loading...
basalamati بازدید : 44 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 شماره ۱: مراجعه از روی استیصال

او از روی استیصال و بدون اینکه بداند دیجیتال مارکتینگ آیا واقعا برای او مفید است یا نه به شما مراجعه کرده است. بسیار پیش می‌آید که شما با مشتریانی مواجه می‌شوید که نمی‌دانند دیجیتال مارکتینگ برای آنها کارآمد است یا خیر؟ دلیل اینکه آنها با شما تماس می‌گیرند این است که کسب و کار آنها با مشکلاتی مواجه می‌شوند و از روی استیصال و برای حل مشکل هر راهی را امتحان می کنند. معمولا کسب و کار‌ها زیر با این عارضه به شما مراجعه می‌کنند:

  • کسب و کارهای کوچک یا خانگی
  • کسب و کار‌های سنتی
  • کسب و کار‌های قدیمی که با ظهور اینترنت و قدرت گرفتن آن دچار مشکل شده اند. 

این افراد برای اینکه عدم توانایی خود را از شما پنهان کنند، این سوال‌ها را از شما می‌پرسند:

  • می‌خوهم بدانم شما برای من چه می‌کنید؟
  • من اگر می‌دانستم که پیش شما نمی‌آمدم!
  • ما می‌دانیم چه می‌خواهیم. اما می‌خواهیم توانایی شما را بسنجیم.

مطمئن باشید که با این افراد نمی‌توانید کار کنید. حتی اگر بتوانید با آنها قرارداد بنویسید (که توصیه می‌کنیم بی‌خیال آنها شوید) در همان اول قرارداد با آنها به مشکل خواهید خورد. حتی قرارداد شما به نیمه هم نمی‌رسد.

شماره ۲: مشتری بد به دنبال لیست قیمت است.

با این افراد معمولا نمی‌توانید کار کنید. مگر اینکه قیمت شما کف بازار باشد و اساسا آژانس نباشید.

کسی که تصمیم خود را گرفته است

بسیار پیش آمده است که مشتری تقریبا تصمیم خود را گرفته است. اما به دنبال این است تا از انتخاب خود برای اینکه آیا انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب به لحاظ روانی مطمئن شود.

واسطه ها

دیگر کسانی که با این استراتژی به شما مراجعه می‌کنند، کسانی هستند که واسطه هستند و می‌خواهند سرویس شما را به کس دیگری بفروشند. به شما توصیه می‌کنیم که با این افراد کار نکنید. البته باید بدانید که همه واسط های فروش برای شما بد نیستند. اما این کار آدابی دارد که به موقع به آن می‌پردازیم.

شماره ۳: او اول از شما رزومه می‌خواهد.

  • وقتی مشتری به شما زنگ می‌زند و در همان اولین مکالمه از شما رزومه می‌خواهد یکی از حالت‌های زیر وجود دارد:
  • او معتقد است خودش بهترین تصمیم را می‌گیرد. پس مطمئن باشید حتی اگر با او کار کنید در کار شما دخالت خواهد کرد. 
  • او هیچ شناختی از بازار ندارد و با یک جستجو در اینترنت یا تماس با دوستان به شما رسیده است. 
  • او فرض را بر این گرفته است که شما در وبسایت خود دروغ می‌گویید. 
  • او اصلا سایت شما را مطالعه نکرده است. 
  • او یک کارمند است، تصمیم گیرنده نیست و از دستورات پیروی می‌کند. پس وقت خود را با اون تلف نکنید. 

شماره ۴: چقدر برای من می‌فروشید؟

به سوالات در ذهن خود پاسخ دهید:

  • آیا شما حاضرید در چیزی که روی آن مسلط نیستید تضمین بدهید؟ مسلما خیر!
  • یا اینکه آیا کسب و کاری هست که فروش نخواهد؟! غایت هر کسب و کاری فروش است. پس غیب گویی نیست که در جواب پرسش شما که «هدف شما چیست؟» او بگوید می‌خواهم فروشم را افزایش دهم!

این مشتری بد پس از تمام توضیحات شما در مورد جایگاه دیجیتال مارکتینگ و همینطور طرح پیشنهادی دیجیتال مارکتینگ شما از شما می‌پرسد که «فعالیت شما چقدر روی فروش من اثر می‌گذارد»؟ بدتر از مورد قبل این است که مشتری این سوال را در همان جلسات اول و حین آشنایی از شما بپرسد. البته در یک صورت این سوال منطقی است. و آن هم زمانی است که هدف مارکتینگ، فروش باشد. اما خب، باید پس از این جمله به شما بگوید که چه چیزی فروش را افزایش می‌‌دهد و چطور دیجیتال مارکتینگ به او کمک می‌کند. مشتری بد ما در این حالت به احتمال زیاد یک شرکت کوچک، یا بی دانش است. این مشتری معمولا:

  • درکی از مارکتینگ ندارد یا فروش را مساوی مارکتینگ می‌داند. 
  • بسیار سنتی کار کرده است. 
  • پروسه فروش خود را درک نکرده یا به آن فکر نکرده است. 

بهتر است که این مشتری را فراموش کنید. البته باید این نکته را بگوییم که این نوع از مشتری دیجیتال مارکتینگ، یک حسن دارد و آن این است که:

اگر این مهارت را داشته باشید که این تفاوت‌ها را به صورت فشرده باز کنید و او را به درک صحیحی از تفاوت فروش و مارکتینگ برسانید، ممکن است اعتماد او جلب شده و بتوانید با او قرار داد ببندید. اما تجربه ما می‌گوید که با صرف این انرژی، می‌توانید روی گزینه‌های بهتر سرمایه گذاری کنید. 

شماره ۵: مشتری دیجیتال مارکتینگ، سنجش کار خود را نمی‌داند

این مشتری بد دیحیتال مارکتینگ می‌گوید من می‌خواهم در یکی از فاکتور‌های تاثیرگذار در فروش (مثل آگاهی از برند یا سهم از ذهن یا بازگشت مشتری) رشد کنم، اما از موقعیت فعلی خود در هر کدام از مولفه‌ها اطلاعات مستندی ندارد. خب، واضح است که این مشتری هم مثل مشتری بد شماره ۱، می‌خواهد دانش نا کافی خود را پنهان کند، اما مسلما از او با سواد تر است. اما ایراد این مشتری این است که چند کلمه قلمبه سلمبه یاد گرفته، اما اصلا نمی‌داند که اینها به چه معنا هستند. معمولا این مشتری دیجیتال مارکتینگ دو نوع دارد:

او اطلاعی از ماهیت گفته خود ندارد

خیلی خوب! عالی است که این مشتری دیجیتال مارکتینگ پروسه فروش به عوامل و مراحل مختلف را می‌داند. اما دقیقا وقتی از او می‌پرسید که «میزان آگاهی از برند شما چقدر است؟» او در پاسخ به شما می‌گوید: «نمی‌دانم!».

قید این مشتری را بزنید. برای این گفته خود، دلیل داریم و آن دلیل را با یک سوال به شما می‌گوییم:

آیا شما وقتی نمی‌دانید چه عددی را باید به چند برسانید، منطقی است که مسئولیت بپذیرید؟

او از توهماتش صحبت می‌کند

از مورد قبل بدتر کسی است که نه تنها در مورد جایگاه خود اطلاعی ندارد، بلکه در مورد‌ آنها دچار توهم است و به شما اطلاعات غلط می‌دهد. در این صورت مطمئن باشید که طراح پیشنهادی دیجیتال مارکتینگ شما شکست می‌خورد. این مشتری معمولا سعی می‌کند اطلاعاتی به شما بدهد اما اطلاعات معمولا دارای نواقص زیر هستند:

کمی نیستند مشتری در این حالت معمولا از توصیف استفاده می‌کند. مثال می‌گوید ما معروف هستیم. حالا اگر از او بپرسید بر چه اساسی این را می گویید؟ او به شما هیچ عددی ارائه نمی‌دهد. خب، در مارکتینگ چیزی که تبدیل به عدد نشود به هیچ دردی نمی‌خورد.

او فقط حس می‌کند مثلا او به شما می‌گوید «حس می‌کنم» وقت آن رسیده که کمی روی برندمان کار کنیم. خب، حالا این حس بر چه مبناست سوالی است که ما هم همیشه با آن مواجه بوده‌ایم.

جمع بندی + یک توصیه

اگر شما تازه کار هستید، یا یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ هستید، بد نیست که با مشتری بد سر و کله بزنید. این سرو کله زدن باعث می‌شود که بتوانید زیر و بم کار خود را بندانید. کسی را ندیده‌ایم که به این افراد بر نخورده باشد یا حتی سابقه کار با این افراد را نداشته باشد. پس اگر وقت کافی دارید، چند بار سعی کنید تا با این مشتری‌ها هم کلام شده و مواردی را که گفتیم آزمایش کنید.

اما اکیدا توصیه می‌کنیم که با آنها کار نکنید. مخصوصا اگر تازه کار هستید و به نحوه بستن قرارداد با مشتری دیجیتال مارکتینگ آشنا نیستید. اما اگر نه، بدانید که شما انرژی محدودی دارید، وقت شما هم محدود است. بنابراین عقل حکم می‌کند که انرژی و وقتتان را روی مشتریانی بگذارید که بیشترین نتیجه را از آنها می‌گیرید.

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 50 دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

موکت مولتی لول به طور معمول لوپ پایل است و به بافت سطح موکت پایل ( pile ) می گویند. این سطح همان لایه ای است که دیده می شود و با پا هم در تماس است. فرایند بافت موکت های مختلف باهم فرق دارد و در نتیجه بافت سطح موکت یا پایل هم شکل های مختلفی دارد. از انواع موکت می توان به کات و لوپ اشاره کرد.

فرایند بافت موکت به صورت رفت و برگشت است و به طور معمول الیاف آن به شکل حلقه درمی آیند. در بعضی انواع موکت ، این الیاف به صورت حلقه یا گره یا لوپ ( loop ) حفظ می شوند؛ به چنین موکت هایی لوپ پایل می گویند. این موکت هم از انواع موکت لوپ است.

در این مقاله به موکت لوپ پایل مولتی لول ( Multi-level ) می پردازیم. این موکت ها را با نام لوپ پایل بالا پایین ( high-low ) هم می شناسند. طرح های روی این موکت ها را با استفاده از الیاف کوتاه و بلند ایجاد می کنند. این الیاف یا حلقه های کوتاه و بلند ، علاوه بر آنکه ظاهر ویژه ای به موکت می دهند، باعث نرمی و لطافت سطح آن هم می شوند.

موکت مولتی لول | شرکت زت کارپت

ظاهر ویژه این موکت ها با بافت خاص و زوایای نرمی که دارند، باعث می شود در هربار پهن کردن آن ، موکت شکل متفاوتی بگیرد؛ چون الیاف سطح آن هربار در یک جهت قرار می گیرند و باعث به وجود آمدن طرح دیگری روی موکت می شوند.

برای تمیز کردن موکت مولتی لول از تکه ای ابر یا اسفنج و شامپو فرش استفاده کنید. ابتدا محل آلودگی یا لک را با کف حاصل از محلول شامپو فرش و آب بپوشانید. چند لحظه صبر کنید تا کف به الیاف موکت رسوخ کند. سپس کف را با ابر یا اسفنج بردارید. می بینید که لک یا آلودگی هم با کف پاک شده است.

موکت مولتی لول چگونه تولید می شود؟

برای بافت این موکت ها از حرکت رفت و برگشت استفاده می شود تا الیاف به شکل حلقه یا گره دربیایند. این الیاف را به شکل حلقه یا گره حفظ می کنند و آن ها را برش نمی دهند. از طرف دیگر برای تولید موکت مولتی لول از الیاف بلند و کوتاه استفاده می شود.

شکل الیاف مولتی لول و خاب آن ها باعث می شود موکت طرح های مختلف ، روشنی و تاریکی ، و سایه به خود بگیرد. خاب این موکت ها به هر سمتی که باشد، ظاهر موکت مولتی لول لوپ پایل فرق می کند و طرح کاشی وار آن هربار به شکل و رنگ متفاوتی در می آید.

نکته مهم اینکه این موکت ها مناسب خانواده هایی هستند که اعضای آن دچار حساسیت یا مشکلات تنفسی هستند. موکت های مولتی لول لوپ پایل ، گرد و غبار و آلرژن کمتری را به خود می گیرند و این امر باعث می شود وقتی روی آن ها راه می روید، آلرژن ها در فضا پخش نشده و حساسیت ایجاد نکنند.

همان طور که گفته شد، طرح های کاشی وار روی موکت ها مولتی لول را با استفاده از الیاف کوتاه و بلند ایجاد می کنند. اسم مولتی لول هم از همین کوتاهی و بلندی الیاف آن می آید. این الیاف یا حلقه ها ، علاوه بر آنکه ظاهر خاصی به موکت می دهند، باعث نرمی و لطافت سطح آن هم می شوند.

موکت مولتی لول در تولیدی های مختلف موکت در سطح کشورمان و با استفاده از بهترین مواد اولیه و الیاف درجه یک تولید می شوند. قیمت این موکت ها هم نسبت به سایر انواع موکت مناسب است و خرید آن برای هر بودجه ای امکان پذیر است.

استفاده از موکت مولتی لول در خانه | شرکت زت کارپت

مزایا و معایب موکت های مولتی لول

  • دوام و مقاومت بالا

از مزایای موکت مولتی لول لوپ پایل ، دوام و مقاومت بالای آن است. این موکت تا مدت ها ترافیک و رفت و آمد زیاد را تحمل کرده و به اصطلاح با پا خوردن آسیب چندانی نمی بیند. بنابراین می توان موکت مولتی لول را انتخاب ایدآلی برای محیط های پرتردد دانست ، جاهایی مانند سالن اصلی ساختمان های اداری یا پلکان.

از طرف دیگر به خاطر بافت حلقه ای این موکت ها ، رد جاروبرقی یا پا روی آن ها نمی ماند. اما از سوی دیگر این نوع پایل موکت در برابر اشیای تیز مقاومت کمی دارد و خیلی زود آسیب می بیند. کسانی که حیوان خانگی دارند، بهتر است به فکر تهیه موکت دیگری باشند، چون پنجه های حیوانات ممکن است روی موکت کشیده شده و به آن آسیب بزنند.

  • نظافت آسان

یکی دیگر از مهم ترین مزایای موکت های لوپ پایل مولتی لول تمیز کردن آسان آن هاست. ساختار این موکت ها باعث می شود تمیز کردنشان به آسانی انجام شود. این موکت ها مانع رسوخ گرد و غبار و مایعات به لایه های زیرین می شوند. در نتیجه بیشتر مناسب مکان های پر رفت و آمد هستند.

از دیگر مزایای موکت مولتی لول می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دارای طرح های فراوانی در مقایسه با سایر موکت هاست؛
  • الیاف آن به شکلی هستند که آلودگی کمتری جذب می کنند؛
  • با بهترین مواد اولیه و به روش های پیشرفته تولید می شوند؛
  • به راحتی و سریع تمیز می شوند؛
  • و در نهایت اینکه دوام زیادی دارند و اگر به درستی نگهداری شوند، تا سال ها عمر مفید خواهند داشت.

مزایا و معایب موکت های مولتی لول | شرکت زت کارپت

در مقابل یکی از معایب موکت های لوپ پایل یا حلقه ای ، نخ کش شدن آن هاست. البته بسیاری از تولیدکنندگان ، از لایه های محکمی در بافت این موکت ها استفاده می کنند. لایه های محکم زیرین باعث می شوند موکت نخ کش نشود. توصیه می شود این موکت ها را با توجه به نیاز محل موردنظرتان تهیه کنید.

جمع بندی درباره مولتی لول

در این مقاله به موکت لوپ پایل مولتی لول پرداختیم. طرح های روی این موکت ها را با استفاده از الیاف کوتاه و بلند ایجاد می کنند. بافت ویژه این موکت ها ، دوام آن ها در گذر زمان و امکان شست و شو با شامپو فرش باعث می شود این موکت مناسب مصارف خانگی و اداری و محیط هایی با رفت و آمد متوسط تا زیاد باشد.

شکل الیاف مولتی لول لوپ پایل و خاب الیاف باعث می شود موکت طرح های مختلفی به خود بگیرد. خاب این موکت ها به هر سمتی که باشد، ظاهر موکت فرق می کند و طرح کاشی وار آن هربار به شکل متفاوتی درمی آید. قیمت این موکت ها هم نسبت به سایر بافت ها مقرون به صرفه است.

منبع : شرکت زت کارپت

basalamati بازدید : 220 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مراحل کلی تولید محتوا به شرح زیر صورت می پذیرد

  • اول: اینکه باید مشخص کنید که محتوای تولید شده (یا محتوایی که می خواهید تولید شود) در چه گروهی از کلمات کلیدی آمده است؟ گروه کلمات کلیدی اصلی خود را قبل از شروع نگارش مقاله بدست آورید.
  • دوم: مشخص کنید که نوع محتوای مورد نظر در چه فرمتی از محتوا قرار می گیرد؟
  • سوم: تمامی محتواهای تولید شده می بایست دارای کد منحصر به فرد باشند. نحوه کد گذاری پایین‌تر آمده است.
  • چهارم: تاریخ تولید محتوا مشخص باشد.
  • پنجم: ابتدا تعیین کنید که محتوای مورد نظر در کدام یک از دسته های تعیین شده در بلاگ قرار دارد؟
  • ششم: محتوای خود را مطابق شکل زیر بسازید.
  • هشتم: سپس آن را در زمان تعیین شده طبق تقویم محتوا بارگزاری کنید.
ساختار پست وبلاگ

در تصویر بالا نحوه تقسیم‌بندی مطالب یک پست وبلاگی پیشنهاد شده است.

#شماره ۱: کد گذاری

تمامی محتواهای تولید شده می بایست با یک کد منحضر به فرد قابل شناسایی باشند. این کد، هویت یک مطلب است و می بایست در تمامی تولیدات محتوایی، از سیستم کدگزاری شده پایین استفاده نمایید.

شماره زبان فرمت شرکت
۰۱ ENG DIO IDEALWEEN

فرمت ها یا اشکال محتوایی

ردیف فرمت کد
۱ A day in the office DIO
۲ Best practice BPR
۳ Blog review BLR
۴ Book review BRE
۵ Case studies CST
۶ Certifications CER
۷ Chart, graphs and statistics CGS
۸ EBook EBK
۹ Employee and employer interviews video EIV
۱۰ General papers GPR
۱۱ General video GVD
۱۲ Guest posts GPT
۱۳ Guides GUD
۱۴ Infographics INF
۱۵ Journal reviews JRV
۱۶ News NWS
۱۷ Opinion OPN
۱۸ Photography PHO
۱۹ Polls POL
۲۰ Presentation PRE
۲۱ Tips and tricks TTK
۲۲ Tool List TLS
۲۳ Training and event calendar TEC
۲۴ UGC UGC
۲۵ Video tutorials VTL
۲۶ Webinars WNR
۲۷ Whitepapers WHP
۲۸ Written tutorials WTL

زبان ها

ردیف زبان کد
۱ انگلیسی ENG
۲ فارسی FAR

 

شماره ۲: تیتر اصلی در مقاله وبلاگ

تیتر اصلی محتوای خود را تولید کنید. تیتر اصلی، عنوانی است که مهم‌ترین مطلب متن را بیان می کند. در برخی مواقع، تیتر اصلی تنها تیتر خبر بوده و با حروف درشت‌تر دیده مى‌‌شود. تیترها خوانده می شوند و مخاطب تصمیم می گیرد که محتوای آن را بخواند یا نخواند. تیترها اولین و بیشترین بخشی از محتوا هستند که خوانده می شوند و در عین حال می توانند آخرین باشند.

مثال:

استارت آپ ها به نظام صنفی پیوستند

  • تیتر اصلی در محتوای متنی به تنهایی کافی نیست، روتیترها و زیرتیترها در خوانده شدن مطلب بسیار تأشیرگذارند. پس تقسیم بندی لازم را رعایت نمایید.
  • می توانید خلاصه ای از نوشته و یا توضیحات تکمیلی و یا ایده و ذهن خودتان را همراه با لحن بیان متن بعنوان تیتر برگزینید.
  • می توانید از عباراتی که مخاطب جستجو می کند در متن استفاده کنید.
  • کلمات غیرضروری را که باعث طولانی شدن تیترها می شوند حذف کنید.
  • از تیترهای بسیار کوتاه استفاده نکنید. استفاده از تیترهای کوتاه باعث می شود بین نوشته شما و کلمات کلیدی تمایزی ایجاد نشود.
  • موتور جستجوی گوگل، معمولا عباراتی را که بین ۶۵ تا ۹۵ کاراکتر را شامل میشوند بعنوان تیتر اصلی در نظر می گیرد. پس سعی کنید که تیتر انتخابی مشمول این قانون باشد.
  • سعی کنید تنها یک تیتر برای محتوای خود تعیین کنید.

شماره ۳: زیر تیتر ها

زیر تیتر، بعد از تیتر اصلى (معمولاً در صفحه اول) و با حروف کوچکتر نوشته مى‌شود. مطلب زیر تیتر مى‌تواند مکمل تیتر اصلى و روتیتر و یا مستقل از آنها باشد و باز هم به هر حال تیتر اصلى باید بدون زیر تیتر هم مفهوم و معناى مستقل و کامل داشته باشد.

مثال:

تیتر اصلی « رئیس جمهور در نمایشگاه الکامپ حضور پیدا کرد»

زیر تیتر « استارت آپ ها مشکلات خود را با بالاترین مقام اجرایی کشور مطرح کردند»

  • از جملات مهم مقاله و یا نوشته برای نوشتن زیر تیترها بهره ببرید.
  • سعی کنید که زیر تیتر عنوان کننده یک سوال باشد که شما قصد پاسخ به آن را دارید و یا آنچیزی را بیان کند که می خواهید بعنوان یک منفعت به مخاطب خود تقدیم کنید.
  • سعی کنید محتوای خود را طوری طراحی کنید که حداکثر از ۵ زیر تیتر استفاده شود.

شماره ۴: سرآغاز یا سوتیتر

سعی کنید برای مطالبی که طولانی هستند و بیش از ۸۰۰ کلمه را شامل می شوند، از سرآغاز یا سوتیتر استفاده کنید. در مطالبی که بسیار طولانی هستند می توان از چند سوتیتر استفاده کرد. سوتیتر باید خلاصه ای از مطالبی باشد که شما می خواهید به آنها بپردازید.

سعی کنید در چند جمله (۴ تا ۵ جمله) مقدمه وار در مورد موضوع مورد نظر صحبت کنید. همانطور که قبلا هم گفته شد، این قسمت از نوشته تاثیر بسیار زیادی در قانع کردن مخاطب برای خواندن ادامه مطلب است.

شماره ۵:چگالی کلمات کلیدی در مقاله

شما باید تعیین کنید که چه عباراتی می بایست در محتوای شما بکار برده شود.

علاوه بر آن، سایر کلمات کلیدی که به متن موردنظر مربوط است را انتخاب کنید. سعی کنید تا ۳ کلمه کلیدی، یکی اصلی و دو کلمه فرعی برای متن در نظر بگیرید.

  • از نگارش یک متن برای تنها یک کلمه کلیدی خودداری کنید.
  • در هر مقاله که بطور متوسط تا ۵ کلمه کلیدی کار کنید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر در موارد زیر بکار برده شود:
  • در عنوان (تیتر، زیر تیتر)
  • در متن
  • در پاراگراف اول مقاله (سرآغاز)
  • هدر صفحه ای که مقاله را در آن قرار می دهید
  • در آدرس صفحه
  • در پاراگراف آخر مقاله
  • استفاده از کلمه کلیدی به شکل بولد یا ایتالیک
  • بکارگیری کلمه کلیدی در متن جایگزین (alt)

یک ابزار مناسب برای سنجش کلمات کلیدی در محتوای متنی

یکی از ابزار‌های خوب برای سنجش کلمات کلیدی متن بلاگ ، افزونه SeoQuake است. این افزونه روی مرورگر کروم یا فایرفاکس نصب شده و در صورتی که صفحه‌ای باز شود، تراکم کلمات کلیدی صفحه را به شما نمایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که این افزونه به صورت آفلاین کار نمی‌کند و همینطور ابزار‌های دیگری مانند اندازه گیری رتبه‌ صفحه و بک لینک‌ها را نیز در خود دارد. شما می‌توانید این افزونه را برای مرورگر کروم از  این لینک دریافت کنید.

افزونه seoquale برای سنجش کلمات کلیدی

شماره ۶: دستورات نگارشی

در نگارش یک مقاله، می بایست تحت قوانین زیر عمل کرد.

استفاده از بولت

سعی کنید متن خود را طوری تنظیم کنید که متن مورد نظر دارای دسته بندی بوده و مطالب قابل دسته بندی در بولت باشد. در زیر نمونه ای از بولت گذاری را مشاهده می کنید:

امروزه در ایران، شرکت های دیجیتال مارکتینگ به دسته‌های زیر تقسیم می شوند:

  • شرکت صاحبت رسانه
  • شرکت تبلیغ کننده یا رسانه فروش
  • شرکت‌های استراتژی نویس و مشاور

نقل قول، باز نشر و ذکر منبع آن

زمانی که می خواهید عبارتی را عینا از کسی یا منبعی نقل کنید می بایست نقل قول را مشخص کنید.

تذکر مهم: این موضوع در زمانی که از منابع هم زبان دیگر استفاده می کنید اهمیت بسیاری پیدا میکند. ممکن است در صورت رعایت نکردن این مسئله، گوگل محتوای تولید شده را کپی تلقی کرده و تبعات سنگینی برای وبسایت داشته باشد.

برای نگارش نقل قول چنین عمل کنید:

  • حتما نقل قول را در گیومه قرار دهید
  • در صورتی که نقل قول چیزی بیش از ۴۰ کلمه است، نقل قول را حتما در یک پاراگراف جدید آورده و فونت آن را کمی کوچکتر و یا ایتالیک کنید.
  • حتما منبع خود را در آن ذکر کنید.
  • اگر می خواهید محتوایی در سایت قرار دهید که عینا از یک محل دیگر آورده میشود، حتما در ابتدای متن توضیحاتی پیرامون متن و دلیل ذکر عینی مطلب بیاورید. آن را میان گیومه قرار داده و حتما با گیومه ببندید. ذکر منبع و لینک آن در انتهای متن (بعد از گیومه) ضروری است.
    توجه: زمانی که به ترجمه یک عبارت می پردازید، در واقع یک محتوای جدید تولید کرده اید. متن ترجمه شده توسط شما نقل قول محسوب نمی گردد.
  • در صورتی که نقل قول مستقیم انجام می دهید، حتما منبع نقل قول را ذکر کنید. اگر منبع شما اینترنتی است، حتما عنوان مطلبی که نقل قول از آن صورت گرفته نوشته شده و لینک مربوطه روی آن قابل دسترس باشد.

شما می توانید نمونه ای از نگارش یک نقل قول را مشاهده کنید:

یکی از رهبران بزرگ دنیای فناوری قطعا استیو جابز است. اما باید پرسید که آیا هر انسان بزرگی آیا لزوما خوب هم هست؟ یکی از دوستان او میگوید:

« با او به شدت مشکل داشتیم. او از تکنیکی به نام دایره تحریف واقعیت بهره میبرد. او طوری واقعیت را تحریف می کرد که گاهی ما هم باور می کردیم که اشتباه می کنیم.» استیو وازنیاک

واژه های مرکب

برای نگارش واژه های مرکب، حتما از نیم فاصله استفاده کنید.

لینک دهی در محتوای متنی

سعی کنید حین نگارش یک محتوای متنی ، حتما از لینک در آن استفاده کنید. پیشنهاد می شود حداقل در موارد زیر لینک دهی کنید:

  • زمانی که از یک عبارت و یا اصطلاح تخصصی استفاده میکنید.
    در دایره المعارف های معتبر و یا دانش نامه های مختلفی که به صورت آنلاین وجود دارند، اصطلاح و یا عبارت را پیدا کرده و کلمه یا عبارت مورد نظر را به آدرس صفحه مربوط به آن لینک دهید.
  • زمانی که از یک خبر استفاده می کنید.
    این امر یک نقل قول غیر مستقیم است. سعی کنید لینک خبر را روی قسمتی از متن بگذارید. در صورتی که خبر به صورت نقل قول مستقیم ذکر شده است، از لینک کردن کل متن خودداری کنید. می توانید به صورت پاورقی و با آوردن عبارت «لینک خبر» استفاده کنید.
  • نام اشخاص
  • زمانی که به محتوا های قبلی منشر شده در وبسایت استناد کرده اید.
    حتما عنوان مقاله را بنویسید و روی آن به اصل محتوا لینک دهید.
  • ذکر یک منبع
    زمانی که منبعی را برا نوشته خود ذکر می کنید، حتما لینک مطلب را بگذارید. خواه این به صورت پاورقی آورده شده باشد، خواه در متن
    نکته: از لینک دهی بیش از حد خودداری کنید. شما ویکی پدیا نیستید.

محتوای متنی ترجمه شده

محتواهایی که برگردان مطلبی با زبان متفاوت است، محتوای متنی تولیدی محسوب می شوند. اما ذکر منبع در آنها ضروری است. در چنین محتواهایی نکات زیر را رعایت کنید:

لینک مطلب اصلی را در آخر مقاله ذکر کنید.

در صورتی که از ترجمه دقیق استفاده می کنید، حتما عبارت زبان اصلی را برای واژگانی که ترجمه آنها دشوار است و یا معادل عینی ندارند، به صورت پاورقی ذکر کنید. نمونه ای از این اقدام را در زیر می بینید:

Marketing is the management process through which goods and services move from concept to the customer. It includes the coordination of four elements called the 4 P’s of marketing.

 بازاریابی (۱) یک جریان مدیریتی است که در جریان آن، ایده یک کالا و یا خدمت، به مصرف کننده هدایت می شود. روال بازاریابی شامل ۴ مرحله می شود که۴P مارکتینگ نامیده می شود.

۱) Marketing

همانطور که در مثال فوق می بینید، معادل واژه بازاریابی که در واقع ترجمه ای نه چندان مناسب برای Marketing است، به صورت پاورقی ذکر شده است.

در ترجمه های لفظی که رساندن مفهوم در اولویت قرار دارد، ذکر اینکه مطلب به صورت تلخیصی و یا لفظی ارائه شده ضروری است.

شماره ۷: انتخاب عکس مناسب برای مقاله وبلاگ

برای مقاله خود یک عکس جذاب انتخاب کنید. در انتخاب عکس مناسب به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است تمامی عکس های انتخاب شده برای محتوای متنی در سایز یکسانی ارائه گردند.
  • عکس بلاگ دارای کیفیت مناسب باشد. از قراردادن عکس های دفرمه و یا کشیده شده خودداری کنید.
  • عکس را متناسب با موضوع مورد نظر انتخاب کنید.
  • حتی المقدور از منابع رایگان برای عکس خود استفاده کنید. در اینترنت منابع بسیاری وجود دارند که می توانید از عکس های رایگان استفاده کنید.
  • اگر عکسی را از منبعی غیر رایگان، استفاده می کنید، تمام اطلاعات آن را ذکر کنید. نام عکاس یا طراح، منبع و اطلاعات شناسنامه ای دیگری که در دسترس دارید. توجه داشته باشید که هر چقدر اطلاعات بیشتری در وبسایت شما قرار گرفته باشد، ارزش بیشتری دارید. پس از اشاره به اینکه عکس متعلق به خودتان نیست نهراسید.

منبع :  آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 35 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
  1. تارتار

پلاک هایی که روی دندان ها جمع می شوند ، گاهی اوقات در شرایط بسیار سخت و هادی قرار می گیرند. جمع شدن این پلاک های سخت و سفت روی دندان با نام تارتار شناخته می شود.

البته گاهی اوقات این پلاک ها روی لثه هم جمع شده و به رنگ سیاه درمی آیند.

  1. مصرف غذاهای رنگی

مصرف خوراکی های رنگی مانند برخی سبزیجات ، سس گوجه فرنگی ، سس کاری ، سرکه بالزامیک ، میوه ها و آبمیوه های تیره رنگ به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان می شود.

اگر روند پیشگیری و درمان به سرعت انجام نشود ، ممکن است باعث ایجاد رسوبات سیاه رنگی در دندان شود.

  1. نوشیدنی ها

مصرف چای سیاه ، قهوه ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه های ورزشی و کولا باعث ایجاد لکه هایی بر روی دندان است. این لکه ها به مرور زمان افزایش پیدا می کنند و تمامی سطح دندان و لثه را می گیرد و باعث سیاه شدن دندان می شوند.

  1. مکمل های حاوی آهن

مصرف شربت های دارویی و قطره آهن حاوی مقادیر زیادی آهن است. این مواد روی دندان ها تاثیر منفی دارند. این مکمل ها برای بزرگ سالان و کودکان قابل استفاده هستند و باعث رفع کم خونی های ناشی از کمبود آهن هستند. اما در کنار آن اگر آهن مایع روی سطح دندان ریخته شود ، باعث تغییر رنگ آن بسیار می شود.

البته این تغییر رنگ نیز به سرعت رخ نمی دهد. ابتدا لکه های سیاه رنگ بر روی سطح دندان ها ظاهر می شوند و بعد از مدتی این لکه ها در سطح دندان افزایش پیدا می کند.

  1. مصرف سیگار و دخانیات

استعمال انواع دخانیات ، سیگار و قلیان بر روی تمامی بدن تاثیرات مخرب دارد. یکی از قسمت های بدن که به شدت از مصرف دخانیات تأثیر می گیرد ، دندان ها هستند. مصرف سیگار ، قلیان و یا سایر مواد دخانی باعث بروز بیماری های دهان و لثه می شود.

علاوه بر آن این مواد باعث ایجاد لکه های تیره رنگ روی دندان ها می شوند. به طوری که بعد از مدتی شاهد سیاه شدن دندان ها خواهید بود.

  • پر کردن دندان

برای پر کردن دندان ها در بیشتر موارد سولفید نقره به کار می رود. این ماده می تواند ظاهر سیاه رنگی در دندان پر شده به نمایش بگذارد.

علت درونی سیاه شدن دندان

 علت سیاه شدن دندان  در حالت داخلی در بیشتر موارد مربوط به پوسیدگی و حفره در سطح دندان است. باکتری ها و قارچ هایی که در سطح دهان هستند ، می توانند بعد از مدتی مینای دندان را از بین ببرند.

به همین دلیل سوراخ هایی در سطح دندان ایجاد می شود. این فرایند موجب پوسیدگی دندان ها خواهد شد و سوراخ هایی تیره رنگ و ناخوشایند در سطح دندان ایجاد می کند.

موارد البته علاوه بر این موارد اگر پالپ یا مغز دندان هم دچار عفونت شود ، می تواند تاثیر نامطلوب بر روی رنگ دندان بگذارد و علت سیاه شدن آن باشد.

سیاه شدن دندان چه علائمی دارد؟

روند سیاه شدن دندان ها ابتدا از لکه های کوچک در نزدیکی لثه ها آغاز می شود. این لکه های ناچیز به رنگ های قهوه ای تیره تا سیاه متغیر هستند و در کودکان بیشتر دیده می شود.

لازم به یادآوری است که روند سیاه شدن دندان پروسه طولانی مدتی را طی می کند و یک شبه رخ نمی دهد. اهمیت ندادن به این لکه های کوچک و ناچیز و پیشگیری نکردن از آن باعث وسعت پیدا کردن آن ها می شود.

به همین دلیل برای پیشگیری و درمان این عارضه روش های متعددی وجود دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

راه های پیشگیری از سیاه شدن دندان

مهم ترین راه برای پیشگیری از بروز این عارضه رعایت بهداشت دندان و بهبود در سبک رژیم غذایی است. کسانی که به استعمال سیگار و مواد مخدر اعتیاد دارند ، باید مصرف این مواد را ترک کنند.

همچنین مصرف الکل قرمز نیز می تواند علت سیاه شدن دندان باشد. به همین دلیل معتادین به مواد الکلی هم باید از مصرف این مواد اجتناب کنند.

در کنار این موارد مصرف بیش از حد نوشابه ها ، قهوه و چای سیاه عاملی برای تغییر رنگ دندان است. با داشتن یک رژیم غذایی سالم می توان به میزان زیادی از بروز سیاهی و تیرگی دندان ها جلوگیری کرد.

همچنین مسواک زدن روزانه و مرتب و استفاده از نخ دندان روش های مطمئنی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان و تیره شدن آن به حساب می آیند.

علاوه بر آن سعی کنید مصرف مواد غذایی قندی را کاهش دهید. در این صورت علاوه بر سلامتی دهان و دندان شاهد سلامتی و نشاط در سایر قسمت های بدن خواهید بود.

راه های درمان سیاه شدن دندان

در برخی موارد پیشگیری از سیاهی دندان امکان پذیر نیست. از جمله این موارد می توان به تارتار اشاره کرد. در این شرایط دندان پزشکان متخصص می توانند مشکل تارتار روی دندان را برطرف کنند.

برای این کار دندانپزشک از اولتراسونیک ( ابزار مخصوص این کار ) استفاده می کند. اگر علت این مسئله ناشی از پوسیدگی ها و ایجاد سوراخ و حفره در دندان باشد ، نمی توان با مسواک زدن مشکل را ترمیم کرد.

دندانپزشک در این شرایط پوسیدگی و حفره های ایجاد شده روی سطح دندان را با مواد خاص پر می کند. اما اگر میزان پوسیدگی و حفره بسیار زیاد باشد ، ممکن است دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان شود.

 

شرکت نخ دندان مینا

basalamati بازدید : 46 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کامپوزیت ها برای نمای بیرونی یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها به کار می روند و ساختار آن ها به صورت دو لایه از ورق های آلومینیومی بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن در لایه میانی است. لایه های بیرونی و میانی در انواع مختلفی وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که ورق های کامپوزیت در طیف وسیعی از تنوع قرار گیرند.

مصالح ساختمانی کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت ماده ای است که از دو یا چند ماده با خصوصیات فیزیکی یا شیمیایی متفاوت مهندسی شده است. این ویژگی ها را از مواد ترکیبی می گیرد تا یک ماده ساختمانی با عملکرد بالا ایجاد کند. کامپوزیت ها یک ماده ساختمانی بسیار رایج هستند و انواع مختلفی دارند.

انواع نمای کامپوزیت

کامپوزیت ها شامل بتن ، پلاستیک های تقویت شده ، سیمان ، بتن مسلح به فولاد و تیر های چوبی و کامپوزیت است. این مواد به طور کلی بادوام و محکم هستند.

  • پلاستیک های تقویت شده

این نوعی پلاستیک است که با مواد الیافی تقویت شده است و می تواند شامل فایبرگلاس چوب و سایر مواد باشد. این دسته را می توان به زیرمجموعه های تقسیم کرد که توسط ماتریس پلاستیک طبقه بندی می شوند.

  • ترموست

در طی فرایند گرمایش که رزین را به پلیمر تبدیل می کند ، پلیمر ها به هم پیوند می خورند که پیوند شیمیایی برگشت ناپذیر ایجاد می کند. این بدان معنی است که وقتی گرما اعمال می شود ، نمی توان آن را بدون از بین بردن ویژگی های شیمیایی آن ذوب کرد. این محصول بسیار محکم است و در برابر حرارت بسیار مقاوم است.

  • ترموپلاستیک

ترمو پلاستیک تقویت شده ، فرآیند پخت متفاوتی را طی می کند که در آن هیچ پیوند شیمیایی اتفاق نمی افتد و اجازه می دهد ترموپلاستیک بدون تأثیر بر خصوصیات فیزیکی مواد ، دوباره جوش بخورد. این محصول بسیار قوی بوده و از مقاومت در برابر ضربه بالایی برخوردار است. برای شکسته شدن بیشتر ، دو نوع ترمو پلاستیک تقویت شده وجود دارد.

  • غیر عالی

ترموپلاستیک های غیر عالی غالباً با فایبرگلاس یا فلز تقویت می شوند. این مصالح ساختمانی ، عموماً همان خرابی محیطی را که ترمو پلاستیک تقویت شده با الیاف آلی ، به دلیل دوام مواد تقویت شده ایجاد می کند تجربه نمی کند.

  • پلی وینیل کلراید یا pvc

پی وی سی هنگامی که به عنوان مواد کفپوش استفاده می شود ، یک ماده ساختمانی ترکیبی است که دارای گزینه های طراحی انعطاف پذیر است و می توان آن را به گونه ای تولید کرد که ظاهر چوبی واقعی داشته باشد. اگر چه رنگ طبیعی آن سفید است اما در بسیاری از رنگ ها وجود دارد.

پی وی سی یک محصول با دوام است و در برابر حشرات و پوسیدگی مقاوم است. همچنین به راحتی خرد نمی شود و پوست نمی گیرد pvc به طور طبیعی سفید است اما در پروژه های تزیینات ، غالباً با داشتن یک بسته بندی نازک یا پوشش روی مواد کامپوزیت رنگ می شود.

بنابراین در تماس با نور uv برای مدت زمان طولانی تمایل به محو شدن دارد. pvc سازگار با محیط زیست نیست و هنگام ساخت و سوزاندن این محصول ، دیوکسین ها در هوا آزاد می شوند که یک ترکیب بسیار مضر برای انسان حیات وحش و محیط زیست است.

مزایای اجرای نمای کامپوزیت در ساختمان

کامپوزیت از سختی بالایی برخوردار است. ورق های کامپوزیت جرم کمی دارند و در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی سبک تر هستند. به طوری که می توان گفت نمای کامپوزیت آلومینیوم بسیار بسیار سبک تر از گرانیت سیمان و شیشه است. سهولت اجرا و مونتاژ آسان نمای کامپوزیتی از دیگر مزیت های این نمای محبوب است.

این ورقه ها به آسانی و با سرعت نصب می شوند. علاوه بر این ، ورق های کامپوزیتی عایق صدا هستند و اگر در دیواره های یک ساختمان استفاده شوند ، می توانند عایق بودن صدا را تا چند برابر افزایش دهند.

ورق های کامپوزیتی از تنوع رنگی گوناگونی برخوردارند. این پنل های رنگی که با دستگاه های بسیار مجهز و پیشرفته رنگ می شوند ، بهترین دوام و مقاومت را در برابر شرایط سخت جوی دارا هستند. مصالح کامپوزیتی در دسته مواد ضد حریق جای می گیرند و گروهی از آن ها هم دوست دار محیط زیست بوده و خطری برای انسان و دیگر موجودات زنده ندارد.

ورق های کامپوزیت طوری قرار داده شده اند که هنگام زمین لرزه امکان سقوط آن ها وجود ندارد. زیرا این ورق ها در جای خود حرکت می کنند و ساختمان را از ریزش حفظ می کنند.

معایب اجرای نمای کامپوزیت

یک نمای کامپوزیت قیمت بالایی دارد. زیرا اجرای آن نیازمند گذراندن چند مرحله از جمله اجرای شاسی زیر کار ، نصب ورق کامپوزیتی و ورقی از مواد پلی اتیلن که در لایه میانی قرار می گیرد است. به همین دلیل از لحاظ اقتصادی چندان مقرون به صرفه نیست.

علاوه بر این ، ورق کامپوزیتی آلومینیومی ضخامت کمی دارد و در برابر شرایط جوی ممکن است انحنا پیدا کند و شکل آن به مرور زمان تغییر یابد. از دیگر معایب این ورق می توان به جذب ذرات معلق در هوا اشاره کرد که با گذر زمان باعث تغییر جرم ورق آلومینیومی می شود.

نحوه اجرای نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت به دو روش نصب می شود. در روش اول به نصب فیکس معروف است ، ورق های کامپوزیت در جای خود ثابت هستند و حرکت نمی کنند. پس از نصب قاب های فلزی روی دیوار ، ورق های کامپوزیت روی آن ها پرچ می شود و سپس درزگیر ها و عایق بندی های لازم انجام می شود. در این روش نصب ، ورق ها باید آب بندی شوند تا از نفوذ آب باران و برف به داخل نما و به دنبال آن زنگ زدگی نما جلوگیری شود.

در روش دوم نصب نیز ، پس از نصب قاب های فلزی ، ورق های کامپوزیت روی آن ها نصب می شوند. اما برخلاف روش اول ، ورق ها کاملاً فیکس نمی شوند و به راحتی جابجا می شوند و قابل تعویض هستند. این روش نیاز به آب بندی ندارد. زیرا رطوبت به داخل بنا نفوذ نمی کند. روش دوم نصب نمای کامپوزیت ، هنگینگ نام دارد.

نمای کامپوزیت در چه ساختمان هایی به کار برده می شود؟

نمای کامپوزیت در نمای بیرونی اکثر ساختمان های تجاری و مسکونی به کار برده می شود و در انواع نمای کامپوزیت آلومینیومی پنل معمولی ، کامپوزیت آلومینیومی پانل نانو ، کامپوزیت آلومینیومی پانل pvc ضد باکتری و مقاوم در برابر آتش یافت می شود. این ورق ها امروز در بسیاری از ساختمان های مدرن به کار می رود و نسبت به خیلی از مواد سنتی سبک تر هستند.

ورق های کامپوزیت در ابعاد مختلفی تولید می شوند و دارای تنوع رنگی گوناگونی هستند. علاوه بر این ، ساختمان های مدرن که از نمای کامپوزیت در آن ها استفاده شده است ، هم ضد زلزله بوده و هم در برابر آتش مقاوم هستند و می توانید در ساختارها و طراحی های پیچیده از آن ها استفاده کنید.

قیمت نمای کامپوزیت

قیمت نمای کامپوزیت بستگی به نوع ورق بکار رفته ، نوع طراحی و نحوه اجرا و نصب مقدار برق مصرفی و غیره دارد. اما اگر بخواهیم قیمت حدودی برای آن تعیین کنیم ، باید بگوییم که هزینه هر ورق کامپوزیت معمولی از متری ۱۷۰ هزار تومان شروع می شود و با توجه به نوع متریال و ضد حریق بودن آن ، قیمت ها بالاتر هم می رود.

اگر بخواهیم هزینه زیرسازی ، اجرت نصب و دیگر هزینه های اجرا هم در نظر بگیریم ، باید گفت که اجرای یک نمای کامپوزیت از متری ۲۸۰ هزار تومان به بالا شروع می شود.

 

شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 41 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

انسان توانایی دم و بازدم از طریق بینی و دهان را دارا است که در آن اکسیژن را دریافت کرده و دی اکسید کربن آزاد می کند. افراد به طور معمول از طریق بینی خود تنفس می کنند. این امر به گرم و مرطوب نگه داشتن مجاری بینی کمک می کند. با این حال ، برخی از افراد ممکن است از طریق دهان نفس بکشند که این امر به عنوان تنفس دهانی شناخته می شود.

برخی از افراد به طور انحصاری از طریق دهان نفس می کشند ، در حالی که این امر در برخی دیگر ممکن است به دلیل شرایط پزشکی مانند آپنه خواب رخ دهد.

تنفس گاه به گاه دهانی به دلیل بیماری های موقتی مانند سرما خوردگی ، جای نگرانی ندارد. با این وجود تنفس مزمن دهانی می تواند نشان دهنده این امر باشد که فرد به مداخله پزشکی یا آموزش برای تنفس از راه بینی نیاز دارد.

عوارض خوابیدن با دهان باز

به طور کلی خوابیدن با دهان باز به عنوان یک شرایط بد و نامناسب به شمار می رود. عوارض خوابیدن با دهان باز شامل موارد زیر است:

  • دهیدراته شدن بدن

از آنجا که تنفس از طریق دهان باعث خشک شدن دهان و مجاری تنفسی می شود ، کمبود آب بدن یکی از عوارض خوابیدن با دهان باز به شمار می رود. عدم تامین آب کافی بدن مانع از فعالیت مناسب آن می شود. در واقع تنفس دهانی می تواند منجر به خشکی دهان و از بین رفتن مایعات ضروری بدن شود.

  • تغییر شکل صورت

تغییر شکل صورت به دلیل تنفس دهانی در هنگام خواب به ویژه در کودکانی که استخوان های آنها به طور کامل رشد نکرده ، امکان پذیر است. در واقع کودکانی که در طی سال ها از طریق دهان نفس می کشند ، ساختار نادرست یا ناصاف صورت و فک را تجربه می کنند.

  • مشکلات دهان و دندان

بهداشت خوب و مناسب دهان و دندان علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان شامل موارد دیگری نز است. به عنوان مثال ، روش تنفس می تواند بر بهداشت دهان و دندان تاثیر گذار باشد. در صورت خوابیدن با دهان باز ، فک برای طولانی مدت مجبور به قرار گرفتن در وضعیت غیر طبیعی می شود. این امر می تواند منجر به ساییده شدن دندان ها و ایجاد اوربایت یا آندربایت شود. بیماری لثه و پوسیدگی دندان نیز از عوارض خوابیدن با دهان باز است.

  • گرفتگی صدا

یکی دیگر از اثرات معمول تنفس دهانی ، گرفتگی صدا است. در واقع این عارضه می تواند در اثر خشک شدن مجاری هوایی پس از تنفس دهانی در تمام طول شب ، ایجاد شود.

  • بوی بد دهان

بوی بد دهان عارضه رایجی است که در مورد خوابیدن با دهان باز رخ می دهد. این بیماری که به عنوان بیماری هالیتوز نیز شناخته می شود ، در بین بزرگسالان شایع بوده و می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس شود. علاوه بر تغییر روش تنفس ، بوی بد دهان را می توان با مسواک زدن ، نخ دندان ، تنظیم رژیم غذایی و نوشیدن مقادیر زیاد آب کنترل کرد.

  • ایجاد تغییر در گفتار

خوابیدن با دهان باز در طول سال ها می تواند منجر به تغییر در گفتار شود. احتمال ابتلا به لکنت زبان در افرادی که اغلب از طریق دهان نفس می کشند ، بیش از سایر افراد است. علاوه بر این ، این افراد ممکن است به مرور زمان دچار بلع دشوار شوند.

  • وخیم تر شدن آسم

آسم می تواند باعث نفس کشیدن از طریق دهان شود اما تنفس از راه دهان در طول شب می تواند علائم آسم را بدتر کند. هوایی که از طریق دهان استنشاق می شود به اندازه هوایی که از طریق بینی وارد ریه می شود ، گرم و مرطوب نیست. این امر می تواند راه هوایی را تحریک کرده و تنفس را دشوارتر کند.

  • بدتر شدن آپنه خواب

یکی دیگر از عوارض خوابیدن با دهان باز ، بدتر شدن بیماری آپنه خواب است. قرارگیری نامناسب فک در هنگام تنفس دهانی خوابیدن را دشوارتر می کند. همچنین تنفس دهانی مزمن با خر و پف و احساس خستگی بیشتر در هنگام صبح همراه است. زیرا با تنفس دهانی اکسیژن کافی به ریه ها نمی رسد.

چگونه می توان از خوابیدن با دهان باز جلوگیری کرد؟

در صورت تشخیص خوابیدن با دهان باز ، بهتر است بلافاصله برای اصلاح این رفتار اقدام شود.

  • در طول روز یک تلاش آگاهانه و عمدی برای تنفس از راه بینی و در هنگام بیداری می تواند موثر باشد. این امر به اصلاح نحوه تنفس در خواب آب کمک می کند.
  • اصلاح فرم بدن یکی دیگر از روش های درمان خوابیدن با دهان باز است. قرار گیری سر به طور غیرطبیعی به سمت جلو یک موقعیت شایع بدن است که منجر به تنفس دهانی می شود. بنابراین اصلاح این فرم بدن می تواند به تنفس از راه بینی کمک کند.
  • قرارگیری بالاتر سر نسبت به بدن در هنگام خواب به باز شدن مجاری هوایی و عدم بالا رفتن مایعات روده به داخل گلو کمک می کند. از خوابیدن به پشت خودداری کنید. زیرا این امر باعث تنفس سریع تر و در نتیجه تنفس از راه دهان می شود. افرادی که مستعد تنفس دهانی هستند بهتر است به پهلو یا شکم بخوابند.
  • استفاده از محافظ های دهان در هنگام خواب که به بسته شدن دهان کمک می کنند نیز گزینه کارآمدی هستند. نوارهای چانه می توانند راه حلی برای قطع خوابیدن با دهان باز ارائه کنند.
  • اگر تنفس دهانی به دلیل انسداد مجاری بینی رخ دهد ، ممکن است استفاده از داروی ضد احتقان ، آنتی هیستامین یا استفاده از اسپری بینی برای افزایش جریان هوا از طریق بینی موثر باشد. علاوه بر این ، دور کردن مواد حساسیت زا در اتاق خواب مانند گیاهان خانگی یا گرد و غبار به کاهش احتقان بینی کمک می کند.
  • اگر نقص یا بیماری در بینی وجود نداشته باشد ، لازم است در مورد تنفس دهانی و روش اصلاح آن با پزشک مشورت کنید. برخی از معلمان یوگا و مدیتیشن می توانند به آموزش مهارت های تنفس عمیق در افراد کمک کنند.
  • برخی از روش های پاکسازی بینی وجود دارند که می توانند به انسداد بینی و اصلاح تنفس کمک کنند. استفاده از این روش ها منجر به پاک سازی مجاری بینی ، جلوگیری از عوارض خوابیدن با دهان باز و در نتیجه امکان تنفس از راه آن می شود.

 نخ دندان مینا

basalamati بازدید : 41 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

فرش های ایرانی درخشان به نظر می رسند و در اتاق هایی که رنگ های برهنه و ملایم قالب است، مانند خاکستری روشن ، بژ ، سفید یا آبی ، به زیبایی ترکیب می شوند. این آثار هنری ، درخشندگی زیادی به همراه می آورند و با استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون منازل ، یک مجموعه کنتراست بسیار متناقض خواهید داشت.

فرش های ایرانی ، با اهداف دکوراسیونی سازگار می شوند. اگر سبک شما کلاسیک است با فرش ایرانی به فضای خود رنگ بدهید و آن را از یکنواختی تونال جدا کنید. اگر سبک روستایی دوست دارید، بهتر است رنگ ها را به محیط اضافه کنید. افزودن یک فرش ایرانی به فضای داخلی ، می تواند ظاهر اتاق را به شدت تغییر دهد.

  • فرش در اتاق خواب

اگر فرشی را در اطراف تخت خود قرار داده اید، به شما توصیه می کنیم که حدود نیم متر بین فرش و دیوارهای خارجی آن فاصله داشته باشد. اگر فرش زیر تخت شما قرار دارد، سعی کنید تخت خواب خود را مستقیما در وسط فرش قرار دهید تا لبه های بیرون زده به نوعی مانند قاب عکس عمل کند.

این بدین دلیل است که اگر نمایش شما در هر طرف مساوی باشد، می تواند کل اتاق را متعادل تر نشان دهد.

  • فرش آشپزخانه

باور کنید یا نکنید، فرش آشپزخانه طی سال های گذشته به طور فزاینده محبوب شده است. استفاده از فرش در آشپزخانه فضای گرم تر و جذاب تری را به ارمغان می آورد.

  • استفاده از فرش های دستباف به عنوان دیوار آویز

در استفاده از یک فرش ایرانی در دکوراسیون ، سعی کنید از فرش به عنوان دیوار آویز استفاده کنید. این یک روش عالی برای اضافه کردن علاقه و گرمای بصری به اتاق شماست و همچنین به کاهش صدا در بین دیوارهای نازک کمک می کند.

انتخاب فرش ایرانی مناسب دکوراسیون

در ادامه مطلب نکاتی را برای انتخاب فرش مناسب فضای شما آورده ایم که توجه به آن ها می تواند شما را در انتخاب یک فرش مناسب یاری کند.

  • اندازه گیری طول و عرض اتاق

برای تعیین این که چه سایز فرشی خریداری کنید، طول و عرض اتاق خود را اندازه بگیرید و سپس از هر طرف مقداری کم کنید. استفاده از فرشی که کمی کوچک تر از مساحت اتاق شما باشد، باعث بازتر و متعادل تر شدن فضا می شود.

  • انتخاب فرش ایرانی با الیاف طبیعی

 الیاف طبیعی از مقاومت بیشتری نسبت به دیگر فرش ها برخوردار هستند. هوشمندانه ترین گزینه برای فرشی که دوام داشته باشد، همیشه پشم یا ابریشم است. الیاف مصنوعی با سرعت بیشتری پیر می شوند. به طور کلی وقتی صحبت از فرش می شود، الیاف طبیعی همواره دوام بیشتری دارند.

  • هماهنگ کردن فرش با کاغذ دیواری

 اگر قصد استفاده از یک کاغذ دیواری بسیار طرح دار را دارید، فرش با طرح ساده انتخاب کنید. اگر فرش ایرانی در دکوراسیون خانه شما طرح شلوغی دارد، تزیینات روی مبلمان و دیوارهای خود را در حداقل نگه دارید. این کنتراست باعث می شود که اتاق شما بیش از حد پرفشار نباشد.

در مکان های با تردد بالا از چه فرشی استفاده کنیم؟

 در مناطقی که از ترافیک بالاتری برخوردار هستند، انتخاب فرش با نقش و نگار ، باعث کاهش ساییدگی می شود و آسیب دیدگی آن را کمتر می کند.

  • فرش های راهرو

فرش های راهرو ، معمولا مستطیل شکل و دراز هستند. برای بزرگتر نشان دادن راهروی خود ، فرشی را خریداری کنید که عرض آن باریک تر از عرض راهرو و طول آن بیشتر از ابعاد راهرو است.

  • قرار دادن فرش در زیر میز ناهار خوری

 هنگام قرار دادن فرش در زیر یک میز ناهارخوری ، مطمئن شوید که از اطراف مقداری از فرش اضافی می آید. غذاخوری هایی که کاملا درون فرش قرار دارد، می تواند صندلی های خود را بدون گرفتار شدن و لغزش از لبه قالیچه بیرون بیاورد. بنابراین فرش اتاق غذا خوری خود را به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید تا مهمانان بتوانند صندلی های خود را به راحتی بیرون بکشند.

  • توجه به موانع در کف اتاق

 قبل از انتخاب سایز فرش خود ، حتما از منافذ کف ، سیم برق یا چهارچوب درب آگاهی داشته باشید. اگر به آن ها توجهی نشود ممکن است موانع ناخواسته ایجاد کنید. بنابراین مطمئن شوید که هر مانعی مانند سیم برق ، قاب درب ها ، در سر راه شما وجود نداشته باشد.

فرش دستبافت بخریم یا ماشینی؟

 فرش دستبافت در مقابل فرش ماشینی دوام بیشتری دارد. اگرچه در بعضی موارد فرش دستباف گران تر است اما ارزش آن با گذشت ۲ سال از ماندگاری آن مشخص می شود. به طور کلی فرش دستباف ، همیشه در بلندمدت سرمایه گذاری بهتری است.

شکل های مختلفی فرش ایرانی در دکوراسیون

 برخی از افراد گمان می کنند که یک فرش همواره باید به شکل مستطیل باشد. اما این تصور درست نیست. در حقیقت این نحوه دسته بندی مبلمان شماست که فرم فرش را تعیین می کند. سعی کنید بفهمید که کدام شکل فرش بیشتر با مبلمان شما هماهنگ می شود. مستطیل، گرد یا بیضی؟

انتخاب رنگ فرش ایرانی در دکوراسیون

تقریبا در تمامی سبک ها ، فرش ایرانی در دکوراسیون ، می تواند مناسب ترین شرایط برای محیط پرجنب و جوش شما باشد. بنابراین برای افزودن رنگ های زنده، به دنبال یک فرش ایرانی با طرح برجسته باشید.

بسیاری از طراحان ، نقش های برجسته در اتاق نشیمن را دوست دارند. زیرا این فرش ها ، مبلمان و سایر لوازم جانبی اتاق را جذاب و برجسته تر می کنند. الگو و بافت فرش های ایرانی ، زیبایی بی حد و حصری دارد و این همان جنبه ای است که آن را منحصر به فرد می کند.

البته انتخاب رنگ فرش هم بسیار مهم است و باید مراقب فرش های رنگی که انتخاب می کنید باشید. چرا که بافت فرش ها ، نور را منعکس می کند. باید به میزان تردد از روی فرش هم دقت شود. برای اتاق های نشیمن که میزان تردد بالاتری دارند، استفاده از فرش های با رنگ های برنزه و تیره مناسب تر است.

برای اتاق خواب هم ، فرش های سبز ، آبی یا خاکستری را انتخاب کنید که حس آرامش را القا می کند. اگر فرش شما بعد از این که در اتاق پهن شد، روشن تر یا تیره تر از چیزی که انتظار دارید به نظر رسید، معمولا به دلیل نورپردازی در هر اتاق است. به همین دلیل ، بافت و رنگ آن فرش ، نسبت به نمونه ای که در نمایشگاه انتخاب کرده اید، سبک تر یا سنگین تر به نظر می رسد. در اتاقی که دارای نور طبیعی فراوان است، فرش ها سبک تر به نظر می رسند

. وقتی نور داخل اتاق کمرنگ باشد، یا اینکه خارج از اتاق به طور طبیعی تاریک تر باشد، به نظر می رسد که رنگ فرش ، به نمونه اصلی خود نزدیک تر است. جدا از در نظر گرفتن اینکه چگونه نور منعکس شده یک توهم نور ایجاد می کند، فرش های رنگ روشن اتاق را گسترده تر نشان می دهند و فرش های رنگ تیره چشم نواز هستند.

انتخاب یک فرش ایرانی برای داشتن یک دکوراسیون درست و اصولی بسیار مهم است. فرش شخصیت ، سبک و گرما را به فضای خانه تزریق می کند و می توان گفت یکی از گران ترین قطعاتی هستند که شما برای خانه خود خریداری می کنید.

بنابراین دقت در انتخاب آن بسیار مهم است و باید اطمینان حاصل کنید که فرشی که می خرید ، کاملا مناسب فضای شماست. البته همانطور که پیش تر هم ذکر شد، فقط دقت در انتخاب یک فرش کافی نیست. زیرا بسیار مهم است که بدانید چگونه فرش خود را به طور صحیح قرار دهید.

فرش برای اتاق ، به اندازه یک قطعه هنری ، مبل یا صندلی مهم است. می توان گفت که فرش و آثار هنری همه باید به عنوان یک خانواده عمل کنند و از لحاظ زیبایی با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

منبع : فرش اکسیر هالی

basalamati بازدید : 42 شنبه 11 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه به دست آورید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اندازه فرش مناسب آشپزخانه

در مرحله اول ، فضای خود را اندازه بگیرید. فرش های مستطیل شکلی که جلوی سینک ظرفشویی استفاده می شوند ، ابعاد کوچکتری نسبت به فرش آشپزخانه دارند. اگر مایلید آشپزخانه خود را فرش کنید ، بین کابینت ها و فرش ، یک فضای خالی قرار دهید.

اگر فرش زیر یک میز ناهارخوری قرار دارد ، یک قانون خوب این است که ، باید میز در وسط فرش قرار بگیرد و کناره های فرش ، از اطراف میز از هر طرف ، ابعاد مساوی داشته باشد. البته اندازه فرش به گونه ای باشد که بیرون کشیدن صندلی ها راحت باشد.

ایمنی فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه اغلب با اتاق های دیگر خانه متفاوت است و آن هم به دلیل نوع کفپوش آن است. بسیاری از افراد ، کف آشپزخانه خود را با کاشی ساخته اند. این بدان معناست که فرشهای استاندارد ، ممکن است در معرض خطر لغزش ها و مشکلات دیگر باشد. اما لازم نیست نگران باشید.

امروزه فرش های ضد لغزش مخصوص ساخته شده است که به دلیل افزایش احتمال لغزندگی کف ، گزینه ای عالی برای آشپزخانه است و از لیز خوردن فرش روی انواع کفپوش از جمله چوب ، وینیل ، کاشی و لمینت جلوگیری می کند.

اگر فرش پشتی لغزشی نداشته باشد ، پتانسیل لغزش در آن بالاست. بنابراین زیر آن یک بالشتک ضد لغزش قرار دهید تا مطمئن شوید که در حین کار لغزنده نیست. اگر به دنبال فرش جلوی سینگ ظرفشویی هستید ، می توانید از پشتی فرش ضخیم تری برای افزودن خواص ضد خستگی و راحت تر تمیز کردن ظروف استفاده کنید.

مواد مورد استفاده در فرش

یافتن فرش مناسب آشپزخانه تا حدودی به مواد بستگی دارد. شما نه تنها باید خیلی راحت و با پای برهنه بتوانید روی فرش را بروید ، بلکه فرش انتخابی شما باید به راحتی تمیز و نگهداری شود. نایلون ماده ای مصنوعی است که اغلب در قالیچه ها استفاده می شود. این ماده ، سخت و با دوام است و از لحاظ مقاومت در برابر پا گذاشتن بسیار عالی عمل می کند. فرش های نایلونی برای آشپزخانه های شلوغ ایده آل هستند. البته پلی استر هم انتخاب خوبی است و از نظر احساسی ، نزدیک ترین ماده به پشم است.

اما پاک کردن لکه ها از آن دشوار است. دقیقا مانند پاک کردن لکه های قهوه از روی تیشرت. فرش های ساخته شده از پلی پروپیلن هم طرفداران خود را دارند. پلی پرو پیلن ، یک الیاف ساخته شده توسط بشر است. اما فوق العاده قوی است. این مقاومت در برابر سایش و پارگی ، خیال شما را از بابت رفت و آمد بالا در آشپزخانه راحت می کند. این نوع فرش ، ضد لک است و حتی بدون نگرانی از کم رنگ شدن رنگ آن ، می توان آن را با محلول نیمه سفید کننده تمیز کرد.

به طور کلی ، فرشی برای آشپزخانه مناسب است که ، الیاف سبک تری دارد. زیرا فرش های دیگر قسمت های خانه ، دارای توده بالاتری هستند و نگهداری و تمیز کردن آنها سخت تر است. الیاف طبیعی مانند: سیزال یا جوت ، با دوام هستند و می توان به راحتی آن ها را تمیز کرد. سیزال یا جوت ، از بافت های طبیعی هستند که به راحتی پاک می شوند. اما هر کدام از این ها ، به مراقبت بیشتری نسبت به پلی پروپیلن نیاز دارند. در هر صورت ، قبل از خرید فرش ، حتما دستورالعمل های مراقبت را بخوانید تا بهترین نگهداری را از فرش خود به عمل آورید.

فرشی انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون آشپزخانه شما باشد

زیبایی یک فرش این است که روشی نسبتا کم هزینه برای تغییر ظاهر فضاست. اگر فقط به الگوی نیاز دارید ، یکی از رنگ های موجود در آشپزخانه خود را انتخاب کنید.  با طراحی گرافیکی می توانید ، وسایلی را در آشپزخانه خود پیدا کنید که با رنگ فرش یک کنتراست عالی ارائه دهد و فضا را به جهت دیگری بکشد.

مزایای استفاده از فرش در آشپزخانه

بدون شک استفاده از یک فرش خوب در فضای آشپزخانه یک امر ضروری است. زیرا نه تنها سبک مطلوبی را به آشپزخانه شما اضافه می کند ، بلکه باعث می شود آشپزخانه شما نسبت به قبل زیبا تر به نظر برسد. بنابراین با تجربه لمسی انگشتان پا روی کاشی های سرد خداحافظی کنید.

خوشبختانه فرش های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که بسیار شیک ، دنج و راحت هستند و به اندازه ای ایمن هستند که به پاهای شما مکانی آرام برای استراحت می دهند. از این گذشته ، از دوام کافی برای نگهداری در هر آشپزخانه برخوردارند. از آنجا که گزینه هایی که با این معیار اصلی مطابقت دارند بسیار زیاد است ، شما ناگزیر خواهید بود موردی را انتخاب کنید که متناسب با زیبایی شناختی شما باشد.

امروزه فرش های متنوع و رنگارنگی با طرح های جدید و مدرن ، بهترین فرش ها برای آشپزخانه شما هستند. فرش آشپزخانه کاشان ، با طرح های فانتزی و با کیفیت و قیمت عالی ، در بازار موجود است که در کارخانجات کاشان تولید شده و به بازار عرضه می گردد.

سال های قبل به نظر می رسید که بیشتر افراد ایده به کارگیری فرش در آشپزخانه را دوست ندارند. آن ها دلایل متعددی را برای این امر ذکر کردند. دلایلی مثل کثیف شدن سریع ، دست و پا گیر بودن و… . اما تولیدکنندگان فرش آشپزخانه ، این نظرها را نادیده گرفته و تمایل خود را برای زیبایی ، راحتی و گرما ابراز داشتند و تمام تمرکز خود را روی تولید محصولی با پشتوانه ضد لغزش ، چیزی قابل شستشو و طراحی زیبا گذاشتند.

کف کاشی سنگ و چوب می تواند سرد باشد. اما یک فرش مناسب آشپزخانه می تواند این مشکل را حل کند. یک الگو و طرح زیبا می تواند فضای آشپزخانه را گرم تر نشان دهد و به کنترل صدا کمک کند. کف کاشی پیشخوان های سنگی ، وسایل فلزی و پنجره ها می توانند صدای شما را چند برابر کنند. در حالی که یک فرش می تواند آن را جذب کند.

زندگی در یک آشپز خانه با کفپوش زشت ، شاید بسیار سخت و ناخوشایند باشد. از آنجا که شما همیشه نمی توانید کفپوش ها را عوض کنید ، استفاده از یک فرش با یک طرح جذاب ، انتخاب تزئینی خوبی برای پوشاندن کاشی های زشت و آشپزخانه است. اما خرید فرش برای آشپزخانه هم باید با دقت انجام شود.

حتما از پد فرش به درستی استفاده کنید و زیر لبه های نوار فرش اضافه کنید تا فرش در کف کاشی نگه داشته شود. افراد سالمند باید خطرات محدودی در خانه خود داشته باشند. چرا که فرش ها عموما مانع تحرک برای ویلچر ها و واکر ها هستند. از این رو ، انتخاب فرشی که مناسب این عزیزان باشد بسیار اهمیت دارد. کاشی سخت و کف چوبی بسیار لغزنده و خطرناک است. برای انتخاب فرش در خانه ای که دارای  سالمند است ، فرشی سبک با انبوه کم و روکش ضد لغزش انتخاب کنید.

نگهداری از فرش آشپزخانه

مراقبت از یک فرش مناسب آشپزخانه ، آسان است. شما باید نیازهای خانه خود را ارزیابی کنید. خانه ای با ترافیک سنگین ، نیازهای متفاوتی نسبت به یک فرد مجرد یا تعداد افراد کمتر دارد. یک فرش قابل شستشو دارای مواد مختلفی است.

برخی از این فرش ها به آسانی در ماشین لباسشویی جای می گیرد و در آن شسته می شوند ولی برخی دیگر را حتما باید به قالیشویی بسپارید. گروهی از فرش ها هم با جارو برقی و یک پارچه مرطوب ، به آسانی تمیز می شوند.

منبع : شرکت فرش اکسیر هالی

basalamati بازدید : 33 شنبه 11 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 این اتفاق به دلایل متعددی رخ می دهد. در همه این موارد نیز روی دندان لکه های مختلفی به رنگ قهوه ای ، زرد ، سفید ، زنگی شکل ، سیاه و یا سبز ایجاد می شود. در ادامه علت های این مسئله را بررسی می کنیم.

  • لکه ناشی از استعمال دخانیات

یکی از عوامل اصلی ایجاد لکه دندان ، مصرف سیگار و سایر دخانیات است. مصرف سیگار ، قلیان و دخانیات عوارض متعددی بر روی سلامتی بدن ایجاد می کند. اما یکی از عوارض واضح آن ، رنگی شدن سطح دندان ها است.

 به عبارت دیگر نیکوتین موجود در سیگار و مواد دخانی ، علت رنگی شدن دندان است. این ماده در هنگام مصرف با اکسیژن محیط ترکیب می شود و رنگی زرد ایجاد می کند.

مصرف مداوم و همیشگی سیگار باعث می شود که این لکه زرد رنگ در سطح دندان ها بیشتر شود. را هکار موثری که برای رفع لکه ها می توان پیشنهاد داد ، استفاده از محصولات سفیدکننده دندان است.

این مواد تاثیر خوبی در از بین بردن لکه زرد ناشی از سیگار دارد؛ به طوری که میزان لکه را کاهش می دهد و در برخی موارد کاملا سفید می کند.

  • مصزف تتراسایکلین

آیا تتراسایکلین مصرف می کنید؟ یکی از انواع داروهای آنتی بیوتیک ، تتراسایکلین است. پزشکان مصرف این دارو را برای رفع عفونت های باکتریایی برخی بیماران تجویز می کنند.

یکی از نتایج علمی پزشکی نشان می دهد که هر چه سن افراد کمتر باشد و این دارو را مصرف کنند ، احتمال ایجاد لکه در دندان آن ها بیشتر است. به طوری که حتی برخی تحقیقات علت لکه دندان کودکان را مصرف تتراسایکلین توسط مادر در دوران بارداری می دانند.

همچنین کودکان زیر ۱۲ سال نیز در صورت مصرف این دارو بیشتر در معرض رنگی شدن دندان ها قرار می گیرند. آنچه مسلم است همه داروها عوارض خاصی در پی دارند.

برخی اوقات به دلیل اهمیت سلامتی نمی توان داروی تتراسایکلین را مصرف نکرد. اما برای رفع مشکل لکه در دندان می توان از سفیدکننده های دندان استفاده کرد. این محصولات تا حد زیادی لکه رنگی دندان را کاهش می دهند.

  • پوسیذگی دندان

برخی اوقات دندان ها در شرایط بسیار بدی قرار می گیرند و به رنگ سیاه درمی آیند. در این موارد علت رنگی شدن دندان پوسیدگی آن است. ممکن است در مصرف برخی نوشیدنی ها مانند چای سیاه ، نوشابه و یا قهوه زیاده روی کرده باشید. در نتیجه لکه سیاه رنگی بر روی دندان ایجاد می شود.

سیاه شدن دندان به یک باره اتفاق نمی افتد. ابتدا لکه های کوچکی در دندان ها ظاهر می شود. با ادامه دادن رژیم غذایی نامناسب ، این لکه ها افزایش پیدا می کنند و گاهی تا جایی پیش می روند که تمامی سطح دندان را می پوشاند.

 برای از بین بردن لکه های سیاه ناشی از پوسیدگی دندان ، بهترین راهکار مراجعه به دندان پزشکان مجرب برای رفع این مسئله است.

  • انواع نوشابه ها

نوع غذا و نوشیدنی هایی که در طول روز مصرف می کنیم در سلامتی و یا بیماری تمام اجزای بدن موثر هست هستند. یکی از مواد نوشیدنی که مصرف آن امروزه به شدت افزایش پیدا کرده ، انواع نوشابه ها است.

نوشابه علاوه بر مضرات زیادی که بر روی کبد ، دستگاه گوارش و کلیه ها ایجاد می کند ، بر روی دندان ها هم تاثیر منفی و مخربی دارد.

 به عبارت دیگر در بیشتر موارد علت لکه دندان مصرف بیش از حد نوشابه است. در کنار این نوشیدنی مصرف مداوم قهوه ، چای سبز و چای سیاه نیز علت رنگی شدن دندان است.

 برای درمان و رفع رنگی شدن دندان بهترین کار پیشگیری است. بهتر است مصرف این نوشیدنی ها را کاهش دهید. اگر لکه های رنگی بر روی دندان زیاد پیشرفت نکرده باشد ، می توان با سفید کننده دندان مشکل را برطرف کرد. اما اگر لکه ها بیش از حد زیاد باشد ، باید توسط دندان پزشک تحت درمان قرار بگیرید.

  • عفونت های دندانی

ممکن است علت لکه دندان عفونت هایی باشد که در بافت نرم دندان و یا پالپ آن وجود دارد. همچنین مواردی مانند نکروز می تواند علت رنگی شدن دندان باشد.

 مواد غذایی به مرور زمان تبدیل به پلاک دندان می شوند. قارچ ها و باکتری ها هم به تغییر رنگ آن ها به سبز و یا نارنجی کمک می کند. اگر سریع برای رفع این لکه ها اقدام نکنید ، علاوه بر چهره ناخوشایندی که ایجاد می کند ، عامل انواع بیماری دهان و دندان نیز خواهد بود.

  • مواد غذایی رنگی

مصرف مواد غذایی رنگی مانند آبنبات های رنگی ، سس گوجه فرنگی ، ادویه ها ، سس سویا ، چغندر و یا برخی سبزیجات باعث تغییر در رنگ دندان می شود.

البته در صورتی که دندان ها را به موقع بشویید ، این تغییر رنگ های موقتی است. اما اگر به دندان ها بی توجه باشید این لکه های رنگی با قارچ ها و باکتری ها ترکیب شده و بر روی دندان تثبیت می شوند.

  • پیری و کهولت سن

هرچه قدر که سن بیشتر می شود ، لایه بیرونی دندانی تغییر رنگ پیدا می کند؛ به طوری که به مرور زمان زرد رنگ می شود.

  • عوامل ژنتیکی

در برخی از افراد علت لکه دندان مواردی مانند رژیم های نامناسب و یا مصرف داروهای خاص نیست. گاهی اوقات تنها دلیلی که باعث بروز این مشکل می شود ، عوامل ژنتیکی و ارثی است.

  • شیمی درمانی

انجام اعمال شیمی درمانی و رادیوتراپی بر روی مینای دندان و تاج دندان تاثیر مخرب دارد. به طوری که می تواند منجر به تغییر در رنگ دندان و بروز لکه شود.

  • دندان قروچه

متاسفانه در اکثر موارد دندان قروچه علت های روانی و عصبی دارد. پس لطفا حرص نخورید! دندان قروچه باعث می شود که لایه بیرونی دندان آسیب ببیند و بعد از مدتی دچار تغییر رنگ شود.

برای رفع لکه های دندان چه کنیم؟

موثرترین راهکار برای جلوگیری از بروز این لکه ها مراقبت از سلامت دندان ها و رژیم غذایی مناسب است. اما در کنار این موارد باید به چند نکته دقت کنیم.

مسواک بزنید

به طور منظم و روزانه دو بار مسواک بزنید. این کار باعث می شود که خرده های غذایی از لابه لای دندان ها خارج شود و از بروز لکه های خارجی روی دندان جلوگیری کند.

خمیردندان مناسب

در حال حاضر اکثر خمیردندان ها در ترکیبات خود موادی برای رفع لکه های دندان دارند. علاوه بر آن از خمیردندانی استفاده کنید که حاوی مواد سفیدکننده هم باشد. در این صورت کمتر شاهد لکه های رنگی بر روی دندان های خود خواهید بود.

سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی

گاهی اوقات علت رنگی شدن دندان در دست شما نیست و علت داخلی دارد. در این موارد بهترین راهکار کمک گرفتن از یک دندان پزشک مجرب برای رفع لکه های روی دندان است.

مراکز دندانپزشکی از یک ژل حاوی پراکسید استفاده می کنند. با قرار دادن این ژل بر روی دندان ها ، به راحتی همه لکه های روی سطح دندان از بین می رود.

 روند سفید کردن دندان در مطب حدود یک ساعت زمان می برد. اما اگر لکه ها خیلی قوی باشند ، ممکن است نیاز به چندین جلسه درمان داشته باشد.

  1. روکش دندان : اگر علت لکه دندان ناشی از مواردی مانند عصب کشی دندان ، مصرف بیش از حد فلوراید و از این دست موارد باشد ، دندان به میزان زیادی دچار تغییر رنگ می شود. در این موارد گاهی نمی توان با سفید کردن دندان در مطب مشکل را حل کرد. تنها راه حل در این موارد روکش گذاشتن روی دندان ها است. این روکش ها به رنگ دندان هستند و به راحتی مشکل لکه راه حل می کنند.
  2. ونیر رزین : روش دیگر برای سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی ونیرهای رزین هستند. این ونیرها به صورت مستقیم بر روی دندان قرار می گیرند و در رنگ های مختلفی از طیف سفید وجود دارند.

 

شرکت نخ دندان مینا

basalamati بازدید : 43 جمعه 10 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نمای سیمان شسته به صورت اندود ، از ترکیب سنگ دانه های رنگی ، پودر سنگ ، سیمان سفید یا سیاه و رنگ های معدنی اجرا می شود. این ماده به دلیل استحکام بالا و زیبایی ظاهری ، امروزه بسیار محبوب و پرکاربرد است. در ساخت نمای سیمان شسته ، از قالب های مستطیلی ، مربعی و لوزی استفاده می شود و در رنگ بندی های متنوع کاربرد دارد. در ترکیب نمای شسته ، از سنگدانه با رنگ های مختلف قرمز ، مشکی ، خاکستری ، سبز ، سفید و پودر سنگ و سیمان سفید یا سیاه استفاده می شود. با توجه به اینکه رنگ نهایی بنا تیره یا روشن باشد، انتخاب می کنیم که از کدام نوع سیمان استفاده کنیم. سطح نما در مرحله پایانی با آب شسته می شود و به همین دلیل ، این نما به نمای شسته معروف شده است.

نحوه اجرای نمای شسته

نمای شسته از نما های اندودی است. قبل از اینکه اندود کاری را آغاز کنید ، لازم است که تمام مصالح و موادی که باعث می شود ملات به زیر کار نچسبد را پاک کنیم. با توجه به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و مکانیکی سطح زیر کار ، مشخص می شود که جنس اندود و ضخامت آن چقدر باشد. دقت به این نکات بسیار مهم است. زیرا در صورت بی توجهی در نتیجه کار حتماً نقایصی را مشاهده خواهید کرد.

میزان جذب آب سطح زیر کار بستگی به تخلخل و ساختار میکروسکوپی سطح دارد. قبل از این که اندود کاری را آغاز کنید، باید روی سطح کار مقداری آب بپاشید. اما این میزان آب نباید طوری باشد که دیوار خیس شود. به طور کلی ، خشک بودن سطح زیر کار باعث می شود آب اندود شده توسط دیوار جذب شود و خیس بودن سطح هم باعث می شود مخلوط اندود به دیوار نچسبد. علاوه بر این ، اگر دیوار خیس باشد آب موجود در اندود زیاد شده و باعث می شود پس از خشک شدن مقاومت و دوام دیوار کاهش پیدا کرده و به راحتی ترک بخورد.

علاوه بر این ، میزان انبساط و انقباض سطح زیر کار و ملات سیمان شسته نیز بسیار مهم است. در صورت بی توجهی به این موضوع ، سطوح اندود ترک می خورد و باعث ریزش دیوار می شود. عموماً برای چسبندگی بهتر ملات سیمان شسته به سطح زیر کار ، روی سطح کمی خراش ایجاد می کنند. ملات اندود کاری با سیمان شسته باید دارای غلظت مناسب باشد و در ترکیب مواد آن بسیار دقت شود. سختی این مواد نباید از سختی سطح زیرین بیشتر باشد و باید با هم همخوانی داشته باشند.

ترکیبات شیمیایی مثل نمک های محلول که در سطح زیر کار وجود دارند، بیشتر به دلیل وجود آب و رطوبت ملات است که روی سطح نما ظاهر می شود. قبل از اندود کاری سیمان شسته ، باید نمک های سطح زیر کار از طریق شستن آب با برس زدن پاک شوند.

برای اجرای نمای شسته ، از نوارهای شیشه ای استفاده می شود و با توجه به نحوه ریسمان کشی ، شیشه ها در داخل دیوار قرار می گیرند و پس از آماده کردن ملات سیمان شسته که ترکیبی از پودر سنگ ، سنگ دانه های رنگی و سیمان سفید و سیاه است، ملات با غلظت مناسب را آماده می کنیم و بین شیشه ها را پر می کنیم.

سیمان سفید و سیمان خاکستری از همه لحاظ شبیه به یکدیگر هستند. به جز درجه سفید بودن زیاد. به دست آوردن این رنگ ، نیاز به اصلاح اساسی در روش تولید دارد و به همین دلیل تا حدودی گران تر از محصولات خاکستری است. دلیل رنگ سفید این نوع سیمان این است که در طول تولید ، به آن آهن و منیزیم اضافه می شود. سیمان خاکستری بیشتر برای کارهای آجری خانه ترجیح داده می شود.

بسیاری از افراد سیمان سفید را برای نمای خارجی خود ترجیح می دهند. زیرا نتیجه کار بسیار زیباتر است. در هر صورت ، پس از درست کردن مخلوط استاندارد با غلظت مناسب و پر کردن بین شیشه ها ، عموماً لازم است از دو لایه از این مخلوط برای پوشاندن یکنواخت دیوارها استفاده کنیم.

همانطور که قبلا هم ذکر شد باید به خاطر داشته باشید که دیوارها باید به درستی تمیز شوند و سطح آنها قبل از اجرای نمای شسته مناسب و تمیز باشد.

عامل بعدی که بسیار مهم است ، ساخت مخلوط است و همیشه باید به سیمان ، پودر سنگ و سنگدانه ، آب اضافه کنید و هرگز نباید برعکس آن اتفاق بیفتد. پس از اضافه کردن آب، از همزن مکانیکی برای مخلوط کردن استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ توده ای وجود ندارد.

فراموش نکنید که تمام این کارها باید در مناطقی انجام شود که تهویه خوبی داشته باشد.  از آنجا که سیمان سفید دارای آهن و منیزیم است ، ترکیب آن با پودر سنگ و سنگ دانه های رنگی ، قدرت چسبندگی بیشتری را فراهم می کند. همچنین برخلاف سیمان خاکستری ، خاصیت مقاومت در برابر لکه ها را دارد و سفید کاری دیوارها رنگ بسیار خوبی به دست می دهد.

در طی زمان سیمان کاری نمای ساختمان ، باید چند بار نمای مورد نظر را توسط آب مرطوب کرد. این کار بهتر است تا چند روز متوالی انجام شود. در غیر این صورت ، ما سه موجود در سیمان پودر شده و از روی دیوار فرو می ریزد. عموما بعد از گذشت زمان حدود ۲۰ دقیقه که سیمان روی دیوار اجرا شد، روی کار را با قلم آب می شویند تا سیمانی که روی سنگ دانه های رنگی وجود دارد پاک شود و سنگدانه های رنگی ، زیبایی خود را هر چه بیشتر نشان دهند.

از نظر بسیاری از معماران ، بهتر است در همه نما سازی ها سطح پایین دیوار سنگ شود. این کار به این دلیل است که در صورت بروز عوامل جوی ، از بنا کاملا محافظت شود. همانطور که گفتیم ، مصالح و مواد مورد استفاده در اجرای نمایش سطح ، عموماً سنگ ، پودر سنگ و سیمان سفید هستند. سنگدانه ها در رنگ های متنوعی چون قرمز ، جگری ، لیمویی ، قهوه ای ، سفید ، سیاه و کرم و سبز یافت می شوند. این نمایش یک تکه است به همین دلیل نسبت به نماهای سنگی خطر کمتری دارد.

مزایا و معایب نمای سیمان شسته

استحکام و ماندگاری بالا ، اجرای طرح های متنوع و گوناگون با هزینه کم ، از مزایای نمای شسته است. علاوه بر این ، در صورت استفاده از رنگ های تیره ، آلودگی نما با گذر زمان مشخص نمی شود. از معایب نمای سیمان شسته می توان به سرعت اجرای کم این نما اشاره کرد. این نما عایق رطوبتی خوبی نیست و باید از مواد دیگری برای عایق بندی آن استفاده کرد. در یک نمای سیمانی به دلیل وجود سیمان ، وزن سازه افزایش پیدا می کند. نمای سیمانی قابل تمیز کاری نیست و به راحتی آلودگی را به خود جذب می کند و در گذر زمان ظاهر آلوده و تیره ای پیدا می کند.

منبع : شرکت معماری چیدمانه

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟