loading...
basalamati بازدید : 43 جمعه 31 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

من ابتدا فکر می کردم این شبکه اجتماعی خیلی در کشور ما جایگاهی ندارد. گزارش تکراسا اما چیز دیگر می گفت. این گزارش با عنوان آمار استفاده از پینترست در ایران مرا نسبت به این شبکه اجتماعی مصمم تر کرد.

آمار Statcounter  را نگاه کنید:

آمار بازدید از شبکه های اجتماعی در ایران

همانطور که می بینید، اینستاگرام بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است. شاید فکر می کردید شبکه اجتماعی بعدی فیسبوکی چیزی باشد، اما با کمال تعجب می بینید که خیر. پینترست بعد از اینستاگرام بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است.

به هر حال به دلیل اینکه یک شبکه اجتماعی قدرتمند است، بسیار می تواند برای کسب و کارهایی که عکس در آنها کاربرد دارد، بعنوان یک شبکه اجتماعی تاثیر گذاری عمل کند.

از سویی دیگر بر اساس اهمیت سوشیال سیگنال ها ( سیگنال های شبکه اجتماعی ) جای خوبی برای گرفته سیگنال های ورودی است.

طبق آمار سایت تحلیلی استاتیستا ، بیش از ۴۱۶ میلیون نفر ماهانه در جهان از پینترست بازدید می کنند تا ایده های مورد علاقه خود را بررسی و طبقه بندی کنند.  گرچه اغلب فکر می کنند  پینترست در خانواده شبکه های اجتماعی است ، اما در واقع پینترست یک موتور جستجوی قدرتمند نیز هست.

پیرنترست به منبع درآمد بسیاری از شرکت ها ، به ویژه شرکت های تجارت الکترونیک تبدیل شده است .

پینترست اخیرا یک نظر سنجی انجام داده است..  نتایج نشان می دهد پینترست بر آنچه مردم می خرند ، مارک هایی که انتخاب می کنند و میزان هزینه آنها تأثیر می گذارد

بد نیست به هر حال نگاهی به این آمار بیندازیم:

  • ۷۲٪ می گویند پینترست وقتی به دنبال چیزی نیستند ، آنها را به خرید الهام می دهد.
  • ۷۰٪ محصولات جدید را در پینترست کشف می کنند.
  • ۹۰٪ می گویند پینترست به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند چه چیزی را خریداری کنند.
  • ۷۸٪ می گویند دیدن محتوای برندها در پینترست مفید است.
  • ۶۶٪ با دیدن پایه های مارک تجاری چیزی خریداری می کنند.
  • ۵۹٪ از پینترست برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد خریدهای خود استفاده می کنند.

برای اینکه بدانید در ایران چه خبر است، می توانید به گزارش آمار استفاده از پینترست در ایران آماده شده توسط تکراسا رجوع کنید.

الگوریتم جستجوی پینترست چگونه کار می کند؟

به عنوان یک کاربر پینترست ، می توانید هر تصویری را که به صورت آنلاین پیدا می کنید ذخیره یا “پین” کنید.  با ایجاد تابلوهای مختلف و دسته بندی مجموعه های خود ، می توانید موضوعات موردعلاقه خود را گردآوری و ساده کنید.  بیشتر تصاویر ، وقتی پین می شوند ، به وب سایت های اصلی که از آن هستند لینک داده می شوند.

تصور کنید که می خواهید در مورد دستورالعمل پیتزا چیزی را پیدا کنید.  به راحتی می توانید آن عبارت را در پینترست جستجو کنید و اقدام به مرتب سازی یافته های خود کنید.

پس از انتخاب مورد دلخواه ، می توانید آن را در پرتال خود ذخیره کرده و برای کسانی که شما را فالو می کنند به نمایش بگذارید.  مثل آنچیزی که در تصویر زی هم می بینید.

الگوریتم جستجو در پینترست

در اینجا باز هم تاکید می کنم که شما در ایران هستید و برخی از این موارد و مثال ها ممکن است برای ما کاربرد نداشته باشد.

اما بر حسب تجربه می دانم که صنایعی که عکس در آنها مهم است، در پینترست حتی برای کاربران ایرانی هم نتایج خوبی دارند. صنایعی مانند دکوراسیون و معماری، عکاسی، مد و فشن و مواردی از این دست.

موتور جستجوی پینترست چطور کار می کند؟

حال بیایید ببینیم جستجوی پینترست چگونه کار می کند؟ چهار عامل اصلی وجود دارد که بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد:

  • کیفیت دامنه
  • کیفیت پین
  • کیفیت شخص پین کننده
  • ارتباط موضوع

حالا ببینیم اینها به چه معنا هستند؟

کیفیت دامنه

کیفیت دامنه در موارد مختلف ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال در مبحث سئو، سایت MOZ یاین رتبه بندی را ارائه می دهد.

پینترست می داند که چند مورد از سایت شما پین شده اند.

مطمئن شوید که به طور مرتب پین می شوید ، ریچ پینرا  در حساب خود فعال می کنید و محتوای با کیفیت بالا ایجاد می کنید که تعامل ایجاد می کند.

کیفیت پین

پینترست  کیفیت پین را با توجه به تازگی آن ، محبوبیت و میزان تعامل با آن تعیین می کند.  پینترست تمام موارد پین شما را ردیابی می کند.

به عنوان مثال ، اگر یک پین روی صفحه شما باشد و شخص دیگری مشترک آن شود، پینترست  میزان جذابیت را از هر نمونه از پین اندازه گیری می کند.

پس سعی کنید گرافیک خوبی روی عکس ها اعمال کنید تا میزان تعامل با پین افزایش یاید.

کیفیت شخص پین کننده

پینترست  میزان فعالیت شما را ارزیابی می کند. با فعال بودن ، به اشتراک گذاری مطالب پرطرفدار ، افزایش ذخیره ها و تعامل با دنبال کنندگان ، کیفیت خود را ارتقا دهید.

ارتباط موضوع

کلمات کلیدی مشابه نحوه عملکرد Google ، بر آنچه در جستجوی پینترست ظاهر می شود تأثیر می گذارند.

پینترست  به عنوان یک موتور جستجو

شما می توانید از موتور جستجوی پینترست برای هدایت بازدید به وب سایت خود استفاده کنید.  پینترست  برای افزایش هدف گذاری، در سال ۲۰۱۷ نموداری به نام  نمودار مزه را ارائه داد.

نمودار پینترست Taste Graph با درک سلیقه ، ترجیحات و علایق در حال تکامل افراد ، میلیون ها نفر از افراد موجود در پینترست را به صدها میلیارد ایده تازه متصل می کند که کاملا مناسب آنها است.  اینکه چگونه ما ایده های ایده آل برای هر Pinner (پینر) را ارائه می دهیم ، به آنها کمک می کند هنگام عبور از مراحل مختلف برنامه ریزی زندگی خود ، ایده های تازه ای که دوست دارند را پیدا کنند.

پینترست  سال های زیادی را صرف اصلاح درک خود از رفتار کاربر و تبدیل آن به یک منبع قابل اجرا برای مشاغل کرد.

چندین کسب و کار توانسته اند از پینترست برای بازدید وب سایت استفاده کنند .  بن سیلبرمن ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت پینترست ، در مورد چگونگی عملکرد موتور جستجوی پینترست چنین گفته است :

ما اغلب در مورد پینترست مانند Human Indexing Machin (این عبارت را در پایین توضیح داده ام) صحبت می کنیم. گوگل این کراولرها (Crawler) و این الگوریتم های شگفت انگیز را ساخته است.  ما به مردم ابزاری می دهیم که به آنها اجازه می دهد به گونه ای سازماندهی شوند که برای این کراولر ها الگوریتم ها قابل درک باشند و با این کار، این کراولرها این وظیفه را بر عهده دارند که این اطلاعات را برای سایر مردم سازماندهی و مرتب و قابل درک کنند.

نکته: من عبارت خوبی برای ترجمه Human Indexing Machin در ذهنم پیدا نکردم. اما می توانم برای شما توضیحی بدهم که کمی درک کنید. به طور کلی، Indexing یعنی فهرست بداری یا الگو گیری. دقیقا همین را برای زمانی که گوگل یک صفحه را ایندکس می کند مد نظر است. یعنی صفحه ای که گوگل از آن فهرستی تهیه کرده و در پایگاه اطلاعاتی خود ذخیره کرده است.

مثل هر موتور جستجوی دیگر، شما باید با پینترست طوری کار کنید که پین ​​های شما با عباراتی که کاربران جستجو می کنند مطابقت داشته باشند.  مرتبط بودن به این معنی است که پین شما می بایست با جستجو های اخیر و رفتار مربوط به آن نزدیک و مربتط باشد.

تیم مهندسی پینترست نمای کلی  از نحوه استخراج و اختصاص کلمات کلیدی به پین ​​تصاویر به اشتراک گذاشتند .  پینترست کلمات کلیدی pin را به نام annotations (حاشیه نویسی) اختصاص می دهد  که طول آنها بین یک تا شش کلمه است.  آنها سپس ارتباط پین شما با این کلمات کلیدی را با یک نمره براساس کیفیت اطلاعات استخراج شده (کلمات کلیدی مبتنی بر متن دارای امتیاز بالاتری هستند) و اینکه چند بار این کلمات به نمایش در‌امده اند ارزیابی می کند.

در این نمودار این دو مازراتی بیشتر از هوندا شبیه یکدیگر هستند.  این امر در یک عددی به نام Cosine Similarity منعکس شده است.

نکته: شباهت کسینوسی یا معیار شباهت به طور کلی شباهت کسینوسی یک معیار شباهت است که پایه آن محاسبه‌ی میزان کسینوس زاویه‌ی بین دو بردار است.

در صورت انطباق دو بردار (در این معیار نشانه شباهت کامل است) که زاویه‌ی بین دو بردار صفر می‌باشد مقدار آن برابر ۱ خواهد شد و در کمترین میزان شباهت دو بردار یعنی اگر زاویه بین دو بردار ۱۸۰ درجه باشد نتیجه این معیار ۱- خواهد شد.

این معیار یکی از پرکاربردترین معیارها در پردازش متن است. معیار شباهت کسیونوسی برای استفاده در زمانیکه داده‌های مربوط به ویژگی‌های ما تنک یا sparse هستن مناسب است.

چگونه صفحه های پینترست خود را بهینه کنیم

تابلوهای پینترست را از نظر استراتژیک ایجاد کرده و محتوای مرتبط را بازپین (repin) کنید و دوباره تکرار کنید تا حضوری پررنگ ایجاد کند.

چگونه پینترست می داند کدام خودروها را با یکدیگر مقایسه کنیم؟ توسط کلمات کلیدی.

شما باید کلمات کلیدی را در نام صفحه ، توضیحات صفحه و در توضیحات هر عکسی که پین می کنید قرار دهید.  این کار به پینترست می گوید که چگونه پین ​​ها و مطالب خود را دسته بندی کند.

باید دقت کنید یکی از اصلی ترین کارهایی که یک ماشین (هوش مصنوعی) می تواند مطالب و یا موضوعات را دسته بندی کند، پیدا کردن رابطه بین انهاست. بنابراین، با ارتباط دادن بین مواردی که فکر می کنید مشابه است، با در نظر گرفتن این نکته که هر کدام از آنها دارای اطلاعات و ویژگی هایی قابل درک برای ماشین هستند، می توانید مطلب خود را در یک دسته بندی خاص قرار دهید و به ماشین بفهمانید که مطلب شما چیست؟

برای بهینه سازی محتوای خود ، با تحقیق درباره کلمات کلیدی شروع کنید. مثل هر کاری که با کلمات کلیدی کار دارد، پینترست هم با بررسی های متنی سر و کار زیادی دارد.

برای اینکه بتوانید این کار را درک کنید، اصطلاحاتی را که با مخاطبان و صنعت شما ارتباط دارند در پینترست جستجو کنید.

همانطور که تایپ می کنید ، پینترست به صورت خودکار اصطلاحات مختلفی را برای کمک به شما در محدود کردن جستجو ارائه می دهد.  این اصطلاحات را یادداشت کنید. آنها را به شرح پین ، عنوان صفحه ، متن تصویر و نمایه های خود اضافه کنید.

شما همچنین باید هشتگ های مربوطه را با عبارات مربوطه ادغام کنید.

به عنوان مثال ، CaféPress (یک شرکت فروش آنلاین برنده جایزه وبی – Webby است) دارای تابلوهای پینترست برای بخشهای مختلف محصول است.  با کلیک بر روی ماسک های پین شده ​​برای کودکان ، شرح توضیحات کامل شامل انواع مختلف کلمات کلیدی مرتبط نشان داده شده است.

توجه داشته باشید که آنها کلمه “Kids Face Masks” را هم در عنوان و هم در توضیحات قرار داده اند.  این توضیحات و عنوان شامل عبارات گوناگونی هستند که افراد ممکن است هنگام جستجوی ماسک از آنها استفاده کنند: قابل استفاده مجدد ، قابل شستشو و راحت یا هر عبارت دیگر.

این تصاویر برای بچه ها نیز جذاب است. (همان نکته ای که در بالا هم گفته شد) کافه پرس با استفاده از تصاویر پین شده موثر و بهینه سازی طرح های پین با ظاهر و احساس ثابت در تمام نقاط صفحه خود ، محتوای آنها را مطابق با نحوه جستجو افراد در پینترست تنظیم کرده است.

پینترست برای کسب و کارهای آنلاین

پینترست با ایجاد سهولت در جستجوی محصولات ، تجربه خرید آنلاین را ساده می کند. افرادی که هدف فروش در پینترست را دنبال می کنند ، یک حساب کاربری تجاری در پینترست راه اندازی می کنند که دارای مجموعه ای از خدمات شامل پشتیبانی شخصی ، عملکردهای خلاقانه و راهنمایی های تبلیغاتی است.

یادتان باشد که در حال حاضر اینستاگرام این حالت را در ایران دارد. به هر حال، در جهان و مخصوصا در امریکا، پینترست این نقش را بسیار جدی ایفا می کند.

یک حساب تجاری همچنین امکان تجزیه و تحلیل و تبلیغات (طبیعتا در ایران این امر سخت است) را برای شما فراهم می کند با افزودن محتوای بیشتر به حساب خود ، می توانید اطلاعات مربوط به بازدیدها و مشارکت را جمع آوری کنید.

پینترست این امکان را فراهم کارده است که بتوانید با یک تگ، هم امکان ویرایش خودکار مواردی که تغییر می کنند را فعال کنید، و هم بتوانید به سادگی امکان پین کردن عکس را فراهم کنید.

بهینه سازی وب سایت برای کاربران پینترست بسیار مهم است.  افرادی را در نظر بگیرید که ممکن است بخواهند مواردی را از سایت شما به صفحه خود پین کنند.

برای افزودن برچسب پینترست  به وب سایت خود ، باید این تگ را اضافه کنید.

همچنین ، دکمه های اشتراک گذاری را به صفحات محصول یا بلاگ خود اضافه کنید.  این بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا شما را در پینترست دنبال کنند و محصولات شما را با فالورهای خود به اشتراک بگذارند.

نیل پتل اینطور می گوید: Sellbrite (یک شرکت مدیریت مارکت پلیس که امروز تحت مالکیت Godaddy است) اشاره می کند که Forever 21 ، یک برند لباس زنانه ، کار بسیار خوبی در این زمینه انجام می دهد.

با کلیک بر روی دکمه اشتراک گذاری بازدیدکنندگان به پینترست می روند.  در آنجا ، آنها می توانند محصولی را که دوست دارند پین کنند.

این کار می تواند تعامل در وب سایت شما را بهبود دهد و مشتریان شما را در سراسر فضای دیجیتال با برند شما درگیر کند. البته که به هر حال برای شما یک سوشیال سیگنال نیز ایجاد می کند.

به علاوه ، هنگامی که برچسب پینترست را در محل خود دارید ، می توانید از داده ها برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند استفاده کنید.

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 37 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

از گذشته تا به الان همواره از ابزار های متعددی مانند گچ ، چوب ، رنگ و… برای دیزاین داخلی فضای ساختمان استفاده می کنند. یکی از متریال هایی که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی برای سقف استفاده می شود، سقف کاذب است. این متریال نوعی پوشش ثانویه برای سقف است.

اجرای سقف کاذب امروزه در بیشتر ساختمان های مدرن انجام می شود، نسبت به سقف های گچی بسیار سبک است و معمولا به صورت پیش ساخته در بازار وجود دارد. برای تولید انواع آن از متریال های مختلفی چون آهن ، گچ ، pvc ، کامپوزیت ، چوب و… استفاده می کنند.

سقف کاذب چیست؟ | چیدمانه

معرفی انواع سقف کاذب

استقبال طراحان از اجرای سقف کاذب و نصب آسان باعث شده است که از متریال های مختلفی برای ساخت آن استفاده کنند. بر همین اساس ، امروزه سقف های کاذب در انواع مختلفی تولید می شوند. انواع آن که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده می شوند، عبارتند از:

  • سقف رابیتس

یکی از پر استفاده ترین انواع سقف کاذب ، مدل رابیتس آن است که معمولا در طراحی داخلی ساختمان ، نمای ساختمان ، پوشش تیر آهن و بتن استفاده می شود. برای اجرای سقف رابیتس از توری های فلزی و گچ استفاده می کنند. معمولا برای نمای داخلی خانه هایی به سبک کلاسیک و قدیمی که با طرح های بسیار ریز دیزاین می شوند، از از این نوع استفاده می کنند.

  • پیش ساخته گچی

در گذشته برای ایجاد طرح های مختلف روی سقف از ابزار های مختلفی استفاده می شد. امروزه برای ایجاد طرح روی سقف با استفاده از گچ ، طرح های را به صورت پیش ساخته آماده می کنند که به راحتی روی سقف قابل اجرا است.

این نوع از طرح های گچی با توجه به سلیقه مشتری در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. اجرای سقف کاذب پیش ساخته گچی به دلیل زیبایی منحصر به فرد و نصب آسان آن در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار رونق یافته است.

سقف کاذب پیش ساخته گچی | چیدمانه

  • سقف کاذب کناف

کناف نمونه ای دیگر از انواع سقف کاذب است که با استفاده از پنل های گچی ساخته می شود. به دلیل نصب آسان و سریعی که این نوع سقف دارد نسبت به سایر سقف ها ، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این نوع سقف قیمت مناسبی دارد و معمولا از آن برای پوشش انواع کابل ، کوتاه کردن سقف و نور پردازی فضای داخلی استفاده می کنند.

  • سقف کاذب گریلیوم

یکی از انواع سقف کاذب که با استفاده از آهن و آلیومینیوم ساخته می شود، سقف گریلیوم است. سقف های گریلیوم از استحکام بالایی برخوردار هستند و معمولا به صورت متحرک در دکوراسیون داخل ساختمان اجرا می شوند. امروزه در بیشتر رستوران ها و بیمارستان ها از سقف کاذب گریلیوم که به صورت پنل های کوچک مربعی است، استفاده می شود.

  •  آلومینیومی

آلومینومی یکی از مقاوم ترین انواع سقف کاذب است که با استفاده از پنل های آلومنیومی در مدل های متنوعی ساخته می شود. مقاومت بالا و ظاهر رسمی آن باعث شده است که بیشتر در محیط های اداری و شرکت ها از سقف کاذب آلومینیومی استفاده شود. سقف های آلومنیومی سبک هستند و به راحتی توسط نصاب های حرفه ای اجرا می شوند.

  • سقف کاذب آکوسیت

سقف کاذب آکوسیت معمولا به صورت تایل های مربعی شکل ، از جنس آلومینیوم ، چوب،  فلز ، پشم شیشه و… در بازار تولید می شود. یکی از مزایای اصلی این نوع ، مقاوم بودن آن در برابر صدا و آلودگی صوتی است. بر همین اساس در فضاهای شلوغ و بسته از سقف این نوع متریال استفاده می کنند.

  • سقف چوبی

نوع چوبی آن یکی از پرطرفدار ترین انواع سقف های ثانویه هستند که برای خانه های به سبک مدرن یا قدیمی استفاده می شوند. برای اجرای سقف کاذب چوبی ابتدا از فولاد برای کلاف کشی سقف استفاده می کنند. در ادامه با استفاده از چوب های مخصوصی چون نراد ، روس ، راش و… برای اجرای آن اقدام می کنند.

سقف کاذب چوبی | چیدمانه

  • سقف کاذب طلقی

نوعی دیگر از سقف های کاذب که با استفاده از مواد پلی کربنات تهیه می شود، سقف کاذب طلقی یا پلکسی گلس است. سقف های طلقی از مقاومت بالایی برخوردار هستند و معمولا از آن ها برای پوشش بالکن ، گلخانه و … استفاده می کنند. پلکسی گلس مانند شیشه ظاهری شفاف و روشن دارد که باعث ورود نور به داخل فضا می شود.

  • سقف شیشه ای

یکی از مدرن ترین انواع سقف کاذب ، مدل شیشه ای آن است که به دلیل زیبایی منحصر به فرد آن برای پوشش محیط های مختلفی چون استخر ، بالکن ، لابی ، راهرو ، گلخانه و … استفاده می شود. نوع شیشه ای آن با ورود نور به داخل فضا ، باعث کاهش مصرف انرژی می شود..

  • سقف کاذب pvc

سقف کاذب pvc با استفاده از نوعی پلاستیک بسیار سختی تهیه می شود. این نوع در برابر رطوبت بسیار حساس است. بر همین اساس اجرای سقف کاذب pvc در محیط های حساسی مانند حمام ، سرویس بهداشتی ، استخر و… انجام می شود. سقف pvc بسیار سبک است و نصب آسانی دارد.

  • سقف کاذب آی گلس

اجرای سقف کاذب آی گلس معمولا به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد، برای دیزاین داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. آی گلس به صورت تایل های مربعی شکل و طرح دار ، طراحی و به اجرا می رسند. معمولا تایل های آی گلس از اکرولیک تهیه شده و شفاف هستند.

سقف کاذب آی گلس | چیدمانه

نحوه اجرای سقف کاذب

اجرای سقف کاذب توسط افراد حرفه ای و با تجربه در این زمینه انجام می شود. برای اجرای سقف کاذب ابتدا باید سقف اصلی و تاسیسات و سیسم کشی های مربوط به سقف تکمیل شود.

سپس با استفاده از خط کش لیزری ، فاصله ای به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر پایین تر از سقف اصلی تعیین می  کنند که محل نصب سقف ثانویه است. در ادامه بعد از کلاف کشی سقف و انتخاب یکی از انواع سقف کاذب ، برای نصب اقدام می کنند.

مزایای سقف کاذب

سقف کاذب با پوشش نواقص سقف و ایجاد فضایی مدرن در دکوراسیون داخلی ساختمان ، نقش بسیاری در لوکس و زیبا دیده شدن محیط دارد. از مزایای اجرای آن که باعث شده است بیشتر  خانه های امروزی از آن استفاده کنند، عبارتند از:

  • نصب آسان

یکی از مزایای اصلی سقف کاذب که باعث شده است بیشتر افراد از آن برای دکور سقف استفاده کنند، نصب آسان و سریع آن است. در واقع در طی یک زمان کوتاه می توان آن را در محیط مورد نظر به اجرا در آورد.

  • قابلیت جا به جایی

سقف های کاذب قابلیت جابه جایی دارند. به همین دلیل می توان از این سقف ها برای محیط های مختلف استفاده کرد. همچنین می توان سقف کاذب اجرا شده را در مکان های دیگر به آجرا در آورد.

  • زیبایی محیط

با پوشش معایب سقف و سیم کشی های ساختمان باعث زیبایی محیط می شوند. به همین دلیل از آن های برای دیزاین محیط های مسکونی و تجاری استفاده می کنند.

مزایای اجرای سقف کاذب | چیدمانه

معایب سقف کاذب

اگر چه این نوع سقف به راحتی قابل اجرا هستند و باعث زیبایی فضای داخلی می شوند. اما انتخاب نادرست متریال و نصب غیر استاندارد آن باعث بروز مشکلاتی که می شوند که عبارتند از:

  • عدم مقاومت در برابر ضربه

یکی از معایب اجرای آن ، مقاومت پایین آن در برابر ضربه های شدید است. بنابراین بهتر است از سقف هایی که در برابر ضربه مقاومت هستند، برای پوشش سقف استفاده شود.

  • مقاوم نبودن در برابر رطوبت

بهتر است نوع سقف کاذب با توجه به ویژگی های محیط انتخاب شود. در واقع انتخاب نادرست نوع آن باعث بروز مشکلاتی می شود. برای مثال بهتر است برای محیط هایی که در معرض رطوبت هستند از سقف هایی کاذبی که در برابر رطوبت مقاوم هستند استفاده شود.

منبع : چیدمانه

basalamati بازدید : 89 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

در این مقاله به بررسی انواع کفپوش سنگی و مزایای و معایب آن می پردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع کفپوش سنگی | چیدمانه

انواع کفپوش سنگی

این کفپوش ها از سنگ های مصنوعی و طبیعی که در محیط بیرون وجود دارند ، ساخته می شوند. کفپوش سنگی از تنوع بالایی برخوردار است و برای پوشش کف محیط از سنگ هایی با ویژگی های متفاوت استفاده می شود. انواع آن عبارتند از:

کفپوش سنگی گرانیت

یکی از انواع سنگ های طبیعی که برای پوشش کف محیط استفاده می شود ، سنگ گرانیت است. سنگ های گرانیتی در دماهای بالا و در اثر فشار زیاد ساخته می شوند ، به همین دلیل سختی بالایی دارند و در برابر خط و خش مقاوم هستند.

سنگ گرانیتی از تنوع بسیاری برخوردار است. معمولا از کفپوش گرانیتی به دلیل تنوع در طرح و رنگ و مقاومت بالای آن برای پوشش محیط های پر رفت وآمد مانند سالن های پذیرایی ، رستوران ، تالار ها و… استفاده می کنند. سنگ گرانیتی قابل شست وشو است و با استفاده از آب به راحتی تمیز می شود. نگهداری آسان کفپوش های گرانیتی باعث شده است که برای پوشش محیط هایی با متراژ زیاد ، از آن استفاده کنند.

کفپوش سنگی مرمر

یکی از زیباترین و جذاب ترین سنگ های طبیعی که برای ساخت انواع کفپوش سنگی استفاده می شود ، سنگ مرمر است. سنگ مرمر از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است و باعث روشنایی محیط می شود.

اگر چه این سنگ ها باعث جذب گرد و خاک می شوند ، اما شست و شوی آسان باعث شده است که از آن به عنوان کفپوش استفاده کنند. سنگ مرمر نسبت به سنگ های گرانیتی از مقاومت کمتری برخوردار است. به همین دلیل بهتر است برای پوشش محیط های رفت و آمد مانند تالار ، رستوران ، استخر و… از این نوع سنگ ها استفاده نشود.

کفپوش سنگی مرمر | چیدمانه

کفپوش سنگی مرمریت

مرمریت یک انتخاب مناسب برای پوشش کف محیط است. این کفپوش از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار است. با این حال سنگ های مرمریت برای محیط هایی مانند حمام ، استخر ، آشپزخانه مناسب نیستند؛ زیرا باعث جذب رطوبت می شوند.

کفپوش سنگی مرمریت بسیار براق است و باعث روشن شدن محیط نیز می شود. همچنین صیغلی بودن این نوع سنگ باعث شده است که تمیز کردن آن به راحتی انجام شود.

کفپوش سنگی تراورتن

کفپوش تراورتن معمولا از آهک تهیه می شود. این سنگ ها از طرح های بسیار متنوعی تشکیل شده اند و باعث زیبایی بیشتر محیط می شوند. با این وجود سنگ های تراورتن نسبت به سنگ های گرنیتی از مقاومت کمتری برخوردار هستند. بنابراین بهتر است برای محیط های کم رفت و آمد مانند اتاق خواب یا اتاق پذیرایی از این کفپوش زیبا استفاده شود.

مزایای استفاده از کفپوش سنگی

امروزه کفپوش های متنوعی با استفاده از متریال هایی چون چوب ، PVC و… تولید می شوند. اما فواید استفاده از کفپوش سنگی باعث شده است که بسیاری از افراد ، با وجود قیمت بالای این سنگ ها ، همچنان از آن ها به عنوان پوشش کف محیط و کارهای دیگر استفاده کنند. مزایای استفاده از این نوع کفپوش عبارتند از:

  • جذب نور

یکی دیگر از مزایای آن ، جذب نور بالاست. کفپوش سنگی با جذب نور از خورشید و لامپ و انتقال آن به محیط باعث روشن تر شدن محیط و جذابیت بیشتر آن می شود.

  • انتقال گرما

کفپوش های سنگی باعث جذب سرما و انتقال گرما به محیط می شوند. بنابراین اگرچه برای فصل زمستان مناسب نیستند ، اما در فصل تابستان با انتقال گرما باعث خنک شدن محیط می شوند.

  • مقاومت بالا

یکی از مزایای این نوع کفپوش ، مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خراش است. به همین دلیل برای پوشش کف محیط از این جنس کفپوش استفاده می کنند. همچنین سختی بالای کفپوش سنگی باعث شده است تا در برابر فشاری که از طریق اجسام دیگر به آن وارد می شود ، مقاوم باشند.

مقاومت بالای کفپوش سنگی | چیدمانه

  • تنوع در طرح و رنگ

کفپوش های سنگی از تنوع بالایی در طرح ، سایز ، رنگ ، ضخامت و…برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده است که تا همه افراد با هر سلیقه ای بتوانند از این کفپوش ها برای پوشش کف محیط استفاده کنند.

معایب استفاده از کفپوش سنگی

اگر چه این نوع کفپوش  از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و باعث زیبایی بیشتر محیط می شود. اما آن ها نیز مانند عناصر و متریال های دیگر از معایبی برخوردار هستند که ممکن است استفاده از آن به عنوان کفپوش سنگی برای هر کسی مناسب نباشد. معایب آن عبارتند از:

  • جذب سرما

یکی از معایب اصلی این جنس کفپوش ، جذب سرما است. زیرا به راحتی سرمای محیط را به خود جذب می کنند و باعث سرد شدن کف ساختمان می شوند. بنابراین کسانی که به دلیل سردی هوا در ناحیه پا دچار آسیب می شوند ، نمی توانند از انواع کفپوش سنگی برای پوشش کف محیط استفاده کنند. البته امروزه از رادیاتور ها برای گرمایش کف محیط استفاده می کنند که باعث رفع این مشکل می شود.

  • سختی بالا

اگرچه سختی سنگ مانع از آسیب پذیری و خش پذیری آن می شود ، اما در مواردی ممکن است خطرآفرین باشد. در واقع در صورت برخورد انسان یا اشیاء به کفپوش سنگی امکان آسیب دیدگی برای انسان و اشیاء نیز وجود دارد.

  • قیمت بالا

سنگ ها به عنوان یک عنصر طبیعی از قیمت بالایی برخوردار هستند. در واقع تمام سنگ های طبیعی و مصنوعی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود ، در دسته متریال های گران قیمت قرار می گیرند. به همین دلیل معمولا  این کفپوش ها برای پوشش خانه های لوکس و مجلل استفاده می کنند.

basalamati بازدید : 48 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

یادتان باشد که مدیریت پروژه با مفهوم غلط امروزی تفاوت دارد. بنابراین مدیر پروژه نمی تواند این موارد باشد:

  • کسی که پروژه دیجیتال مارکتینگ را می بندد.
  • کسی که استراتژی پروژه دیجیتال مارکتینگ را می نویسد.
  • کسی که ما فکر می کنیم قدرت اتمام کار را دارد و پروژه را هر طوری شده پیش می برد.

مدیر پروژه کیست؟

مدیر پروژه کسی است که از زمان عقد قرارداد، برای پروژه دیجیتال مارکتینگ برنامه می ریزد. این برنامه شامل هر چیزی است که شما فکرش را می کنید. اما اگر بخواهم خیلی خلاصه بگویم مدیر پروژه این وظایف کلی را بر عهده دارد:

  • مدیر پروژه مسئولیت مدیریت منابع را در پروژه بر عهده دارد.
  • مدیر پروژه می تواند تخمین بزند که هر کاری چه منابعی نیاز دارد.
  • مدیر پروژه مسئولیت نگهداری پروژه دیجیتال مارکتینگ را در زمان بندی خود بر عهده دارد.
  • مدیر پروژه می بایست پروژه را بر اساس مفاد قابل تحویل و قابل اندازه گیری خرد کند.
  • مدیر پروژه می بایست مراقب هزینه کرد پروژه و تطابق آن بر اساس بودجه تخمینی باشد.

پروژه چیست؟

شاید باور نکنید. اما بسیاری افراد در همین تعریف نیز مشکل دارند. امری که پیش نیاز موضوع ما یعنی معرفی نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه دیجیتال مارکتینگ است:

پروژه یک فعالیتی متشکل از چند فعالیت خرد است (که هر کدام می توانند به چند خرده فعالیت تقسیم شوند که هر کدام نیز می توانند همین ویژگی را داشته باشند) که می بایست در یک زمان مشخص شروع، و در زمانی مشخص به اتمام برسند.

در واقع:

  • پروژه نمی تواند یک چرخه باشد که مدام تکرار می شود.
  • پروژه نمی تواند بدون زمان پایان باشد.
  • پروژه نمی تواند شامل فعالیت های روتین باشد.

و همینطور:

  • پروژه باید دارای بازه شروع و پایان باشد.
  • پروژه باید دارای منابع مشخص باشد.
  • پروژه باید دارای فعالیت هایی مشخص باشد که هر کدام قابل اندازه گیری و تحویل است.

اینها کلی ترین و اصلی ترین نکاتی بود که باید در مورد پروژه می دانستیم. گرچه می توان در مدل های مختلف پروژه موارد دیگری را نیز اضافه کرد.

پس کسی که می خواهد با این مسئولیت یک پروژه را پیش ببرد، می بایست کنترل دقیقی روی هر اتفاقی که رخ می دهد داشته باشد.

نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه دیجیتال مارکتینگ

این جمله را زیاد شنیده اید که « با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت اینترنت … ». بله. به هر حال با پیشرفت اینترنت، پهنای باند و سایر موارد، امروز می توان بسیاری از کارها را بوسیله نرم افزار های کامپیوتری و حتی آنلاین انجام داد.

برای مدیریت پروژه دیجیتال مارکتینگ می بایست بتوانیم سه چیز را مدام رصد کنیم. تسک ها و نحوه انجام آن، زمان بندی آنها و هزینه کرد پروژه. اینها اصلی ها هستند و مسلما شامل نکات ریزی هستند که در جایی دیگر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس وقت را تلف نمی کنیم و به معرفی ۴ نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه می پردازیم.

شماره ۱ ) ماکروسافت پراجکت – Microsoft Project

این برنامه محبوب یک مدیر پروژه است. مخزنی از ماژول و امکانات که شما را در مدیریت پروژه بی نیاز می کند. در بزرگی این نرم افزار باید بدانید که بسیاری از پروژه های دولتی روی همین سیستم مدیریت می شوند.

این نرم افزار یک ابزار بسیار قدرتمند برای مدیریت پروژه است که نوع خوانندگان با مدل آفلاین یا کلاینت آن آشنا هستند.

امروز ماکروسافت به ارائه یک سیستم قدرتمند که ترکیبی از MS Project، Sharepoint و  Microsoft Project Server‌ است توانسته این امکان را فراهم کند که به صورت قدرتمند، بتوانید پروژه های خود را در یک محیط لوکال یا تحت یا به صورت Cloud‌ مدیریت کنید.

این ترکیب، امکانات بی نظیری را به شما می دهد که البته یادگیری تمام آن ممکن است برای هر سازمانی کارآیی نداشته باشد. اما در هر حال، برای مدیریت هر پروژه ای کاراست.

شماره ۲ ) سیستم مدیریت پروژه کلیک آپ – ClickUp

این سیستم مانند ترلو یا هر نرم افزار رایج دیگری که دیده اید کار می کند. اما فضا و گرافیک بهتری به شما می دهد.

ضمن اینکه می توانید در آن محیط های کاری متنوعی داشته باشد و با خرید پکیچ ها می تواند از سیستم ذخیره سازی فایل، نما های ویژه مثل گانت استفاده و سطوح دسترسی تعریف کنید.

ضمن اینکه تسک ها را می توان بسیار روان به صورت FS (مخفف Finish to Start ) تعریف کنید تا تخمینی کلی از مدت زمان پروژه بدست آورید.

شماره ۳ ) ترلو – Trello

محبوبت ترین و معروف ترین ابزاری که برای ساده سازی مدیریت پروژه استفاده می شود. اما باید بدانید که ورژن رایگان آن، که نوعا توسط مدیران پروژه دیجیتال مارکتینگ در ایران استفاده می شود در واقع یک ابزار مدیریت پروژه نیست. یک ابزار مدیریت کار یا Task Management  است.

طبیعتا می توانید امکانات بیشتری را در نسخه های پریمیوم خریداری کنید.

شماره ۴) آسانا – Asana

این هم یک ابزار با امکانات و ویژگی های خاص خود است که البته در کلاس سیستم هایی مثل ترلو قرار دارد.

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 41 سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

منظور از نمای آجری ساختمان ، نمایی است که از اجر برای دیزاین ساختمان استفاده می شود. اجر ها به طور طبیعی در طبیعت یافت نمی شوند. انسان ها به صورت دستی و ماشینی با استفاده از خاک های مخصوصی به تولید آجر می پردازند. در کارخانجات آجرسازی ، آجر های متنوعی برای دیزین نمای بیرون ساختمان تولید می شوند. به آجر هایی که برای نماسازی ساختمان استفاده می شود ، آجرنما می گویند. و باعث زیبایی بیشتر ساختمان و افزایش مقاومت آن در برابر زلزله و آتش سوزی می شود.

معرفی انواع آجرنمای ساختمان

انواع نمای آجری | چیدمانه

آجرنما ها به گونه ای ساخته می شوند که در برابر نفوذ آب و بارش باران مقاوم باشند. این آجر ها نسبت به انوع دیگر آجر ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. تنوع در طرح و رنگ آجرنما ها باعث شده است تا بسیاری از افراد برای نمای بیرون ساختمان از نما آجری استفاده کنند. انواع آجرنما که در نمای آجری ساختمان استفاده می شوند عبارتند از:

  • آجر نسوز

یکی از پر کاربردترین آجر هایی که در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود ، آجر های نسوز است. آجر های نسوز با استفاده از خاک های نسوز در کارخانجات آجر سازی ساخته می شود. در خاک های نسوز از موادی چون سیلیس ، آلومین ، اکسید منیزیم و… استفاده می شود که باعث نسوز شدن خاک می شود. آجر های نسوز از مواد معدنی بالایی برخوردار هستند ، به همین دلیل در برابر حرارت مقاوم هستند. این دسته از آجر ها در رنگ های قرمز ، زرد و… تولید می شوند و در نمای آجری مدرن به کار برده می شوند.

  • آجر فشاری

از دیگر آجر هایی که در نمای ساختمان استفاده می شود ، آجرهای فشاری یا گری هستند. این دسته از آجر ها اگرچه از زیبایی خاصی برخوردار نیستند اما به دلیل توپر بودن ، مقاومت بالایی دارند. آجر های فشاری با استفاده از آب و خاک رس تهیه می شوند. در گذشته برای نمای آجری بیشتر ساختمان های سنتی از این دسته از آجر ها استفاده می کردند.

  • آجر سیمانی

نوعی دیگر از آجر که در نمای ساختمان و ساختمان سازی استفاده می شود ، آجر سیمانی است. این دسته از آجر ها بسیار پرکاربرد هستند و به دلیل وزن کمی که دارند ، برای محیط های مختلف قابل استفاده هستند. برای ساخت آجر سیمانی از موادی چون شن و ماسه و سیمان استفاده می کنند. امروزه برای تفکیک سازی نمای آجری مدرن از آجر سیمانی استفاده می کنند.

چه رنگ هایی برای آجرنما استفاده می شود؟

نمای بیرونی ساختمان برای طراحان و معماران از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا در نگاه اول باعث جذب بیننده می شود. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای آجرنما ها بسیار حائز اهمیت است. آجرنما ها یا آجر های نسوز در رنگ های متنوعی تولید می شوند که هر کدام از آن از زیبایی خاصی برخوردار هستند.

معمولا آجر نما ها در رنگ های زرد ، گلبهی ،سیاه ، قرمز ، قهوه ای و… تولید می شوند. جنس خاک و میزان حرارت دهی آجر ، باعث تغییر رنگ آن می شود. معمولا در این نمای مدرن از رنگ زرد ، قرمز ، قهوه ای ملایم استفاده می شود.

ابعاد استاندارد آجرنما چیست؟

ابعاد استاندارد نمای آجری | چیدمانه

ابعاد استاندارد آجرنما با آجر های دیگر متفاوت است. در واقع هر یک از آجر ها با توجه به کاربردی که دارند ، در سایز های استانداردی تولید می شوند. آجر نما ها که در  ساختمان استفاده می شوند در رنگ و سایز های مختلفی ارائه می شوند.

آجر نما ها معمولا در وزن های ۹۰۰ ، ۲۷۰ ، ۱۴۰ ، ۱۷۵ ، ۳۵۰ تولید می شوند. همچنین ابعاد آجرنما ها معمولا به صورت cm۲/۵×۷×۳۲ ، cm ۲×۴۷×۲۰ ، cm ۲×۴×۱۰ ، cm ۲×۵/۵×۱۰ ، cm ۲×۵/۵×۲۰ در بازار یافت می شوند.

مزایای نمای آجری ساختمان

نمای آجری مدرن همچنان به عنوان یکی از پر طرفدارترین نما های ساختمانی شناخته می شود. افراد زیادی هستند که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آجر و کیفیت مطلوب آن ، در ساختمان ها استفاده می شوند. مزایای نمای آجری ساختمان عبارتند از:

  • دسترسی آسان

یکی از ویژگی های مثبت نمای آجری ، دسترسی آسان آن است. خوشبختانه در کشور ایران انواع مختلفی از آجر در کارخانجات تولید می شود. آجر­ ها برخلاف متریال های دیگر به راحتی یافت می شوند و در محیط های مختلف قابل استفاده هستند.

  • قیمت مناسب

از دیگر مزایای آن، قیمت مناسب آن است. آجر ها نسبت به متریال هایی چون چوب ، سنگ و… از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. به همین دلیل برای نمای ساختمان هایی با متراژ بالا از نمای آجری استفاده می کنند.

  • مقاومت بالا

آجر ها یکی از مقاوم­ترین متریال ­هایی هستند که در ساختمان استفاده می شوند. بر خلاف بسیاری از متریال های دیگر ، آجر در برابر ضربه ، فشار ، زلزله و… مقاوم است. مقاومت آن باعث می شود تا در حین زلزله آسیب و خسارت کمتری به ساختمان و افراد آن وارد شود.

  • عدم تغییر رنگ

از دیگر مزایای آن ، تغییر نکردن رنگ آن در برابر اشعه خورشید است. در واقع آجر ­ها در برابر اشعه و نور خورشید مقاوم هستند و حتی پس از گذشت مدتی طولانی دچار تغییر رنگ نمی­شوند.

معایب نمای آجری ساختمان

اگرچه استفاده از این نوع باعث افزایش مقاومت ساختمان و زیبایی بیشتر آن می شود ، اما آجر نما ها نیز مانند بسیاری از متریال های دیگر از معایبی برخوردار هستند که ممکن است برخی از افراد از آن برای نمای ساختمان استفاده نکنند. معایب آن عبارتند از:

  • وزن بالا

یکی از معایب نماهای آجری ، وزن بالای آن است. آجر ها به تنهایی از وزن بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل استفاده از آن ها در نمای ساختمان باعث افزایش وزن ساختمان می شود. بر همین اساس برای نمای بیرونی ساختمان های بلند از نمای آجری استفاده نمی کنند.

  • جذب گرد و غبار

از دیگر معایب استفاده از آن ، جذب گرد و غبار از محیط اطراف است. گرد و غبار موجود در هوا به درون حفره های آجر نفوذ کرده و باعث خوردگی آجر ها از قسمت داخل می شود.

معایب نمای آجری ساختمان | چیدمانه

قیمت نمای آجری ساختمان

قیمت نمای آجری ساختمان نسبت به انواع دیگر نما های موجود در بازار مناسب تر است. برای مثال انواع نمای سنگی که از سنگ مرمر یا مرمریت برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می کنند از قیمت بالایی برخوردار هستند.

قیمت نما آجری ساختمان بر اساس تعداد آجر ، نوع آجر ، مواد مصرفی و… تعیین می شود. آجرنما ها در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند که با توجه به کیفیت آجر ، قیمت های آن متفاوت است.

منبع : شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 49 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

آژانس (Agency) یک کسب و کار یا سازمان است که ارائه دهنده خدمت است. خدمتی که شامل مدیریت و برنامه ریزی و ایجاد یک فرآیند کاری بین دو یا چند نیاز است.

در واقع یک آژانس نماینده یا واسطه ای است که از ارائه خدمتی شامل « انجام یک کار » سود کسب می کند.

به طور مثال، وقتی شما به یک شرکت خدمات نظافت منزل تماس میگیرید و تقاضای خدمات می‌کنید، در واقع با یک آژانس تماس گرفته اید. اما به طور عمومی، عبارت « آژانس نظافت منازل » برای این شرکت ها بکار نمی رود.

آژانس ها واسطه ای هستند برای خرد کردن یک فرآیند پیچیده برای کاربر نهایی.

یک آژانس هواپیمایی ، کارش تسهیل سفر شماست. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ، به تسهیل و مدیریت فرآیند تبلیغات و مارکتینگ کسب و کار شما در بستر دیجیتال یا آنلاین می پردازد.

در واقع یک آژانس مدیریت کارهای شما را انجام می دهد و نماینده شما در یک فرآیند است.

فعالیت های یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور کلی به خاطر داشته باشید که آژانس فروشنده یک خدمت است. نه فروشنده یک کالا یا یک محصول مشخص.

بیایید یک مثال عینی بزنیم.

یکی از جنبه های دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از رسانه های دیجیتال شبکه های تبلیغات اینترنتی است.

این را می دانیم که به صاحب یا پدید آورنده یک شبکه تبلیغاتی اینترنتی ، اد نتورک ( Adnetwork ) نام دارد.

حال شما بعنوان یک کسب و کار، می خواهید در این شبکه بهترین نتیجه را بگیرید. اما کار کردن با این ادنتورک کار ساده ای نیست.

نکته های بسیار ظریف و زیادی وجود دارند که یک کمپین تبلیغاتی را در یک ادنتورک موفق می کند.

بنابراین اینجا آژانس به کمک شما می آید و وظیفه خرید و مدیریت رسانه را بر عهده می گیرد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

قبل از ادامه این بخش، باید بدانید که چیزی به نام استراتژی دیجیتال مارکتینگ تا حدودی غلط است.

به این دلیل که استراتژی کلان ترین مبحث یک کسب و کار است.

پس از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ یکی از زیر مجموعه های مارکتینگ است و از بالا سری خود تبعیت می کند، نمی تواند چیزی به نام استراتژی داشته باشد.

پس برای اینکه بدانیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست باید بدانیم که استراتژیست فرد یا گروه دیگیری است و باید به جای استراتژی دیجیتال مارکتینگ بگوییم برنامه دیجیتال مارکیتنگ که در زبان انگلیسی عبارت Digital Marketing Plan‌ استفاده می شود.

پس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ آژانسی است که یکی از کارهای آن تهیه یک برنامه دیجیتال مارکتینگ است.

برنامه دیجیتال مارکتینگ برنامه ای است که بر اساس استراتژی مارکتینگ ، اهداف تعیین شده در این استراتژی را فهم و به آنها در فضای دیجیتال عینیت داده و به ما می گوید که کدام زمینه دیجیتال مارکتینگ با چه برنامه ای بهترین راه برای رسیدن به اهداف معین شده در استراتژی مارکتینگ (  Marketing Plan‌) است.

شما می توانید این خدمات را از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بخواهید.

خرید و مدیریت رسانه

یک آژانس از روی برنامه دیجیتال مارکتینگ به خرید رسانه و مدیریت آن می پردازد.

رسانه های مختلفی وجود دارند که کار با آنها پیچیدگی های زیادی داشته و هر روز بر پیچیدگی آنها افزوده می شود.

پس شما برای مدیریت رسانه خود و نیز خرید آن نیاز به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ دارید.

سود آژانس دیجیتال مارکتینگ در خرید مدیا یا مدیریت آن ، دریافت کارمزد به ازای مدیریت این رسانه ها است که از کارفرما دریافت می کند و یک درصدی از هزینه رسانه است که از فروشنده رسانه یا ادنتورک بدست می آورد.

مدیریت اجرایی برنامه های دیجیتال مارکتینگ

در نوع فعالیت های دیجیتال مارکتینگ ، Asset یا ابزار برای دیجیتال مارکتینگ نیاز است. نوع این ها از جنس محتوا هستند. برخی دیگر از این ابزار مانند سایت هم از جنس همین Asset‌ها هستند.

اکثر شرکت ها ممکن است در تامین این ابزار ها یا امکان تولید و تهیه نداشته باشند و یا تجربه کافی در آن وجود نداشته باشد.

بنابراین، آژانس دیجیتال مارکتینگ با دسترسی به صدها متخصص، خدمات مربوطه را ارائه می دهد.

سود آژانس در تهیه ارزان تر این Asset‌ها و دریافت سود در ارائه آن به مشتری است.

اهداف  فعالیت های آژانس دیجیتال مارکتینگ

حال که تا حدودی با پاسخ این سوال که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست آشنا شدید بهتر است بدانید که این سرویس ها و خدمات در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای شما چه چیزی را به ارمغان می آورد؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را بهبود می دهد

با تهیه یک برنامه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما در نهایت به فروش بیشتر دست خواهد یافت و این به معنای گسترش و بهبود کسب و کار است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ برند را در دنیای آنلاین تقویت می کند

بوسیله انجام فعالیت در دنیای آنلاین ، برند در فضای آنلاین قدرت و نفوذ بیشتری کسب می کند. این امر بوسیله شناخته شدن برند ، خدمات آن و گسترش شبکه ای از ارتباطات مرتبط رخ می دهد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ROI را افزایش می دهد

ROI که اختصار عبارت Return of Investment‌ است ، به انتظار بازگشتی است که از یک میزانی از سرمایه گذاری گفته می شود.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارد در در ازای سرمایه گذاری شما ، یک ارزش افزوده ( سود ) به شما بازگرداند. در مورد مفهوم ROI در مطالب دیگری توضیح خواهیم داد.

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

به طور کلی سه مفهوم در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

  • زمینه های دیجیتال مارکتینگ
  • فعالیت های دیجیتال مارکتینگ
  • تکنیک ها

خدمات یک آژانس که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند در این دو مفهوم خلاصه می گردد. حال برخی از مهمترین های هر کدام را ذکر می کنیم.

زمینه های دیجیتال مارکتینگ

تمامی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در زمینه های مشخصی که در دنیای آنلاین وجود دارد خلاصه می گردد:

  • وبسایت و موتور جستجو
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات اینترنتی
  • موبایل و اپلیکیشن
  • پیام رسان ها

فعالیت های دیجیتال مارکتینگ

  • سئو و وبسایت
  • تجربه و رابط کاربری ( UI and UX )
  • تبلیغات موتور جستجو ( تبلیغات گوگل ادز )
  • تبلیغات داخل اپلیکیشن
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی
  • فعالیت شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • SMS مارکتینگ یا تبلیغات اس ام اس

تکنیک های مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

تکنیک ها در قالب یکی از فعالیت های دیجیتال قرار میگیرند. به این معنا که شما این تکنیک ها را می توانید در هر کدام از فعالیت ها یا به صورت زیر مجموعه از آنها انجام دهید.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ ممکن است که اختصاص به فضای اینترنت یا دیجیتال نداشته باشند.

مانند تکنیک اینباند مارکتینگ که استفاده زیادی از فضای دیجیتال می کند اما تمام رویکرد آن مبتنی بر فضای دیجیتال نیست.

    • بازاریابی محتوایی
    • بازاریابی ویدئویی
    • گیمیفیکیشن
    • بازاریابی درونگرا یا بازاریابی اینباند ( Inbound Marketing )
    • بازاریابی چریکی ( گوریلا مارکتینگ )
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی خلاق
    • بازاریابی رویداد

اگر بخواهیم خیلی خلاصه این تقسیم بندی را توضیح دهیم باید اینطور بگوییم.

چند مثال

شما با اینفلوئنسر مارکتینگ – که یک تکنیک است – در واقع مشغول انجام فعالیت یا تبلیغات شبکه اجتماعی – که هر دو جزئی از فعالیت دیجیتال مارکتینگ هستند هستید که در زمینه شبکه های اجتماعی – یکی از زمینه های دیجیتال مارکتینگ – صورت می پذیرد.

مثالی دیگر:

اگر شما ساخت ویدئوهای کوتاه آموزشی را در دستور کار قرار دهید و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید در واقع از هم زمان از دو تکنیک ویدئو مارکتینگ و بازاریابی محتوایی استفاده کرده اید که منبع انتشار آن ، یعنی شبکه های اجتماعی ، آن را تبدیل به یک فعالیت شبکه اجتماعی کرده است.

و مثال پایانی:

اگر شما تصمیم بگیرید که مجموعه ای از سوالات را در سلسله مقالاتی در وبلاگ سایتتان منتشر کنید ، از تکنیک بازاریابی محتوایی و در فعالیت های مربوط به سئو و وبسایت استفاده کرده اید که در حوزه وبسایت و موتور جستجو قرار می گیرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران

در اینجا خیلی مختصر به وضعیت آژانس های دیجیتال در ایران ( در زمان انتشار این مقاله ) می پردازیم.

فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در ایران در دهه ۸۰ آغاز شد و در اواخر این دهه شکلی جدی به خود گرفت.

دو عامل در شکل گیری بیشتر این فضا نقش داشت:

  • بهبود وضعیت اینترنت
  • رشد استفاده از گوشی های هوشمند

این دو عامل و بهینه شدن آنها ، باعث شد که در نیمه اول دهه ۹۰ ، دیجیتال مارکتینگ به یک ترند تبدیل شود.

اینجا بود که با ورود به نیمه دوم دهه ۹۰، با ظهور کسب و کار های اینترنتی و استارتاپ ها در واقع این فضا یک انفجار به خود دید.

امروز آژانس ها به صورت ماهانه تاسیس می شوند و افراد زیادی در این حوزه آموزش دیده و در مشاغل مربوطه استخدام می شوند.

اما نباید این موضوع را به منزله بلوغ آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران دانست.

آژانس ها در ایران هنوز با بلوغ فاصله زیادی دارند. به نظر ما، آژانس ها هنوز نقش خود را نیافته و به دلیل تازگی آن ، تجربه کافی در اصل کسب و کار آژانس و آژانس داری در آن وجود ندارد.

پیشتر و در صنعت آژانس های تبلیغاتی آفلاین ایران ، تجربه شده است که به دلیل انفجار تبلیغات درایران و البته پول فراوان شرکت های سهامی یا بانک ها، آژانس های تبلیغاتی در بسیاری از مواقع مجبور به پذیرش اعمال نظرات غیر دقیق صاحبان کسب و کار شده اند.

این امر موجب شده است که قدرت پول با یک سم خطرناک به نام شبه علم ترکیب شده و باعث شود که کسب و کار در فعالیت یک آژانس دخالت های اساسی نماید.

البته آژانس ها نیز به اذعان صاحب نظران همین حوزه ، نتوانسته اند با شکل دهی به فرآیند های کاری و استاندارد سازی ها ، کسب و کار خود را از این خطرات حفظ کنند.

این خطر مسلما برای آژانس دیجیتال مارکتینگ شدید تر و پر تکان تر است.

امروز اگر از اصحاب تبلیغات آفلاین بپرسید ، حتما برای خود در سطح جهان الگوهایی داشته و افرادی بعنوان رهبران صنعت در ذهن آنها جای دارند.

اصل قهرمان ، پیش برنده است.

اما این امر در آژانس های دیجیتال مارکتینگ ایران بسیار به ندرت به چشم می خورد. شما به ندرت کسی را در این صنعت می یابید که به یک فرد دیجیتال مارکتر را بعنوان الگوی خود معرفی کند یا آژانس ها نوعا آرزویی در سر برای تبدیل شدن به یک الگو را ندارند.

دیجیتال مارکتر ها الگو ندارند

پر واضح است که در پاسخ این ادعا نمی توانند بگویند که ما روش خودمان را داریم. اینجا ایران است و بازیگر مولف به ندرت وجود دارد.

به هر حال، صاحب کسب و کار باید بداند که در ایران آژانس های دیجیتال مارکتینگ همزمان با خود کسب و کار مشغول تجربه اندوزی هستند.

امری که کار کردن را در برخی موارد شیرین ، اما در بسیاری از موارد سخت و طاقت فرسا می کند.

انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب

با توضیحات بالا، انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است.

به طور کلی ، باید در نظر داشته باشید که دو فاکتور کلیدی در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتیگ نقش دارد:

  • التزام عملی به اصول اساسی و ثابت بیزنس و سازمان
  • شفافیت

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید بداند که اصول بیزنس و کار در همه جای دنیا و در هر کسب و کاری یکی است. چون آدمها یکی هستند. پس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید به اصول کسب و کار سازمان مقید باشد.

و شفافیت. شخصا معتقدم یک آژانس دیحیتال مارکتینگ ، با وضعیت کنونی چاره ای جز شفافیت ندارد. او باید در مورد آنچه که مشتری با آن طرف است و آنچه خودش می داند شفاف باشد.

روراستی و شفافی با مشتری و با خود یک اصل کلیدی است.

در مطالبی دیگر اما، به شکلی کامل خواهیم گفت که برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتیگ چه راه هایی وجود دارد.

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 42 شنبه 25 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

در تولید ویدئو مهم است که به نکات زیر توجه کنید:

  • ریتم محتوای ویدئویی را جدی بگیرید. 
    مهمترین امر در ساخت محتوای ویدئویی ، این است که ریتم کار حفظ شود. ریتم و تمپو تقریبا مهمترین چیزی است که بعد از ساخت محتوا اهمیت دارد. نباید بیننده از دیدن ویدئو کسل شود.
  • تکنیک ساخت مهم نیست.
    خیلی از افرادی که می خواهند بازاریابی محتوایی انجام دهند، در تولید محتوای ویدئویی دچار ایده‌آل گرایی می‌شوند. باید بگوییم که در خیلی از مواقع، اهمیتی ندارد که شما از صدا برداری حرفه‌ای، یا تصویر برداری ویژه یا عوامل خاصی استفاده کنید. می‌توانید با یک موبایل و یک هندزفری محتوای ویدئویی اثر بخشی تولید کنید. مخصوصا زمانی که محتوای شخصی تولید می‌کنید.
  • مخاطب را بشناسید.
    این امر منحصر به ساخت محتوای ویدئویی نیست. هرچیزی که برای یک مصرف کننده تولید می‌شود -خواه یک بازی باشد، خواه یک محتوای ویدئویی ، خواه یک محصول – باید مطابق با او باشد.
    شاید جالب باشد بدانید که خیلی اوقات، برای تولید محتوای ویدئویی آموزشی یا محتواهای دوره‌ای (جایی که در حال ساخت تیزر نیستید) تقریبا کسی به کیفیت فنی ساخت توجه نمی‌کند. همه منتظر هستند که شما چیزی ارزشمند به آنها ارائه دهید.

حالا چند نکته کلیدی در تهیه محتوای ویدئویی که در تجربه ما خیلی مهم بودند را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

شماره۱) تولید ویدئوهای آموزشی

هدف از ساخت این ویدئو ها، ارائه یک مطلب آموزشی و یا تحلیلی است. این ویدئو ها برای مخاطب یک ارزش ایجاد می کنند و یا به او چیزی یاد می دهند. در ساخت چنین ویدئوهایی که شما اقدام به انتشار آن در وبسایت می کنید نکات زیر را رعایت کنید:

  • در ۲ دقیقه اول یک ویدئو، یک وعده به مخاطب بدهید. چیزی که یاد خواهد گرفت، با چیزی که بدست خواهد آورد.
  • ۱ دقیقه اول ویدئوی شما معادل ۸ میلیون کلمه است. پس سعی کنید حرف خود را در ۱ دقیقه اول ویدئو بزنید. سریع سراغ اصل مطلب بروید.
  • ابتدای ویدئو این مطلب را منتقل کنید که موضوع ویدئوی شما چیست و چرا اقدام به انتخاب آن کرده اید؟
  • به طور واضح به مخاطب بگویید که چه چیزی یاد میگیرد و در پایان این ویدئو می تواند چه کاری انجام دهد.
  • در ویدئوهای خود از اسلاید استفاده کنید. نکات مهم را روی اسلاید ها بگویید.
  • در اسلایدهایی که در ویدئو بکار می برید، حتما از بولت ها استفاده کنید.
  • در انتهای ویدئو برنامه تولید آینده خود را بگویید.
  • در انتهای ویدئو او را دعوت به انجام یک کار کنید. به طور مثال از او بخواهید سایر ویدئوهای شما را بخواند و یا ایمیل خود را در بخش مخصوص وارد کند. سعی کنید کاری از او بخواهید که شما در ازای آن عملی انجام می دهید.
  • سعی کنید برای ساده ترین مخاطبان خود ویدئو تهیه کنید. از ضمیمه کردن خود به ویدئو خودداری کنید (طوری ویدئو بسازید که نیاز به شرح و توضیح بعدی توسط شما نداشته باشد).
  • از توضیح اضافه در محتوای ویدئویی خود، پرهیز کنید.

یک مثال

جادی  یکی از برنامه نویسان خبره ایران است و البته بسیار شناخته شده است. همانطور که حدس می‌زنید دلیل شهرت او ساخت ویدئوی‌هایی است که در مورد برنامه‌نویسی یا دنیای تکنولوژی تولید می‌کند. به تولید محتوای ویدئویی او دقت کنید و با گفته‌های بالا مقایسه کنید:

نکات:

  • یک راست برویم سر اصل مطلب
    همانطور که در ویدئوی بالا دیدید، جادی خیلی راحت صحبت می‌کند و یک راست به سراغ اصل مطلب می‌رود. از خود ویدئو هم که مشهود است او هیچ کاری به کیفیت ویدئو ندارد. در واقع او یک محتوای ویدئویی خانگی ساخته است که در دنیای حرفه‌ای بسیار طرفدار دارد.
  • شناخت کامل از محتوا و مشتری آن
    از سویی دیگر می‌بینید که مخاطب خود را بسیار خوب شناخته است و کاملا تخصصی صحبت می‌کند. قرار نیست کسی جز عاشقان تکنولوژی و برنامه نویسی از محتوای ویدئویی او سر در بیاورند.
  • محتوای اثر بخش
    ذکر این نکته هم ضروری است که در این محتوای ویدئویی ، حجم زیادی از محتوای کارآمد به کاربر انتقال داده می‌شود.

باز نشر ویدئو

در ساخت ویدئوهایی که در مراجع دیگری ساخته شده اند، لازم است که توضیحات لازم در زیر ویدئو ذکر شود. حتما لازم است که منبع مربوطه ذکر شود. درست مثل ویدئوی بالا که ما منبع را ذکر کردیم.

تغییر ساختار ویدئو

پیشتر ذکر شد که ترجمه یک محتوا، و یا ایجاد تغییراتی در شکل ارائه و یا گستره مطلب، تولید محتوا محسوب می شود. اگر ویدئویی دارید که به آن زیر نویس اضافه کرده اید، اسلاید های آن را با زبان دیگری نوشته اید و یا روی آن به زبان دیگری نریشن آورده اید، حتما لینک ویدئوی اصلی را (درصورت وجود) قرار داده و یا شناسنامه ویدئو را ذکر کنید.

به طور مثال مهم است که اعلام کنید ویدئوی مورد نظر توسط چه شرکت و یا شخص و یا کنالی تولید شده و شما چه کاری روی آن انجام داده اید. به طور مثال می توانید به شکل زیر بنویسید:

“ویدئوی آموزشی « استفاده از نرم افزار گوگل آنالایتیک» تهیه شده توسط گروه آموزشی لیندا

ترجمه و صدا گذاری به زبان فارسی توسط تیم دیما”

به ویدئوی زیر دقت کنید:

 

این ویدئویی است که برای آموزش کشیدن نخ دندان به سفارش شرکت نخ دندان مینا آماده شد. اضافه شدن زیر‌نویس به این ویدئو، منجر به ایجاد یک محتوای ویدئویی جدید شده است.

شماره۲) ویدئوهای غیر آموزشی

این ویدئوها را در معرفی شرکت، خدمات، تیم، پروژه ها و تبلیغات استفاده کنید. در ساخت این ویدئو ها به نکات زیر توجه کنید:

  • این ویدئوها را تنها در جهت استراتژی محتوای خود بکار ببرید.
  • کیفیت این ویدئوها از ویدئوهای آموزشی بالاتر باشد.
  • در آن از خلاقیت استفاده کنید.
  • این ویدئوها حاوی یک پیام واضح هستند. پیام را طبق استراتژی محتوا انتخاب و در جهت آن ویدئو را بسازید.
  • این ویدئوها آموزشی نیستند. چیزی یاد کسی ندهید.

شماره۳) استفاده از اسلاید در ساخت ویدئو

  • در استفاده از اسلاید برای تولید محتوا نکات زیر را رعایت کنید:
  • اسلاید برگه خلاصه مطلب نیست. از اسلاید در عنوان گذاری استفاده می شود. پس از خلاصه کردن مطالب در اسلاید ها پرهیز کنید.
  • از بولت گذاری استفاده کنید.
  • از بکارگیری جملات طولانی پرهیز کنید.
  • جملات را به صورت عنوانی بیان کنید. از مثال زیر استفاده کنید.

“عبارت غیر صحیح

« در دیجیتال مارکتینگ باید به این نکته توجه کرد که این تخصص تنها دنبال کننده اهداف کلان مجموعه است و وظیفه سیاست گذاری کلان را بر عهده ندارد»

صحیح

«دیجیتال مارکتینگ، مجری استراتژی، نه تدوین کننده آن»”

  • مطالب را دسته بندی شده ارائه دهید.
  • مطالب دسته بندی شده را شماره گذاری کنید.
  • از رنگ بندی موضوعی استفاده کنید.
  • برای عناوین مهم یک صفجه کامل، بدون جزئیات اختصاص دهید.
  • سعی کنید بیش از ۷ سطر در یک صفحه قرار ندهید.

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 208 جمعه 24 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

طبق تحقیقات انجام شده این بیماری شایع ترین بیماری در بین مردم جهان است که به طور میانگین از هر 10 نفر 5 نفر یا به عبارتی دیگر نیمی از مردم جهان به ان مبتلا اند و از پوسیدگی دندان رنج می‌برند.

هنگامی که پلاک، که یک لایه شیرین، قندی و چسبناک است بر روی دندان قرار می‌گیرد و اگر این پلاک ها مدت زمان زیادی بر روی دندان ها قرار داشته باشند و تمیز و پاک نشوند، به مرور زمان باعث از بین رفتن مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی و درد دندان می‌شوند.

به طور کلی حمله به مینای دندان که در نهایت به حفر حفره ها و سوراخ هایی در دندان منجر می شود، پوسیدگی دندان نامیده می شود.

پوسیدگی دندان تنها در بزرگسالان نیست ، بلکه 5 برابر بیشتر از آسم،4 برابر بیشتر از چاقی و 20 برابر بیشتر از دیابت در کودکان شایع است.

در ادامه این مطلب به بررسی دلایل ایجاد پوسیدگی، عوارض و عواقب و نیز راه های درمان پوسیدگی دندان (عصب کشی و پرکردن) می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

عوامل و علت های پوسیدگی دندان

1) مواد قندی و شیرین باعث تشکیل یک لایه و پوشش چسبنده به نام پلاک روی دندان ها می‌شود.

2) رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان مانند مسواک نزدن و عدم استفاده یا استفاده نادرست از نخ دندان ؛ انجام ندادن این موارد باعث باقی ماندن مواد غذایی در بین دندان ها و در نتیجه پوسیدگی و آسیب مینای دندان می‌شود.

3) کمبود کلسیم و ویتامین های مورد نیاز دندان ؛ عدم استفاده از ویتامین ها و کلسیم باعث می‌شود دندان ها ضعیف شوند. این ضعف باعث آسیب پذیری بیشتر دندان ها می‌شود.

4) التهاب و عفونی شدن لثه ؛ از آن جایی که ریشه دندان ها در لثه قرار دارد اگر لثه دچار عفونت شود تاثیر مستقیم و منفی بر روی ریشه و مینای دندان می‌گذارد که یکی از اصلی ترین عوامل پوسیدگی است.

علت های پوسیدگی دندان | نخ دندان مینا

علائم پوسیدگی

پوسیدگی دندان در ابتدا که هنوز به ریشه نرسیده درد زیادی ندارد. بنابراین نمی‌توان به سادگی متوجه پوسیدگی شد. پس بهتر است پیش از نیاز به درمان پوسیدگی دندان ، برای جلوگیری و پیشرفت آن علایم زیر را در دندان های خود یا کودکان بررسی کنید.

1) وجود لک های قهوه ای رنگ بر روی مینای دندان که در صورت عدم درمان به موقع تبدیل به حفره هایی می‌شود که محل تجمع مواد خوراکی و تجمع باکتری ها و در نتیجه آسیب زود تر ریشه دندان می‌شود.

2) لثه های قرمز و متورم شده

3) درد به هنگام مسواک زدن و جویدن غذا

4) حساسیت دندان نسبت به خوراکی ها و نوشیدنی های بسیار سرد یا داغ

5) درد اندک زیر خط لثه که در اطراف دندان احساس می شود

6) بوی بد دهان.

درد یکی از نشانه های پوسیدگی دندان | نخ دندان مینا

عوارض پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان عوارض بسیاری دارد. این مشکل نه تنها برای خود دندان مضر است، بلکه خطراتی برای لثه و سلامت دهان نیز دارد. اگر درمان پوسیدگی دندان به موقع و به شکلی مناسب صورت نگیرد، عوارضی به همراه دارد. از جمله:

1) به دلیل آزرده بودن دندان مخصوصا در کودکان و عدم توانایی در جویدن غذاها تاثیر منفی بر گوارش و رشد می‌گذارند.

2) از رشد مستقیم و سالم دندان های دائمی در کودکان جلوگیری می‌کند.

4) منجر به آسیب و پوسیدگی دندان های مجاور می شود.

5) پوسیدگی باعث تضعیف دندان می‌شود که دندان را در معرض خطر شکستگی و افتادن قرار می‌دهد.

6) تورم و سرخ شدن لثه ها : در صورت پیشرفت ممکن است لثه ها آسیب پذیر شده و در هنگام استفاده از مسواک و نخ دندان به راحتی خون ریزی کند.

7) پریودنتیت : این بیماری یک عفونت لثه ای است که در صورت پوسیدگی دندان و عدم رعایت بهداشت و استعمال دخانیات به وجود می آید. این بیماری بافت نرم لثه را مورد حمله قرار می‌دهد و اگر به موقع درمان نشود و پیش روی کند می‌تواند موجب لق شدن دندان ها و در نتیجه افتادن آن ها شود. پریودنتیت شایع ترین بیماری لثه در جهان است.

پریودنتیت شایع ترین بیماری لثه در جهان | نخ دندان مینا

پیشگیری از پوسیدگی دندان

برتری پیشگیری بر درمان امری ثابت شده است که معمولا آسان تر و کم هزینه تر از درمان است.

پیشگیری از پوسیدگی دندان تنها با چند عمل از جمله:

  • مراجعه مداوم و مرتب به پزشک متخصص
  • استفاده از مواد ضدباکتریالی خانگی مانند آب نمک ، سیر و زرد جوپه
  • رعایت بهداشت دهان و دندان

امکان پذیر است. رعایت موارد فوق باعث می‌شود حتی اگر دندان شروع به پوسیدگی کرده باشد، پیشرفت آن متوقف شود.

محافظت و جلوگیری از پوسیدگی دندان با نخ دندان کشیدن | نخ دندان مینا

درمان پوسیدگی دندان

در صورت مراجعه به موقع به پزشک، دندان پزشک می‌تواند حفره ها را خیلی زود شناسایی و اقدام به درمان پوسیدگی دندان کند؛ اگر این حفره ها درمان نشوند بزرگ تر و عمیق تر خواهند شد و اگر پوسیدگی به ریشه دندان برسد، باید دندان کشیده شود.

از جمله روش های درمان پوسیدگی دندان می‌توان به موارد زیل اشاره کرد:

  • پرکردن دندان

پرکردن مانع از رشد حفره های دندان می‌شود.

  • روکش

در صورتی که پوسیدگی گسترش پیدا کند و دیگر چیزی از دندان باقی نمانده باشد ، دندان های ضعیف را روکش می‌کنند که حفاظت شوند.

  • عصب کشی (روت کانال)

زمانی انجام می‌شود که دندان به کلی از بین رفته و پوسیده شده باشد. بخش در بر گیرنده عصب و رگ های خونی و بخش پوسیده دندان برداشته و ریشه مهر و موم می‌شود و پس از آن جای خالی دندان را پر می‌کنند.

درمان پوسیدگی با روکش کردن دندان | نخ دندان مینا

انواع روش های پر کردن دندان

  • پر کردن دندان با لیزر

لیزر برای تبخیر بافت پوسیده دندان استفاده می‌شود. برتری درمان پوسیدگی دندان با لیزر در این است که فقط بخش پوسیده آن را از بین می‌برد و آسیبی به بخش سالم دندان وارد نمی‌شود. در حالی که روش پر کردن با دریل این امکان را ندارد.

لیزر مواد زیست پذیر و همرنگ دندان را همزمان با از بین بردن پوسیدگی ها به دندان پیوند می‌زند.

  • پر کردن دندان با روش سنتی

برای پرکردن حفره و جای دندان از بین رفته از آلیاژ های مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی ترکیبات ، قیمت و طول عمر بعضی از این آلیاژ ها می‌پردازیم.

ماده تشکیل دهنده طول عمر استحکام زیبایی شناسی هزینه جلسات درمان معایب
 

طلا

 

 

10 تا 15 سال

بالا . مقاوم در برابر جویدن به دلیل هم رنگ نبودن با دندان ها زیاد مورد استقبال نیست بسیار بالا . چند برابر دیگر آلیاژ ها  

دو تا سه جلسه

هزینه بالا

زیبا نبودن

بد رنگ شدن

 

 

آلماگام (نقره )

 

 

10 تا 15 سال

 

 

بالا. مقاوم در برابر جویدن

 

رنگ نقره ای ان با دندان ها مطابق نیست و زیبا نیست

 

مناسب تر از آلیاژ طلا و کامپوزیت

 

 

دو جلسه

برای قرار گرفتن باید حجم زیادی از دندان تراشیده شود

زیبا نبودن

باعث شکستگی قسمت سالم می‌شود

 

کامپوزیت سفید

 

5 تا 10 سال

استهلاک و ساییدگی سریعی دارد هم رنگ دندان ها و بسیار محبوب برای دندان های جلویی ازرن تر از طلا و دو برابر آلماگام درمان طولانی تری نسبت به بقیه دارد عمر کم

استحکام پایین

 

سرامیک (پورسلین)

 

10 تا 15 سال

دوام و تثبیت رنگ بالایی دارد سفید رنگ و هم رنگ دندان ها بالا

تقریبا هم قیمت طلا

 

دو تا سه جلسه

قیمت بالا

ساینده تر نسبت به کامپوزیت

چه زمانی باید مواد دندان پر شده را تعویض کرد؟

این پرکننده ها معمولا عمر طولانی ای دارند. اما اگر مواردی مثل دندان قروچه و ترک یا شکستگی مشاهده کردید باید نیاز تعویض آن ها را بررسی نمایید.

البته با مراجعه منظم به دندان پزشک می‌توانید شرایط دندان های پر شده را چک کنید و از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری در میان مردم جهان است. یه طوری که نیمی از مردم جهان با آن درگیر می‌شوند. این بیماری نتیجه‌ی حمله پلاک ها به مینای دندان است که در نهایت به ایجاد حفره هایی در دندان می‌انجامد.

منبع : شرکت نخ دندان مینا

basalamati بازدید : 39 پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
دیماژن، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که از یک دغدغه مهم برآمده است. دغدغه ای به نام سرویس. ما فهمیدن را حق مشتری می‌دانیم. معتقدیم که مسئولیت ارائه یک درک صحیح از آنچه ارائه می‌دهیم و آنچه مشتری بدست می‌آورد بر عهده ما است.
دیماژن، عضوی از یک هلدینگ چند وجهی است. هلدینگی که روی ارائه خدمات صحیح و پیشرو در متمرکز است.
گروه موسسین دیماژن، ما حصل تجارب گران قیمت و مشاهدات سالیان خود را امروز در قالبی متقاوت گردآوری کرده است. ما در دیماژن، تمام تلاش خود را می‌کنیم، که خدماتمان را با محوریت مستند سازی و درک ارائه دهیم.
basalamati بازدید : 45 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نوسازی و بازسازی ، اغلب در مورد املاک و مستغلات ، پیمانکاری و طراحی داخلی به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال ، برای متخصصانی که در این حوزه کار می کنند ، این اصطلاحات ، در واقع دو چیز کاملا متفاوت از هم را در پی دارد. اساسا ، تفاوت بین آنها این است که ، نوسازی به بازگرداندن چیزی به حالت قبلی اشاره دارد. در حالی که ، بازسازی به ایجاد یک چیز جدید باز می گردد.

در صورتی که تعریف نوسازی را در دنیای ساخت و ساز خانه به کار می برید ، احیای مجدد می تواند معنایی از رنگ آمیزی و تغییر شکل کابینت ها تا نصب وسایل روشنایی جدید و افزودن سایر ظروف و لوازم جانبی باشد. در هر صورت ، طرح اصلی هرگز به طرز چشمگیری تغییر نمی کند. بلکه برای دستیابی به یک استاندارد جدید یا اصلاح شده ، به روز می شود یا تغییر می کند.

در مقابل ، هر وقت پروژه ای را آغاز کنید که ، طرح ساختار و سبک منزل را کاملا دگرگون کند ، شما در خقیقت ، در حال طی کردن مراحل بازسازی آن مجموعه هستید. به عبارت دیگر ، شما به طور قطعی ، ظاهر و طرح فضای آن را تغییر می دهید ، نه صرفا به روزرسانی یا دستکاری آن. به همین ترتیب ، اگر می خواهید کاری مانند تنظیم مجدد نقشه انجام دهید ، مثل ترکیب آشپزخانه و اتاق نشیمن ، برای ایجاد یک طرح مدرن تر و بازتر ، در این صورت نیز ، در حال طی کردن مراحل بازسازی آن هستید.

در حالت کلی ، زمانی که پروژه شامل تغییری شدید در فضا باشد که ، جلوه و احساس کاملا جدیدی به آن ببخشد ، می توانید بگویید که این یک پروژه بازسازی است و نه نوسازی.

در بازسازی بیشتر هزینه می شود یا نوسازی ؟

کاملا مشخص است که ، هزینه یک پروژه بازسازی تقریبا بیشتر از یک پروژه نوسازی است. دلیل آن هم این است که ، مراحل بازسازی یک واحد ، معمولا شامل ملاحظات بسیار پیچیده تری در زمینه طراحی و همچنین هزینه های بیشماری برای ساخت برق و لوله کشی می شود.

بازسازی یا نوسازی ؟ | شرکت تهران دیزاین سنتر

مراحل بازسازی یک واحد

برای بازسازی ، شش مرحله مشخص وجود دارد که باید طی شود. خواه این بازسازی مربوط به یک واحد از یک ساختمان باشد و یا یک اتاق در خانه شما. برنامه ریزی ، بودجه بندی و انتخاب پیمانکار خوب و مناسب ، طراحی و ایده ، گرفتن مجوزهای لازم ، تخریب ، پاکسازی و ساخت و ساز مراحلی هستند که در ادامه توضیحاتی را در خصوص آن ها ارائه خواهیم داد.

مرحله اول : برنامه ریزی

هنگام شروع یک پروژه بازسازی ، باید بسیار منظم عمل کنید. ابتدا باید در مورد اندازه و سبک پروژه خود تصمیم بگیرید و سپس لیستی از تمام نیازمندی ها و محصولات خود را تهیه کنید. پایبندی به لیست محصولات ، در مورد ماندگاری در بودجه و برنامه بسیار مهم است.

 مرحله دوم : بودجه بندی و انتخاب یک پیمانکار مناسب

اطمینان حاصل کنید که چند برآورد کتبی از پیمانکاران ، معماران و طراحان مجاز دریافت کرده اید. از دوستان و خانواده خود که از قبل ، بازسازی یا اضافات مشابه داشته اند بپرسیدکه چه هزینه ای پرداخت کرده اند و چه کسی این کار را انجام داده است.

پس از آن ، محدوده بازسازی خود را مشخص کنید و تعیین کنید که بودجه شما برای این بخش چقدر است. البته ، همه این ها ، به سبک و طرح مورد علاقه شما و نوع مصالحی که استفاده می کنید بستگی دارد.

مرحله سوم : طراحی و ایده

خانه های قدیمی ، هنگام تبدیل به یک مکان مدرن و امروزی ، بیشتر به نبوغ و خلاقیت نیاز دارند. یک پروژه بازسازی ، همیشه گامی به سوی موارد ناشناخته است. اما با داشتن برخی ایده های مبتکرانه می توانید ، یک خانه مسن را به خانه ای تبدیل کنید که برای زندگی در قرن بیست و یکم مناسب تر باشد.

به عنوان مثال ، استفاده از شیشه های بیشتر می تواند پرتوهای نور را به خانه های قدیمی و تاریک وارد کند. همچنین ، به حداقل رساندن دیوارهای داخلی ، باعث افزایش حس فضا می شود. در هر صورت ، سلایق ساکنان امروزی خانه ها به گونه ای است که ، معمولا چیزهای بسیار متفاوتی از خانه های خود نسبت به گذشته انتظار دارند.

طراحی در بازسازی | شرکت تهران دیزاین سنتر

مرحله چهارم : گرفتن مجوز های لازم

قبل از اجرای یک پروژه ، باید مطمئن شوید که مجوزهای مناسب را دریافت کرده اید. ممکن است گرفتن مجوز ، باعث به تاخیر انداختن یک یا دو هفته ای پروژه شما شود. در هر صورت ، این انتظار بهتر از پرداخت جریمه های هنگفت بابت انجام غیرقانونی کارهای ساختمانی است. در مجوزهای ساخت و ساز هنگام مراحل بازسازی ، نقشه های ساختمان به طور کامل بررسی می شوند تا این اطمینان حاصل شود که ، ساخت و ساز کاملا مطابق با قوانین موجود است.

اما آیا برای انجام تمام پروژه های بازسازی ، گرفتن مجوز ضروری است؟ و در واقع ، چه زمانی لازم است تا مجوز بازسازی را دریافت کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ، شما برای هرگونه بازسازی که نیاز به تغییر ساختار یا شکل خانه است ، به مجوز نیاز دارید. این مورد شامل تخریب دیوار های داخلی و همچنین افزودن باز شوی پنجره یا درب جدید است.

البته تغییرات جزئی داخلی ، از گرفتن مجوز معاف هستند. به عنوان مثال ، اگر فقط کابینت های داخلی آشپزخانه خود را تعویض می کنید و یا کاشی های جدیدی برای سرویس های بهداشتی نصب می کنید ، به گرفتن مجوز نیازی نیست.

 مرحله پنجم : تخریب

حذف عناصری مانند دیوارها ، سیم کشی ، موکت و کف می تواند کار سخت و کثیفی باشد. اما ، در صورتی که مایل باشید این کار را خودتان انجام دهید ، در هزینه های زیادی صرفه جویی خواهید کرد. این پس انداز می تواند ، برای امکاناتی که مطمئن بودید از پرداخت آن بر می آید ، به پروژه بازگردد.

شاید برایتان مفید باشد >  نمای آجری ساختمان و ویژگی های آن

در هر حال مهم نیست که تخریب را چه کسی انجام می دهد. هنگام تخریب ، مطمئن شوید که خانه ، با برداشتن داشتن مواد شکستنی از روی دیوار و محافظت از مبلمان ، کاملا آماده است.

مرحله ی تخریب در بازسازی | شرکت تهران دیزاین سنتر

 مرحله ششم : ساخت و ساز

اگر پروژه شما بزرگ است ، ممکن است مجبور شوید موقتا خانه خود را ترک کنید. اگر چند روز بدون برق و گرما و یا آب ، در شیوه زندگی شما اختلال ایجاد می کند ، باید به دنبال اقامت در کنار خانواده ، دوستان و یا اجاره یک هتل باشید. حالا باید مطابق طرح و ایده ی از پیش تعیین شده ، نسبت به بازسازی واحد خود وارد عمل شوید.

ذکر یک نکته مهم هنگام طی کردن مراحل بازسازی یک واحد

در طی مراحل بازسازی یک واحد ، پشت بام ، مسائل مربوط به آب ، پنجره ها ، تعویض یا تعمیر سقف ، اصلاح پایه ، جلوگیری از نفوذ آب و غیره باید در اولویت قرار گیرند. زیرا ، پروژه های بعدی تحت تاثیر آنها قرار دارند. بنابراین ، پایه ها را محکم کنید و در قسمت هایی مانند ضعیف شدن دیواره ها ، تیرچه ها و تیرهای محل ، ترمیم اساسی انجام دهید.

تهران دیزاین سنتر

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟