loading...
basalamati بازدید : 32 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

در حالی که معماری اسلامی شامل سبک های مختلفی در کشورهای مختلف و قاره ها است ، ویژگی های خاصی وجود دارد که در سراسر جهان مشترک است. شناخت این عناصر اساسی و همچنین ویژگی های مخصوص هر جغرافیا به ما در درک این سبک هیجان انگیز ، بصری و تاریخی کمک می کند.

سبک معماری اسلامی در جهان

این سنت معماری عمدتا در دو نوع مکان یافت می شود:

  • کشورهای دارای اکثریت مسلمان مانند ایران ، ترکیه و یا کشورهای عربی از جمله الجزایر ، مصر و عراق
  • سرزمین هایی مانند اسپانیا و پرتغال که در قرون وسطی توسط مسلمانان فتح شده اند.

معماری اسلامی در جهان | چیدمانه

عناصر مشترک سبک معماری اسلامی

عناصر و ویژگی های خاصی در سبک معماری اسلامی وجود دارد که در سراسر جهان مشترک است ؛ این عناصر عبارتند از:

  • مناره

 مناره یک سازه گلدسته ای یا برج مانند است که دارای پنجره های کوچک و یک راه پله محصور است. مناره ها یکی از قدیمی ترین عناصر معماری اسلامی است و در کنار بیشتر مساجد یافت می شود.

یکی از کاربرد های اصلی مناره این است که به موذن اجازه می دهد از یک نقطه مرتفع که باعث پخش و قدرت بیشتر صدا می شود ؛ نمازگزاران را به نماز دعوت کند. این اتفاق سه مرتبه در روز انجام می شود : سحر ، ظهر و غروب آفتاب .

از قرن یازدهم ، برخی از مساجد به بیش از یک مناره مجهز شدند که این موضوع نشان می دهد که این مسجد توسط سلطان شیعی و یا پیروان این مذهب ساخته شده است.

  • گنبد

مانند بسیاری از سبک های پیشگام معماری ( از جمله سنت های ساختمانی رنسانس بیزانس و ایتالیا ) معماران اسلامی نیز گنبدها را در طراحی های خود گنجانیده اند.

گنبد به عنوان یکی از مهمترین عناصر در معماری مساجد به طور خاص و به طور کلی معماری اسلامی در نظر گرفته شده است. استفاده از گنبدها در معماری اسلامی از دوره امویان در سال ۶۹۱ میلادی آغاز شد .

مسجد الاقصی ، زیارتگاهی در فلسطین اشغالی ، جزو اولین بناهای اسلامی است که از این عنصر معماری بهره می برد. این ساختمان هشت ضلعی با الهام از الگو های بیزانس با گنبدی چوبی ساخته شده است.

گنبد مسجدالاقصی برخلاف اکثر گنبدهای اسلامی که بر روی تزیینات استوار است ؛ بر روی استوانه ای قرار دارد که توسط ۱۶ پایه و ستون پشتیبانی می شود.

معماری اسلامی مسجد الاقصی | چیدمانه

  • طاق

یکی دیگر از شاخصه های مشترک در سبک معماری اسلامی طاق است.  طاق های اسلامی که هم در ورودی ها و هم در فضای داخلی مشهود است ، به چهار سبک اصلی تقسیم می شوند:

  1. نوک تیز
  2. اوجی
  3. نعل اسبی
  4. چندگانه ( چند شکلی )

طاق نوک تیز

 دارای یک طرح گرد با راس مخروطی است. قوسی با یک تاج نوک تیز است که دو طرف خمیده آن در بالای طاق با زاویه نسبتاً تیز به هم می رسند.  این نوع قوس در نهایت به عنصر مهم معماری گوتیک تبدیل شد.

طاق نوک تیز سبک اسلامی | چیدمانه

 قوس اوجی

در معماری ، کاربرد اصلی این اصطلاح توصیف قوسی متشکل از دو دریچه آینه دار از چپ به راست و ملاقات در یک راس است. شبیه قوس نوک تیز است. با این حال ، نقطه آن از دو خط s شکل تشکیل شده است .

قوس اوجی سبک اسلامی | چیدمانه

قوس نعل اسبی

قوس نعل اسبی ( که به آن قوس سوراخ کلید نیز گفته می شود ) با معماری مور همراه است. از آنجا که تاج آن می تواند گرد و یا نوک تیز باشد ، این نوع ساختار با بزرگ شدن و باریک شدن اضلاع آن تعریف می شود.

قوس های نعل اسب می توانند به صورت گرد ، نوک تیز یا لوب دار باشند. طاق نعل اسب و نیم دایره نوع غالب قوس مورد استفاده در قلعه های صحرای اموی در اردن ، سوریه و لبنان است .

قوس نعل اسبی سبک اسلامی | چیدمانه

قوس چند شکلی ( چندگانه )

 مانند طاق نعل اسب از ویژگی های معماری مور است. این قوس دارای چندین ورق یا “برگ” است که منجر به شکل پوسته پوسته می شود. طاق چند لایه خصوصاً در هنر و معماری اسلامی و به ویژه در معماری موریتی اندلس و معماری مراکش و شمال آفریقا مشخص است.

اولین نمونه ها در برخی از طاق های مسجد جامع کوردوبا در اندلس ( اسپانیا امروزی ) وجود دارد ، به ویژه منطقه ماقسورا که مربوط به دوره خلیفه قرن ۱۰ است.

قوس چندگانه سبک اسلامی | چیدمانه

  • جزئیات تزئینی

آخرین عنصر مشترک سبک معماری اسلامی توجه به جزئیات زینتی است. این رویکرد فاخر برای تزئینات که اغلب برای فضای داخلی اختصاص داده می شود ، شامل کاشی هایی مانند جواهرات است که در موزاییک های هندسی ، آجرکاری های طرح دار و تزئینات نگارگری نفیس قرار گرفته اند.

این تزیینات چشم نواز همراه با گنبدها ، طاق های جذاب و متمایز ، طبیعت متعالی بناهای سبک معماری اسلامی را به نمایش می گذارند.

منبع: معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 39 جمعه 21 خرداد 1400 نظرات (0)

بسیاری از شرکت ها برای استخدام مدیر فروش و مدیر بازاریابی سراغ یک فرد می روند، در حالی که حتی تخصص های لازم برای تصدی این شغل ها با یکدیگر متفاوت است. تفاوت مدیر فروش و مدیر مارکتینگ از همین تخصص ها آغاز می شود و در نوع رفتار و وظایف آنها ادامه پیدا می کند.

البته هر دو این اشخاص در نهایت به دنبال پیشبرد اهداف شرکت در زمینه فروش بیشتر هستند و اگر از این دید به آن دو نگاه کنیم، هدف مشترکی را برای آنها متصور خواهیم بود. اما آنها حتی از ابزارهای متفاوتی برای پیشبرد اهداف خود و شرکت استفاده می نمایند.

  • کمبود نیروی انسانی
  • کمبود بودجه لازم برای استخدام مدیر فروش و مدیر مارکتینگ مجزا
  • نداشتن دید درست مدیران برخی از شرکت ها
  • داشتن تخصص های تجربی برخی از افراد در هر دو ردیف شغلی

و مواردی از این دست را می توان از جمله دلایل اصلی استخدام یک نفر هم به عنوان مدیر فروش و هم به عنوان مدیر مارکتینگ دانست.

تعریف شرح وظایف هر دو این شغل­ها نیز به صورت یکپارچه برای یک فرد تنها راه چاره این دست از شرکت­های تجاری است. اما در این مقاله با شما هستیم تا دید جالب و تازه ­ایی درباره این دو ردیف شغلی در سازمان ایجاد کرده و تعریف درستی از آنها ارائه نماییم.

تعریفی که شنیدن آن می تواند تبدیل به برگ برنده ­ایی برای هر شرکت و سازمانی بوده و گامی بزرگ برای آن ها باشد.

تعریف مدیر فروش و شرح نقش آن در سازمان

فروش و بازاریابی چنان در هم گره خورده ­اند که امکان ایجاد تمایز میان این دو در برخی مواقع بسیار سخت است. اما با این حال بسته نوع کسب و کار و تعریف شرح وظایف مدیر فروش و مدیر مارکتینگ امکان ایجاد تمایز میان این دو ردیف شغلی ساده ­تر خواهد شد.

برای شروع به تعریف مدیر فروش و نقش آن در چارت سازمانی می­ پردازیم. مدیر فروش کسی است که به صورت مستقیم مسئول فروش محصولات یا خدمات یک شرکت را در سازمان به عهده دارد.

  • ارتباط با مشتری
  • پاسخ دادن به نیازها و پرسش های مشتری
  • دریافت شکایات و انتقادات از سازمان

تعریف مدیر فروش و نقش آن در سازمان | آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

و مواردی از این دست که به صورت مستقیم به تیم فروش و مدیر فروش بر می­گردد، می تواند تعریف درست تری از این ردیف شغلی برای شما به دنبال داشته باشد.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، شما را به یک سوپر مارکت محلی در گوشه ­ایی از شهر دعوت می­ کنیم. فرآیندهای مختلفی ممکن است در دستور کار مالک و گردانندگان این فروشگاه برای جذب مشتری صورت گیرد.

فرآیند هایی مانند ارائه تخفیف، زدن برچسب های تخفیف روی در و دیوار خانه ­ها، تبلیغ در مجله­ های محلی و … از این دست اقدامات هستند. اما در نهایت شما بعد از ورود به سوپر مارکت قرار است با یک فرد روبرو شده و جنس مورد نظر خود را از وی خریداری نمایید. اینجاست که مدیر و تیم فروش وارد چرخه فروش این مغازه تجاری می­ شوند.

وظایف مدیر فروش در سازمان

احتمالاً با تعریف و مثال بالا حالا درک درستی از مدیر فروش و تیم زیر نظر وی داشته و بهتر می توانید آن را در چارت سازمانی شرکت خود تعریف کنید.

اما لازم است تا وظایف اصلی این ردیف شغلی را نیز با هم مرور کنیم تا اطلاعات شما در این باره تکمیل شود. البته که برای هر کسب و کاری می­توان شرح وظایف متفاوتی برای مدیر فروش بیان کرد، اما با این حال به صورت عمومی شرح وظایف مدیریت فروش یک شرکت به شرح زیر است:

  • استخدام فروشندگان در صورت نیاز برای شرکت
  • آموزش، ارائه نکات تجربی مهم و ساپورت کردن کامل فروشندگان در امر فروش
  • بررسی کامل شرایط کاری فروشندگان و عزل و نصب آنها
  • داشتن شناخت کافی درباره محصول و شرایط فروش آن
  • تبیین شرایط ارتباط با مشتری
  • برنامه ریزی برای تیم فروش
  • بررسی و تبیین شرایط کامل پروسه فروش
  • بودجه بندی فرایند فروش
  • کنترل و ارزیابی نتایج حاصل از عملکرد تیم فروش

 تعریف مدیر مارکتینگ و نقش آن در سازمان

اگر فرایند فروش را به یک فیلم سینمایی موفق تشبیه نماییم، مدیران و تیم فروش در نقش بازیگران این فیلم جلوی دوربین می ­روند و تیم مارکتینگ در پشت صحنه تمام تمهیدات لازم برای موفقیت این تیم را به مرحله اجرا می­ گذارند.

داشتن درک درست از این دو ردیف شغلی لازمه موفقیت هر شرکت و سازمانی است. بعد از تعریف مدیر فروش نوبت به بررسی و شرح وظایف تیم مارکتینگ و در رأس آنها مدیر مارکتینگ می رسد.

مدیر بازاریابی یا مارکتینگ کسی است وظیفه کلان برنامه ­ریزی برای ارائه یک محصول در بازار و بررسی فروش آن را در حال و آینده به عهده دارد. افراد حاضر در تیم مارکتینگ به صورت مستقیم با هیچ مشتری در ارتباط نیستند اما آن ها باید با ابزارهایی که در اختیار دارند، به صورت کامل رفتار مشتریان را در مسائل مختلف بررسی کرده و راه درست و مسیر آینده شرکت در زمینه تولید محصول و فروش آن را تبیین کنند.

هر چند تیر نهایی فروش در سیستم هر سازمانی توسط تیم فروش به هدف می­ نشیند، اما آماده کردن تمام شرایط لازم برای یک تیراندازی خوب به عهده تیم مارکتینگ خواهد بود.

اگر هنوز به درک درستی از مدیر مارکتینگ نرسیده ­اید، نگران نباشید. احتمالاً بررسی و شرح وظایف این ردیف شغلی دید بهتری نسبت به آن برای شما باز خواهد کرد.

تعریف مدیر مارکتینگ و نقش آن | آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

وظایف مدیر مارکتینگ در چارت سازمانی

آیا امکان فروش هر محصولی در هر منطقه ای به راحتی وجود دارد؟ نکند زیره به کرمان ببریم!

چه تغییراتی در محصولات می­ تواند در آینده موفقیت بیشتری برای شرکت به دنبال داشته باشد؟

بازار فعلی منطقه شما چه پتانسیل­ هایی داشته و رقبا چه برنامه ­هایی برای این بازار دارند؟

مشتریان بالقوه محصولات را کجا می­توان پیدا کرد و ابزارهای لازم برای بالفعل کردن آنها کدام ها هستند؟

اگر به این سؤالات دقت کرده و پاسخ هایی برای آن ها در ذهن خود متصور شوید، متوجه خواهید شد که پاسخ این سؤالات را در تعریف و شرح وظایف مدیر فروش پیدا نمی­ کنید.

در حالی که به نظر سؤالات بسیار مهمی برای هر شرکتی بوده و رسیدن به پاسخ آنها می ­تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. پاسخ این سؤالات است که شرح وظایف مدیر مارکتینگ را در چارت سازمانی تعریف می­کند.

شرح وظایف مدیر مارکتینگ در چارت سازمانی به قرار زیر است:

  • تحقیق و بررسی های لازم درباره پتانسیل و روند بازار
  • استخدام و مدیریت تیم مارکتینگ بر اساس نیازهای شرکت
  • شناسایی بازارهای هدف برای محصولات و خدمات شرکت
  • تحقیق و تبیین استراتژی­های اصلی شرکت برای رسیدن به فروش بیشتر در حال و آینده
  • استفاده از همه ابزارهای ممکن برای تبلیغات و معرفی محصولات در بازار
  • اجرای کمپین ­های تبلیغاتی برای معرفی بیشتر شرکت و خدمات آن
  • برندسازی شرکت
  • نظارت و ارجاع تبلیغات مختلف محیطی، اینترنتی و …
  • مدیریت بودجه لازم برای تبلیغات
  • بررسی نتایج حاصل از فرآیندهای مختلف و هر چه بهتر کردن آنها

 بررسی تفاوت مدیر فروش و مدیر مارکتینگ

با تعاریفی که از این دو ردیف شغلی در بندهای قبلی و شرح وظایف آنها داشتیم، تمایز قائل شدن میان آن ها و بررسی تفاوت­ های آنها بسیار ساده شده است. اما با این حال لازم دانستیم برای اینکه نکته­ ای از قلم نیفتد، به صورت جداگانه به بررسی تفاوت مدیر فروش و مدیر مارکتینگ بپردازیم.

البته که این بررسی برای هر چه بهتر کردن شرایط دستیابی به اهداف برای شما عزیزان انجام شده و هدفی جز این در تبیین این تفاوت ­ها وجود ندارد.

تفاوت مدیر فروش و مدیر مارکتینگ به دو بخش تفاوت­ های جزئی و تفاوت­ های اساسی تقسیم می­ شود.

تفاوت­های جزئی همان شرح وظایفی هستند که برای این دو برشمردیم. برای مثال تیم فروش به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط است اما تیم مارکتینگ در پشت صحنه و بدون ارتباط مستقیم با مشتری به انجام وظایف خود می­ پردازد. با توجه به بیان شرح وظایف این دو، در این بخش تنها به بررسی تفاوت های اساسی مدیر بازاریابی و مدیر فروش می­پردازیم.

مهم­ترین تفاوت­ های میان این دو ردیف شغلی به شرح زیر هستند:

  • اگر به دنبال استخدام مدیر فروش و مدیر مارکتینگ برای شرکت خود هستید، در وهله اول باید بدانید که مهارت های لازم برای تصدی این شغل ها با یکدیگر متفاوت است.
  • ابزارهای به کار گرفته شده در فرایند کار فروش نیز یک تفاوت بارز و مشخص مدیر فروش و مدیر مارکتینگ محسوب می­ شود.
  • استراتژی­ های به کار گرفته شده برای رونق کسب و کار توسط این دو ردیف شغلی نیز با یکدیگر تفاوت­ های زیادی دارد.

در نهایت باید بدانید که با وجود این تفاوت­ ها، این دو ردیف شغلی به نوعی مکمل یکدیگر بوده و نبود هر یک از آنها می­ تواند ضربه مهلکی به سیستم فروش شرکت وارد سازد.

نقش مدیر فروش و مدیر مارکتینگ در توسعه شرکت

برای اینکه تفاوت مدیر فروش و مدیر مارکتینگ را بیشتر درک کنید، نقش آنها را در توسعه شرکت نیز بررسی می­ کنیم. مدیر فروش که آخرین بازیگر شرکت در سیستم فروش محسوب می­ شود، برای فروش بیشتر و ارتباط بهتر با مشتریان برنامه ریزی می­کند. هر چند مدیر فروش نیز نیم نگاهی به آینده دارد، اما در مقایسه با مدیر مارکتینگ این آینده از نظر فاصله زمانی تفاوت­ هایی دارد.

استراتژی­ های به کار گرفته شده توسط مدیر فروش بیشتر روی بالا بردن فروش در کوتاه مدت تمرکز دارد، در حالی که مدیر مارکتینگ به دنبال توسعه و برندینگ کل شرکت است.

ممکن است شما به واسطه حضور تیم فروش محصول و یا خدمتی را از یک شرکت خریداری نمایید، اما این فعالیت­ ها، استراتژی ­ها و تدابیر تیم مارکتینگ است که شما را با خود این شرکت و محصولات آن آشنا کرده است.

نقش مدیر فروش و مدیر مارکتینگ در توسعه شرکت | آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

در انتها باید بدانید :

به بررسی وظایف مدیر مارکتینگ و مدیر فروش پرداختیم و با ارائه تعارف دقیق از آنها و مثال­ هایی در این باره سعی کردیم تفاوت مدیر فروش و مدیر مارکتینگ را نیز به صورت کامل و جامع برای شما تبیین نماییم. در انتها باید بدانید که:

۱. این دو ردیف شغلی مکمل یکدیگر بوده و در تعارض و تضاد با هم نیستند.

۲. نبود هر یک از این دو نفر در سیستم فروش شرکت می­ تواند نقطه ضعفی بزرگ در آن باشد.

منبع: آژانس دیماژن

basalamati بازدید : 43 پنجشنبه 13 خرداد 1400 نظرات (0)

فناوری نانو به تمامی صنایع مختلف و زندگی بشر وارد شده است. توجه به نظافت و رعایت بهداشت هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل همه ما به دنبال ابزارها و وسایلی برای فضای زندگی خود هستیم که بیشتر از گذشته ، بهداشت و دوری از آلودگی ها را برای ما به ارمغان بیاورد.

البته مزیت فرش آنتی باکتریال فقط خاصیت ضد باکتری آن نیست. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مزایای متعدد و ویژگی های این فرش را با هم بررسی کنیم.

روش تولید فرش آنتی باکتریال

برای تولید این مدل فرش ماشینی که خاصیت ضد باکتریایی دارد ، چند مرحله طی می شود. ابتدا برای این منظور اسپری نانو تهیه می شود. سپس این مواد روی تمام فرش معمولی بافته شده پاشیده می شود؛ به طوری که فرش به طور کامل به مواد نانو آغشته شود. این مواد نانو باعث می شوند که آب و مایعات جذب فرش نشوند.

در حالت کلی ماده موثری که خاصیت ضد باکتری به مواد نانو می دهد ، ذرات نقره است. پژوهش ها نشان می دهد که نقره بهترین ماده موجود در طبیعت است که خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی دارد. مواد نانو که آغشته به ذرات نقره هستند ، بر تمام سطح فرش قرار می گیرند تا خاصیت آنتی باکتریال در آن ایجاد کند.

البته برای تولید فرش آنتی باکتریال روش های مختلفی وجود دارد. به طور مثال برای تولید الیاف آکریلیک آنتی باکتریال ، یک منبع خارجی اشعه فرابنفش UV به آن تابانده می شود. در نتیجه این الیاف ، باکتری ها را به سمت خود جذب نمی کنند و کاملا بهداشتی می شوند.

بعد از آنکه الیاف نانو و آنتی باکتریال تولید شدند ، با آزمایش های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند تا بتوانند تایید نهایی را دریافت کنند. این آزمایش ها شامل آزمون آنتی باکتریال الیاف در برابر باکتریهای گرم منفی و مثبت ، آزمایش خواص ضد بو و پراش اشعه ایکس است.

علاوه بر آن ، نخ های با خاصیت ضد میکروبی در بافت فرش ماشینی به کار می رود تا آن را ضد باکتری و میکروب کند. استفاده از این فرش ها در اماکن عمومی مانند مساجد ، تکیه ها و مراکز پر رفت و آمد اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا این فرش ها با خاصیت ضد باکتریایی خود دچار بو گرفتگی و آلودگی های دیگر نمی شوند و ماندگاری بالاتری خواهند داشت.

روش تولید فرش آنتی باکتریال | شرکت فرش اکسیر

چگونه باکتری ها از روی فرش آنتی باکتریال پاک می شود؟

مواد نانو با خاصیت آنتی باکتریال خود باعث می شوند که آب ، بو ، باکتری ها و آلودگی هایی که در تماس با فرش قرار می گیرند ، به خود جذب کند. به همین دلیل مانع آن می شود که آب و بویی به فرش سرایت کند.

 بعد از آن ، باید فرش را در معرض نور خورشید قرار داد تا آلودگی ، باکتری ، مایعات و بویی که جذب مواد نانو شده ، تجزیه شوند. البته تجزیه این باکتری ها فقط توسط تابش خورشید انجام نمی شود. به همین دلیل با قرار دادن فرش آنتی باکتریال در معرض نور معمولی محیط نیز این باکتری ها تجزیه می شود. اما نور خورشید به شکل بهتری می تواند فرایند تجزیه را انجام دهد.

نجات از باکتری فرش های ماشینی

در حالت کلی تمامی فرش های دستباف و ماشینی باکتری ها را به سمت خود جذب می کنند. اما فرش های دستباف به دلیل استفاده از الیاف طبیعی ابریشم و پشم ، به میزان کمتری باکتری ها را به سمت خود جذب می کنند.

این در حالی است که فرش های ماشینی با الیاف مصنوعی مانند پلی استر و آکریلیک بافته می شوند. به همین دلیل باکتری و میکروب ها را بیشتر به خود جذب می کنند. از سوی دیگر قیمت فرش دستباف بسیار بیشتر از فرش های ماشینی است و در نتیجه افراد تمایل بیشتری به خرید فرش های مدرن و ماشینی دارند.

با توجه به این مسئله خاصیت آنتی باکتریال در این فرش ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند تا ویژگی بهداشتی در آن ایجاد کند. شاید تعجب کنید اگر بدانید که باکتری های فرش 700 برابر بیشتر از سنگ توالت است! با دانستن این موضوع ، نظافت و پاکیزیگی این کفپوش در خانه اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مزایای فرش آنتی باکتریال

  • خاصیت ضد باکتریایی
  • فرشی دوستدار محیط زیست و طبیعت
  • مناسب برای افراد حساس با مشکلات تنفسی و مبتلا به آسم
  • مناسب استفاده در اتاق کودک به دلیل خاصیت ضد آلرژی
  • قابل استفاده در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد با خاصیت جلوگیری از گسترش ویروس و باکتری ها
  • جلوگیری از رشد قارچ ها ، کپک ها و انگل ها روی سطح فرش
  • جلوگیری از بوی بد فرش در گذر زمان و لکه ها
  • قابل استفاده در مدارس ، مراکز بهداشتی ، بیمارستان ها ، منازل و …

مزایای فرش آنتی باکتریال | شرکت فرش اکسیر

معایب فرش آنتی باکتریال

مزایا و ویژگی های مثبت این فرش ها بیشتر از معایب آن است. شاید به جرات بتوان گفت که این فرش ها هیچ عیبی ندارند. اما در عین حال باید به این مسئله توجه کرد که تنها عیب این فرش ها نسبت به فرش های معمولی ، قیمت بالاتر آن ها است. البته این قیمت بالاتر کاملا قابل توجیه است.

اگر به ویژگی های متعدد این فرش توجه کنید ، متوجه می شوید که عمر آن بسیار بیشتر از سایر فرش های ماشینی است و نیازی به شستشوی مداوم ندارد. علاوه بر آن حساسیتی برای افراد ایجاد نمی کند و با خاصیت ضد میکروبی خود خیال شما را کاملا راحت می کند. به همین دلیل قیمت این فرش در مقابل مزایای بی شمار آن کاملا پنهان می شود و به چشم نمی آید.

چند نکته مهم هنگام خرید فرش آنتی باکتریال

یکی از ابزارها و وسایل مهم در دکوراسیون داخلی منازل ، فرش ها هستند. در هنگام خرید فرش فقط نباید به لوکس و زیبا بودن ان و یا هارمونی آن با سایر وسایل توجه کرد. یکی از موضوعات مهم در خرید فرش و سایر ابزارهای منزل ، توجه به ماندگاری آن و حفاظت از سلامت افراد خانواده است.

فرش آنتی باکتریال با خاصیت ضد میکروبی خود به خوبی به این نیاز پاسخ می گوید و فرشی مناسب برای همه مکان ها و به خصوص افراد با مشکلات تنفسی و با حساسیت های پوستی است.

همان طور که می دانیم روزانه میزان زیادی از فلس های پوست بدن ، گرد و غبار و آلودگی ها روی سطح فرش قرار می گیرند. مواردی که حتی با چشم قابل دیدن نیستند. اما می توانند باعث بیماری و ایجاد حساسیت در پوست بدن شوند.

هوای داخل محیط های بسته دارای ذرات غیر زیستی بسیار ریزی است که می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد. از سوی دیگر در حال حاضر با گسترش ویروس کرونا توجه به سلامت و بهداشت اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

با خرید یک فرش با خاصیت آنتی باکتریال می توان علاوه بر خریدی لوکس و زیبا ، زندگی بهداشتی تر و سالم تری را برای عزیزان خود به ارمغان آورد.

راهکارهایی برای مراقبت از فرش های آنتی باکتریال

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ، فرش آنتی باکتریال از سلامت شما محافظت می کند. اما به هر حال برای بالا بردن این قابلیت بهتر است به چند نکته دقت کنید.

  1. بهتر است به صورت یک روز در میان فرش را جارو برقی بکشید
  2. اگر لکه و یا سایر مایعات روی سطح فرش ریخته شد ، به سرعت آن را پاک کنید.
  3. برای بالا بردن خاصیت آنتی باکتریال فرش ، سالی یک بار آن را با کمک شامپو فرش تمیز کنید.

مراقبت از فرش های آنتی باکتریال | شرکت فرش اکسیر

کلام پایانی

آلودگی و میکروب ها در تمامی اطراف ما وجود دارند و رها شدن از آن ها به طور کامل امری غیر ممکن است. اما با انجام برخی کارها می توان حضور آن ها را در اطراف خود کاهش دهید. یکی از این روش ها استفاده از فناوری نانو در محیط زندگی است.

منبع : شرکت فرش اکسیر

basalamati بازدید : 51 یکشنبه 09 خرداد 1400 نظرات (0)

با ورود صنعت اینترنت ، زندگی دچار تغییراتی شد و بیشتر انسان ها با این تغییرات همراه شدند و امروزه تقریبا برای هرکاری از اینترنت استفاده می کنند. با ورود اینترنت به خانه ها خیلی از شغل ها از بین رفتند اما در کنار آن حرفه و شغل های جدید به وجود آمدند ، خدمات دیجیتال مارکتینگ یکی از این حرفه های جدید است ؛ اگر دوست دارید بدانید آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی به شما ارائه می کند با ما همراه باشید.

مفهوم آژانس

آژانس به سازمانی گفته می شود که یک یا مجموعه از خدمت ها را ارائه می کند. خدماتی که می تواند دربرگیرنده برنامه ریزی و مدیریت و ایجاد یک سیستم مشخص بین دو یا چند نیاز است.

در واقع یک آژانس واسطه یا نماینده ای است که از محل ارائه خدماتی شامل " انجام یک کار " سود کسب می کند.

هدف از ایجاد آژانس ها ایجاد واسطه ای است تا بتوان به کمک آن، یک فرآیند پیچیده را برای کاربرد نهایی خرد کرد.

مثلا یک آژانس هواپیمایی، هماهنگی های لازم برای یک سفر را تسهیل می کند.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هم فرآیند تبلیغات و مارکتینگ کسب و کار شما را در بستر اینترنت تسهیل می کند. به عبارتی یک آژانس ، مدیریت امور شما را انجام می دهد و نماینده شما در یک فرآیند است.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه می کند؟

همانطور که می دانیم، آژانس ارائه کننده یک خدمت است؛ نه فروشنده یک کالا.

بیایید با یک مثال به این امر بپردازیم.

یکی از ابزار های مهم دیجیتال مارکتینگ، استفاده از رسانه های دیجیتال و شبکه های تبلیغات اینترنتی است. ( پدید آورنده یک شبکه تبلیغاتی را Adnetwork می نامند )

شما قطعا برای پیشرفت کسب و کار خود در فضای دیجیتال ، نیاز به استفاده از این رسانه ها دارید. البته که می خواهید بهترین نتیجه را نیز به دست آورید. اما کار با این رسانه ها ساده نیست.

نکات ظریف زیادی وجود دارد که به موفقت یک کمپین تبلیغاتی کمک می کند. اینجاست که آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد که کمپین خود را به صورتی بهینه مدیریت و بهترین نتیجه را کسب کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

لازم است بدایند که چیزی به نام استراتژی دیجیتال مارکتینگ تا حدودی غلط است؛ چرا که استراتژی، کلان ترین مبحث یک کسب و کار است. به عبارتی، دیجیتال مارکتینگ یکی از زیرمجموعه های مارکتینگ است. بنابراین دیجیتال مارکتینگ ، از استراتژی مارکتینگ یک مجموعه تبعیت می کند. با توجه به این امر، شاید بهتر باشد از برنامه دیجیتال مارکتینگ ( Digital Marketing Plan ) استفاده کنیم.

با توضیحات بالا، یک آژانس بازاریابی دیجیتال در واقع آژانسی است که به تدوین برنامه دیجیتال مارکتینگ می پردازد.

برنامه دیجیتال مارکتینگ برنامه ای است که بر اساس استراتژی مارکتینگ ، اهداف تعیین شده در این استراتژی را فهم و به آنها در فضای دیجیتال عینیت می دهد و کمک می کند بدانیم کدام زمینه دیجیتال مارکتینگ با چه روندی، بهترین راه برای رسیدن به اهداف تعیین شده در استراتژی مارکتینگ ( Marketing Plan‌) است.

این مهمترین خدمت یک آژانس بازاریابی دیجیتال است.

خرید و مدیریت رسانه

رسانه های مختلفی وجود دارد که کار با آن ها پیچیدگی های خاص خود را دارد و این پیچیدگی همواره بیشتر هم می شود. بنابراین شما برای مدیریت رسانه خود و نیز خرید آن نیاز به کمک متخصصین دیجیتال مارکتینگ خواهید داشت.

در این فرآیند، سود مورد نظر  آژانس دیجیتال مارکتینگ  ، از دریافت کارمزد به ازای مدیریت این رسانه ها و نیز درصدی از هزینه رسانه است که توسط فروشنده رسانه یا ادنتورک به دست می آید.

مدیریت اجرایی برنامه های دیجیتال مارکتینگ

تقریبا در همه فعالیت های دیجیتال مارکتینگ، به ابزار ها ( Asset ) نیاز است که قالبا از جنس محتوا هستند. البته ابزارهای دیگری هم وجود دارند که سایت هم از آن جمله است.

معمولا شرکت ها امکان تامین یا تولید و تهیه این موارد را ندارند و احتمالا تجربه کافی برای ایجاد آن نیز در اختیارشان نیست. یک آژانس بازاریابی دیجیتال با دسترسی به صدها متخصص در حوزه‌های مختلف به کمک شما خواهد آمد تا خدمات مورد نظر را دریافت کنید.

فعالیت های یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه نتایجی به دنبال دارد؟

نکته مهم برای شما به عنوان صاحب کسب و کار چیست؟ حال که با ماهیت یک  آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم، بهتر است به بررسی این امر بپردازیم که فعالیت های آن، در نهایت چه نتایجی برای شما به دنبال دارد؟

بهبود کسب و کار شما

تدوین یک برنامه مدون دیجیتال مارکتینگ ، در نهایت منجربه افزایش فروش و گسترش کسب و کار شما خواهد شد.

تقویت برند در فضای آنلاین توسط آژانس بازاریابی دیجیتال

حضور هدفمند در فضای آنلاین ، موجب می شود قدرت و نفوذ برند شما در فضای آنلاین افزایش یابد. این امر با شناخته شدن برند ، خدمات کسب و کار شما و گسترش شبکه ای از ارتباطات مرتبط صورت می گیرد.

بهبود میزان ROI به کمک آژانس دیجیتال

برای اینکه بتوانید میزان اثربخشی فعالیت بازاریابی خود را اندازه بگیرید، می بایست میزان بازگشت سرمایه (Return of Investment) در تبلیغات خود را اندازه بگیرید. یک آژانس دیجیتال وظیفه دارد سرمایه گذاری شما را در این زمینه ، به ارزش افزوده تبدیل کند.

خدمات یک آژانس دیجیتال مارکتینگ

سه مفهوم کلی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

  • زمینه های دیجیتال مارکتینگ
  • فعالیت های دیجیتال مارکتینگ
  • تکنیک ها

خدمات یک آژانس که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند در این مفاهیم خلاصه می شود. در ادامه برخی از مهمترین موارد این مفاهیم را ذکر خواهیم کرد.

زمینه های دیجیتال مارکتینگ

فعالیت های دیجیتال مارکتینگ هر کدام در زمینه های مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ این زمینه عبارتند از:

  • وبسایت و موتور جستجو
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات اینترنتی
  • موبایل و اپلیکیشن ها
  • پیام رسان ها

فعالیت های دیجیتال مارکتینگ

  • سئو و وبسایت
  • تجربه و رابط کاربری ( UI and UX )
  • تبلیغات موتور جستجو ( Google Ads )
  • تبلیغات داخل اپلیکیشن
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی
  • فعالیت شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • SMS مارکتینگ یا تبلیغات پیامکی

تکنیک های مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

تکنیک ها را در واقع می توان فاکتوری در دل فعالیت های دیجیتال مارکتینگ دانست. از این تکنیک ها می توان در هر کدام از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بهره گرفت.

نکته قابل توجه این است که تکنیک های دیجیتال مارکتینگ ممکن است به فضای اینترنت یا دیجیتال اختصاص نداشته باشند.

مثال بارز این تکنیک ها ، اینباند مارکتینگ است که مختص فضای دیجیتال نیست، اما کاربرد گسترده ای در فضای دیحیتال مارکتینگ دارد.

برخی از این تکنیک ها عبارتند از:

  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ویدئویی
  • گیمیفیکیشن
  • بازاریابی درونگرا ( Inbound Marketing )
  • بازاریابی چریکی ( Guerrilla Marketing )
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی خلاق
  • بازاریابی رویداد

نکات مهم در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب

دهه 80 دوره کلیدی در آغاز دیجیتال مارکتینگ در ایران بود. دو عامل همم در شکل گیری و پیشرفت این حوزه در کشور نقش اساسی داشت :

  • بهبود اینترنت
  • استفاده بیشتر از گوشی های هوشمند

این دو عامل موجب شد که دیجیتال مارکتینگ به ترند روز در اویل دهه ۹۰ تبدیل شود. نیمه دوم دهه ۹۰ نیز، دوره انفجار استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی بود.

نکته مهم اینجاست که با وجود تعداد زیاد آژانس های دیجیتال مارکتینگ در ایران، این آژانس ها هنوز با بلوغ فاصله دارند.

با توجه به این مطلب، متوجه شده اید که انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کار آسانی نیست و نیازمند دقت و توجه بالایی است.

به طور کلی برای انتخاب یک آژانس خوب باید دو فاکتور مهم را در نظر بگیرید:

  • التزام عملی به اصول اساسی و ثابت بیزنس و سازمان
  • شفافیت

صداقت و شفافیت و نیز رو راست بودن با مشتری یک فاکتور کلیدی است. مشتری حق دارد بداند در چه موقعیتی قرار دارد و شما تا چه حد می توانید به او کمک کنید.

برای اطلاعات بیشتر، کافیست با  آژانس  دیماژن  تماس بگیرید.

برای شناخت یک آژانس بازاریابی دیجیتال به اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت؛ اما مطلب حاضر به شما کمک خواهد کرد که درکی کلی از این مفهوم به دست آورید. گام بعدی بررسی یک آژانس ، کسب اطلاعات از طریق گفتگو با آژانس هاست. نکته ای که به شما در ایجاد شناخت مناسب از آن کمک شایانی خواهد کرد.

 

basalamati بازدید : 41 یکشنبه 09 خرداد 1400 نظرات (0)

پیشتر در مقاله ای تحت عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست تعریفی کلی از آژانس گفته ام.

آژانس یک مجموعه انتفاعی است که هدف آن انجام یک سری از کارها در قالب خدمات به جای شماست. مثل آژانس های مسافرتی که وظیفه انجام کل مراحل رزوراسیون را در طول سفر برای شما بر عهده دارند.

یک آژانس فول سرویس کسی است که هر آنچه که شما در کل فرآیند مورد نظر لازم دارید را برای شما فراهم می کند یا بعبارتی به جای شما انجامش میدهد.

پس وقتی یک آژانس ادعا می کند که فول سرویس است به این معناست که تمام خدمات شما را خودش انجام می دهد ( یا حداقل خریداری و به نام خود منتشر می کند).

آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس

در همان مقاله درباره خدمان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس نیز صحبت کردیم.

قبل از اینکه به خواندن این مقاله ادامه دهید حتما مقاله مربوطه را بخوانید. وقتی مقاله مورد نظر را خواندید، می توانیم ادامه دهیم. حالا باید ببینیم با توجه به تعاریفی که در آنجا بود، یک آژانس فول سرویس چطور آژانسی است؟

کامل در تمامی قلمرو های دیجیتال مارکتینگ

بنا بر آنچه در مقاله مذکور گفته ایم، ما حوزه های دیجیتال مارکتینگ را در ۵ بخش طبقه بندی می کنیم:

  • حوزه وبسایت و موتور جستجو
  • حوزه شبکه اجتماعی
  • حوزه تبلیغات اینترنتی
  • پحوزه موبایل و اپلیکیشن ها
  • حوزه پیام رسان ها

تا حدودی مشخص شد. نه؟

اینها تمام حوزه هایی هستند که یک فعالیت دیجیتال مارکتینگ در آن انجام می شود. در واقع قلمرو دیجیتال مارکتینگ به این ۵ حوزه تقسیم می گردد.

با این تعریف و با تقسیم بندی مورد بحث، خدمات فول سرویس به این معناست که آژانس دیجیتال مارکتینگ فرضی ما می بایست در تمامی این حوزه ها خدمات ارائه دهد.

شاید در نگاه اول این مسئله کمی ساده به نظر برسد. یعنی ممکن است شما تصور کنید که خب چه ایرادی دارد که یک آژانس در تمامی حوزه های دیجیتال مارکتینگ – در تمامی قلمرو آن – فعال باشد؟

پاسخ این است که ایرادی ندارد. اما کمی مشکل است. سوال شما را با این مثال پاسخ می دهم:

هیچ ایرادی ندارد که یک انسان هم نوازنده خوبی باشد، هم مکانیک خوبی باشد، هم فیلسوف عمیقی باشد و هم مخترع بی نظیری . این را هم اضافه کنید که باید بتواند به سان یک آینه کار خبره، آینه کاری کند و همزمان تسلط ویژه ای روی طبخ غذاهای کلاسیک ژاپنی داشته باشد.

ایرادی ندارد. اما خودتان چه فکر می کنید؟ ممکن است؟ شخصا کمی دشوار می دانم. حداقل وقتی امروز صنعتم را نگاه می کنیم شکل گیری چنین آژانسی نیازمند فاکتور های زیادی است که در مطلبی دیگر به آن خواهم پرداخت.

کامل در تمامی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ

در مقاله مذکرو گفتیم که فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را می توان در بخش های زیر خلاصه کرد.

  • سئو و وبسایت
  • تجربه و رابط کاربری ( UI and UX )
  • تبلیغات موتور جستجو
  • تبلیغات داخل اپلیکیشن 
  • تبلیغات بنری 
  • تبلیغات ویدئویی 
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی 
  • فعالیت شبکه های اجتماعی 
  • ایمیل مارکتینگ
  • SMS مارکتینگ یا تبلیغات اس ام اس

اینها تقسیم بندی من هستند. ممکن است فردی یا کارشناسی تقسیم بندی دیگری داشته باشد. اما فکر می کنم همه اتفاق نظر دارند که بخش اعظمی از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در همین دسته ها طبقه بندی می شوند.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس باید طی سالها تلاش توانسته باشد در تمامی این حوزه ها هم تسلط بیدا کرده باشد و هم برای اجرای آنها نیروی انسانی متخصص کافی داشته باشد.

مسلط روی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ

شاخص ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ که در فعالیت های دیجیتال مارکتینگ استفاده می شوند اینها هستند:

  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ویدئویی
  • گیمیفیکیشن
  • بازاریابی درونگرا یا بازاریابی اینباند ( Inbound Marketing )
  • بازاریابی چریکی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

پس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می بایست مثل یک تردست انواع و اقسام تکنیک ها را بداند. از اصول بازاریابی درونگرا تا ریزه کاری های بازاریابی چریکی.

پس مجموعه ای از این اقدامات، تسلط ها و شناخت ها و توانایی ها یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس را تشکیل می دهد.

یک اشتباه رایج

تعریفی که ارائه کردم ، برای خودم منطقی است. انتظار دارم وقتی من ادعا می کنم که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس هستم ، تقریبا تمامی چیزهایی که گفتم را داشته باشم. مگر در شرایطی نادر آن هم برای مواردی خاص که به ندرت ۱۰ درصد از فعالیت ها را تشکیل می دهند.

شاید یک مثال منظورم را بهتر منتقل کند.

ما امروز اتوموبیل های زیادی در کشور تولید می کنیم. از پراید و تیبا تا خودرویی مثال پژو ۲۰۰۸.

واقعا خنده دار است که شرکت های خودروساز ایرانی ادعای تولید داخلی محصولی مانند پژوه ۲۰۰۸ را دارند. چرا؟ چون حتی ۱۰٪ از قطعات آن هم در داخل تولید نمی شود.

شما نمی توانید برای محصولی که تنها ۱۰ درصد آن را خودتان تولید می کنید ادعای تولید مستقل کنید. شما نهایتا یک مونتاژ کار هستد.

 

اما برای محصولی مثل پراید می توانید این ادعا را بکنید. حتی اگر ۵٪ از فطعات این محصول وارداتی باشد. مهم نیست. عمده کار در داخل انجام می شود. پس من یک تولید کننده کامل هستم.

basalamati بازدید : 56 جمعه 07 خرداد 1400 نظرات (0)

دیجیتال مارکتینگ ترکیب دو کلمه دیجیتال و مارکتینگ است.

زمانی که شما از تکنولوژی های دیجیتال استفاده می کنید برای اینکه کار مارکتینگ انجام دهید دیجیتال مارکتینگ را انجام داده اید.

البته دنیای دیجیتال ممکن است بسیار گسترده باشد.

عبارت دقیق تر برای این تعریف آنلاین مارکتینگ است.  اما امروز عبارت دیجیتال مارکتینگ بیشتر به این مفهوم باز میگردد.

همانطور که در مقاله های دیگری گفته ایم در برخورد با دیجیتال مارکتینگ یه مفاهیم زیر برخورد می کنیم:

  • زمینه های دیجیتال مارکتینگ
  • فعالیت های دیجیتال مارکتینگ
  • تکنیک های مارکتینگ ( دیجیتال مارکتینگ )

برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم می توانید مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه نمایید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

پس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که در زمینه های دیجیتال مارکتینگ  فعالیت می کند و از تکنیک های مارکتینگی در فعالیت های دیجیتال مارکتینگی استفاده کرده و مشتری را به اهداف خود می رساند.

برای فهم اینکه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه می کند مجدد به همان مقاله مراجعه کنید.

انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ

حال که بسیار کوتاه مفهوم آژانس های دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ را متوجه شدید به تقسیم بندی زیر توجه کنید تا بگویم از نظر من آژانس های دیجیتال مارکتینگ چند نوع هستند.

من معتقدم هستم که نوع نگاه به یک آژانس می تواند مشخص کننده انواع آژانس های دیجیتال مارکتینگ باشد.

به همین منظور در این مقاله از چند بعد آژانس ها را دسته بندی می کنم. انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ بر اساس مولفه های زیر قابل تقسیم بندی هستند. در واقع این بینش صاحبان آژانس است که فعالیت او را تعریف و آن را دسته بندی می کند.

  • بر اساس زمینه فعالیت آژانس
  • بر اساس فعالیت ها و گستره آن
  • بر اساس تکنیک هایی که به کار می روند.
  • بر اساس رویکرد
  • بر اساس صنعت

حال ببینیم هر کدام از این نگرش ها چگونه فعالیت یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را تعریف خواهد کرد.

انواع آژانس آنلاین مارکتینگ بر اساس زمینه دیجیتال مارکتینگ

فعالیت های دیجیتال مارکتینگ به شکل زیر هستند:

  • وبسایت و موتور جستجو
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات اینترنتی
  • موبایل و اپلیکیشن
  • پیام رسان ها

بنابراین آژانس های دیجیتال مارکتینگ بر اساس نوع فعالیت شرکت هایی هستند که در یک یا چند یا همه این زمینه ها فعالیت دارند.

اما آژانس های دیجیتال مارکیتنگ بر این اساس:

  • آژانس های دیجیتال مارکتینگ فول سرویس ( مطالعه مقاله درباره آژانس فول سرویس )
  • آژانس های تبلیغات دیجیتال
  • آژانس های سوشیال مدیا مارکتینگ مبتنی بر سرویس های شبکه اجتماعی
  • آژانس های طراحی وبسایت و خدمات سئو

دقت کنید که این تقسیم بندی صرف بر اساس زمینه فعالیت است و به مباحثی مانند خلاقیت ، استراتژی و یا نتیجه بودن توجهی ندارد. این مباحث مربوط به سایر رویکردها است و در ادامه مطرح می گردد.

انواع شرکتهای دیجیتال مارکتینگ بر اساس فعالیت های دیجیتال مارکتینگ

در لیست زیر انواع فعالیت های دیجیتال مارکتینگی را می بینید:

  • سئو و وبسایت
  • تجربه و رابط کاربری ( UI and UX )
  • تبلیغات موتور جستجو ( تبلغات گوگل ادز )
  • تبلیغات داخل اپلیکیشن
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی
  • فعالیت شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • SMS مارکتینگ یا تبلیغات اس ام اس

بر اساس این فعالیت ها نیز، آژانس های ریز و درشت و مختلفی تشکیل می شوند.

  • آژانس های تبلیغات گوگل ادز
  • آژانس های تبلیغات کلیکی
  • آژانس های روابط عمومی
  • آژانس ها / شرکت های طراحی وبسایت
  • آژانس ها / شرکت های سئو
  • آژانس های شبکه های اجتماعی
  • آژانس ها / شرکت های تبلیغات شبکه اجتماعی
  • آژانس ها / شرکت های محتوای شبکه اجتماعی

انواع شرکت دیجیتال مارکتینگ بر اساس تکنیک کاری

برخی از مهمترین تکنیک های مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر می باشد:

  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ویدئویی
  • گیمیفیکیشن
  • بازاریابی درونگرا یا بازاریابی اینباند ( Inbound Marketing )
  • بازاریابی چریکی ( گوریلا مارکتینگ )
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی خلاق
  • بازاریابی رویداد

باید توجه شود که ممکن است انواع مختلفی از تکنیک های مارکتینگ یا فروش مطرح شود. مانند تکنیک نورومارکتینگ. دقت کنید که در اینجا از تکنیک هایی صحبت می کنیم که در مباحث دیجیتال مارکتینگ ( آنلاین مارکتینگ ) وجود دارد.

بنابراین این دسته بندی در تکنیک های دیجیتال مارکتینگ جزو اصلی ترین ها و پرکاربردترین تکنیک هایی است که امروز در انواع پروژه ها کاربرد دارد.

حال بنا بر این نوع نگاه، می توان دسته بندی زیر را برای انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ متصور بود:

  • آژانس های تولید محتوا
  • آژانس های خلاق
  • آژانس های تبلیغات اینفلوئنسری و صفحات
  • آژانس ها / شرکت های برگزار کننده ایونت یا کمپین
  • آژانس ها / شرکت های بازاریابی ویدئویی ( تولید محتوای ویدئویی )

انواع آژانسهای دیجیتال مارکتینگ بر اساس صنعت

گاه ممکن است آژانس ها بر اساس صنایع مختلفی که در آن فعالیت می کنند دسته بندی شوند. این امر در دنیا بسیار مرسوم است.

به طور مثال آژانس هایی که صرفا در صنایع اقتصادی ( بانک ها ، بورس یا موسسات اقتصادی ) ارائه خدمت انجام می دهند.

در ایران خیلی این امر شکل نگرفته است و خیلی شرکت های ارائه دهنده سرویس های مارکتینگ با تمرکز خاص بر یک یا چند صنعت خاص دیده نمی شود.

البته اخیرا شاهد این بوده ام که بعضا شرکت هایی هستند که به ارائه خدمت به یک صنعت خاص می پردازند. اما تا به حال شرکت مستقلی که به این منظور تاسیس شده باشد سراغ ندارم.

به طور مثال بعضا دیده ام که شرکت هایی که خدمات ژورنال معماری داشته اند، امروز به طور مثال خدمات شبکه های اجتماعی به شرکت های معماری ارائه می دهند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ در جهان

جهان اوضاع متفاوتی دارد. شرکت های دیجیتال مارکتینگ در جهان امروز از یک هویت اصولی بوجود آمده اند.

فکر نمی کنم امروز متخصص مارکتینگ در کشور ما حضور داشته باشد و معتقد باشد که مارکتینگ در ایران بالغ است.

بنابراین وقتی ریشه قدرتمند باشد، در ادامه آنچه از آن نشات میگیرد نیز قدرتمند خواهد بود.

شرکت های دیجیتال مارکتینگ – یا بهتر بگویم آژانس های دیجیتال مارکتینگ – انواع مختلفی دارند. اما یک تقسیم بندی معمول وجود دارد که به شرح زیر است:

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس
  • آژانس ها / شرکت های دیجیتال مارکتینگ (با سرویس دهی غیر جامع و در برخی فعالیت ها)
  • آژانس های سئو
  • آژانس های تبلیغات دیجیتال
  • آژانس های شبکه های اجتماعی
  • آژانس ها / شرکت های خدمات و طراحی وبسایت
  • شرکت های مشاور دیجیتال مارکتینگ

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 45 پنجشنبه 06 خرداد 1400 نظرات (0)

اگر سکّان دار در شناخت و انتخاب راه درست، اشتباه عمل نماید، کل کشتی به سمت ساحل موفقیت پیش نرفته و تلاطم دریا در نهایت قطعات این کشتی را در هم خواهد کوبید.

در شرایطی که یک مقاله بیشتر و اضافه کردن یک کلمه کلیدی در سایت می­ تواند منجر به تغییر میزان فروش کسب و کارها شود، هیچ اشتباهی بخشودنی نیست. از این رو لازم است تا مدیران ما با ساز و کارهای تجارت امروز و در رأس آنها دیجیتال مارکتینگ آشنا باشند. در مورد تصمیم های نادرست بیشتر بخوانید.

بازار امروز از ابزارهای دیجیتال و در رأس آنها اینترنت جدا نیست . هر کس ادعایی جز این داشته و غیر از این عمل کند، شکست خواهد خورد. دیجیتال مارکتینگ برای مدیران همان استفاده از ابزارهای مدرن دیجیتال اعم از اینترنت ، شبکه های اجتماعی و … برای پیشبرد اهداف تجاری در بازار است.

مانند هر صنعتی که با گذشت زمان دستخوش تغییرات زیادی شده، حوزه مارکتینگ و بازاریابی نیز با این تغییرات در حد عمده روبرو بوده است. سرشاخه آخر این تغییرات که اتفاقاً تأثیرات فوق العاده شگرفی نیز در کسب و کارهای امروز ایجاد کرده، دیجیتال مارکتینگ است.

از این رو لازم است تا مدیران و کسب و کارهای امروزی با استفاده از استراتژی­ های مبتنی بر این روش­های مدرن به دنبال رسیدن به موفقیت­ های روز افزون باشند. در ادامه به تشریح کامل تأثیر و نحوه استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای مدیران پرداخته و نکات طلایی را برای کسب و کارها بیان خواهیم نمود.

 

دیجیتال مارکتینگ ابزاری مدرن برای ورود به دنیای مدرن

مانند هر مسئله و اتفاق جدید که در صنعت و تجارت رخ می ­دهد، در سال­ های اولیه خیلی از افراد به دنبال انکار دیجیتال مارکتینگ بودند.

بسیاری از مدیران که امروز به اشتباه خود پی برده­ اند نیز از این امر مستثنی نبوده و در حال حاضر مسیر درست را پیدا کرده­ اند. قبل از اینکه اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای مدیران را تشریح کنیم، بایستی به این نکته اشاره داشته باشیم که این مدیران کسب  و کارها هستند که به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؛ نه دیجیتال مارکتینگ به مدیران.

انتخاب استفاده یا عدم استفاده از این ابزار قدرتمند به عهده مدیران است. اما عواقب ناشی از عدم استفاده از آن می­ تواند تا رسیدن به نابودی کامل در بازار پر رقابت امروز ادامه داشته باشد.

اگر با واقعیت­ های مربوط به مقاومت در برابر تغییر آشنا هستید، بهتر است همین امروز مقابله با دیجیتال مارکتینگ را کنار گذاشته و درصدد به کار بردن این ابزار برای موفقیت خود باشید. برای اینکه به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و دنیای دیجیتال برای کسب و کارهای امروزه پی ببرید، یک مثال ساده را با هم مرور می کنیم.

بهترین برندهای تولید کننده موبایل در جهان را در ذهن خود یادآور شوید. سامسونگ ، ال جی ، نوکیا ، اپل ، شیائومی و هر برند دیگری که می شناسید را در نظر بگیرید. جالب است بدانید که در ایران و بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر برند شیائومی تبدیل به یکی از بهترین برندها شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

از زمان شروع تولید اولین گوشی های نوکیا بیش از ۳۰ سال، گوشی های آیفون ۱۴ سال، گوشی های سامسونگ ۱۲ سال و گوشی های شیائومی کمتر از ۱۰ سال می گذرد. اما آیا میزان محبوبیت، شناخته شدن و بازاریابی این شرکت ها نیز به همین ترتیب است؟

 

چرا دیجیتال مارکتینگ برای مدیران هر کسب و کاری لازم است؟

با مرور مثال بالا قصد داریم این واقعیت را در ذهن مدیران کسب و کارهای امروزی روشن کنیم که برخلاف گذشته، موفقیت در بازار امروز و رسیدن به اعتبار بالا وابستگی خود را نسبت به زمان تا حدی از دست داده و امروزه داشتن استراتژی های برتر در بازاریابی است که می تواند زمینه ساز رشد سریع شرکت­ ها باشد.

ابزارهای قدیمی تبلیغات و بازاریابی جای خود را به ابزارهای جدیدی داده اند که می توانند در کمتر از چند ماه نتایج مورد انتظار از چندین سال بهره گیری از ابزارهای قدیمی را برای کسب و کارها به ارمغان بیاورند. دیجیتال مارکتینگ همان حلقه گمشده کسب و کار شماست.

بدون این ابزار شما باید از صفر شروع کنید و قدم به قدم با شرکت ­هایی رقابت داشته باشید که تا دندان به استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مسلح هستند. اتفاقی که تقریباً غیرممکن است.

جالب است بدانید که حتی بزرگترین و معتبرترین شرکت ­ها نیز با وجود رسیدن به موفقیت ­های بزرگ برای پیش برد اهداف خود و جلوگیری از عقب ماندگی در برابر شرکت های فعال در فضای دیجیتال ، ناچار به استفاده از تکنیک ­های این روش شده اند. دیجیتال مارکتینگ برای مدیران ابزاری کلیدی است تا اتصال خود را با بازار هدف به شکلی هدفمند ایجاد نموده و گسترش دهند.

اهمیت شناخت دیجیتال مارکتینگ برای مدیران امروز

مدیر شدن و مدیر بودن نیاز به تخصص­ ها و مهارت­ هایی دارد. اما مانند بسیاری دیگر از مشاغل و حرفه ها، تعریف مدیریت و مهارت­ های مورد نیاز برای آن نیز در طول زمان با تغییرات زیادی همراه بوده است.

شاید در زمان ­های گذشته آشنایی با کامپیوتر و برخی از نرم افزارهای پرکاربرد آن، می توانست مهارتی فوق العاده برای یک مدیر باشد؛ اما در حال حاضر نداشتن مهارت­ هایی مانند عدم آشنایی و تسلط بر روش های دیجیتال مارکتینگ می­ تواند زمینه ساز شکست هر کسب و کاری شود.

۱۰ سال پیش اگر در ایران با مدیر یک شرکت درباره داشتن یک سایت اینترنتی صحبت می­ کردید، شما متهم به برنامه ریزی برای دزدیدن مال وی شده و کمتر شانسی برای مورد قبول قرار گرفتن این موضوع داشتید. اما امروزه مدیران آماده اند تا هزینه های لازم برای راه اندازی سایت و استفاده از مسیر های بازاریابی دیجیتال را انجام دهند.

در دنیایی که هزاران تخصص و مهارت برای جلو افتادن از رقبا نیاز دارید، عدم شناخت نسبت به دیجیتال مارکتینگ برای مدیران می تواند به مانند یک سم مهلک باشد.

 

برخی از مهم ترین دلایل اهمیت شناخت دیجیتال مارکتینگ توسط مدیران امروز به شرح زیر است:

  • داشتن دید بلند مدت برای کسب و کار
  • امکان برنامه ریزی برای چندین سال آینده
  • تغییر روش و محصولات شرکت بر اساس نیازهای روز جامعه
  • بهینه سازی چند برابری هزینه های مختلف شرکت نسبت به روش های سنتی
  • بهینه کردن تبلیغات
  • پیدا کردن سریع مشتریان بالقوه و تبدیل به آنها به مشتریان بالفعل
  • امکان رقابت با رقبای تازه کار و یا قدیمی

دیجیتال مارکتینگ برای مدیران تضمین کننده موفقیت آنها در کسب و کار نبوده و نیست؛ اما عدم آشنایی و عدم استفاده از استراتژی ­های این تکنیک بازاریابی می­ تواند تضمین کننده شکست در بازار تجارت امروز باشد.

 

آیا دیجیتال مارکتینگ برای مدیران همه کسب و کارها لازم است؟

کسب و کارهای امروزی در هر صنعت و شکلی که هستند، برای رسیدن به سود کارکرد مشخصی دارند.

  • فروش محصولات تولید شده
  • فروش محصولات سایر تولید کنندگان
  • فروش محصولات وارداتی و یا هر نوع فروش محصول دیگر
  • ارائه خدمات در زمینه ­های مختلف به افراد و یا سایر شرکت ­ها
  • توسعه سایت­ ها برای خدمات تبلیغات

تمام کسب و کارها به نوعی به یکی از این موارد برای کسب سود وابسته هستند. اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید که آیا دیجیتال مارکتینگ برای مدیران همه این کسب و کارها لازم است، ابتدا باید پاسخ این سؤال را در ذهن خود مرور کنید.

چگونه می­ توانیم در دنیای پر از رقابت امروز و در بازاری که برای هر محصول و یا خدمتی ده ­ها شرکت و سازمان با هم رقابت دارند، خود را به دیگران معرفی کنیم و برای جلب نظر آنها اعتمادسازی ­های لازم را انجام دهیم؟

بنابراین پاسخ سوال اول مشخص است؛ دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کار ، کارکرد مشخصی دارد.

نقش دیجیتال مارکتینگ در توسعه کسب و کار

حال که با اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای مدیران آشنا شده اید، لازم است تا یک موضوع مهم دیگر را در این باره با هم مرور کنیم. نقش دیجیتال مارکتینگ در توسعه کسب و کارها چیست و حضور این روش کجای کسب و کار ما ملموس و قابل رؤیت است؟

شما به عنوان یک مدیر بایستی این سؤال را از خود پرسیده و قبل از اتخاذ روش­ های این تکنیک، پاسخ­ های منطقی و قانع کننده را نیز برای خود بیابید.

برای اینکه به پاسخ­ های این پرسش برسید، به سؤالات زیر دقت نمایید:

  • مشتریان بالقوه ما در چه رده سنی، چه جنسیتی، با چه علایقی، در چه وضعیت مالی و اهل کجا هستند؟
  • آیا بازار محصول و خدمات ما در ۲ یا ۵ یا ۱۰ سال آینده به همین منوال باقی خواهد ماند؟
  • اگر احتمال تغییر در سلایق مشتریان و کاربران در آینده وجود دارد، این تغییر به چه صورت است؟
  • چگونه خود را به مشتریان خود نشان دهیم؟
  • رقبا برای موفقیت از چه ابزارها و روش­ هایی استفاده می نمایند؟
  • بهترین و بهینه ترین روش های تبلیغات کدام ها هستند؟
  • موثرترین روش برای فروش محصول کدام است؟
  • چگونه می ­توانید هزینه­های شرکت را در زمینه تولید و فروش کاهش دهیم؟
  • برای موفقیت به چه ابزارهایی نیاز داریم؟ آیا تنها یک سایت اینترنتی کافی است و یا نیاز به ابزارهای دیگری اعم از شبکه ­های اجتماعی نیز داریم؟
  • بهترین زمان برای معرفی خود به مشتریان چه زمانی است؟
  • مشتریان ما در چه زمانی بیشترین بازدید را از کسب و کار ما دارند؟
  • نقاط ضعف و قدرت ما کدام است؟

اینها سؤالاتی است که وقتی به پاسخ آنها فکر کنید، دیجیتال مارکتینگ خود را نشان خواهد داد. البته مزیت ­های این تکنیک تنها به همین سؤالات نیز محدود نمی­ شود.

آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیران

حالا قصد داریم کمی تخصصی ­تر درباره دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده و مسائل کاربردی ­تری از آن را برای مدیران بازگو کنیم. یکی از این مسائل مهم نیز معرفی ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ است. البته معرفی این ابزارها به صورت تیتروار تنها معرفی روش های معمول در بازار امروز است.

آشنایی با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ برای مدیران راه حل اصلی استفاده از این تکنیک­ ها در بازار تجارت امروز را نمایان خواهد کرد.

مهم ترین مفاهیم دیجیتال مارکتینگ که به مدیران در شناسایی راهکار دقیق برای کسب و کار خود کمک خواهد کرد، عبارتند از:

  • سئو
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو در اینترنت
  • تبلیغات بنری
  • رپورتاژ
  • ایمیل مارکتینگ
  • موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی درون گرا
  • بازاریابی ویروسی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • افیلییت مارکتینگ

این لیست هر روز بنا به نیاز کاربران و استراتژی­ های تولید شده ناشی از خلاقیت­ های دیجیتال مارکترها در حال به روز رسانی است.

 

تاثیرگذاری دیجیتال مارکتینگ در بهبود کسب و کار

صفر تا صد مسیر کسب و کارهای امروزی را می ­توان با دیجیتال مارکتینگ پیمود. اهمیت و تاثیرگذاری دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کارها در محدوده وسیعی قابل بیان است.

اما مهم­ترین زیرشاخه­ هایی که دیجیتال مارکتینگ می­ تواند در آنها برای بهبود کسب و کار شما وارد گود شود، به شرح زیر هستند:

  • بهینه سازی تبلیغات و هزینه ­های لازم برای آنها در بازار امروز
  • بهینه سازی روش ­های فروش
  • انتخاب بهترین روش ­های معرفی شرکت و کسب و کار به کاربران امروزی
  • امکان به کارگیری همه ظرفیت ­های شرکت در جهت بهبود شرایط کار
  • افزایش راندمان کاری تیم بازاریابی و فروش
  • هدفمند کردن تمام بخش های شرکت در جهت دستیابی هر چه سریعتر به اهداف
  • افزایش چشم گیر فروش اینترنتی
  • به کارگیری ابزارهای رایگان اما فوق العاده تأثیر گذار در موفقیت شرکت مانند تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین و …
  • افزایش چشم گیر نرخ بازگشت سرمایه
  • بهبود و توسعه برندینگ شرکت
  • توسعه پرسونای شرکت

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 50 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

نرم افزار اکسل یکی از ابزارهای کاربردی و حرفه ای در سئو است. اما محبوبیت گوگل شیت به دلیل افزونه های قوی و قابلیت اشتراک گذاری سریع، روزبه روز افزایش می یابد.

اگر به تازگی به جمع طرفداران گوگل شیت پیوستید و در مورد مباحث اولیه چیز زیادی نمی دانید، یک خلاصه آموزش برای شما آماده کرده ایم (اگر از طرفداران گوگل شیت هستید، این چند نکته را می دانید و می توانید به بخش بعدی بروید)

  • برای دسترسی به افزونه ها، یک صفحه خالی در گوگل شیت باز کنید.
  • همان طور که در عکس زیر می بینید، روی گزینه افزونه ها کلیک کنید.

افزونه های گوگل شیت

  • برای اضافه کردن افزونه ها به نرم افزار گوگل شیت روی گزینه Get add-ons کلیک کنید.

اضافه کردن افزونه به گوگل شیت

اضافه کردن افزونه به گوگل شیت

بعضی از افزونه ها برای نصب نیاز به مراحل بیشتری دارند که در قسمت بعدی توضیح می دهیم.

افزونه های گوگل شیت برای سئو کارها

در لیست زیر، افزودنی های کاربردی گوگل را به شما معرفی می کنیم. بعضی از این افزونه ها عملکردی مشابه با افزونه دیگر دارند؛ پس نیازی به نصب همه آن ها نیست. پیشنهاد می کنیم گزینه های مختلف را امتحان کنید و بهترین گزینه را در لیست افزونه های گوگل شیت خود قرار دهید.

افزونه Search Analytics for Sheets

Search Analytics for Sheets یکی از افزونه های گوگل شیت برای سئو است و کاملا کاربردی است. این افزونه با وب سایت های تایید شده شما در گوگل سرچ کنسول همگام سازی می شود و داده های مربوط به کوئری ها، صفحات و کلیک ها را وارد صفحه  شما می کند.

این افزونه نکته جالب توجهی دارد؛ شما می توانید داده ها و اطلاعاتتان را بر اساس کشور، کوئری، صفحه یا دستگاه طبقه بندی کنید.

امکان مرتب سازی داده ها براساس نرخ کلیک، ایمپرشن، CTR و جایگاه کلمه کلیدی نیز وجود دارد. با فعال کردن گزینه بک آپ و نسخه پشتیبان، این ابزار از تمام داده های به صورت خودکار یک نسخه ذخیره نگه می دارد.

افزونه گوگل شیت برای جستجوی کلمات کلیدی

افزونه Google Analytics برای گوگل شیت

افزونه Google Analytics برای اجرای گزارش و ایجاد هماهنگی بصری بین داده ها بسیار مناسب است. در این افزونه گزینه های زیر را در اختیارتان قرار می دهد:

با ایجاد گزارش جدید شروع کنید.

طبقه بندی داده ها براساس معیارهای شخصی با این افزونه امکان پذیر است.

بعد روی گزینه اجرای گزارش ها کلیک کنید.

همان طور که در تصویر زیر می بینید، به راحتی می توانید داده های مختلف را ترکیب و نمودارهایتان را ایجاد کنید.

وارد کردن اطلاعات گوگل آنالایتیک به گوگل شیت

افزونه Supermetrics

این افزونه برای دنیای خارج از سئو کاربرد زیادی دارد. با این افزونه امکان انتقال داده ها از چندین منبع مختلف به گوگل شیت وجود دارد. قابلیت شخصی سازی گزارش ها و تفکیک براساس الگوهای خاص افزونه Supermetrics وجود دارد.

افزونه supermetric برای گوگل شیت

نکته مهم: این افزونه رایگان نیست و باید هر ماه شارژ شود اما نسخه اولیه و تست آن رایگان است.

افزونه RankTank

RankTank یک افزونه خوب و مناسب است که به شما برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی و رتبه بندی هر کلمه در گوگل شیت کمک می کند.

استفاده از این افزونه بسیار راحت است. تمام کاری که شما باید انجام بدهید، اضافه کردن دامنه و انتخاب مکان، زبان و دستگاه است. سپس کلمات کلیدی خود را اضافه کنید.

این افزونه رتبه شما را در قیاس با سایر رقبا ارزیابی می کند و روی صفحه نمایش می دهد.

افزونه گوگل شیت برای آنالیز کلمات کلیدی در سئو

وجه تمایز این افزونه با سایر ابزارها، ارزیابی کلمات کلیدی به صورت لحظه ای و آنلاین است. در ماه می توانید به تعداد مشخصی اسکن رایگان انجام دهید.

افزونه Moz API for Sheets

آیا شما از طرفداران سایت موز هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس باید Moz API for Sheets را امتحان کنید. اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، با ثبت نام اولیه امکان دسترسی همزمان به ۲۰۰ لینک را خواهید داشت. فرمول های جالبی در این افزونه موجود است که به شما در تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند.

Majestic

برای استفاده از این افزونه، باید اشتراک بخرید. بعد از انجام تنظیمات اولیه، به کمک Data Extractor داده های زیادی در مورد یک دامنه در اختیارتان قرار می گیرد، شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید.

از طرف دیگر می توانید از Data Augmentor استفاده کنید تا شاخص ها برای گروهی از لینک ها نمایش داده شود.

SEOmonitor

این افزونه یک پلتفرم سئو برای شرکت ها است و می توانید به کمک API سازمان خود داده ها را به گوگل شیت وارد کنید. بعد از انتقال داده ها به گوگل شیت، امکان ساخت داشبورد، همگام سازی بصری و گزارش برای شما فعال می شود.

زمان استفاده از این افزونه می توانید گزارش هایی مانند تصویر زیر درست کنید.

افزونه هایی که برای سئو نیستند، ولی همچنان مفید خواهند بود

این افزونه ها شاید برای سئو کاربردی نباشند اما برای مرتب سازی، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل داده های همچنان مفید هستند و به صرفه جویی در وقت و انرژی به شما کمک می کنند.

افزونه Remove Duplicates

در هر ردیف از داده ها ممکن است تعدادی تکراری یا نسخه فرعی باشند، پیشنهاد می کنیم آن ها را حذف کنید. این افزونه به شما کمک می کند که نسخه های یکسان و کپی را پیدا و به راحتی حذف کنید.

برای مثال، از گزینه Find Duplicate یا Unique Row برای شناسایی ردیف های تکراری یا بی همتا استفاده کنید؛ سپس با برجسته کردن این داده ها آن ها را حذف یا به پوشه دیگری منتقل کنید. همچنین برای مقایسه دو صفحه یا ستون برای شناسایی داده های یکسان می توانید از همین افزونه استفاده کنید.

موارد دیگری مانند کپی کردن یا انتقال داده، علامت گذاری به عنوان کپی یا برجسته کردن به عنوان داده بی همتا نیز با این افزونه انجام می شود.

افزونه Power Tools

در گوگل شیت عملکردهای خاصی وجود دارد که می توانند تکراری باشند. Power tools به شما اجازه می دهد آن ها را ساده کنید.

زمانی که این افزونه را نصب می کنید، به ابزارهای مختلفی دسترسی خواهید داشت که براساس کارکرد خود در دسته های گوناگون قرار می گیرند.

از Power Tools می توانید برای انجام کارهای زیر استفاده کنید:

  • ترکیب سلول ها
  • پیدا کردن و جایگزینی داده ها
  • استفاده از تابلع V-lookup برای چندین تطبیق
  • حذف موارد تکراری
  • جمع و شمارش سلول های رنگی
  • حذف داده های ناخواسته
  • اضافه کردن متن براساس جایگاه
  • و امکانات مشابه و متعدد دیگر

این افزونه به شما کمک می کند تا به بهترین شکل فایل گسترده خود را بهتر کنید.

افزونه Advanced Find and Replace

این افزونه فراتر از یک دستور ساده جستجو و جایگزینی است؛ این افزونه قابلیت جستجوی همزمان بین چندین فرمول، یادداشت، داده ها و پیوندها را در تمامی داشبوردها دارد.

بعد از به دست آوردن لیست مقادیری که باید جایگزین شوند، تنها کاری که باید انجام دهید چند کلیک ساده است تا تمام مقادیر جاگذاری شده و در جای مناسب قرار گیرند.

نکته جالب در مورد این افزونه، این است که تمام موارد را به طور همزمان بررسی می کند. برای پیدا کردن داده های مربوط به هر داشبورد، می توانید مقادیر مورد نظر را داخل این افزونه وارد و جستجو کنید.

اگر می خواهید سابقه ای از موارد پیدا شده را نگه دارید، می توانید مقدایر و تمام ردیف های حاوی آن ها را استخراج کنید.

منبع :  آژانس دیماژن

basalamati بازدید : 36 جمعه 31 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کفپوش سه بعدی یکی از انواع پوشش هایی است که در کف محیط استفاده می شود و باعث ایجاد محیطی متفاوت و جذاب می شود. آن ها نسبت به انواع دیگر کفپوش ها به روزتر هستند و به دلیل تنوع بالا و استفاده از طرح هایی که تداعی کننده طبیعت در کف محیط هستند ، با استقبال بسیاری روبه رو شده اند. آن ها چند لایه هستند و از طریق مواد مخصوصی در کف محیط اجرا می شوند.

عاملی که باعث سه بعدی شدن کف محیط می شود ، تصویر یا لایه ای است که بین دو ماده مخصوص قرار می گیرد. این نوع کفپوش در طرح های متنوعی با توجه به سلیقه مشتری اجرا می شود. استفاده از این کفپوش ها به دلیل مقاومت بالا و تنوع طرح رواج یافته است.

کاربرد کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی بسیار پرکاربرد هستند و معمولا از آن ها برای پوشش کف فضاهای بسته استفاده می کنند. معمولا از آن برای پوشش کف استخر ، حمام ، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، اتاق خواب ، هال ، پذیرایی و… استفاده می کنند.

امروزه در بسیاری از هتل ها و رستوران ها برای جذابیت بیشتر فضای داخل از این نوع کفپوش استفاده می کنند. و استفاده از آن باعث ایجاد محیطی آرامش بخش و منحصربه فرد می شوند؛ چرا که بیشتر آن ها الهام گرفته از طبیعت اطراف مانند دریا ، اقیانوس ، جنگل ، سنگ های طبیعی و… هستند. تنوع بالای طرح در آن ها باعث شده است که حتی برای پوشش کف اتاق کودک و نوجوان نیز از آن ها استفاده می شود. در واقع برای هر محیط ، با توجه به سلیقه افراد طرح های متفاوتی ارائه می شود.

از چه موادی برای ساخت کفپوش سه بعدی استفاده می شود؟

کفپوش سه بعدی از چه موادی تولید میشوند | چیدمانه

به طور کلی کفپوش های سه بعدی برای نصب نیاز به دقت بالایی دارند؛ چرا که آن ها از سه لایه تشکیل می شوند. برای اجرای کفپوش سه بعدی در کف محیط از مواد مخصوصی به نام رزین اپوکسی استفاده می شود. معمولا با ترکیب رزین و هاردنر به میزان دو به یک ، از آن برای لایه زیرین و لایه بالایی استفاده می کنند.

تصویر سه بعدی در کاغذی های مخصوصی متناسب با سایز محیط به اجرا در می آیند. این کاغذ در هنگام نصب بین دو لایه رزین قرار می گیرد. رزین اپوکسی ماده بسیار حساسی است و اجرای آن باید توسط افراد باتجربه و آموزش دیده انجام شود. رزین اپوکسی ماده ای است که در اثر ترکیب با هاردنر ، در مجاورت هوا خشک و سخت می شود.

مزایای استفاده از کفپوش سه بعدی

امروزه بیشتر طراحان و معماران داخلی از کفپوش سه بعدی برای پوشش کف محیط استفاده می کنند. در واقع زیبایی منحصر به فرد و دیگر مزایای آن باعث شده است که برای پوشش محیط های مختلف از آن استفاده کنند. مزایای استفاده از آن عبارت است از:

  • مقاومت بالا

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است افراد بسیاری از کفپوش سه بعدی برای پوشش کف محیط استفاده کنند ، مقاومت بالای آن است که با رزین اپوکسی پوشش داده شده است. و به دلیل سختی زیاد در برابر ضربه و فشار مناسب است.

به همین دلیل از این نوع کفپوش می توان حتی برای محیط های پر رفت و آمد مانند تالار و رستوران استفاده کرد. همچنین در برابر مواد شیمیایی و شوینده مقاوم هستند و به مرور زمان دچار خوردگی نمی شوند.

  • حفظ بهداشت محیط

یکی از مزیت های آن ، حفظ بهداشت محیط است. زیرا شرایط مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ ندارند و از بروز بسیاری از بیماری های پوستی جلوگیری می کنند. درواقع یکپارچه بودن آن ها باعث بهداشت بالای این پوشش نسب به پوشش های دیگر می شود. به همین دلیل برای محیط هایی چون سرویس بهداشتی ، استخر ، حمام و آشپزخانه مناسب است.

  • ضد حریق

کفپوش های سه بعدی از ایمنی بالایی برخوردار هستند و در صورت آتش سوزی باعث آسیب محیط نمی شوند. در واقع پلیمری که در رزین اپوکسی استفاده شده است ، باعث ضد حریق شدن این پوشش می شود.

معایب استفاده از کفپوش سه بعدی

معایب کفپوش های سه بعدی | چیدمانه

اگرچه کفپوش سه بعدی از ایمنی بالایی برخوردار است و باعث زیبایی منحصر به فرد کف محیط می شود. اما نسبت به انواع دیگر کفپوش ها از معایبی برخوردار است که باعث شده است برخی از افراد از این پوشش برای دکوراسیون داخلی محیط استفاده نکنند. معایب استفاده از کفپوش سه بعدی عبارتند از:

  • عدم دسترسی آسان

یکی از معایب آن ، عدم دسترسی آسان است. در واقع کفپوش های سه بعدی به تازگی رواج یافته اند و در ممکن است در تمام شهرهای استان یافت نشوند. به همین دلیل اجرای آن از طریق ثبت سفارش در شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند ، انجام می شود.

  • قیمت بالا

از دیگر معایبش ،میتوان به قیمت بالای اشاره کرد . برای ساخت کفپوش سه بعدی از رزین اپوکسی و هاردنر استفاده می شود. این مواد قیمت بالایی دارند. به همین دلیل پوشش کف محیط با استفاده از این نوع ممکن است هزینه های زیادی را در بر داشته باشد.

منبع : شرکت چیدمانه

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟