loading...
basalamati بازدید : 43 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

احتمالاً برای شما هم پیش آمده باشد ، زمانی که از یک فضا یا محیطی که مجهز به موکت قرمز است عبور می کنید ، حس مهم بودن و شکوهی را که این موکت خوش رنگ به فضا داده است ، حس کرده اید. در این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را راجع به معجزه و زیبایی این موکت بررسی کنیم.

موکت قرمز تشریفاتی چیست؟

موکت ، نوعی فرش تشریفاتی است که معمولاً در مراسماتی که مهم هستند و افراد سرشناس ، بزرگان ، بازیگران ، افراد مشهور یا مقامات خاص در آن ها حضور دارند ، پهن می شود. رنگی که این موکت دارد ، شکوه و جلال مراسم را نشان می دهد.

به همین دلیل اغلب در فستیوال ها ، کنفرانس ها ، اجلاس های بین المللی یا مکان های مهم آن را می بینید. البته در چند سال اخیر باب شده است که در مسیر پله یا راهروها نیز از موکت استفاده می شود.

موکت قرمز تشریفاتی انواع مختلفی دارد که قدیمی ترین نوع آن ، موکت با نوارهای حاشیه ای مشکی یا کرم است که در خانه های قدیمی دو طبقه می انداختند.

موکت قرمز تشریفاتی چیست؟ | شرکت موکت زت

چرایی استفاده از موکت قرمز در مراسمات

این نوع موکت در انواع و مدل های مختلفی تولید می شود که امروزه در مراسمات و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از رستوران های معمولی تا تالارهای با شکوه و از مراسمات عادی گرفته تا مراسمات تشریفاتی ، استفاده فرش قرمز و انواع مختلف موکت قرمز باب شده است.

موکت قرمز حس خوبی از لوکس بودن به فضا می دهد و شکوه فضا را بیشتر می کن و درواقع باعث می شود مخاطبان حس بهتری داشته باشند.

کاربرد های موکت قرمز

برخی این موکت را با عنوان ردکارپت نیز می شناسند ، امروزه در مکان های عمومی مثل رستوران ها ، هتل ها ، مراکز تجاری_اداری ، جاذبه های دیدنی مثل کاخ ها یا برج میلاد ، مراسمات و تشریفات ، تالارها و… استفاده می شود. درواقع هرکجا که نیاز به تشریفات و بالا بردن رسمیت یک کار یا جلسه ، یک دیدار و یا همایش باشد ، از موکت قرمز استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت کاربرد موکت قرمز شامل موارد زیر است:

  • ورودی تالار و مجالس رسمی
  • ورودی پاساژ و مراکز تجاری بزرگ و مجلل
  • راهرو یا راه پله برخی از مراکز اداری
  • در نمایشگاه ها یا همایش ها و ورودی سالن های کنفرانس

کاربرد های موکت قرمز | شرکت موکت زت

موکت قرمز باید چه جنسی داشته باشد؟

موکت قرمزی که با الیاف پلی استر طراحی شده باشد ، نسبت به جنس موکت با الیاف اکرولیک ، ارزان تر است. جنس اکرولیک موکت قرمز ، ماندگاری بیشتر و کیفیت بالاتری دارد. موکت های تشریفاتی تولید شده با ماشین های پیشرفته ، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

در نظر داشته باشید که مدل مورد نظری که برای تشریفات استفاده می کنید ، بهتر است با زیره پلاستیکی باشد که مقاومت بیشتری به خصوص در مکان های پر رفت و آمد از خود نشان دهد. البته به مراتب این مدل موکت های قرمز ، قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر موکت قرمز دارند.

مهم ترین بخش در هر موکت قرمز ، الیاف آن است که به طور معمول در سه نوع پلی آمید ، پلی استر پلی پروپیلن و یا پشم تهیه می شود. هرکدام از این الیاف ها ویژگی خاص خود را دارند و با خاصیتی که دارند ، برای مکان مورد نظر استفاده می شوند.

برای مثال نایلون با خاصیت ارتجاعی که دارد ، اغلب در محیط های پر رفت و آمد مثل فرودگاه ها ، هتل ها ، دفاتر اداری و سازمان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع موکت از استاندارد حریق بالایی برخوردار است و به راحتی کوبیده نمی شود.

در نتیجه در برابر تغییر حالت و فرسودگی مقاوم تر است. ضمن اینکه در برابر الکتریسیته نیز استاندارد مطلوبی دارد. هنوز هم نایلون یکی از معمول ترین انتخاب ها برای تولید این نوع موکت است که توانسته رقابت نزدیکی با پلی پروپیلن داشته باشد.

موکت قرمز باید چه جنسی داشته باشد؟ | شرکت موکت زت

منبع:موکت زت

basalamati بازدید : 227 چهارشنبه 09 تیر 1400 نظرات (0)

معماری ویکتوریایی مجموعه ای از سبک های احیای معماری در اواسط تا اواخر قرن نوزدهم و متعلق به دوره سلطنت ملکه ویکتوریا (۱۹۰۱-۱۸۳۷) است. نام این سبک نشان دهنده رسم بریتانیا و فرانسه در نامگذاری سبک های معماری به نام پادشاه در حال حکومت است. بسیاری از عناصر سبک معماری ویکتورین ، تقریباً از سال ۱۸۵۰ یعنی در اواخر سلطنت ویکتوریا محبوبیت شان را از دست دادند.

اگر چه سبک معماری ویکتوریا در طی چندین دهه گذشته ، سلطنت گسترده خودش را بر معماری ایالات متحده را از دست داده ؛ اما این سبک همچنان طرفدارن خودش را داراست.

در سال های بعد عناصر این سبک دچار تغییر و تحولاتی شدند ؛ این سبک ها با این که کاملا شبیه به سبک معماری ویکتوریایی نبوده و تنها در بخشی از عناصر اصلی مانند قاب های پیچده پنجره که از معمار معروف الیوت ری الهام گرفته شده بود ، با سبک ویکتوریایی مشترک بودند.

 معماری ویکتورین با تزیینات ، ظریف کاری های بسیار و طراحی داخلی آن شناخته می شود ؛ اما برخی از ویژگی های مشترک در سبک معماری ویکتورین وجود دارد که به شما کمک می کند یک بنای معماری شده به سبک ویکتوریایی را از خارج تشخیص دهید ، این ویژگی های عبارت اند از :

  • سقف هایی با شیب تند
  • آجر ساده یا رنگ آمیزی شده
  • شیروانی های تزئین شده
  • برج های هشت ضلعی یا گرد برای جلب چشم به سمت بالا
  • باغچه های کوچک در اطراف ساختمان
  • عدم تقارن

این طراحی ها گاهی منحصر به فرد و گاهی طبق یک الگوی منظم تکرار می شوند.

معماری ویکتوریایی | چیدمانه

در سبک معماری ویکتورین “bric-a-brac” ( اشیای تزئینی کوچک با ارزش تزئینی یا احساسی ) ، بسیار با اهمیت و شناخته شده است. علت اهمیت bric-a-brac در سبک معماری ویکتوریایی ، این است که طراحان دوست داشتن جذابیت سبک انگلیسی و ظرافت نقش هایش را به نمایش بگذارند.

 این نکته به ما کمک کند تا تزئینات ظریف رعایت شده در مکان های غیر منتظره مانند سیستم های فاضلاب ویکتوریا ، دستشویی های عمومی یا صندوق های پستی را متوجه شویم.

محبوب ترین سبک های معماری ویکتوریایی

در ادامه این مقاله به معرفی شش مورد از محبوب ترین سبک های معماری ویکتورین ؛ می پردازیم :

  1. ملکه آنه Queen Anne

در سبک ملکه آنه ، به طرز آزادانه طیف وسیعی از ساختمان های زیبا و رمانتیک را با الگوهای تزئینی از چوب یا سنگ و رنگ های پاستلی رنگین کمان توصیف و تزیین می کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به :

  • برج های چند ضلعی
  • لبه های سقفی
  • بالکن ها
  • ایوان ها و نرده های نرده ای اشاره کرد.
  1. ایتالیایی Italianate

ایتالیایی ها با الهام از ویلاهای شمال ایتالیا تغییراتی جزئی در ساختمان ها ایجاد کردن. از مشخصات آن می توان به :

  • بدنه مستطیل شکل
  • سقف های کم ارتفاع با براکت های نگهدارنده استادانه زیر تراشه ها
  • پنجره هایی با محیطی مجزا اشاره کرد.

ایتالیایی Italianate ، سبک معماری ویکتورین | چیدمانه

  1. احیای گوتیک Gothic Revival

احیای گوتیک ، تلفیقی دیگر از سبک معماری ویکتورین با الهام از کلیساهای جامع گوتیک قرون وسطایی ، با سقف های شیب دار ، پنجره های بلند قوس دار و نوک تیز ، پنجره های لنگ دار و تخته های عمودی بود.

  1. استیک / ایستلاک

به تزئینات اضافی قسمت بالا و نزدیک پشت بام دیوار ، Eastlake گفته می شود. این سبک انتقالی بین Gothic Revival و Queen Anne است. ویژگی این سبک تخته های کوچکی است که در بالای دیوارهای خارجی قرار گرفته اند. بعضی اوقات در سبک Eastlake یک ایوان طبقه در دوم هم به ساختمان اضافه می کنند.

سبک یستلاک معماری ویکتوریایی | چیدمانه

  1.  امپراتوری دوم Second Empire

این سبک دارای پنجره های شبکه ای ، محوطه ای مجزا و سقف های مانسارد که به نام فرانسوا مانسارت ، معمار فرانسوی ، نام گذاری شده؛ است.

  1. مردمی Folk Victorian

بر خلاف سبک های دیگر که توسط معماران حرفه ای برای طبقات پولدار طراحی شده بود ، Folk Victorian در میان طبقه متوسط ​​رایج بود. مردم متوسط خانه های خود را طراحی می کردند یا به یک نجار محلی آن را سفارش می داد. آنها عناصر سبک ویکتورین را با برخی ایده های منحصر به فرد ترکیب می کردند و تمایل داشتند که کوچک تر و ساده تر از افراد ثروتمند باشند.

basalamati بازدید : 44 چهارشنبه 09 تیر 1400 نظرات (0)

مزایا

از گذشته تا به امروز ، کفپوش های متعددی وارد بازار شده است که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. رشد تکنولوژی باعث شده که هر روز تولیدات جدیدی به بازار ارائه شود. اما جالب است که موکت با وجود عمر طولانی خود ، هنوز هم مورد توجه است.

این کفپوش ساده و ارزان قیمت ، برای هویت دادن به فضاهای مختلف خانگی ، اداری و یا تجاری مناسب هستند و گزینه مناسبی در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. در ادامه برخی مزایای موکت را بررسی می کنیم:

  • تنوع رنگ و طرح

از جمله مزایای موکت می توان به تنوع زیاد طرح  و رنگ آن اشاره کرد. البته این اتفاق در گذر زمان و با رشد تکنولوژی تولید این کفپوش به دست آمده است. اما در حال حاضر می توان اطمینان داشت که با توجه به هر نوع دکوراسیون ، مدل ، رنگ و طراحی های متعددی از موکت وجود دارد.

اگر تمایل دارید رنگ موکت را با سایر وسایل خانه مانند پرده ، مبلمان و … هماهنگ کنید، موکت بهترین کف پوشی است که به دلیل تنوع بالا ، قابل هماهنگی با سایر وسایل دکوراسیون است.

به عبارت بهتر می توان گفت که الیاف نرم موکت، امکان رنگ پذیری آن را بالا می برد و این مزیت سبب می شود که در انتخاب مدل خاصی از موکت دست شما کاملا باز باشد. حتی اگر شما علاقه مند به پارکت هستید، اما مزایای موکت را بیشتر می پسندید، می توانید موکتی با طرح پارکت خرید کنید.

  • تنوع در بافت

تکنولوژی تولید موکت هر روز در حال پیشرفت است. به همین دلیل در حال حاضر موکت ها با تنوع بالای بافت ، در بازار موجود هستند. به طور مثال موکت های پرز بلند ، پرز کوتاه و پرز متوسط قابل خربداری هستند.

از سوی دیگر بافت های متفاوتی مانند ساکسونی ، بربر ، کات ، لوپ و فریز وجود دارند که هر کدام ظاهری زیبا و خاص دارند. به همین دلیل می توان از موکت در فضاهای مختلف استفاده کرد و دکور فضا را بهبود داد.

  • راحتی و انعطاف بالای موکت

کف پوش هایی مانند پارکت و لمینت بعد از مدتی صداهای ناملایمی دارند که به مرور زمان آزار دهنده است. اما از جمله مزایای موکت انعطاف پذیری الیاف  و راحتی قابل لمس آن است. این حس راحتی برای کودکان و افراد کهنسال بیشتر مورد توجه است.

همچنین اگر احساس خستگی داشته و نیاز به استراحت داشته باشید، می توانید روی این کفپوش نرم استراحت کنید و خستگی روز را در کنید. از سوی دیگر بافت نرم و متراکم موکت ها احساس آسایش بیشتری به شما می دهد و نسبت به سایر کفپوش ها به شکل قابل توجهی نرمی و گرما دارد.

  • عایق گرما و سرما

موکت به عنوان عایق حرارتی مناسب در فصول مختلف گرم و سرد سال به حساب می آید. همین مزیت باعث می شود که موکت در تمام سال قابلیت استفاده داشته باشد. همچنین کف پوشی مناسب برای جلوگیری از هدر رفت انرژی محیط و صرفه جویی در مصرف آن است.

شاید برایتان مفید باشد >  طراحی انباری آشپزخانه

این کفپوش گرم و نرم ، در فصول سرد سال ، دمای کف را بالا می برد. به همین دلیل هنگام راه  رفتن روی موکت احساس سرما نخواهید کرد.

  • کاهش حساسیت و آلرژی

مزایای موکت فقط به موارد بالا ختم نمی شود. یکی از موضوعاتی که همیشه در دکوراسیون داخلی مورد توجه است، حساسیت ایجاد نکردن وسایل و ابزارها در فضای خانه است. موکت نیز از جمله کف پوش هایی است که آلرژی زا نیست.

این مزین در موکت ، آن را تبدیل به کف پوشی مناسب برای اتاق کودکان و افراد با مشکلات تنفسی می کند. از سویی دیگر انواع مرغوب موکت نیز از معلق ماندن گرد و غبار در هوا جلوگیری می کنند و در نتیجه میزان حساسیت و آلرژی را کاهش می دهند.

مزایای موکت ؛ کاهش حساسیت و آلرژی | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • از بین رفتن صداهای اضافی

یکی از مزایا موکت ، خاصیت اکوستیک آن است. این خاصیت باعث می شود که صداهای اضافی محیط را به حداقل برساند و از آلودگی های صوتی جلوگیری کند. به همین دلیل موکت کف پوشی است که حجم بسیار زیادی از صداهای ناخواسته محیط را کاهش می دهد و محیطی با آرامش بیشتر ایجاد می کند.

  • محیطی امن برای اعضای خانواده

در خانه هایی که کودکان نوزاد ، خردسال و یا افراد کهنسال زندگی می کنند، رعایت ایمنی ، اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ زیرا این افراد نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در این بین استفاده از موکت حوادث ناشی از بی احتیاطی را به شکل محسوسی در محیط خانه کاهش می دهد.

  • قیمت ارزان موکت

یکی دیگر از مزایای موکت ، قیمت مناسب و ارزان تر آن نسبت به سایر کفپوشهای موجود در بازار است. البته موکت های مختلف نیز قیمت های متفاوتی دارند و آنچه که در تعیین قیمت موکت تاثیرگذار است، الیاف استفاده شده در بافت آن است.

در حالت کلی ۸۰ درصد از قیمت موکت به نوع الیاف آن بازمی گردد. از سوی دیگر موکت های مختلف کیفیت متفاوتی دارند که در عملکرد و ماندگاری آن تاثیر گذار است. اما به هر صورت نسبت به بیشتر کفپوش ها قیمتی ارزان تری دارد.

  • کف پوشی در دسترس با نصب آسان و راحت

از جمله مزایای موکت نصب راحت و در دسترس بودن موکت است. کفپوشهای متعددی تولید می شوند و در صنعت ساختمان استفاده می شوند. در این بین موکت کف پوشی در دسترس ، به صرفه و با نصب راحت است.

مزایای موکت ؛ نصب آسان و راحت | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • احتیاط بیشتر

یکی از مزایای موکت ایجاد اصطکاک بیشتر در محیط است. به عبارت دیگر بافت و تراکم این کفپوش به شکلی است که نیروی اصطکاک بیشتری تولید می کند و بهترین گزینه برای اتاق کودکان به حساب می آید.

با استفاده از موکت نگرانی از لیز خوردن کودکان و یا افراد کهنسال نخواهید داشت و در نتیجه از آسیب دیدن این افراد جلوگیری می شود. از طرف دیگر ، نوزادان و کودکان نوپا احتمال زمین خوردن بیشتری دارند. با استفاده از موکت ، احتمال آسیب دیدگی کودکان کاهش پیدا می کند.

معایب موکت

مزایای موکت مانند بافت نرم آن ، قیمت مناسب و عایق بودن این کفپوش سبب می شود که افراد بیشتری تمایل به استفاده از این نوع کفپوش داشته باشند. اما در عین حال همه کفپوش ها مزایا و معایب متعددی دارند.

این مسئله درباره موکت نیز صدق می کند. یکی از معایب این کفپوش معضل کثیف شدن آن است. به عبارت دیگر رفت و آمد افراد این کفپوش را در معرض آلودگی قرار می دهد و نیاز به نظافت پیدا می کند. به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

تهران دیزاین

basalamati بازدید : 43 چهارشنبه 09 تیر 1400 نظرات (0)

فرش ها در رنگ و طرح های مختلف طراحی و ساخته می شوند که هرکدام از آنها دارای ویژگی و مزایای منحصر به فردی هستند. اولین معیار برای انتخاب فرش اتاق خواب بودجه است که میزان آن از قبل مشخص می باشد. از آنجایی که فرش یکی از مهم ترین عناصر اتاق خواب است ، هزینه های زیادی را برای خرید بهترین کیفیت آن خرج می کنند.

قطعاً دکوراسیون اتاق خواب برای اکثر افراد مهم است زیرا مدت زمان زیادی را در آن می گذرانند. به همین دلیل از خرید جنس های ارزان قیمت و بی کیفیت برای محیط آن خودداری می کنند.

مورد دیگری که در انتخاب اهمیت دارد مدل فرش است. در واقع مدل آن را با توجه به نوع چیدمان اتاق خواب انتخاب می کنند. به طور مثال اتاق خوابی با چیدمان سنتی دارای فرشی متفاوت با اتاق خواب با چیدمان مدرن است. پس بعد از شناسایی مدل فرش به سراغ رنگ مناسب آن می روند.

در این قسمت کار تا حدودی برای انتخاب کننده راحت شده است ، زیرا مدل فرش مشخص شده و تنها رنگ آن باقی مانده است. برای انتخاب و خرید فرش مناسب ، تنها کافی است به اجزای درون اتاق دقت داشت تا رنگی متناسب یا مکمل را انتخاب کرد. در کنار رعایت اصول رنگ ، سلیقه فرد در انتخاب تأثیرگذار است.

فرش اتاق خواب | شرکت فرش اکسیر

روش انتخاب فرش اتاق خواب

معمولاً افرادی که قصد تغیر دکور یا خرید جهیزیه دارند تصمیم به خرید فرش جدید می گیرند. انتخاب فرش اتاق خواب به موارد مختلفی بستگی دارد که باید با آگاهی انجام شود. همانطور که گفتیم اولین مورد مشخص کردن بودجه مورد نظر است که برخی از افراد با نادیده گرفتن این موضوع به سراغ موارد بعد می روند.

سپس می بایست دکور اتاق را تعیین کرد تا جنس مناسب فرش برای آن انتخاب شود. بعد از این قسمت باقی موارد راحت تر است ، زیرا اکثر تصمیم های مهم صورت گرفته است. همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم بعد از جنس به سراغ مدل های موجود خواهیم رفت تا مناسب ترین مورد را انتخاب کنیم.

اگر روش های انتخاب فرش اتاق خواب را ندانید امکان انتخاب اشتباه بیشتر می شود. به همین دلیل است که دیزاینرها پیشنهاد می دهند قبل از خرید ابتدا موارد مهم در خرید فرش را بررسی کنید.

اگر طبق موارد گفته شده عمل کنید می توانید بهترین ها را برای دکور اتاق خواب خود انتخاب کنید. از آنجایی که فرش نقش پررنگی در دکور اتاق دارد بنابراین می تواند در زیبا یا جالب بودن دکوراسیون پراهمیت باشد.

روش انتخاب فرش اتاق خواب | شرکت فرش اکسیر

ویژگی فرش اتاق خواب عروس

امروزه فرش های مختلف در بازار بسیار رواج یافته که هرکدام در جنس و مدل متفاوتی دیده می شود. برخی از فروشنده ها در انتخاب فرش های فروشگاه خود به مشتری اصرار می ورزند. بدون آنکه از دکور و چیدمان اتاق خواب آگاهی داشته باشند. به خصوص فرش عروس که معمولاً قبل از چیدمان جهیزیه صورت می گیرد ، پس انتخاب آن بسیار دشوار است.

به احتمال زیاد ایده هایی در سر دارید که به خرید فرش رفته اید. مورد هایی که در انتخاب فرش اتاق خواب عروس اهمیت دارند متفاوت هستند. توصیه ای کاربردی که می توان داشت ، این است که از فرش های رنگ خنثی استفاده کنید ، زیرا تا چندین سال برای شما به روز خواهند ماند. از طرفی فرش های خنثی برای اتاق هایی که وسایل زیاد دارند و چیدمان آنها شلوغ است بسیار توصیه می شود.

اگر جز افرادی هستید که وسایل اتاق خود را بسیار ساده انتخاب کرده اید ، می توانید از فرش های سنتی با طرح ایرانی استفاده کنید. این نوع فرش ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و برای اتاق هایی با چیدمان ساده ، زیبا به نظر می آیند.

از آنجایی که هرسال فرش هایی با طرح های جدید وارد بازار می شود ، پیشنهاد ما به عروس و دامادهای عزیز آن است که اطلاعات خود را درباره جدیدترین طرح فرش اتاق خواب به روز کنند. این کار باعث می شود که در انتخاب فرش خود جدیدترین را انتخاب کرده و د رنهایت از انتخاب خود پشیمان نشوند.

ویژگی فرش اتاق خواب عروس | شرکت فرش اکسیر

نکاتی درباره خرید فرش اتاق خواب

استفاده از فرش مناسب می تواند فضا را تبدیل به یک مکان زیبا ، دلگرم و جذاب کند. اما قطعاً برای همه افراد سؤال است که چگونه این کار را انجام دهند. اگر نکات اصولی انتخاب فرش را در خرید رعایت کنید قطعاً می توانید خالق زیباترین فضاها باشید. فراموش نکنید که فرش اتاق خواب را با فضا و هم چنین سایر عناصر هماهنگ کنید.

خوشبختانه امروزه افراد مختلفی در زمینه دیزاین و دکوراسیون وجود دارند که می توانند شما را در انتخاب و خرید یاری کنند. پس اگر نمی توانید دکوراسیون مناسبی برای اتاق خواب خود انتخاب کنید حتماً از این افراد کمک بگیرید و موارد گفته شده را در خرید فرش رعایت کنید. به این صورت می توانید اتاق خوابی زیبا داشته باشید که هیچ گاه از آن خسته نشوید و حتی هر روز به جذابیت آن اضافه شود.

این نکته را فراموش نکنید که خرید فرش یکی از موارد مهم در دکوراسیون شماست و اگر به درستی انتخاب شود ، می تواند جذابیت منزل شما را چندین برابر می کند.

منبع:شرکت فرش اکسیر

basalamati بازدید : 50 چهارشنبه 09 تیر 1400 نظرات (0)

سهم صدای برند معیار دیده شدن برند شما از طریق کانال های ارتباطی مختلف و میزان نفوذ شما در میان مشتریان است. همچنین این معیار موقعیت ،محبوبیت و میزان موفقیت شما را در مقایسه با سایر رقبا در کل بازار مشخص می‎ کند.

پس در شرایط یکسان، اگر برند شما سهم صدای بالاتری داشته باشد تقریباً می‌توان گفت که با گذر زمان سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص خواهید داد. چراکه با افزایش برندینگ و بازاریابی درصد بیشتری مشتری با شما آشنا خواهد شد.

نحوه محاسبه سهم صدای برند

فرمول کلی که برای محاسبه سهم صدای برند به‌کاربرده می‌شود عبارت است از:

درصد سهم صدای برند= ۱۰۰*(اندازه کل بازار/ اندازه برند موردنظر)

به‌صورت عملی اگر بخواهیم سهم صدای یک برند را بررسی کنیم باید داده‌ های زیادی را مورد بررسی قرار دهیم چراکه در بازاریابی دیجیتال شبکه‌ ها و کانال‌ های تبلیغاتی متعددی وجود دارد که تمامی آن‌ ها در محاسبه سهم صدای برند نقش بسزایی دارند. پس باید SOV برای تمامی کانال‌ های در دسترس محاسبه شود و درنهایت یک میانگین کلی از آن‌ ها به دست آورد. فراموش نکنید که در این محاسبه باید بسیار دقیق باشید تا در طول زمان تغییراتی که در این شاخص صورت می‎ گیرد را بتوانید محاسبه کنید پس باید ابزارهایی با کمترین درصد خطا را به‌ کار گیرید.

نمونه هایی از محاسبه سهم صدای برند

برای بررسی سهم صدای برند و آشنایی با مفهوم آن تصور کنید که یک گروه ۲۰۰ نفره را در اختیار داریم. به هر کدام از افراد این گروه کاغذی می‌ دهیم.

سپس از آنها می‌پرسیم اولین نام برند لبنیات که به ذهن آنها می‌رسد را بر روی آن کاغذ بنویسند. در پایان کاغذها را جمع می‌کنیم.

فرض کنید ۴۳ نفر نام پاک را نوشته باشند، ۳۷ نفر نام پگاه، ۳۱ نفر نام کاله، ۲۵ نفر نام دامداران، ۱۸ نفر نام میهن، ۱۳ نفر نام کالبر، ۱۰ نفر روزانه، ۸ نفر رامک، ۷ نفر هراز و ۸ نفر از سایر برندها نام برده اند. برای محاسبه سهم صدای برند پاک به روش زیر عمل می‌کنیم.

اندازه کل بازار = ۲۰۰

اندازه برند = ۴۴

درصد سهم صدای برند پاک= ۱۰۰*(۲۰۰/ ۴۴)

درصد سهم صدای برند پاک= ۲۲ درصد

این نشان می‌دهد برند پاک از سهم صدای بهتری محصولات لبنی برخوردار است.

 اهمیت سهم صدای برند

سهم صدای برند شاخص بسیار مهمی در بازاریابی است؛ دانستن سهم ذکر شده از نام تجاری شما در صنعت ، یک مزیت استراتژیک به شما می‌ دهد و باعث می‌شود تأثیر خود را سنجیده ، فرصت‌ ها را شناسایی کرده و استراتژی‌ هایی را برای افزایش تأثیر آنلاین برند خود به کار بگیرید.

علاوه بر این باید بتوانید برای سرمایه‌گذاری در بیزنس خود برای رشد کوتاه مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی کنید.ضمنا در تحلیل‌ها و تعیین استراتژی‌ها از SOV استفاده کنید تا بتوانید فروش خود را پیش‌بینی کنید.

راهکارهای افزایش سهم صدای برند

در ادامه چهار کلید اساسی برای افزایش سهم صدای برندتان را معرفی می‌کنیم.

دور از چشم ، دور از ذهن

آگاه‌ سازی مداوم مشتریان از نام تجاری شما چالشی است که قابل حل است. هر کدام از ما هر روز با صدها برند تجاری ارتباط برقرار می‌ کنیم، با این‌ حال چه تعداد از آن‌ ها را به یاد دارید؟

تنها از طریق تکرار به روش‌ های متفاوت و خلاقانه در ذهن‌ ها می مانید. اگر می‌خواهید مشتری‌ها در مورد نام تجاری شما محتوا ایجاد کنند ، لازم است که با نام تجاری شما در ارتباط باشند و آگاهی افراد از طریق تعاملات سوشال مدیا افزایش می‌یابد.

هر چقدر مشتری‌ ها، شما را بیشتر در مکان‌ هایی که وقت خود را می‌ گذرانند ببینند و با شما ارتباط برقرار کنند، احتمال یادآوری برند شما بیشتر است. به همین دلیل مهم است که برند ها در فضای سوشال مدیا مانند فیس بوک ، اینستاگرام و توییتر حضور پررنگی داشته باشند و درواقع با مشتریان درگیر شوند و نه اینکه ‌فقط تبلیغات آنلاین در صفحات زرد ایجاد کنند.

تحلیل کنید آن‌ هم از نوع رقابتی و دقیق

شما با بررسی دقیق بازار و نقاط ضعف موجود در حیطه برندتان می‌ توانید گامی مثبت در جهت ارتقای سهم صدای برند بردارید. علاوه براین باید بتوانید خود را با تغییرات موجود در بازار وفق دهید و حواستان به فعالیت‌ ها و خدمات رقبا باشد.

با شناسایی دقیق نیاز مشتریانتان و هدف‌ گذاری روی تأمین نیازی که قبلاً توسط هیچ‌ کدام از رقبا رفع نشده باعث آشنایی بیشتر مشتری با برند شما، ایجاد تجربه مثبت برای آن‌ ها و ارزش‌ گذاری برای برند شما خواهد شد.

با تحلیل بازار، رقبا و گوش دادن به خواسته مشتریان گامی ارزشمند در راستای افزایش  برند خود برداشته‌اید.

برند مفید، مشتریان خوشحال

بهترین راه برای افزایش سهم صدا ، جلب رضایت مشتریان است. مشتریان خوشحال و راضی محتوایی مبتنی بر تجربه رضایت‌ بخش خود ایجاد می‌ کنند که به دسترس سایر مشتریان شما و حتی مشتریان احتمالی می‌ رسد و اساساً بازاریابی برایتان انجام می‌ شود.

این بازاریابی رایگان می‌ تواند هم نعمت باشد، هم عذاب و فکر نکنید برای بیشتر دیده شدن حتماً ویژگی‌های واقعی محصول یا خدمات شما باید عالی باشد.

چراکه شرکت‌ های زیادی در شبکه‌ های اجتماعی فعال هستند که از توان خود در آنجا استفاده می‌کنند تا بر نقاط ضعف خود غلبه کنند و برخلاف چیزی که هستند خود را نشان دهند؛ زیرا در شبکه‌های اجتماعی کارآمد بودن مهم‌تر از خوب بودن است.

بودجه کافی

وقتی سهم صدای برند خود را تحلیل می‌کنید، بهتر و دقیق‌تر ایده خواهید گرفت که در کجا برای محتوای حمایت‌شده، بودجه خود را به افراد مشهور و تأثیرگذار اختصاص دهید  و یا اینکه برند خود را به سایر عناصر تبلیغاتی بسپارید. اگر استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را به‌طور  مناسب آماده کنید و برای آن‌ها به میزان کافی و در جای درست هزینه کنید، SOV شما بسیار بهبود می‌ یابد.

اینفلوئنسرها

بسیاری از متخصصان برندینگ و بازاریابی اینفلوئنسرها را به‌ عنوان یکی از استراتژیک ترین ابزارها برای هر برندی معرفی می‌ کنند. برند تجاری معرفی‌ شده توسط تأثیرگذار مناسب، می‌ تواند معجزه‌ هایی را برای آگاهی از آن برند ایجاد کند. معجزه ایجاد روابط طولانی‌ مدت با مشتریان اصلی و مخاطبان هدف خود.

نمونه‌ای از سهم صدای برندهای خارجی موفق

برای مثال نایک ، پیشرو ترین برند تولیدکننده لباس ورزشی در جهان ، اعتقاد دارد همه یک ورزشکار هستند.

هر کمپینی که توسط نایک راه‌اندازی می‌ شود ، نمایشی درخشان از رسالت این برند است: انجام هر کاری برای گسترش پتانسیل انسانی. نایک یک نام تجاری مترادف با انعطاف‌ پذیری ، غلبه بر محدودیت‌ های خود ، تلاش برای رسیدن به رویاهای خود ، تنوع و برابری است.

کمپین‌ های نایک الهام‌ بخش و تحریک‌ کننده  هستند، اما در موضوعات بحث‌ برانگیز موضع‌ گیری می‌ کنند. تبلیغات نایک به خواسته‌ ها و رویاهای مردم معطوف می‌ شود، خلاقانه، جسورانه و مرتبط است.

منبع: دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 44 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

در حالت کلی دکوراسیون کلاسیک سبک کاملا مغایر با سبک مدرن و جدید دارد. در سبک کلاسیک تمامی وسایل ، ابزارها و سایر اکسسوری ها در فضای خانه باید حالتی کلاسیک داشته باشند. در چنین دکوراسیونی شاهد تزیینات دست ساز ، لوسترهای کریستالی و برنزی ، پرده های والان دار با حجم زیاد ، مبلمان چوبی با نقش و نگارهای زیاد و فرش هایی با طرح های درهم پیچیده هستید.

علاوه بر آن رنگ ها در دکوراسیون کلاسیک بیشتر در طیف آبی سلطنتی ، زرشکی ، طلایی ، سبز زمردی ، قهوه ای و … قرار دارد. همچنین شاهد آینه کاری سنتی ، گچ بری در سقف ، وسایل طلایی رنگ ، پتینه کاری و از این دست موارد هستید.

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون با سبک سنتی و کلاسیک به خوبی رعایت می شود ، تقارن در استفاده از ابزارها و وسایل است. به طور مثال فرش ها و لوازم دکوری به صورت جفتی استفاده می شوند و نظم خاصی در فضا دیده می شود.

در کنار تمامی این موارد ، فرش در دکوراسیون کلاسیک دارای ویژگی های خاصی است. در حالت کلی فرش به هر خانه ای فضای گرم و صمیمی می دهد. اما برای اینکه در دکوراسیون با سبک سنتی و کلاسیک ، زیبایی و هماهنگی بیشتری ایجاد کنید ، رعایت چند اصل اهمیت دارد. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

نکات طلایی کاربرد رنگ فرش در دکوراسیون کلاسیک

  • اگر دکوراسیون کلاسیک با تم رنگی آبی انتخاب کردید ، بهتر است از فرشی با رنگ آبی استفاده کنید.
  • انتخاب فرشی با تم رنگی کرم ، فضای خانه را گرم تر و صمیمی تر نشان می دهد. از سوی دیگر رنگ کرم چشم را آزار نمی دهد و گزینه مناسبی برای دکوراسیون فضاهای کوچک تر است؛ زیرا فضا را بزرگ تر و دل بازتر نشان می دهد.
  • انتخاب رنگ سرمه ای فرش در دکوراسیون کلاسیک ، در فضا آرامش ایجاد می کند. البته فراموش نکنید که نباید از رنگ سرمه ای بیش از حد استفاده کنید .به همین دلیل اگر فرشی با تم رنگی سرمه ای انتخاب کردید ، سایر وسایل و اکسسوری ها را با رنگ های طلایی ، سبز یشمی و سفید هماهنگ کنید تا فشار رنگ سرمه ای کاهش پیدا کند. به یاد داشته باشید که کاربرد زیاد رنگ سرمه ای سبب افسردگی در بلند مدت می شود.
  • یکی از رنگ های خاص ، شیک و لوکس در دکوراسیون کلاسیک ، رنگ گردویی است این رنگ نمادی از طبیعت و سمبل زمین است. استفاده از این رنگ در دکوراسیون کلاسیک اصالت و استواری را در آن فضا افزایش می دهد. از سوی دیگر رنگ گردویی فرش در دکوراسیون کلاسیک ، آرامش و حس محبت را در فضا تقویت می کند. البته نباید این رنگ به میزان زیادی به کار برود. بهتر است فرش های گردویی را با رنگ آبی اطلسی ، طلایی ، سبز و زرد ترکیب کنید تا هارمونی خوبی میان فرش و سایر وسایل برقرار شود.

  • رنگ زرشکی حسی لوکس و شیک در محیط ایجاد می کند؛ ولی کاربرد این رنگ به صورت گسترده در فرش ، چشم را آزار می دهد. بهتر است فرشی با ترکیب رنگی کرم و زرشکی انتخاب کنید. همچنین در کنار فرشی با این تم رنگی ، مبلمان کلاسیک با تم رنگی طلایی و زرشکی انتخاب کنید. بهتر است در سایر اکسسوری ها نیز رنگ طلایی تقویت شود.

  • اگر جزء افرادی هستید که علاقه مند به رنگ لاکی هستید؛ رنگ لاکی فرش در دکوراسیون کلاسیک انتخاب کنید. این رنگ توجه همه را به سمت خود جلب می کند. اما برای ایجاد تعادل رنگ در فضا ، رنگ لاکی فرش را با رنگ های نارنجی ، سفید ، سبز و لیمویی در سایر وسایل هماهنگ کنید.

روش چیدمان فرش در دکوراسیون کلاسیک

فرش هایی که مناسبت بیشتری با دکوراسیون کلاسیک دارند ، دارای طرح های شلوغ و پیچیده هستند. همچنین به علت دارا بودن طرح ها و رنگ های زیاد ، شلوغ به نظر می رسند. در میان فرش های با طرح سنتی ، طرح های درختی ، بته جقه ، افشان ، خشتی شلوغی بیشتری دارند و در نتیجه خودنمایی بالایی در دکوراسیون دارند. به همین دلیل بهتر است در سایر عناصر ، از طرح های شلوغ با رنگ های تند استفاده نکنید.

اگر برای اتاق نشیمن با دکور کلاسیک به دنبال فرش مناسب هستید ، فرشی با ابعاد کوچک تر از فضا انتخاب کنید. اجازه بدهید که بخش هایی از موکت و کفپوش اتاق مشخص باشد. همچنین باید چیدمان مبلمان به شکلی باشد که روی فرش قرار نگیرد. بنابراین مبلمان را در حاشیه فرش بچینید تا روی فرش نباشند.

اگر آشپزخانه شما با کابینت های طرح چوب پوشیده شده است ، فرش ایرانی و سنتی انتخابی مناسب در این فضا است. البته اگر آشپزخانه ای شلوغ با وسایل و ابزارهای خیلی زیاد دارید ، فرشی با طرح خلوت و رنگ های ملایم انتخاب کنید. در غیر این صورت آشپزخانه شلوغ تر از قبل خواهد شد و حس خوبی القا نمی کند.

یکی از فرش های ایده ال و مناسب در دکوراسیون کلاسیک ، فرش با طرح افشان است. این فرش ها گزینه خوبی در کنار مبلمان کلاسیک هستند. از سوی دیگر فرش های افشان با طرح های متفاوت شلوغ و خلوت و در رنگ های ملایم و تیره در بازار موجود هستند و دست شما را برای چیدمانی زیبا و شیک باز می گذارند.

اگر مبلمان و سایر وسایل دکوری دارای طرح های شلوغ و درهم پیچیده هستند ، فرش افشان با طرح های ساده و رنگ های روشن گزینه مناسبی است. فراموش نکنید که فرش با طرح های درهم و پیچیده ، در کنار مبلمان ، پرده و سایر اکسسوری های شلوغ ، چشم را آزار می دهد و فضایی لوکس ایجاد نمی کند.

برای انتخاب فرش در دکوراسیون کلاسیک ، پایبند کامل سنت ها نباشید. کمی خلاقیت و جسارت را چاشنی چیدمان خانه کنید. به عبارت دیگر دلیل ندارد که تمامی فرش های خانه ابعادی مستطیلی داشته باشند.  در حال حاضر فرش های گرد و بیضی با طرح های سنتی و رنگ های زیبا در بازار یافت می شود. استفاده از این فرش ها در پذیرایی شکلی زیبا ، خاص و شیک از دکوراسیون منزل شما به نمایش می گذارد. اگر کفپوش خانه با سرامیک ، سنگ ، موکت و یا پارکت لمینت پوشیده شده است ، فرش دایره ای یا بیضی را در مرکز سالن پهن کنید و مبلمان را خارج از فرش بچینید.

تهران دیزاین سنتر

basalamati بازدید : 44 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

باروک به چه معناست؟ این سبک از معماری را چگونه تشخیص دهیم؟ معماران برجسته آچه کسانی بودند؟ از جمله سوالاتی اند که در این مقاله به آن ها پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

سبک معماری باروک

معماری باروک را سبک کاتولیک نیز می نامند ، زیرا این سبک برای نشان دادن شکوه کلیسای کاتولیک روم به کار برده می شود. از این رو ، بخش عظیمی از بنا های سبک معماری باروک را کلیسا های جامع تشکیل می دهند.

به همان اندازه که قسمت خارجی کلیسا های سبک معماری باروک بسیار با شکوه اند داخل آن ها نیز همان گونه است. در حالی که کلیساهای پروتستان ساده  و بدون زینت و تزئینات بودند.

در اصطلاح باروک در اصل به مرواریدی گفته می شود که دارای طرح های بیضوی است.در سبک معماری باروک حسی از اسراف و زیاده روی در تزئین وجود دارد.

معماری باروک یک ادای احترام و واکنش در برابر معماری رنسانس بود. این معماری عناصر اساسی خود را از دوره رنسانس ، از جمله ستون ها و گنبد ها ، وام گرفته است.

معماران باروک توجه زیادی به نمای سازه نشان می دهند. نما های ساخته شده در سبک معماری باروک دارای ستون های جفت شده ، اندازه های مختلف دهانه ها و تعداد زیادی مجسمه تزئینی است.  معماران باروک هرگز به دنبال سادگی نبودند ، بلکه به جای آن دنبال بیان هنری بودند.

سبک معماری باروک | چیدمانه

این سبک از معماری به سه دوره تقسیم می شود که عبارتند از :

  • دوره ابتدایی
  • دوره اوج
  • و دوره ی پایانی

در ادامه این سه دوره را به صورت کامل بررسی می کنیم.

دوره ی ابتدایی سبک باروک

دوره ابتدایی (۱۵۲۵ – ۱۶۲۵) با ظهور معماری مذهبی روم که توسط کلیسای کاتولیک برای مقابله با جذابیت اصلاحات پروتستان آغاز شد.

این سبک کم و بیش جنبه تبلیغی برای جذب افراد بیشتر به آیین کاتولیک بود ، ماموریت این بود که مردم با نگاه به معماری ساختمان ها هیجان زده شوند.

دوره ی ابتدایی سبک باروک | چیدمانه

دوره اوج سبک معماری باروک

معماری باروک اوج خود را از (۱۶۷۵ – ۱۶۲۵) مشاهده کرد. جیان لورنزو برنینی و فرانچسکو بورومینی دو نفر از تأثیرگذارترین معماران در این دوران بودند.

 برنینی ، که یک اعجوبه معماری بود ، به عنوان معمار ارشد برای پاپ دراوربان هشتم نامگذاری شد ؛ او بعدها به شاخص ترین چهره سبک باروک تبدیل شد. بورومینی نیز به تنهایی ، کلیسای San Carlo alle Quattro Fontane ، Oratorio  dei Filippini و Sant’lvo alla Sapienza  را طراحی کرد. اگرچه بورومینی و برنینی بزرگترین رقیب یکدیگر بودند ، اما هر دو یک بار برای تکمیل و تزئین کاخ باربرینی کارلو مادرنو (۱۶۲۹ – ۱۶۲۶) با هم همکاری کردند.

در  این دوره ، سبک باروک به تدریج به فراتر از رم گسترش یافت. در ونیز ، نمونه های برجسته مانند کلیسا سنت ماریا دلا سلوته و در فرانسه ، بنای سوربن ( دانشگاه تاریخی ) ساخته شد.

دوره اوج سبک معماری باروک | چیدمانه

اواخره معماری باروک

در اواخر دوره باروک (۱۶۷۵ – ۱۷۵۰) ، این سبک در کل اروپا و مستعمرات پرتغال و اسپانیا شکوفا شده بود.  البته هر کشور با امضای خود معماری سبک را باروک را توسعه داده بود.

اواخره باروک | چیدمانه

  • در فرانسه ، سبک باروک نسبتاً کلاسیک بود. به عنوان مثال ، تالار آینه ها و کلیسای کاخ ورسای
  • در انگلستان ، شخصیت مهم سبک معماری باروک کریستوفر رن بود ، که بازسازی کلیسای جامع سنت پائول با الهام از مدل کلیسای سنت پیتر را انجام داد.
  • در اتریش ، معمار برجسته فیشر فون ارلاخ بود که بزرگ ترین کلیسای وین ، کارلسکیرچه را ساخت تا جلال امپراطورهای اتریش را نشان دهد.
  • اروپای مرکزی شاهد ساخت بسیاری از بناهای فوق العاده باروک متاخر بود. برخی از آنها عناصری را از ورسای و باروک ایتالیایی گرفتند تا جلوه های جدید پرشوری را ایجاد کنند.
  • در آلمان بالتازار نویمان معمار برجسته باروک بود. محل اقامت او در ووزبورگ به خاطر راه پله هایش مشهور بود و به یک شاهکار برجسته باروک تبدیل شد.
  • اما پایتخت باروک اواخر پراگ و وین بود ، جایی که ساختمان کریستوف دینتزنهافر دارای ، منحنی های پیچیده و فرم های بیضوی بود.
  • اما در ایتالیا ، شاخص ترین شخصیت کارلو مادرنو است که نمای وی برای کلیسای باستانی سانتا سوزانا از اولین نما های باروک بود که مانیریسم ( سبکی که بعد از رنسانس بر اروپا مسلط بود) را رد کرد. به همین دلیل بسیاری او را یکی از پدران معماری باروک می دانستند.

بخشی از دلیل موفقیت معماری سبک باروک کارلو فونتانا بود. این معمار ایتالیایی دانش آموزان را در سراسر اروپا تعلیم داد و به طور قابل توجهی به گسترش معماری باروک در سراسر قاره کمک کرد. از جمله کارهای برجسته وی در ایتالیا کلیسای سن مارچلو ال کورسو است.

 شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 38 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

برای اینکه بدانیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب چیست باید ابتدا حقیقت زیر را بدانید:

برای هر کسب و کاری آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب متفاوت است

این جمله یعنی چه؟

یعنی نیاز شما و ابعاد کاری کسب و کار شما تعیین کننده بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ است.

در ابتدا از شما می خواهم مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و همینطور انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید تا با آگاهی کافی از تعاریف گفته شده این مطلب را بخوانید.

مسلما اطلاع از اینکه اساسا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه سرویس هایی ارائه می دهد مقدمه سنجش آن ها هم خواهد بود.

کسب و کار تعیین کننده آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب

همانطور که گفتم، چیزی به نام آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب وجود ندارد.

عبارت بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم نسبی است و بیشترین تطابق با نیاز شما تعیین کننده آن است.

بیایید یک مثال بزنیم

فرض کنید شما می خواهید به شهر لندن سفر کنید.

حال شما باید به یک سوال کلیدی پاسخ دهید:

کدام آژانس مسافرتی می تواند به من سرویس دهد؟

چون موضوع برای شما خیلی ملموس است، به راحتی چند سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت. تا زمانی که به این سوالات پاسخ ندهید، آژانس مسافرتی خوب معنایی نخواهد داشت.

چه سوالاتی؟

    • برنامه سفرم باید چگونه باشد؟ مستقیم یا غیر مستقیم؟
    • در صورت انتخاب سفر غیر مستقیم بهترین فرودگاه ترانسفری کدام است؟
    • پرواز مناسب من چه پروازی است؟
    • بهترین زمان حرکت کدام است؟

مشاهده می کنید؟ شما صرفا با پرسیدن اینکه  بهترین آژانس مسافرتی کدام است به راه حل مناسب نخواهید رسید!

حال آنکه پاسخ هر کدام از این سوالات بسته به شرایط شما متفاوت است.

به طور مثال برای انتخاب ایرالاین مناسب تعریف کنید شرایط شما چیست؟

    • راحتی چه میزان برای شما مهم است؟
    • انتظار شما از راحتی پرواز چیست؟
    • آیا صرفا قیمت برایتان اهمیت دارد یا کیفیت سفر؟
    • و بسیاری سوالات دیگر

پس آژانس مسافرتی خوب، آژانسی است که خدمات مورد نیاز شما را اولا داشته باشد و ثانیا به بهترین شکل ارائه کند.

اگر شما فقط قیمت را مد نظر قرار می دهید، پس بهترین آژانسی که خدمات کیفی بالا را بعنوان مزیت رقابتی خود انتخاب کرده است، اصلا مناسب شما خواهد بود.

پس بهترین آژانس دیحیتال مارکتینگ یک واژه کم دارد. بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای من !

حالا بیایید ببینیم شما باید به چه نکاتی توجه کنید.

شرایط کسب و کار و اثر گذاری آن ها در انتخاب آژانس خوب

مجدد تاکید می کنم که مقالات دیماژن در خصوص چیستی یک آژانس را بخوانید و بعد به ادامه این مقاله ادامه دهید. 

حال ببینیم شرایط یک کسب و کار چطور در انتخاب یک آژانس موثر است. چطور می توانیم بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ متناسب با کسب و کار خودمان را انتخاب کنیم.

می خواهید برایتان تصمیم گرفته شود یا صرفا خریدار یک عملیات هستید؟

در واقع این عنوان اشاره به این دارد که شما به دنبال یک آژانس با توانایی ارائه استراتژی هستید، یا می خواهید یک عملیات چی خوب پیدا کنید؟

در مقاله انواع آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما گفتیم که چند نوع آژانس وجود دارد.

پس هر انتخابی که دارید، هر نیازی که دارید، زمانی که مشغول انتخاب آژانس هستید، ببینید آژانس مورد نظر چطور خود را معرفی می کند؟اگر شما می خواهید یک تصمیم گیرنده عالی داشته باشید – در واقع یک استراتژیست خوب داشته باشید – بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ حتما باید در این لایه کار کند.

فقط قیمت مهم است یا برایتان بسته بندی نیز مهم است ؟

بسته بندی؟ بله. شکل ارائه محصول، یا سرویس. مثل تفاوت گوشی آیفون و شیائومی. درست از که آیفون مقاومت و گاهی پرفورمنس بهتری دارد. اما شیائومی هم بسیار گوشی های خوبی دارد. اما خب، آیفون خود را بسته بندی کرده است. بعنوان یک محصول خاص، شیک و متفاوت.

منظورم از قیمت مشخص است. اما واژه خدمات را با کیفیت آن محصول اشتباه نگیرید. منظورم از خدمات، بسته بندی انتخابی سرویس دهنده برای ارائه محصولی است که ارائه می دهد.

در اینجا قرار می کنیم که به طور مثال فعالیت سئو یک محصول است.

تعریف کنید که در دریافت یک سرویس ( محصول ) تنها برایتان قیمت مهم است؟ یا می خواهید محصول بی دغدغه هم به شما برسد؟

در مثال هواپیمایی، آیا برای شما تنوع پذیرایی در هواپیما در سفر اهمیت دارد؟ یا حاضرید یک نوع غذا را در دو وعده میل کنید و یک آب معدنی دریافت کنید اما قیمت بلیط شما ۲۰٪ کاهش داشته باشد؟

پس مهم است که بدانید آیا می خواهید یک نفر از قبل فکر همه چیز را کرده باشد یا صرفا سفارش را تحویل بدهد کافی است؟

اسم و رسم و قدمت خیالتان را راحت می کند یا این چیزها برایتان مهم نیست؟

بسیاری از شرکت ها تصمیم میگیرند برای گرفتن خدمات از شرکت های نامی استفاده کنند.

این امر به چند دلیل اتفاق می افتد:

  • شرکت مورد نظر پرستیژ کافی دارد و این برای انتخاب گر مهم است.
  • اسم و رسم برای انتخاب گر حکم تجربه دارد.
  • به دنبال کاهش ریسک زیاد می گردد.
  • کارش به قدری بزرگ است که قد و قواره سایر شرکت ها به بزرگی کار نمی خورد.

اگر یکی از این آیتم ها برایتان مهم است، بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ تنها در بین این شرکت ها خواهد بود.

دوست دارید خدمات اضافی دریافت کنید؟

برخی ها اینطور هستند. دوست دارند بیشتر از آنچه قول میگیرند دریافت کنند. این یک روحیه و فرهنگ است.

پس فرهنگ سازمان مشخص کننده این است. اگر تصمیم گیرنده شخصی است که برایش این رفتار مهم است، پس شما احتمالا باید برای پیدا کردن بهترین آژانس دجیتال مارکتینگ به دنبال شرکت هایی باشید که:

  • مزیت رقابتی آن ها در مواظبت از مشتری است و تجربه مشتری برایش مهم است.
  • شرکت کوچکی است که به دلیل تاسیس تازه احتمالا به شما خدمات بیشتری می دهد.

این را از من بپذیرید که حقیقتا برخی حاضرند خدماتی کمتر از آنچه می پردازند دریافت کنند، اما به طور مثال پرستیژ بدست بیاورند و یا بگویند که من تبلیغات و بازاریابی ام را به فلان شرکت سپرده ام که کار شرکت بزرگ X را نیز انجام داده است.

واقعا این یک فرهنگ است.

می بینید؟ خیلی اوقات اصلا رنک بندی این سایت و فلان سازمان مهم نیست.

فرهنگ شما، مدل رفتار شما، جایگاه شما تعیین کننده این است که بهترین انتخاب چه چیزی می تواند باشد.

جمع بندی

اگر بخواهم خلاصه کنم باید بگویم که:

  • چیزی بعنوان بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ به صورت عمومی وجود ندارد.
  • بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ شرکت X در اغلب مواقع با شرکت Y فرق دارد.
  • فرهنگ تصمیم گیرنده یا سازمان در این انتخاب بسیار مهم است.
  • و البته یک نکته مهم تر، اینکه آژانس مورد نظر اصلا ظرفیت خالی دارد یا خیر؟

 آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 218 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

در حالت کلی کلمه مدرن یک واژه لاتین  و به معنای تازه و جدید است. واژه مدرن گستره زیادی دارد . در جنبه های مختلف و برای استفاده از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می شود. به همین دلیل به کار گیری این کلمه در دکوراسیون و ابزار و وسایل مدرن معنای خاصی دارد.

دکوراسیون مدرن تحت تاثیر عوامل متعددی مانند نوع رنگ ، طرح ، شکل و جنس ابزارهایی مانند فرش ، کفپوش ، دیوار پوش و سایر وسایل در دکوراسیون داخلی است. به طور مثال رنگ مدرن رنگی در طیف خنثی و غالبا روشن است. همچنین استفاده از رنگ های مات در دکوراسیون مدرن استفاده بیشتری دارد.

برای انتخاب فرش در دکوراسیون مدرن نیز باید برخی فاکتورها را رعایت کنید تا فضایی مدرن در محیط خانه ایجاد کنید. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.

دکوراسیون مدرن چیست؟ | شرکت تهران دیزاین سنتر

نکات مهم انتخاب فرش در دکوراسیون مدرن

  • به طور کلی فرش های مدرن شکلی فانتزی دارند و مناسب فضاهایی هستند که سایر وسایل نیز شکلی مدرن داشته باشند. به عبارت دیگر نمی توان فرش با شکل و طرح فانتزی را در کنار مبلمان و وسایل سنتی قرار داد.
  • فرش های مدرن و فانتزی در طرح ها و رنگ های بسیار زیادی در بازار موجود هستند و انتخاب گزینه مناسب را برای شما آسان می کند.
  • مسئله بعدی رعایت تعادل میان رنگ فرش مدرن با سایر وسایل در دکوراسیون داخلی است. جالب است بدانید که رنگ فرش مدرن تاثیر زیادی بر نمای خانه شما دارد. به همین دلیل رنگی را انتخاب کنید که با دیوارها و کف فضا هارمونی داشته باشد. اگر دیوارها و یا کف دارای رنگی خنثی و متمایل به سفید باشد ، در انتخاب رنگ فرش دستتان کاملا باز است. اما بهتر است رنگی متضاد و متمایل به تیره انتخاب کنید تا بیشتر به چشم بیاید.
  • برای انتخاب درست فرش در دکوراسیون مدرن ، به نورپردازی فضا نیز توجه کنید. در فضاهایی که نور کمتری دارند ، فرشی با رنگ روشن انتخاب کنید تا محیط را بزرگ تر و دل بازتر نشان دهد.
  • توجه به ابعاد فضا را فراموش نکنید. اگر دوست دارید فرش مدرن تمامی فضای مورد نظر را بپوشاند ، نیاز به فرشی بزرگ دارید. اما اگر قصد دارید فرش در مرکز اتاق قرار بگیرد ، ابعادی متفاوت و کوچک تر بخرید.
  • فرش های مدرن کارایی بالایی دارند و تقریبا برای فضاهای مختلف یک خانه مانند تراس ، درب ورودی ، راهرو ، پاسیو ، پذیرایی ، اتاق خواب و نشیمن قابل استفاده هستند. البته برای هر کدام از این فضاها فرش هایی با ابعاد متفاوت و طراحی های گوناگون وجود دارند و دست شما را در انتخاب باز می گذارند.

انتخاب فرش در دکوراسیون مدرن | شرکت تهران دیزاین سنتر

  • اگر دکوراسیون وسایل خانه شما بیشتر با رنگ سفید پوشیده شده است ، فرشی انتخاب کنید که تضاد زیادی با این محیط برقرار کند. می توانید رنگ های تیره را انتخاب کنید. اما اگر دوست دارید فضایی منحصر به فرد و خاص ایجاد کنید برای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون مدرن ، سرخابی رنگی خاص ، شیک و هیجان انگیز خواهد بود.
  • یکی از فضاهای جالب توجه برای استفاده از فرش مدرن ، اتاق نشیمن است. برای اینکه هماهنگی خوبی در این فضا برقرار کنید ، در کنار مبلمان و کوسن های رنگ خنثی ، از فرش مدرن و فانتزی استفاده کنید.
  • فرش های مدرن با تنوع بالایی که در ابعاد و اشکال خود دارند ، به شما امکان خلاقیت در چیدمان دکوراسیون را می دهد. به طور مثال این فرش ها فقط در شکل های مربع و یا مستطیل تولید نمی شود. شما می توانید فرش های مدرن و فانتزی در شکل های گلبرگی هفت و هشتی ، ستاره ای و … بخرید و طرحی نو در فضای خانه ایجاد کنید.
  • فرش در دکوراسیون مدرن این امکان را برای شما فراهم می کند که فضا های مختلف یک محیط را تقسیم کنید و چیدمانی جدید در آن خلق کنید.

انواع طرح های فرش مدرن

فرش های مدرن و فانتزی برخلاف فرش های سنتی ایرانی در بیشتر موارد طرح هایی ساده و خوانا دارند. این فرش ها در اشکال متفاوتی مانند دایره ، مربع ، مستطیل و الگوهای چینشی متفاوت در بازار یافت می شوند.

علاوه بر آن در فرش های مدرن شاهد طرح هایی خاص با نام و تاریخچه مانند طرح های فرش ایرانی نیستیم. به همین دلیل این فرش ها گزینه های مناسبی برای دکوراسیون مدرن و معاصر هستند.

فرش پشمی در دکوراسیون مدرن

یکی از انواع فرش های مدرن ، فرش پشمی است که بافتی نرم و سبکی متفاوت به شما ارائه می دهد. این مدل فرش در دکوراسیون مدرن ، فضایی خاص ، ساده و شیک ایجاد می کند. طرح های ساده و رنگ های خنثی در این نوع فرش در کنار دیوارهایی با کاغذ دیواری گل دار ، هماهنگی زیبایی برقرار می کند.

علاوه بر آن به دلیل طرح های ساده و خطوط خاصی که روی آن ترسیم شده است ، توجه همه را به سمت خود جلب می کند و همانند یک نقطه کانونی در محیط عمل می کند. به طور مثال استفاده از این مدل فرش مدرن در کنار شومینه ، گزینه ای خاص و جذاب است.

این مدل فرش مدرن با ایجاد حسی گرم و لطیف به همراه بافت نرم خود ، تجربه ای لذت بخش برای شما ایجاد می کند و استفاده از آن در یک اتاق نشیمن و یا اتاق خواب ، فضایی دنج و دلنشین ایجاد می کند.

منبع:تهران دیزاین سنتر

basalamati بازدید : 51 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

اگر شما هم یکی از ۱۳ درصد کارمندانی هستید که در بخش فروش فعالیت می‌کنید، می‌دانید حتی برای کسی که چندین سال تجربه در زمینه فروش دارد گاهی اوقات سخت خواهد بود که سرنخ های موجود را به یک فروش موفق تبدیل کند.

در ادامه هفت گام فرآیند فروش را بررسی خواهیم کرد. البته این گام ها فقط می تواند نقطه شروع باشد؛ زیرا شما باید کسب و کار خودتان را شخصی سازی کنید و قوانین خود را در نظر بگیرید.

یک ضرب المثل قدیمی به زبان انگلیسی می گوید: “Learn the rules like a pro so you can break them like an artist.”

قوانین را حرفه ای یاد بگیرید تا بتوانید مانند یک هنرمند آن ها را نقض کنید.

هنگامی که گام های فرآیند فروش را یاد گرفتید، در این صورت می توانید قوانین را نقض کنید و هرجایی که نیاز دیدید قوانین خودتان را تدوین کنید. مانند یک پلیس سرکش در یک سریال که قوانین را دنبال نمی کند، اما نتیجه مورد نظرش را می گیرد.

گام های مختلف فرآیند فروش

هفت گام فرآیند فروش که در کتاب های کسب و کار شرح داده شده است، می تواند شروع خوبی باشد. جالب است بدانید که ۴۰ درصد از فروشندگان، کتاب راهنمایی ندارند و بر اساس تجربه عمل می‌کنند. بنابراین یک کتاب راهنما درباره استراتژی فروش می تواند میزان فروش را تا بیش از ۳۰ درصد افزایش دهد.

بر اساس صحبت های بیشتر اساتید فروش ، مراحلی که در زیر آورده شده، یک طرح کلی از کارهایی است که شما باید انجام دهید تا مشتریان هدف خود را پیدا کنید، فروش خوبی داشته باشید و در آخر چگونه خریداران سرویس یا محصول خود را به مشتری ثابت تبدیل کنید.

گام اول : پیش بینی

اولین گام از گام های فرآیند فروش ، پیش بینی است. در این مرحله شما باید پتانسیل مشتریان خود را پیدا کنید و مشخص کنید که آیا آن ها به سرویس و یا خدمات شما نیاز دارند؟ آیا توانایی خرید محصول یا خدمات شما را دارند؟

ارزیابی کردن اینکه مشتریان به محصول یا خدمات شما احتیاج داشته و توانایی خرید آن را نیز دارند، به عنوان یکی از مهم ترین گام های فروش شناخته می شود.

به یاد داشته باشید که در فروش مدرن پیدا کردن یک چشم انداز در یک شرکت کافی نیست.

به طور متوسط ۶.۸ درصد از مشتری ها در یک خرید معمولی دخیل هستند، بنابراین اگر شما می خواهید فروش های چندگانه داشته باشید، نقشه خرید یک روش موثر برای شناسایی این خریداران است.

گام دوم : آماده سازی

دومین گام از هفت گام فرآیند فروش آماده سازی است. در این مرحله شما باید با مشتریان بالقوه برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات تماس بگیرید.

در این مرحله ، شما شیوه فروش خود را توسعه می دهید و آن را متناسب با نیازهای خاص مشتریان بالقوه تنظیم می کنید.

گام سوم : درخواست دادن

در این مرحله شما با مشتریان خود تماس برقرار می‌کنید تا جلسه ای برگزار شود؛ این جلسات می تواند حضوری یا تلفنی باشد.

سه روش معمول برای درخواست جلسه وجود دارد:

  • هدیه دادن : ارائه هدیه به مشتری احتمالی خود در برخورد اول
  • سوال پرسیدن : سوال پرسیدن از مشتریان باعث می شود بتوانیم از علایق آن ها مطلع شویم.
  • محصول : ارائه دادن نمونه‌ی آزمایشی محصولات به مشتریانتان برای بررسی و ارزیابی کالا یا خدمات شما

گام چهارم : ارائه

در مرحله ارائه باید به شکلی فعالانه نشان دهید که چگونه محصولات یا خدمات شما نیاز مشتریانتان را برآورده می‌کند. شما باید به طور جدی به نیازهای مشتری خود توجه کنید و سپس سرویس یا محصول خود را مطابق با نیاز آن ها ارائه کنید.

گام پنجم : بررسی مشکلات

گام پنجم فرآیند فروش بررسی مشکلات و اعتراضات است؛ شاید تصور کنید که این گام اهمیت چندانی ندارد، اما این دقیقا همان جایی است که بسیاری از فروشندگان ناموفق روند کار را رها کرده و شکست می‌خورند.

۴۴ درصد از فروشندگان پس از یک مرتبه رد شدن، ۲۲ درصد پس از دو مرحله رد شدن، ۱۴ درصد پس از سه بار و ۱۲ درصد بعد از چهار بار رد شدن پیگیری و بررسی مشکلات و اعتراضات مشتریان را رها می‌کنند.

در همین گام است که رسیدگی به اعتراضات و رفع آن ها ، یک فروشنده موفق را از فروشنده ناموفق متمایز می‌کند

گام ششم : نهایی کردن فروش

بسته به شغل خود ، ممکن است یکی از این سه روش برای نهایی کردن فروش مناسب باشد:

  • نهایی کردن فروش جایگزین : با ارائه حق انتخاب به مشتری می توانید فروش خود را قطعی کنید.

مثال : از مشتری خود بپرسید که دوست دارد چگونه هزینه را پرداخت کند؟ به صورت قسطی یا نقدی؟

  • ارائه مشوق اضافی : به مشتریان خود خدمات اضافی ارائه دهید.

مثال : اشانتیون، ارائه خدمات رایگان یا تخفیف

  • استفاده از تکنیک Standing room only close : در این تکنیک شما سعی می کنید مشتری خود را با بیان اینکه الان بهترین زمان برای خرید است، متقاعد کنید.

مثال : می توانید بگویید قیمت پس از این ماه افزایش می‌یابد یا تنها چند عدد دیگر از این محصول باقی مانده است.

گام هفتم : پیگیری

پس از قطعی کردن فروش کار شما تمام نشده؛ بلکه وارد یکی از مهم ترین مراحل یعنی مرحله پیگیری شده اید.

مرحله پیگیری شما را با مشتریانتان در ارتباط نگه می‌دارد و این در ارتباط بودن نه تنها باعث تبدیل مشتری به مشتری همیشگی می‌شود، بلکه آن ها را به تبلیغ کننده محصول یا خدمت خود تبدیل می‌کنید. به عبارتی این کار باعث می‌شود مشتریان قبلی شما افراد جدیدی را به مشتریان شما اضافه کنند.

از آنجایی که هزینه حفظ مشتریان فعلی شش تا هفت برابر بیشتر از هزینه جذب مشتریان جدید است، ضرورت دارد که با پیگیری های صحیح، مشتریان فعلی خود را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید.

کدام گام از هفت گام فروش مهم ترین نقش را دارد؟

اکنون که هفت گام فرآیند فروش را بررسی کردیم، می توانید آن ها را متناسب با محصول ، خدمت ، یا مشتری خود تنظیم کنید و مراحلی را که برای تجارت شما ضروری نیست، کنار گذاشته و روی خواسته های مشتری خود را متمرکز شوید.

حال وقت این است که با تنظیم قوانین خود در فروش ، به یک هنرمند و حرفه ای در فروش تبدیل کنید.

شما می خواهید کالا یا خدماتی را که دارید بفروشید؛ باید چه کاری انجام دهید؟

هرکسی می تواند در زمینه شما شروع به فعالیت کند و مشتری داشته باشد؛ وجه تمایز شما با دیگران باید این باشد که نیاز های خریداران را به شکلی موشکافانه شناسایی کنید تا از دیگران متمایز باشید.

همانطور که گفته شد بیشتر مشتریان در اولین برخورد خود با شما، احتمالا خرید نمی‌کنند؛ شما باید نکاتی که موجب عدم اعتماد مشتری می‌شود شناسایی کنید و سپس، دوباره و دوباره تلاش کنید. نکته موثر دیگر آن است که بطور مستمر با مشتری در ارتباط باشید و تقویمی را برای تماس مکرر با مشتریان گذشته، فعلی و نیز مشتریان بالقوه تنظیم کنید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟