

اولین و یکی از مهم ترین بخش ها در مراحل اجرای نمای ساختمان ، طراحی نمای آن محسوب می شود. در این مرحله سازنده تصمیم می گیرد که از چه متریال و با چه چشم اندازی برای نمای ساختمان استفاده کند. داشتن خلاقیت و انتخاب طرح زیبا ، کاربردی و چشم نواز نمای خاص و متفاوتی ایجاد می کند.

نکته جالب توجه دیگر این که با اجرای یک نمای زیبا و با کیفیت ارزش ساختمان نیز افزایش پیدا می کند. قصد شما از اجرای نمای زیبا و متفاوت فروش بهتر ساختمان و جلب نظر و توجه اطرافیان به ساختمان است. در این بین متریال های بسیار زیادی برای اجرای نما وجود دارد. اما در کنار توجه به زیبایی و کیفیت باید به میزان هزینه تمام شده نیز دقت کرد.

همچنین نوع معماری شهر و مشخصات یک ساختمان در انتخاب طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند. بعد از بررسی تمامی این موارد و برآورد هزینه و شناخت نمونه بهتر ، نمای ساختمان طرح ریزی می شود.

 زیرسازی نمای ساختمان

یکی از مهم ترین مراحل کار شاسی کشی یا زیر سازی نمای ساختمان است. شاسی کشی از چندین مرحله متفاوت تشکیل می شود. در این مرحله از کار بستر مناسبی برای اجرای کار در نظر گرفته می شود.

اگر در شاسی کشی خطایی رخ دهد و محاسبات اشتباه انجام شود ، باعث خراب شدن نمای ساختمان و اتفاقات ناخوشایند دیگری در آینده خواهد شد. به همین دلیل این مرحله از اهمیت بسیار زیادی در اجرای نما برخوردار است. در ادامه مراحل مختلف زیر سازی نمای ساختمان را بررسی می کنیم.

  1. انتخاب مصالح و پروفیل برای زیرسازی نمای ساختمان

 در گام ابتدایی باید مصالح مورد نیاز برای کار انتخاب شوند. هر کدام از مصالحی که برای نماکاری انتخاب می شوند ، پروفیل زیرسازی متفاوتی دارند. به عبارت دیگر جنس پروفیل با توجه به جنس متریال نما و نوع طراحی آن انتخاب می شود.

 برای نمای سیمانی و سنگی پروفیل نبشی استفاده می شود؛ در حالی که این پروفیل برای نمای چوبی اصلا مناسب و صحیح نیست. در انتخاب پروفیل باید از متریال با کیفیت ، مقاوم و با استحکام انتخاب شود.

یک ساختمان و مصالح آن شرایط آب و هوای متفاوتی را در طول سال تجربه می کنند. در صورتی که پروفیل دچار زنگ زدگی شود ، مقاومت نما به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. به همین علت با استفاده از مواد ضد زنگ می توان مقاومت پروفیل نما را در برابر مواردی مانند پوسیدگی ، زنگ و خوردگی بالا برد.

  1. نبشی کشی

 در این مرحله مهندس طراح تمامی اطلاعات مربوط به پروفیل های مورد نیاز ، مشخصات مقاطع شامل ابعاد و ضخامت مقاطع ، ابعاد و نوع جوش و محل اتصالات شاسی کشی را روی نقشه مشخص می کند.

 به طور معمول پروفیلی که برای شاسی کشی نما استفاده می شود ، از نوع نبشی ، قوطی و ناودانی است. اما نبشی کاربرد بیشتری دارد؛ به همین دلیل به این مرحله نبشی کشی نیز گفته می شود.

  1. ریسمان کشی

در این مرحله تمامی برجستگی ها و فرورفتگی ها روی نما مشخص و تراز می شود. اگر این موارد با کمک شاقول و تراز بررسی نشود ، ممکن است زیرسازی نمای ساختمان با اشکالاتی روبرو شود. در این صورت موجب دوباره کاری و تحمیل هزینه بر سازنده خواهد بود.

  1. اجرای زیرسازی

 بعد از گذراندن مراحل قبل با کمک نقشه و پروفیل های تهیه شده ، زیرسازی اجرا می شود. پروفیل ها به شکل عمودی و افقی جوش داده می شوند و کار پیش می رود. در این مرحله مصالح و مواد مختلفی در روند کار استفاده می شود. همچنین پروفیل ها باید جوشکاری شوند و از نظر اتصال و استحکام کاملا بررسی شود.

 هرچند بررسی کیفیت اتصال پروفیل ها در تمامی مراحل نماکاری اهمیت دارد ، اما در نمای سنگی اهمیت آن بیشتر است. زیرا در صورت وجود نقص در اجرای نمای ساختمان با نمای سنگی ، وزن نما بیشتر است و در صورت اشتباه احتمال خرابی و خطرات بعدی بیشتر می شود.

  1. زیرسازی نماهای مختلف

در هر کدام از نماهای چوبی ، سنگی ، سیمانی ، کامپوزیت و…. نحوه زیرسازی متفاوت است. به طور مثال در نماهای چوبی برای زیرسازی نمای ساختمان از دو روش فلزی و سیمانی استفاده می شو. در روش فلزی پروفیل های قوطی با فاصله نیم متری عمود بر هم نصب می شوند.

 در نمای کامپوزیت نیز کار زیرسازی به شکل فلزی پیش می رود و ورق های آلومینیومی با کمک پیچ و مهره یا پیچ سرمته به هم وصل متصل می شوند.

اجرای نما ساختمان

بعد از آنکه شاسی کشی و زیرسازی نما بر حسب پروفیل ها صورت گرفت ، مرحله نهایی کار و اجرای نمای ساختمان آغاز می شود. در این مرحله با توجه به اینکه قرار است چه مصالحی برای نماز به کار رود ، نوع اتصال متفاوت است. به عبارت دیگر بر حسب اینکه سنگ ، چوب ، سیمان ، بتن ، شیشه و یا … برای نما به کار می رود ، اتصال آن به شاسی کشی فرق دارد.

 به طور مثال برای اتصال نمای شیشه به زیرسازی از آداپتور استفاده می شود. اتصال سنگ با کمک ملات انجام می شود و در نمای کامپوزیت با کمک پیچ و مهره شاسی کشی متصل می شود.

 کلام پایانی

 یک ساختمان از ابتدای ساخت و فونداسیون بندی تا مراحل نهایی و تکمیلی خود مراحل متفاوتی را پشت سر می گذارد. یکی از مراحل نهایی کار ساختمان سازی ، اجرای نمای آن است. نمای ساختمان همانند لباس آن است.

 

منبع : شرکت چیدمانه

basalamati بازدید : 47 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

دیوار پوش های پی وی سی در بین سایر دیوار پوش ها طرفداران بیشتری دارند ، زیرا با استفاده از این دیوار پوش ها فضای خانه تغییر چشمگیری می کند و بسیار شیک و مجلل به نظر می رسد.

علاوه بر این ، دیوار پوش های  pvc  از سایر هزینه های اضافی از جمله رنگ آمیزی و تعمیر دیوارها کم می کند و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

دیوار پوش های پی وی سی از پلاستیک و سایر مواد افزودنی تولید می شوند که همین موضوع قیمت آن ها را بسیار مناسب می کند. این دیوار پوش ها قابلیت شستشو دارند و از کیفیت بسیار بلایی برخوردار هستند. همچنین این دیوار پوش ها مقاومت بالایی در برابر ضربه نیز از خود نشان می دهند.

دیوار پوش پی وی سی | شرکت معماری چیدمانه

انواع دیوار پوش pvc

دیوار پوش pvc در انواع گوناگونی تولید می شوند و طرح های متنوعی دارند. برای آشنایی با انواع مختلف این دیوار پوش ها با ما همراه باشید.

  • سه بعدی

یکی از زیباترین مدل های دیوار پوش های پی وی سی ، مدل دیوار پوش سه بعدی است که می تواند نمایی خاص به خانه یا محل کارتان بدهد.

این دیوار پوش ها ضد آب هستند و بسیار راحت نصب می شوند. از آن جایی که برای نصب پی وی سی به رنگ کاری نیازی نیست ، خودتان نیز می توانید این دیوار پوش ها را نصب کنید.

  • ضد ضربه

این دیوار پوش در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است. استفاده از دیوار پوش ضد ضربه در محل های رایج است که امکان برخورد ضربه وجود داشته باشد. ضخامت آن ها چیزی حدود ۸ میلی متر است و علاوه بر خانه در پارکینگ یا حیاط نیز استفاده می شود.

  • چاپی

دیوار پوش پی وی سی چاپی یکی از انواع دیوار پوش است که در طرح و مدل های بسیار زیادی تولید می شود. این دیوار پوش قابل شستشو است ، اما پس گذشت مدت زمانی امکان دارد طرح هایی که روی آن چاپ شده اند ، پاک شود.

  • روکش دار

این دیوار پوش ها نیز مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و بسیار انعطاف پذیر هستند. دیوار پوش های روکش دار را می توان به هر شکلی طراحی و تولید کرد. این دیوار پوش قابلیت شستشو دارد و ضد باکتری است.

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی

  • از دیوار پوش های پی وی سی می توان بعد از مراحل سفت کاری ساختمان استفاده کرد و دیگر نیازی به تعمیر و سایر هزینه های جانبی برای پوشاندن دیوارها نیست.
  • این دیوار پوش ها ضد باکتری و ضد حشره هستند. بنابراین پشت آن ها هیچ حشره ای نمی تواند زندگی کند.
  • قابل شستشو با انواع مواد شوینده غیر اسیدی
  • دیوار پوش pvc در برابر سرما و گرما عایق است و اجازه نمی دهد این انرژی ها اتلاف شوند.
  • انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.
  • در پشت دیوار پوش فضای کافی برای عبور سیم کشی های برق وجود دارد.
  • قابلیت رنگ آمیزی دارند.
  • عایق صوت به حساب می آیند.
  • در برابر رطوبت از دیوار محافظت می کنند و در واقع عایق رطوبت نیز هستند.

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی | شرکت معماری چیدمانه

مزیت های دیوار پوش های پی وی سی

دیوار پوش های پی وی سی مزیت های زیادی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

۱.سبک بودن

این دیوار پوش ها وزن سبکی دارند و باعث سنگین شدن وزن ساختمان نخواهند شد. در نتیجه می توانند ساختمان را در برابر خطرات احتمالی ناشی از زلزله در امان بدارند و ضرر و زیان را به حداقل برسانند.

۲.بادوام بودن

بادوام بودن یکی از مزایای دیوار پوش pvc است که بسیار اهمیت دارد. به دلیل داشتن این خاصیت می توان از دیوار پوش های پی وی سی در اماکنی استفاده کرد که امکان برخورد ضربه به دیوار وجود دارد. این دیوار پوش ها استحکام و همچنین طول عمر بالا دارند. به همین دلیل دیگر لازم نیست تا چندین سال به فکر تعمیر و تغییر دکوراسیون داخلی خود باشید.

۳.نصب آسان

دیوار پوش های پی وی سی بسیار سبک و قابل حمل هستند و از پنل های از پیش ساخته شده ای تولید شده اند ، بنابراین شما به سادگی می توانید آن ها را نصب کنید. با این قابلیت دیگر لازم نیست هزینه ای برای آوردن نصاب به خانه بپردازید.

۴.قیمت

قیمت انواع مختلف دیوار پوش های pvc بسیار مناسب است. علاوه بر این با انتخاب این دیوار پوش ها از سایر هزینه های جانبی مانند رنگ آمیزی و تعمیر دیوار ، هزینه نصب و غیره جلوگیری می شود.
همان طور که اشاره کردیم این دیوار پوش ها طول عمر بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. بنابراین با صرف هزینه مناسب می توانید تا سالیان طولانی از دکوراسیون خانه خود لذت ببرید و نگران خرابی آن نباشید.

۵.مقاوم در برابر آتش

مقاومت در برابر آتش و حرارت یکی دیگر از مزایای دیوار پوش pvc است. این دیوار پوش ها می توانند مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان دهند و دمایی بیش از ۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کنند. این دیوار پوش ها با داشتن این قابلیت از دیوارها نیز مراقبت می کنند و اجازه نمی دهند تا آسیبی به آن ها وارد شود.

دیوار پوش مقاوم در برابر آتش | شرکت معماری چیدمانه

۶.نگهداری آسان

مراقبت از این دیوار پوش ها کار بسیار آسانی است ، زیرا بسیار مستحکم هستند و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. در صورتی که برای قسمتی از دیوار پوش مشکلی پیش بیاید می توانید برای آن قسمت یک پنل جایگزین سفارش دهید ، زیرا دیوار پوش پی وی سی پنل های از پیش تولید شده هستند.

۷.تنوع طرح

دیوار پوش های پی وی سی تنوع بالایی دارند و در طرح های مختلفی تولید می شوند. از جمله این طرح ها می توان به طرح چوب ، براق ، مات طرح سنگ و غیره اشاره کرد.

شما می توانید با توجه به سلیقه و همچنین دکوراسیون خانه ، طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. البته باید به این نکته توجه کرد که این دیوار پوش ها قابلیت رنگ آمیزی نیز دارند و می توان آن ها را رنگ کرد.

۸.قابلیت شستشو

تمیز کردن پی وی سی نیز کار بسیار راحتی است. زیرا این دیوار پوش ها قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده را دارند و در صورت به وجود آمدن کثیفی با یک دستمال که با آب ولرم نم دار شده ، می توانید به راحتی لکه را از بین ببرید.

 

موارد استفاده از دیوار پوش pvc

با توجه به ویژگی هایی که دیوار پوش های پی وی سی دارند ، می توان از آن ها در سرویس بهداشتی ، حمام ، اتاق خواب ، اتاق پذیرایی و همچنین در هتل ها ، سالن های کنفرانس و نمایش ، بیمارستان ها و مدارس استفاده کرد.

از این دیوار پوش ها علاوه بر دکوراسیون داخلی ، برای دکوراسیون خارجی نیز استفاده می شود و انواع خارجی ، بسیار مقاوم تر از انواع داخلی آن ها هستند.
از آن جایی که این دیوار پوش ها در برابر رطوبت عایق هستند ، در مناطق مرطوب کشور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از pvc | شرکت معماری چیدمانه

مواردی که نباید از دیوار پوش های پی وی سی استفاده کرد

این دیوار پوش ها در برابر نور خورشید دچار رنگ پریدگی می شوند و رنگ خود را از دست می دهند. همچنین نسبت به اشعه UV نیز حساسیت دارند و زمانی که به مدت طولانی در مجاورت آن قرار گیرند ، خراب خواهند شد. بنابراین از دیوار پوش های پی وی سی در مکان هایی که با نور خورشید در ارتباط است ، استفاده نکنید.

منبع : شرکت چیدمانه

basalamati بازدید : 62 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

ما در کارتن لاین آماده ایم تا با ارائه بهترین خدمت، ساخت و سفارش کارتن لوازم خانگی را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان انجام دهیم.

  • برای سفارش تولید بسته بندی کارتنی ابتدا با ما تماس بگیرید.
  • سپس ما نیاز های شما را برای تولید بسته بندی کالای مورد نظر بررسی می کنیم.
  • طرح مناسب بسته بندی را با پیشنهاد کارتن مناسب بسته بندی مربوطه ارائه می کنیم.
  • وقتی که توانستیم مطابق با نیاز شما حرکت کنیم، قالب بسته بندی را تولید می کنیم.
  • سپس بهترین جنس کارتن بسته بندی را تهیه کرده و تولید را انجام می دهیم.
  • حالا نوبت به تحویل سفارش و اخذ تاییدیه از شماست. رضایت شما برای ما اهمیت زیادی دارد.

در شرکت کارتن لاین همچنین می توانید کارتن بسته بندی سفارشی را نیز انجام دهید. ما کارتن مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواه و هر ابعادی که مورد نظر شما باشد، برایتان خواهیم ساخت.

لزوم استفاده از کارتن بسته بندی

بسته بندی محکم و مقاوم و در عین حال زیبا و کاربردی یک کالا از مهمترین فاکتور هایی است که امروزه در بازاریابی و فروش آن نقشی کلیدی ایفا می کند.

با توجه به اهمیت آن، مهم است که نکات سفارش کارتن بسته بندی به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

اولین و مهمترین کاربرد بسته بندی ، محافظت از آن در برابر آسیب های احتمالی است. این امر خصوصا در کالاهایی نظیر لوازم خانگی اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که از آسیب دیدن آن در جابجایی و حمل و نقل جلوگیری می کند.

نکته دیگر که باید در سفارش کارتن لوازم خانگی مورد توجه باشد، استفاده از علائم و نشانه ها روی کارتن است. 

موارد دیگری نظیر استفاده از المان های برند، طراحی منحصر به فرد و متناسب با کالا و استفاده از هولوگرام از جمله مواردی هستند که باید در تولید کارتن به کار رود.

 

خدمات کارتن لاین در حوزه ساخت کارتن بسته بندی 

ما در تمامی مراحل تولید کارتن بسته بندی در کنار شما هستیم. خدمات شرکت کارتن سازی کارتن لاین شامل موارد زیر است:

  • نیاز سنجی بسته بندی
  • طراحی بسته بندی کارتنی
  • طراحی گرافیکی
  • چاپ و برش و اسمبل

اصول کلی بسته بندی کالا

اصول بسته بندی کالا موارد مختلفی را در بر می گیرد که باید در سفارش و خرید کارتن کارتن لوازم خانگی مورد توجه قرار گیرد. برخی از مهمترین موارد عبارتند از:

  • استفاده از کارتن با ابعاد مناسب
  • قرار دادن ضربه گیر یا پلاستیک حباب دار
  • قرار دادن فوم و یونولیت نگهدارنده
  • اطمینان از محکم بودن بسته بندی
  • استفاده از المان های معرف برند
  • به کار گرفتن طرح و رنگ منحصر به فرد 
  • چسباندن لیبل و هولوگرام

ساخت کارتن لوازم خانگی

در تولید کارتن لوازم خانگی باید به استحکام آن توجه ویژه داشت. چرا که وارد شدن ضربه به این لوازم ، ممکن است باعث آسیب جدی به آن شود. خصوصا برای محصولاتی که ابعاد بزرگی دارند، این امر اهمیت بیشتری هم خواهد داشت. 

به طور نمونه، برای تولید کارتن یخچال یا ماشین لباس شویی ، بیشتر از کارتن های پنج لایه و هفت لایه استفاده می شود.

قیمت کارتن لوازم خانگی

قیمت کارتن لوازم خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ نوع کارتن ، جنس کاغذ به کار رفته در تولید آن ، تعداد لایه های کارتن ، بازیافتی بودن کاغذ ، ابعاد کارتن ، نوع چاپ مورد استفاده در تولید آن و بسیاری دیگر از موارد در قیمت نهایی کارتن نقش دارند.

سفارش خرید کارتن لوازم خانگی

برای سفارش خرید کارتن لوازم خانگی کار سختی پیش رو ندارید. کافی است با کارشناسان ما در کارتن لاین تماس بگیرید. ما در تمام مراحل سفارش در کنار شما خواهیم بود.

برای استعلام قیمت و سفارش کارتن لوازم خانگی به شرکت کارتن سازی شرکت کارتن لاین می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

basalamati بازدید : 182 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

نگهداری فرش دستباف و نحوه نگهداری فرش ماشینی اصولی دارد که باید بدانیم و رعایت کنیم. این اصول ، از چگونه پهن کردن فرش شروع می شوند و تا چگونه جابه جا کردن آن ها ادامه دارند. در ادامه به ۹ نکته مهم برای نگهداری فرش ابریشم و انواع فرش های دست باف و ماشینی اشاره می کنیم.

۱. فرش را در جای مناسب پهن کنید

یکی از مهم ترین نکته ها در نگهداری فرش ماشینی و دست باف ، توجه به سطحی است که فرش را روی آن پهن می کنید. کف خانه چه پارکت شده و چه با موکت پوشیده شده باشد ، باید حسابی تمیز شود. سطوح آهکی و گچی ، عمر فرش ، به ویژه فرش دست باف را کم می کنند. نکته مهم دیگر اینکه سطح موردنظر نباید مرطوب باشد.

۲. چیدمان اتاق هم در نگهداری فرش دستباف مهم است

هرگز مبلمان ، میز و وسائل دیگر را روی فرش دست باف یا ماشینی نگذارید. پایه این وسائل سنگین ، به تاروپود فرش آسیب می رسانند. فرش را طوری پهن نکنید که در اتاق روی آن کشیده شود ، چون اصطکاک فرش با در ، به مرور فرش را از بین می برد. تغییر جهت فرش یا به اصطلاح سروته کردن فرش توصیه می شود. این کار باعث می شود آن قسمت فرش که بیشتر در معرض پا خوردگی است ، جابه جا شود.

۳. فرش با گرد و خاک میانه خوبی ندارد

اگر در نگهداری فرش دستباف و فرش های ماشینی با تراکم بالا جدی هستید ، مدام روی آن ها را جارو بزنید تا گرد و خاک روی فرش ننشیند. اگر از جاروبرقی استفاده می کنید ، حتما مراقب گردی باشید که خود جارو به طور معمول تولید می کند.

بهترین کار هنگام جارو زدن فرش این است که پنجره ای را باز بگذارید تا هوا در اتاق جریان داشته باشد. با این روش ، هم بهتر جارو می زنید و هم مهم تر اینکه خودتان بهتر نفس می کشید. تجمع گرد و خاک روی فرش ، باعث رشد بید می شود. جاروی مدام روی فرش ، به بیدها اجازه رشد نمی دهد.

۴. فرش را در جهت خاب جارو بزنید

خیلی از ما جاروبرقی را به شکل رفت و برگشت روی فرش ماشینی یا دست باف می کشیم. اما این شیوه جارو زدن ، عمر فرش را کاهش می دهد. بهتر است هربار تماس جارو با فرش را قطع کرده آن را در جهت خاب فرش بکشیم. نکته مهم اینکه نباید در جارو زدن دچار افراط شویم. به طور معمول هفته ای یک بار جارو کردن کافی است.

۵. فرش را باید به درستی بشویید

برای شست و شوی مطمئن و نگهداری فرش دستباف و البته ماشینی حتما به قالی شویی معتبری مراجعه کنید که امتحان خود را پس داده باشد. اگر هم خودتان می خواهید فرش را بشویید ، پیش از آب گیری فرش ، با تکه چوب یا میله محکمی به پشت بافت فرش ضربه بزنید تا گرد و خاک روی فرش به طور کامل از بین برود.

در شست و شو و نگهداری فرش ماشینی و دست باف سراغ شوینده های قوی نروید ، چون تاروپود فرش را از بین می برند. بهترین ماده برای شست شوی فرش دست باف ، ترکیب آب و صابون است. در مورد نگهداری فرش ابریشم هم این نکته را رعایت کنید.

۶. لکه های روی فرش را با تیغ و چاقوی تیز نتراشید

اگر لکه ای روی فرش افتاد ، یا آدامس یا چیزی شبیه به آن روی فرش چسبید ، هرگز با تیغ یا چاقوی تیز آن را نتراشید. از بین بردن لکه روی فرش یا کندن آدامس از روی فرش ، اصولی دارد که باید آن ها را رعایت کرده و با حوصله و دقت لکه را از بین ببرید. اگر هم خودتان نمی توانید این کار را انجام بدهید ، حتما کار را به قالی شویی های معتبر بسپارید.

۷. رطوبت به فرش آسیب می زند

برای نگهداری فرش دستباف و فرش های ماشینی باکیفیت ، باید آن ها را از رطوبت دور نگه دارید. محیط مرطوب امکان رشد بید و آسیب رسیدن به فرش را افزایش می دهد. رطوبت زیر گلدان ها ، آسیب زیادی به فرش ماشینی یا دست باف می زند و باعث پوسیدگی تاروپود فرش می شود.

نکته مهم اینکه اگر در شهرهای پرباران و محیط های مرطوب زندگی می کنید ، بهتر است سراغ فرش هایی بروید که از پشم درست شده اند. در محیط های مرطوب ، پشم ماندگاری بیشتری دارد. به طور کلی همیشه سعی کنید سطح فرش را خشک نگهدارید. تابش نور کافی و گردش هوای تازه ، به جلوگیری از رطوبت کمک می کنند.

۸. فرش ماشینی یا دست باف را هرگز تا نکنید

بعضی ها موقع جمع کردن فرش ، آن را تا می کنند! این روش به تاروپود فرش آسیب می زند و بافت آن را خراب می کند. بهترین روش برای جمع کردن فرش ، لول کردن آن است؛ یعنی فرش را از یک طرف لوله کنیم. البته این نکته درباره نگهداری فرش ماشینی هم مانند فرش دست باف صدق می کند.

۹. فرش را درست انبار کنید

شاید لازم شود فرش را جمع کرده و جایی انبار کنید. در چنین مواقعی هم باید به حفظ کیفیت فرش و نحوه نگهداری فرش ماشینی یا دست باف توجه کنیم. برای انبار کردن فرش ، آن را لول کنید. لابه لای فرش از نفتالین استفاده کنید. فرش لول را با پلاستیک بپوشانید تا گاز نفتالین در تاروپود فرش باقی بماند.

بهتر است فرش در محیط خشکی انبار شود که هوا در آن جریان دارد. انباری های مرطوب ، مکان مناسبی برای نگهداری فرش دستباف یا ماشینی نیستند. بهتر است رول فرش را به صورت افقی بگذارید و روی آن چیز دیگری قرار ندهید. توصیه می شود فرش لول شده را هر سه ماه یک بار باز کرده و پهن کنید تا هوا بخورد. سپس آن را دوباره لول کرده و به همان شیوه انبار کنید.

جمع بندی

نحوه نگهداری فرش ماشینی شباهت ها و تفاوت هایی با نگهداری فرش دستباف دارد. مهم ترین نکته هایی که در نگهداری فرش ماشینی و دست باف باید رعایت کنید ، تمیزنگه داشتن فرش ، نگه داری فرش در محیط خشک با جریان هوای مناسب ، و شست و شوی درست آن است.

نگهداری فرش ابریشم و سایر فرش ها هم به همین صورت است. اگر خودتان نمی توانید فرش را به خوبی بشویید ، حتما از خدمات قالی شویی های معتبری استفاده کنید که قبلا امتحان خود را پس داده اند. هنگام انبارکردن فرش هم ، کمی نفتالین لابه لای آن گذاشته و فرش را لول کنید.

 

منبع : شرکت فرش اکسیر هالی

basalamati بازدید : 177 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

دیوار پوش شیشه ای یکی از خاص ترین و زیباترین محصولاتی است که برای ایجاد تنوع در فضاهای داخلی استفاده می شود. این دیوار پوش ها در دو نوع شفاف و مات با رنگ های متنوع که دارند باعث جذابیت محیط و بالا بردن روحیه افراد خواهند شد.

از گذشته شیشه به عنوان یک عنصر مهم در ساختمان سازی استفاده می شده است. شیشه ها با واکنش نشان ندادن نسبت به عناصر اسیدی و بازی ، آلودگی ها ، مقاوم تر بودن و همچنین پوسیده نشدن مورد توجه مهندسان قرار گرفتند.

امروزه شیشه های نشکن ، ضد خش و با وزن کم تر تولید می شوند که طرح ها و رنگ های زیاد دارند و تغییر بسیاری در فضاهای داخلی ایجاد می کنند. به این مدل از شیشه ها ، دیوار پوش های شیشه ای می گویند.

مزایای دیوار پوش شیشه ای

این شیشه های رنگی خاص ، دارای مزایای زیادی نیز هستند. یکی از مهم ترین مزایای این نوع شیشه ها راحتی در تمیز کردن آن ها است. این مزیت باعث استقبال زیاد در استفاده از این نوع شیشه ها در ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی شده است. دیوار پوش های شیشه ای بسیار وزن سبکی دارند و نشکن هستند.

دیوار پوش شیشه ای ضد خش است و به راحتی قابلیت نصب دارد. این نوع دیوار پوش ها با دارا بودن خاصیت ضد ضربه و ضد اشعه UV که از ورود اشعه مضر خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می کند ، باعث ماندگاری و دوام بالای خود می شوند.

در مقابل آب و رطوبت نیز مقاوم هستند و از نفوذ آب به لایه های زیرین خود جلوگیری می کنند. در این صورت پوسیدگی لوله ها و شیرآلات را نخواهیم دید و به همین دلیل در حمام و دستشویی استفاده می شوند.

همچنین با استفاده از آن ها در مکان هایی که کوچک هستند می توانید محیط را بزرگ تر از چیزی که هست نشان دهید. این شیشه ها با ترکیب با لامپ ها فضای شیک و احساسی را به وجود می آورند.

در کنار همه مزایا و کاربردهای گفته شده ، این مدل از دیوار پوش می تواند معایبی نیز داشته باشد. با این که این شیشه ها ضد خش و نشکن ساخته می شوند اما برخورد با شدت اجسام به این دیوار پوش ها ممکن است باعث شکسته شدن آن ها شود.

از طرف دیگر ، به دلیل سطح شفافی که دارند باید در مراقبت از آن ها نسبت به بقیه دیوار پوش ها بیشتر تلاش کنید.

کاربرد و انواع دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش ها در انواع سه بعدی ، PVC ، بتنی ، آجری ، سنگ مصنوعی و شیشه ای تولید می شوند. دیوار پوش های شیشه ای خود با تنوع رنگ بالا و ایجاد نمایی خاص و زیبا کاربردهای فراوانی دارند.

این مدل شیشه ها در ساختمان های تجاری ، مسکونی ، اداری ، دانشگاه ها ، آزمایشگاه ، تالارهای پذیرایی ، رستوران ، بیمارستان ، اماکن صنعتی و…کاربرد دارند.

همچنین شیشه ها با انعکاس نور جذابیت زیادی را به نمایش خواهد گذاشت. فضاهای کم نور را روشن تر نشان می دهد و از هزینه قبض های زیاد برق کم می کند.

اگر به دنبال یک تغییر متفاوت در منزل و یا محل کار خود هستید ، توصیه ما به شما استفاده از دیوار پوش شیشه ای است. در ادامه شما را با چند نوع از این دیوار پوش ها آشنا خواهیم کرد.

دیوار پوش شیشه ای مسکونی

بافت و نوع فضای داخلی منزل یکی از مورد توجه ترین قسمت های معماری است. دیوار پوش های رنگی می توانند با قرار گرفتن روی هر سطحی بدون نیاز به تخریب دیوارها ، کاشی و سرامیک ، صحنه ای متفاوت و جذاب را برای شما ایجاد کنند.

این نوع دیوار پوش در بین کابینت ها بسیار کاربرد دارد. در پشت سینک ، هود ، اجاق گاز و هر مکان دیگری که بخواهید می توانید دیوار پوش ها را نصب کنید. اگر در بین کابینت ها از این شیشه های رنگی استفاده کنید محیطی دلپذیر را برای خانواده رقم می زنید.

در محیط آشپزخانه به خاطر پخت و پز ، مقدار زیادی روغن و چربی پخش می شود. با استفاده از این دیوار پوش ها به جز این که محیطی آرامش بخش ایجاد می کنید تمیز کردن فضا نیز به راحتی انجام می پذیرد.

همچنین این شیشه ها در سالن پذیرایی ، اتاق ها ، حمام و دستشویی قابلیت استفاده دارند. شیشه های رنگی دیوار پوش را با نورهای LED ترکیب می کنند و یک فضای گرم و روشن با زیبایی جذاب و منحصر به فرد به شما و منزلتان هدیه می دهند.

این شیشه ها در مدل های شفاف ، متالیک و مات با توجه به رنگ کابینت ها ، رنگ مبل ، رنگ دیوار و میزان روشنایی منزل استفاده می شود.

انتخاب یک دیوار پوش شیشه ای مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از شیشه های رنگی در حمام از نفوذ آب به داخل دیوارها و پوسیدگی آن ها جلوگیری به عمل آورده اید.

دیوار پوش شیشه ای تجاری

دیوارهای زیبا و شیک یکی از موارد جذب مشتری و فروش بیشتر است. مراکز تجاری و پاساژها با استفاده از دیوارپوش های شیشه ای سعی در زیباسازی محیط اطراف خود دارند. با نورپردازی مناسب جلوه دیوار پوش ها افزایش پیدا می کند.

با زیاد شدن جذابیت محیط مردم نیز جذب فروشگاه ها و مغازه ها می شوند و فروش آن ها بالا خواهد رفت. به این صورت محیط از کسل کننده بودن خارج می شود و شور و نشاط را منتقل می کند.

یکی از دلایل دیگر استفاده دیوار پوش شیشه ای در این مراکز ضد خش بودن ، عایق صدا و حرارت و تمیز کردن آسان آن ها است.

در راهروهای تالارها ، پله های پاساژها و دیوارهای رستوران ها شاهد استفاده از این دیوار پوش ها هستیم.

دیوار پوش شیشه ای اداری

یکی دیگر از کاربرد دیوار پوش شیشه ای در محیط های اداری است. در این مکان ها برای جداسازی فضاها از یکدیگر دیوار پوش ها را مورد استفاده قرار می دهند.

هر مجموعه اداری برای جذب مشتری بیشتر و انتقال آرامش به افراد از مدل ها و طرح های خاصی از این دیوار پوش ها  در دکوراسیون داخلی خود استفاده می کند.

در محیط کار با استفاده از دیوار پوش شیشه ای محیطی خاص را ایجاد می کنند. به صورتی که فضای آن در ذهن مشتری ثبت شود و از ارائه خدمات در آن مکان همیشه استفاده کند.

 

منبع : شرکت معماری چیدمانه

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟