loading...
basalamati بازدید : 64 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

به طور کلی اولین چیزی که در بدو ورود به سالن های پذیرایی جلب توجه می کند ، موکت یا کف پوش می باشد که چگونه با دیگر وسایل منزل تطبیق داده شده است. در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه موکت ها چه رنگ ها و جنس هایی دارند و کدام طرح ها برای سالن های پذیرایی مناسب تر هستند صحبت کنیم و همچنین از مزایای موکت کاری کردن فضاها به شما اطلاعاتی بدهیم.

نقش موکت در دکوراسیون پذیرایی

اولین چیزی که وقتی وارد سالن پذیرایی می شوید و در همان لحظه ورود به چشمتان می آید ، موکت پذیرایی می باشد که اگر درست انتخاب شده باشد چشم ها را نوازش می کند. همچنین جنس آن بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که با راه رفتن روی آن حس خوشایندی به شما القا شود.

موکت نقش کلیدی را در فضای خانه و دکور آن دارد ، زیرا از اولین لوازمی است که برای پر کردن فضا باید خریداری شود و سایر لوازم بر مبنای هماهنگ شدن با طرح و رنگ و جنس آن تهیه می شوند.

 گاهی موکت در دکوراسیون خانه به عنوان تکمیل کننده نهایی در نظر گرفته می شود که بازهم نقش پررنگی را ایفاء می کند و می تواند به عنوان یکی از المان های مهم دکوراسیون پذیرایی محسوب شود.

شما می توانید آن را مطابق با رنگ مبل هایتان و یا کاغذ دیواری پذیرایی خود و یا هر وسیله ای دیگر ست نمایید تا همخوانی بی نظیری را خلق کرده باشید. انتخاب درست موکت ها در عین اینکه احساس لوکس بودن به خانه های شما می دهند ، راحتی و آرامش را هم در فضای خانه جاری می کند.

نقش موکت در دکوراسیون پذیرایی | شرکت زت کارپت

مزیت های موکت کردن پذیرایی

با شروع شدن فصل سرما و انجام تغییراتی در دکوراسیون خانه ، می توانید از موکت استفاده کنید؛ زیرا نصب موکت یکی از بهترین و شیک ترین گزینه ها از لحاظ سد کردن سوز و سرما می باشد.

موکت ها به خاطر بافت و ساختاری که دارند ، صداها را به حداقل می رسانند و از نفوذ صداهای ناهنجار تلویزیون و صدای دویدن بچه ها و یا صدای مهمانی ها به طبقه های پایین جلوگیری می کنند؛ پس بهترین انتخاب برای پوشاندن کف آپارتمان ها هستند.

همچنین موکت ها برای افرادی که کودک یا فرزند نوپایی در خانه دارند و نگران ایجاد آسیب دیدگی در هنگام بازی و دویدن بچه ها هستند؛ مانند یک ضربه گیر عمل می کنند و بسیار مناسب می باشند.

 یکی دیگر از مزیت های موکت پذیرایی ، قیمت آن است. هزینه آن نسبت به فرش های گران قیمت ، بسیار مناسب تر و به صرفه تر می باشد و نمای شیک تر و مدرن تری هم دارند. از دیگر مزیت های موکت ، ایمن بودن آن می باشد.

باز هم تأکید دارم اگر انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید و جنس موکت را با توجه به مکانی که از آن استفاده می کنید انتخاب نمایید ، روی آن لیز نمی خورید و به راحتی از سُر خوردن جلوگیری می کند.

مزیت های موکت کردن پذیرایی | شرکت زت کارپت

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

دکوراسیون و نمای پذیرایی با موکت ها تکمیل و تمام می شود. همان گونه که گفته شد ، موکت پذیرایی نقش بسیار مهمی را در خانه های ما ایفا می کند. همیشه مهم ترین گزینه هنگام خرید موکت رنگ آن است.

شما باید رنگی را انتخاب نمایید که با دکوراسیون و وسایل موجود در پذیرایی تان هماهنگی و مطابقت داشته باشد و بتوانند باهم همخوانی پیدا کنند. همیشه این نکته را هنگام انتخاب موکت پذیرایی در نظر داشته باشید که رنگی را انتخاب نمایید که در عین هماهنگی با لوازم دیگر ، بتواند نشاط و شادابی را به فضا ببخشد.

مثلاً رنگ های روشن برای مکان هایی که کوچک هستند گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند ، چون می توانند فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهند. همچنین رنگ های تیره فضاهای بزرگ پذیرایی را کوچک تر می نمایاند.

رنگ های آبی و سبز نیز که از گروه سرد رنگ ها هستند ، می توانند دکوراسیون آرام و ملایمی را به وجود بیاورند. در همین زمینه رنگ های قرمز و طلایی می توانند فضاهای بزرگ را صمیمی و پرشور جلوه دهند. در کل انتخاب رنگ موکت بسته به شرایط و متراژ پذیرایی شما و نوع دکوراسیون همچنین روحیات صاحب خانه دارد که باید تمامی این نکات را هنگام خرید در نظر بگیرید.

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی | شرکت زت کارپت

بهترین جنس موکت برای پذیرایی

قبل از انتخاب موکت پذیرایی به فضا و ابعادی که می خواهید آن را با موکت بپوشانید دقت نمایید. یکی از عواملی که بسیار مهم است ، میزان رفت و آمد در آن محیط می باشد؛ زیرا موکت پذیرایی به موجب رفت و آمد بسیار روی آن و نشستن های مداوم خیلی زود زیبایی و شکل اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل باید از استحکام و دوام و تراکم بسیار بالایی برخوردار باشد و جنسی ضخیم و محکم داشته باشد.

 معمولاً موکت های پرز بلند که لطافت و نرمی خاصی دارند حالت تزئینی دارند؛ در نتیجه موکت هایی که پرزهای آن مانند فرش می باشند برای موکت پذیرایی مناسب تر هستند؛ زیرا توانایی این را دارند که در برابر فشار اجسام بسیار سنگین مقاوم تر باشند.

این نوع موکت ها بافتی به صورت حلقه ای دارند و پرزهای بلند آن استحکام موکت را افزایش می دهند. شما با نگاه کردن به پشت موکت می توانید از نوع بافت آن مطمئن شوید. قابل ذکر است که موکت هایی که از گره های نزدیک به هم برخوردار می باشند ، از دوام بیشتری برخوردار هستند.

بهترین جنس موکت برای پذیرایی | شرکت زت کارپت

جمع بندی

همان طور که گفته شد ، موکت پذیرایی یکی از عناصر مهم در خانه و دکور پذیرایی است. با خریدن موکت جدید و تازه ، حس و حال خانه هم عوض می شود و رنگ تازگی و شادی می گیرد و قیمت چندان بالایی هم ندارد.

منبع: زت کارپت

basalamati بازدید : 39 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

در صنعت هتل داری ارائه خدمات عالی و با کیفیت یکی از اولویت های اصلی است، زیرا باید تمام شرایط برای ایجاد آرامش مسافرین فراهم شود. یکی از مهمترین مواردی که می تواند باعث جلب رضایت مشتریان شود انتخاب موکت مناسب است. هتل ها جزء فضاهای تفریحی و خدماتی می باشند که همه ی ما حداقل یک بار به آن ها مراجعه کرده ایم.

همانطور که می دانید هتل ها محل هایی پررفت و آمد هستند که باید متریال های با کیفیت در پوشش کف آن ها استفاده کرد. یکی از اولین اِلمان هایی که در هنگام ورود به یک اتاق جدید به آن توجه می کنیم، کفپوش اتاق است. ی

ک کفپوش گرم و لطیف در نخستین قدم ها توجهات را به خود جلب می کند، شاید به همین دلیل است که در هتل ها معمولاً از موکت استفاده می شود؛ تا مطمئن شوند که مهمان تحت تأثیر فضایی که میزبان برایش فراهم کرده قرار می گیرد.

در این متن ما قصد داریم از چگونگی استفاده از موکت با کیفیت در هتل ها، اهمیت خرید یک موکت هتلی با کیفیت و اینکه چطور یک موکت هتلی با کیفیت بخریم همچنین تأثیر این محصول بر زیبایی هتل ها و تأثیر ویژگی های عالی بعضی مدل ها بروی انتخاب آن ها، بپردازیم.

چرا استفاده از موکت با کیفیت در هتل ها اهمیت دارد

اگر توجه کرده باشید در هتل های لوکس از موکت های ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده نمی کنند بلکه از انواع موکت هتلی با کیفیت استفاده می کنند؛ زیرا تأثیر این کفپوش را در جذب بیشتر مشتری به خوبی درک کرد ه اند.

اغلب هتل ها از موکت با جنس و الیاف پلی آمید به علت کیفیت مناسبی که دارد استفاده می کنند. این نوع موکت دارای الیاف نایلون هستند که در برابر سایش و فشار تحمل زیادی دارند و به راحتی دچار فرسایش نمی شوند. همچنین این نوع موکت به آسانی تمیز می شود و کثیفی را به راحتی به خود جذب نمی کند.

از دیگر مزایای موکت پلی آمید، مقاومت در برابر پیچ خوردگی و سرخوردگی، دارای انعطاف پذیری بالا، تمیزی آسان، عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید، ضد الکتریسیته ساکت، مقاوم در برابر سایش، طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه آن است.

استفاده از موکت با کیفیت در هتل | شرکت زت کارپت

ابعاد مختلف موکت هتلی با کیفیت

انواع موکت هتلی با کیفیت از نظر ابعاد شامل موکت رولی و موکت تایلی می شود. در سالن های بزرگ مانند سالن اجتماعات و… از موکت رولی استفاده می شود، این نوع موکت با ابعاد سفارشی تولید می شوند.

همچنین این موکت به راحتی با کاتر برش می خورد و کار با آن بسیار آسان است. معمولاً موکت ایرانی در ابعاد ۲ و ۳ و ۴ متر تولید می شود. رول موکت خارجی نیز با عرض بیشتر و در حدود ۵ تا ۶ متر هم به فروش می رسد.

موکت های تایلی مربعی نیز با اندازه های استاندارد تولید می شود. معمولاً موکت های تایلی نیاز به برش کمتری دارند و در نتیجه دور ریز کمتری نیز دارند و همین موضوع باعث صرفه اقتصادی این نوع موکت ها می شود.

ابعاد استاندارد موکت های تایلی ۴۸*۴۸ و ۵۰*۵۰ و ۶۰* ۶۰ و ۹۶* ۹۶ سانتی متر می باشند. جهت خریداری چنین محصولاتی حتماً به فروشگاه های زت کارپت مراجعه کنید تا از تنوع در رنگ و نوع آنجا بهره مند شوید.

اهمیت خرید یک موکت هتلی با کیفیت

یکی از مواردی که یک موکت هتلی با کیفیت باید داشته باشد، دوام بالا می باشد. همانطور که می دانید هتل ها محل رفت و آمد مسافران زیاد با چمدان های سنگین می باشد، به همین دلیل دوام و قدرت ضد فرسایشی موکت اهمیت فراوانی دارد.

در تعیین میزان دوام موکت، سه فاکتور نقش اساسی دارد: از جمله رنگ، تراکم، نقش و طرح؛ پس برای اینکه جنس خوب را از بد تشخیص دهیم ابتدا به تراکم و بافت موکت باید توجه کنید.

هر چقدر تراکم بافت موکت هتلی با کیفیت بیشتر باشد، جنس بهتری نیز خواهد داشت. اگر چه این موضوع با چشم نیز قابل تشخیص است ولی بهترین کار این است که از فروشنده در مورد میزان تراکم این محصول سوال شود. البته مشخصات موکت معمولاً در فاکتور خرید ذکر می شود.

تراکم استاندارد موکت هتلی چقدر می باشد :

به طور کلی هر موکت با توجه به نوع فضا با تراکم های مختلفی طراحی شده اند؛ مثلا تراکم ۴۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد متوسط، تراکم ۵۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد زیاد، تراکم ۶۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد خیلی زیاد، و تراکم ۷۰۰۰۰ به بالا برای رفت و آمد فوق زیاد طراحی شده اند. چنین تراکم هایی را با کیفیت عالی فقط می توانید در فروشگاه های زت کارپت بیابید.

خرید یک موکت هتلی با کیفیت | شرکت زت کارپت

چطور یک موکت هتلی با کیفیت بخریم:

زت کارپت به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده گان موکت در منطقه شناخته شده است زیرا طرف قرارداد با نمایندگی و عاملیت فروش از ۹ برند موکت اروپایی و آمریکایی است و همچنین همکاری با تولید کنندگان توانمند داخلی را نیز در کارنامه خود دارد و آماده ارائه خدمات در این حوزه می باشد. اندازه گیری، نصب و خدمات پس از فروش یکی از ارکان های مهم در انتخاب یک فروشگاه موکت هتلی با کیفیت است.

کفپوش های هتلی علاوه بر زیبایی و جلوه ظاهری باید دوام و کیفیت بالایی هم داشته باشند بدون تردید موکت محبوب ترین کفپوش هتلی به حساب می آید و دکوراتیوها توجه خاصی به این محصول دارند. حتی در ورودی هتل ها از موکت استفاده می شود تا مهمان هایی که برای اولین بار به این مکان وارد می شوند حس صمیمیت و گرمی را تجربه کنند.

استفاده از موکت هتلی با کیفیت چقدر در زیبایی دکوراسیون هتل نقش دارد:

همانطور که قبلا اشاره کردیم جنس، طرح و رنگ موکت سه عنصر مهم و تأثیر گذار در دکوراسیون داخلی هتل ها می باشند. برای انتخاب رنگ، حتی الامکان نباید از رنگ های روشنی مثل سفید استفاده نمود از طرفی نباید رنگ های بسیار تیره مثل طوسی پررنگ، قهوه ای سوخته و… هم انتخاب شوند زیرا این رنگ ها هم کثیفی را به راحتی نمایش می دهند و فضا را دلگیر و خفه می نمایانند.

امروزه در بازار موکت ها تنوع رنگی و طرح زیادی وجود دارد که همین امر دست مشتری را برای خرید با طرح و رنگ دلخواه خود باز کرده است و مشتری می تواند با توجه به نوع اقلیم و دکوراسیون داخلی هتل خود هر رنگ و طرحی را انتخاب کند. پس در انتخاب یک موکت هتلی با کیفیت دست خریدار بسیار باز است فقط داشتن آگاهی درست از چیزی که می خواهید را می طلبد.

انتخاب موکت هتلی با کیفیت که قیمت مناسبی هم داشته باشد:

همانطور که می دانید شیک بودن دکوراسیون داخلی هتل یکی از مهم ترین اصول هتل داری می باشد، اما این به معنای خرید موکت های گران قیمت نیست. معمولاً موکت های تجاری هتلی قیمت پایین تری نسبت به موکت های منازل دارند زیرا این نوع محصولات به صورت عمده خریداری می شوند و همین موضوع باعث پایین آمدن هزینه های خرید می گردد.

استفاده از موکت تایلی برای فضاهای هتل مزایای زیادی دارد. این نوع موکت ها علاوه بر زیبایی ظاهری ای که دارند صرفه اقتصادی زیادی نیز دارند. برای مثال در صورت آسیب احتمالی به قسمتی از موکت می توان همان تایل را تعویض کرد. از آنجایی که تمام کف هتل ها با موکت پوشیده می شوند و با توجه به دوام و ماندگاری موکت های تایلی به نظر می رسد انتخاب آن به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

یک موکت خوش رنگ با نقش های بسیار زیبا می تواند سالیان زیادی زینت بخش دکوراسیون داخلی هتل ها شود. معمولاً موکت های نقش دار نیز از موکت های تک رنگ گرانتر هستند، بنابراین اگر می خواهید کمتر هزینه کنید به دنبال گزینه های ساده تر باشید؛ البته امروزه در دکوراسیون این مکان ها موکت هتلی با کیفیت ساده بیشتر از نوع طرحدار آن طرفدار دارد.

انتخاب موکت هتلی با کیفیت | شرکت زت کارپت

مزایای انتخاب موکت هتلی با کیفیت:

موکت ها برای سالمندان و کودکان فضای امنی در داخل اتاق های هتل ایجاد می کنند. جاذب صدا هستند و سرو صدای محیط را به خود جذب می کنند؛ گرم هستند و ظاهری زیبا و راحتی نسبی باعث می شود که با قدم گذاشتن روی آن ها حس کنیم که در اتاق خواب منزل خودمان هستیم.

همین دلایل سبب شده تا هتل داران موکت هتلی با کیفیت را بهترین انتخاب برای هتل های لوکس و درجه یک خود بدانند.

جمع بندی

دکوراسیون داخلی هتل و تجهیزات آن نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان دارد. با توجه به رفت و آمد زیاد در یک هتل، لازم است تا در انتخاب کفپوش مناسب دقت بیشتری شود.

مناسب ترین کفپوش برای هتل ها در سراسر جهان فرش و موکت ها هستند؛ بنابراین انتخاب موکت هتلی با کیفیت بسیار مهم است زیرا موکت ها تنوع بی نظیری دارند، طرح و رنگ آن ها بسیار گسترده است و در جنس و میزان ضخامت های متفاوتی در بازار موجود هستند. همانطور که می دانید هر بخش از هتل به یک نوع خاص از این محصولات نیاز دارد که بسته به میزان رفت و آمد، نیاز های افراد و میزان تمیزی مورد نیاز انتخاب می شوند.

زت کارپت

basalamati بازدید : 55 شنبه 12 تیر 1400 نظرات (0)

در حالت کلی سرامیک کف به چهار دسته کلی قابل تقسیم است. همچنین بر اساس محل و نوع کاربرد آن را به سرامیک دیواری و کف تقسیم می کنند. از سوی دیگر می توان سرامیک را بر اساس پوشش رویه آن به لعاب دار و بدون لعاب تقسیم کرد. در ادامه انواع کفپوش سرامیک را در چهار دسته کلی بررسی می کنیم.

  • سرامیک کاشی

سرامیک کاشی | تهران دیزاین

این نوع کفپوش از دانه های بلورین و متخلخل ظریفی تشکیل می شود و در حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد ساخته می شود. کاشی در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب ساخته مشود و رویه لعابی کاشی معمولا شکلی براق یا مات ، ساده یا گل دار و رنگی دارد.

  • سرامیک گرانیتی

کفپوش سرامیکی گرانیتی | تهران دیزاین

این نوع سرامیک از خاک رس تهیه می شود و کربنات کلسیم در بافت آن وجود ندارد. از سوی دیگر سرامیک گرانیتی فاقد لعاب است. به همین دلیل برای براق ، درخشان و شیشه ای کردن آن سطح بیرونی سرامیک را با کمک سنگ ساب پولیش می کنند. این نوع سرامیک نیز در طرح های متفاوتی مانند فلفل نمکی ، رستیک و رگه ای تولید می شود.

  • سرامیک پرسلانی
شاید برایتان مفید باشد >  شیشه مشجر یا طرح دار + کاربرد و نحوه ساخت

سرامیکی پرسلانی | تهران دیزاین

این مدل کفپوش سرامیکی در دمای بابایی پخته می شود و به همین دلیل مانند شیشه ، تخلخل کمی پیدا می کنند. سرامیک پرسلانی نسبت به سرامیک معمولی ضخامت بیشتری دارد و آب کمتری جذب خود می کند. همچنین این نوع کفپوش را در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب تولید می کنند.

  • سرامیک موزاییکی

این مدل کفپوش با استفاده از قطعات ریز لعاب دار و یا بدون لعاب تولید می شود. همچنین تنوع رنگ و طرح در این مدل سرامیک بالا است و شکل آن معمولا به صورت مربع ، هشت گوش ، شش گوش ، مستطیل و … است.

انتخاب رنگ مناسب انواع کفپوش سرامیکی

در حال حاضر سرامیک کفپوش در رنگ های متنوعی تولید می شود و تقریبا همه سلیقه ها را پوشش می دهد. با توجه به گستره زیاد رنگ های کفپوش سرامیکی ، بهتر است برای داشتن دکوراسیونی زیباتر ، رنگ مناسب را انتخاب کنید. در ادامه به برخی رنگ های رایج سرامیک اشاره می کنیم.

  • انواع کفپوش سرامیکی که در طیف رنگی کرم تا قهوه ای متغیر است ، تقریبا با هر نوع دکوراسیونی هماهنگی و هارمونی ایجاد می کند.
  • سرامیک با رنگ کرم گزینه مناسبی به عنوان کفپوش پذیرایی خانه های با متراژ کوچک است.
  • سرامیک سفید با شفافیت بالای خود ، فضا را بزرگ تر نشان می دهد و گزینه مناسبی برای خانه های با دکوراسیون مدرن است.
  • اگر به دنبال ایجاد حسی قدیمی ، سنتی و نوستالژیک در فضای خانه هستید ، سرامیکی با رنگ خاک رس انتخاب کنید.
  • رنگ سیاه در سرامیک کف ، دکوراسیونی خاص و شیک از منزل شما به نمایش می گذارد. از سوی دیگر این رنگ گزینه مناسبی برای فضای آشپزخانه است.
  • برای ایجاد حسی شاد ، لوکس و شیک در دکوراسیون داخلی ، رنگ یشمی سرامیک را انتخاب کنید. این رنگ در انتخاب انواع کفپوش سرامیکی ، فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد می کند.
  • رنگ آبی سرامیک ، جذابیت خاصی دارد؛, به خصوص زمانی که با سرامیک رنگ قهوه ای ترکیب شود.
  • کفپوش سرامیکی با رنگ خاکستری و طوسی نیز مناسب محیط های با رفت و آمد زیاد است که احتمال آلودگی در آن ها بیشتر است.
شاید برایتان مفید باشد >  ۸ ایده طراحی دکوراسیون اتاق خواب با روش‌های ساده و خلاقانه

مزایای انواع کفپوش سرامیکی

  • کفپوش های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت دارد. به همین دلیل گزنه مناسبی برای فضاهای با رطوبت بالا مانند حمام و آشپزخانه است.
  • سرامیک کف دوام و ماندگاری زیادی دارد و به طور معمول بین ۱۰ تا ۲۰ سال عمر می کند.
  • مراقبت و نگهداری از انواع کفپوش سرامیکی ، تقریبا آسان و راحت است. لکه های مایعات که روی سطح سرامیک ریخته می شود ، به راحتی با کمک یک دستمال برطرف می شود.
  • تنوع بالا در طرح و رنگ ، این محصول را گزینه مناسبی برای فضاهای مختلف و دکوراسیون های متفاوت می کند.
  • قیمت انواع کفپوش های سرامیکی نسبت به سایر کفپوش ها تقریبا مقرون به صرفه است و همه افراد با بودجه های متفاوت ، توان خرید انواع مختلف این کفپوش را دارند.

معایب کفپوش سرامیکی

  • انواع سرامیک کف نمی توانند به خوبی حرارت را انتقال دهند. به همین دلیل در فصول سرد سال سرمای زیادی را انتقال می کنند. البته در مقابل همین عیب در تابستان ، نوعی مزیت محسوب می شود و سرامیک ، تبدیل به کفپوشی با خنکی زیاد است. این مسئله باعث می شود که کفپوش سرامیک ، گزینه مناسبی برای مناطق گرمسیری باشد.
  • انواع آن ها نصب سختی دارند و هنگام نصب نیاز به انواع متخلف ملات و ابزار دارند. از سوی دیگر روند نصب این کفپوش نیاز به تبحر بالایی دارد و اگر افراد غیر حرفه ای این کار را انجام دهند ، نصب سرامیک زمان بر و همراه با خطا خواهد بود.
  • سرامیک کف وزن بالایی دارد. شاید این مسئله از نظر شما اهمیت نداشته باشد؛ اما نصب آن را دشوار می کند و در افزایش هزینه نصب تاثیر گذار است. به خصوص زمانی که قرار باشد کفپوش سرامیکی در طبقات بالای یک آپارتمان نصب شود.

طرح های مختلف کفپوش سرامیکی

کفپوش سرامیکی | تهران دیزاین

انواع مختلف این کفپوش در طرح های مختلفی مانند طرح چهارخانه ، لوزی ، حصیری ، زیگزاکی و … قابل نصب است. هر کدام از این طرح ها مناسب فضاهای مختلفی هستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • سرامیک کف با طرح چهارخانه ، چیدمانی مرتب در کفپوش به نمایش می گذارد.
  • سرامیک با طرح لوزی که با زاویه ۴۵ درجه در کنار هم قرار می گیرند ، باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شوند.
  • سرامیک با طرح حصیری با شکل مستطیلی و با زاویه ۹۰ درجه در کنار هم نصب می شوند و طرحی شبیه پارکت ایجاد می کنند.
  • سرامیک کفپوش با چیدمان چرخ دنده ای ، طرحی جالب به نمایش می گذارد. برای این کار یک سرامیک مربعی کوچک در وسط قرار می گیرند و سرامیک مربعی با ابعاد بزرگ تر در اطراف مربع کوچک قرار می گیرند.
  • در چیدمان زیگزاگی سرامیک کفپوش ، می توان از رنگ های مشابه و یا مختلف استفاده کرد و طرحی جالب ایجاد کرد.
  • کفپوش سرامیکی با طرح پارکت ، جایگزین مناسب چوب است.
  • سرامیک با طرح سنگ زیبایی خاصی در فضا ایجاد می کند و شکلی طبیعی دارد.
  • طرح سه بعدی سرامیک ها گزینه مناسبی برای رستوران ، پذیرایی ، استخرها ، سرویس بهداشتی و حمام است.
  • برخی از سرامیک های کف با طرح های تزیینی و در طرح فرش تولید می شود که نصب آن در کف پذیرایی زیبایی خاصی ایجاد می کند.
  • اگر سرامیک ها به شکل شش ضلعی در کنار هم قرار بگیرند ، فرمی شبیه کندو پیدا می کنند و گزینه مناسبی برای حمام و سرویس بهداشتی است.
  • منبع:تهران دیزاین
basalamati بازدید : 46 جمعه 11 تیر 1400 نظرات (0)

فرش بامبو به دلیل ظرافتی که دارد باید به طور مرتب تمیز شود. در غیر این صورت شما ناچار به شست و شوی فرش بامبو می شوید که این کار نسبتا سخت است. تا جایی که اگر با اصول پاک کردن لکه از فرش بامبو آشنایی نداشته باشید، ممکن است به فرش خود آسیب جدی وارد کنید. تمیزکاری روزانه باعث می شود که نیاز به شست و شوی فرش بامبو تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

  1. فرش خود را به آرامی تکان دهید.

یکی از روش های تمیز کردن فرش بامبو این است که آن را در فضای باز تکان بدهید. نیازی ندارید که مانند فرش های ماشینی عادی، گرد و خاک های این فرش را با استفاده از چوب تمیز کنید. تنها یک لرزش آرام برای از بین بردن خاک موجود در منافذ فرش بامبو کافی است.

  1. مرتبا جاروبرقی بکشید.

هرچند تکان دادن فرش در فضای آزاد گزینه بهتری برای از بین بردن خاک و گردوغبار است، اما در مورد فرش های بزرگ انجام این کار کمی سخت است. به همین دلیل می توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش های بامبو استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه فرش شما کاملا تمیز شده، باید این کار را چند بار و در جهت های مختلف انجام دهید.

  1. نکات زیر را فراموش نکنید.

هرگز فرش بامبوی خود را به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار ندهید. به علاوه باید هر شش ماه یک بار فرش های خود را بچرخانید تا الگوی ساییدگی یکنواختی داشته باشند. در کنار این ها فرش بامبو را نباید در معرض هوای بسیار سرد قرار داد و یا اجازه داد که در زیر باران خیس شود.

نکاتی برای نگهداری روزانه از فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

  1. از پشتی فرش مراقبت کنید.

فرش های بامبو معمولا دارای پشتی از جنس فیبر طبیعی هستند. بنابراین باید برای افزایش عمر فرش خود به خوبی از این پشتی محافظت کنید. خشک نگه داشتن فرش باعث می شود که این پشتی کپک نزده و دچار پوسیدگی نشود. همیشه پیش از جابجا کردن یا چرخاندن فرش، از خشک بودن پشت فرش مطمئن شوید.

  1. از متخصصان کمک بگیرید.

شست و شوی فرش بامبو یک کار بسیار تخصصی است. بنابراین بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید تا با استفاده از تجهیزات حرفه ای و پاک کننده های ویژه لکه را از روی فرش شما پاک کند. همچنین این افراد با روش های استفاده از مواد شوینده بر روی فرش بامبو برای جلوگیری از آسیب به آن آشنا هستند.

نحوه پاک کردن لکه از فرش بامبو

تا حد امکان باید مراقب باشید که هیچ لکه ای بر روی فرش شما به وجود نیاید. زیرا شست و شوی فرش بامبو فرایند تقریبا سختی است. اما ایجاد لکه بر روی فرش تقریبا اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل در این بخش راهنمای مختصری را برای تمیز کردن لکه از فرش بامبو آورده ایم.

  • لکه مایعات

سرعت در پاک کردن لکه از فرش بامبو مهم ترین نکته ای است که باید برای از بین بردن لکه مایعات از روی فرش به خاطر داشته باشید. ساده ترین راه برای تمیز کردن این نوع لکه از فرش بامبو این است که در اولین فرصت برای این کار اقدام کنید. تا حد امکان نباید اجازه دهید که لکه نوشیدنی یا هر لکه دیگری بر روی فرش بامبو باقی بماند.

درصورتی که هر مایعی بر روی فرش شما ریخت، باید پیش از خشک شدن آن برای پاک کردن لکه از فرش بامبو اقدام کنید. برای این کار می توانید از یک پارچه مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید. با استفاده از این پارچه تلاش کنید که به طور کامل آثار باقیمانده از لکه را از بین ببرید.

  • لکه های جامد

گاهی اوقات ممکن است که مواد جامد مانند آدامس، گل یا سایر مواد فرش بامبوی شما را با الیاف طبیعی خراب کند. برای پاک کردن این نوع لکه از روی فرش بامبو می توانید از یک قاشق یا کاردک با لبه محکم استفاده کنید. با استفاده از این وسایل باید لکه را به آرامی بخراشید تا کم کم همه مواد جامد را از روی فرش جدا کنید. پس از پاک کردن همه مواد چسبیده بر روی فرش، برای پاک کردن باقیمانده های لکه می توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

آموزش صحیح شست و شوی فرش بامبو

آموزش صحیح شست و شوی فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

در صورتی که فرش بامبو خیلی کثیف شده باشد، تمیز کردن لکه از روی فرش بامبو تنها با یک پارچه مرطوب امکان پذیر نیست. در این موارد شست و شوی فرش بامبو تنها راه حل برای خلاصی از آلودگی ها است. اما این کار بسیار تخصصی است و در صورت درست انجام نشدن ممکن است به فرش شما آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است که شست و شوی فرش بامبو را به متخصص این کار بسپارید.

اما اگر نتوانستید یک شخص مورد اعتماد را برای این کار پیدا کنید، می توانید شست و شوی فرش بامبو را خودتان انجام بدهید. اما در هر مرحله باید دقت کافی را به کار بگیرید تا از آسیب رساندن به فرش جلوگیری شود. در ابتدا باید گرد و غبار روی فرش را با تکان دادن یا با استفاده از جاروبرقی پاک کنید.

پس از این کار باید سطح فرش بامبو را با یک پارچه لطیف و تمیز پاک کنید. برای این کار باید پارچه را مرطوب کرده و از شوینده های مخصوص این کار استفاده کنید. برای این کار هرگز نباید از تمیزکننده های غلیظ استفاده کنید؛ بلکه باید تمیزکننده های ملایم را به کار بگیرید.

حتی می توانید از ترکیب پنجاه درصد آب و پنجاه درصد سرکه سفید به علاوه سه قاشق چای خوری جوش شیرین نیز برای پاک کردن لکه از فرش بامبو استفاده کنید. این محلول را باید به قسمت هایی که دارای لکه هستند اسپری کرده و تا از بین رفتن لکه به آرامی مالش دهید. جوش شیرین می تواند هرگونه بوی بد را در فرش بامبو از بین ببرد.

دقت کنید که پارچه ای که استفاده می کنید، بیش از حد خیس نباشد. زیرا مرطوب شدن بیش از حد فرش بامبو ممکن است به الیاف طبیعی پشت فرش آسیب بزند. پس از تمیز کردن لکه ها از روی سطح فرش بامبو، باید لبه های آن را تمیز کنید. برای این کار می توانید از محلول آب و صابون رقیق استفاده کنید. در نهایت نیز نوبت به تمیز کردن پشتی فیبری فرش بامبو می رسد.

فرش اکسیر

basalamati بازدید : 205 جمعه 11 تیر 1400 نظرات (0)

فرش بامبو به دلیل ظرافتی که دارد باید به طور مرتب تمیز شود. در غیر این صورت شما ناچار به شست و شوی فرش بامبو می شوید که این کار نسبتا سخت است. تا جایی که اگر با اصول پاک کردن لکه از فرش بامبو آشنایی نداشته باشید، ممکن است به فرش خود آسیب جدی وارد کنید. تمیزکاری روزانه باعث می شود که نیاز به شست و شوی فرش بامبو تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

  1. فرش خود را به آرامی تکان دهید.

یکی از روش های تمیز کردن فرش بامبو این است که آن را در فضای باز تکان بدهید. نیازی ندارید که مانند فرش های ماشینی عادی، گرد و خاک های این فرش را با استفاده از چوب تمیز کنید. تنها یک لرزش آرام برای از بین بردن خاک موجود در منافذ فرش بامبو کافی است.

  1. مرتبا جاروبرقی بکشید.

هرچند تکان دادن فرش در فضای آزاد گزینه بهتری برای از بین بردن خاک و گردوغبار است، اما در مورد فرش های بزرگ انجام این کار کمی سخت است. به همین دلیل می توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش های بامبو استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه فرش شما کاملا تمیز شده، باید این کار را چند بار و در جهت های مختلف انجام دهید.

  1. نکات زیر را فراموش نکنید.

هرگز فرش بامبوی خود را به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار ندهید. به علاوه باید هر شش ماه یک بار فرش های خود را بچرخانید تا الگوی ساییدگی یکنواختی داشته باشند. در کنار این ها فرش بامبو را نباید در معرض هوای بسیار سرد قرار داد و یا اجازه داد که در زیر باران خیس شود.

نکاتی برای نگهداری روزانه از فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

  1. از پشتی فرش مراقبت کنید.

فرش های بامبو معمولا دارای پشتی از جنس فیبر طبیعی هستند. بنابراین باید برای افزایش عمر فرش خود به خوبی از این پشتی محافظت کنید. خشک نگه داشتن فرش باعث می شود که این پشتی کپک نزده و دچار پوسیدگی نشود. همیشه پیش از جابجا کردن یا چرخاندن فرش، از خشک بودن پشت فرش مطمئن شوید.

  1. از متخصصان کمک بگیرید.

شست و شوی فرش بامبو یک کار بسیار تخصصی است. بنابراین بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید تا با استفاده از تجهیزات حرفه ای و پاک کننده های ویژه لکه را از روی فرش شما پاک کند. همچنین این افراد با روش های استفاده از مواد شوینده بر روی فرش بامبو برای جلوگیری از آسیب به آن آشنا هستند.

نحوه پاک کردن لکه از فرش بامبو

تا حد امکان باید مراقب باشید که هیچ لکه ای بر روی فرش شما به وجود نیاید. زیرا شست و شوی فرش بامبو فرایند تقریبا سختی است. اما ایجاد لکه بر روی فرش تقریبا اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل در این بخش راهنمای مختصری را برای تمیز کردن لکه از فرش بامبو آورده ایم.

  • لکه مایعات

سرعت در پاک کردن لکه از فرش بامبو مهم ترین نکته ای است که باید برای از بین بردن لکه مایعات از روی فرش به خاطر داشته باشید. ساده ترین راه برای تمیز کردن این نوع لکه از فرش بامبو این است که در اولین فرصت برای این کار اقدام کنید. تا حد امکان نباید اجازه دهید که لکه نوشیدنی یا هر لکه دیگری بر روی فرش بامبو باقی بماند.

درصورتی که هر مایعی بر روی فرش شما ریخت، باید پیش از خشک شدن آن برای پاک کردن لکه از فرش بامبو اقدام کنید. برای این کار می توانید از یک پارچه مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید. با استفاده از این پارچه تلاش کنید که به طور کامل آثار باقیمانده از لکه را از بین ببرید.

  • لکه های جامد

گاهی اوقات ممکن است که مواد جامد مانند آدامس، گل یا سایر مواد فرش بامبوی شما را با الیاف طبیعی خراب کند. برای پاک کردن این نوع لکه از روی فرش بامبو می توانید از یک قاشق یا کاردک با لبه محکم استفاده کنید. با استفاده از این وسایل باید لکه را به آرامی بخراشید تا کم کم همه مواد جامد را از روی فرش جدا کنید. پس از پاک کردن همه مواد چسبیده بر روی فرش، برای پاک کردن باقیمانده های لکه می توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

آموزش صحیح شست و شوی فرش بامبو

آموزش صحیح شست و شوی فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

در صورتی که فرش بامبو خیلی کثیف شده باشد، تمیز کردن لکه از روی فرش بامبو تنها با یک پارچه مرطوب امکان پذیر نیست. در این موارد شست و شوی فرش بامبو تنها راه حل برای خلاصی از آلودگی ها است. اما این کار بسیار تخصصی است و در صورت درست انجام نشدن ممکن است به فرش شما آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است که شست و شوی فرش بامبو را به متخصص این کار بسپارید.

اما اگر نتوانستید یک شخص مورد اعتماد را برای این کار پیدا کنید، می توانید شست و شوی فرش بامبو را خودتان انجام بدهید. اما در هر مرحله باید دقت کافی را به کار بگیرید تا از آسیب رساندن به فرش جلوگیری شود. در ابتدا باید گرد و غبار روی فرش را با تکان دادن یا با استفاده از جاروبرقی پاک کنید.

پس از این کار باید سطح فرش بامبو را با یک پارچه لطیف و تمیز پاک کنید. برای این کار باید پارچه را مرطوب کرده و از شوینده های مخصوص این کار استفاده کنید. برای این کار هرگز نباید از تمیزکننده های غلیظ استفاده کنید؛ بلکه باید تمیزکننده های ملایم را به کار بگیرید.

حتی می توانید از ترکیب پنجاه درصد آب و پنجاه درصد سرکه سفید به علاوه سه قاشق چای خوری جوش شیرین نیز برای پاک کردن لکه از فرش بامبو استفاده کنید. این محلول را باید به قسمت هایی که دارای لکه هستند اسپری کرده و تا از بین رفتن لکه به آرامی مالش دهید. جوش شیرین می تواند هرگونه بوی بد را در فرش بامبو از بین ببرد.

دقت کنید که پارچه ای که استفاده می کنید، بیش از حد خیس نباشد. زیرا مرطوب شدن بیش از حد فرش بامبو ممکن است به الیاف طبیعی پشت فرش آسیب بزند. پس از تمیز کردن لکه ها از روی سطح فرش بامبو، باید لبه های آن را تمیز کنید. برای این کار می توانید از محلول آب و صابون رقیق استفاده کنید. در نهایت نیز نوبت به تمیز کردن پشتی فیبری فرش بامبو می رسد.

فرش اکسیر

basalamati بازدید : 55 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

قدمت معماری تودور به انگلستان قرون وسطی برمی گردد. اولین بار در قرن ۱۵ و ۱۶ رواج یافت. با پایان یافتن قرن شانزدهم و پیشرفت انگلستان قرون وسطایی ، معماری تودور برای چند صد سال  عقب نشست. با این حال ، در اواخر دهه ۱۸۰۰ و تا دهه ۱۹۴۰ ، سبک معماری تحت عنوان احیای تودور دوباره بازگشت.

 بازگشت ابتدا در انگلستان ظاهر شد و سپس به آمریکای شمالی راه یافت. بسیاری از مردمان ساحل شمالی لانگ آیلند از این سبک استقبال کرده و این سبک را در سازه های خود لحاظ کردند.

درباره معماری تودور | چیدمانه

ویژگی های سبک معماری تودور

این مقاله ۶ ویژگی اساسی این سبک معماری را بیان می کند. با ما همراه باشید.

  • سقف شیروانی شیب دار

سقف خانه های تودور از ویژگی های شاخص معماری تودور بوده است. سقف شیروانی و کاملاً شیب دار که غالباً با تخته سنگ و پوشاننده های کوچک پوشانده شده است. شیروانی اصلی اغلب با یک یا دو طرف یا شیروانی متقاطع جفت می شود که شکل جالبی را ایجاد می کند.

سقف شیروانی شیب دار معماری تودور | چیدمانه

  • تزیئنات چوبی

سبک معماری تودور به نیمه چوبی بودن شناخته شده است زیرا نما و تزیئنات بیرونی رنگ های سیاه ، قهوه ای و سفید چشمگیری ایجاد می کند.

معماران سبک تودور قاب های چوبی می ساختند و آنها را با گچ پر می کنند ، که ستون های چوبی را در معرض دید قرار بگیرد. امروزه این سبک بیشتر به صورت تزئینی در ساحل شمالی لانگ آیلند استفاده می شود.

تزیئنات چوبی سبک تودور | چیدمانه

  • استفاده متفاوت از مصالح ساختمانی

در معماری تودور از انواع تکنیک ها استفاده می شود از جمله گچ بری ، سنگ ، آجر و چوب ؛ طبقه اول یک خانه تودور اغلب با استفاده از سنگ و آجر ساخته می شود ، در حالی که برای طبقات بالاتر از گچ بری و چوب استفاده می شود.

خانه های تودور آمریکایی در ساحل شمالی لانگ آیلند بیشتر از آجر با لبه های نیمه چوبی کاذب و لبه های سنگ به عنوان ویژگی های تزئینی استفاده می کنند.

استفاده متفاوت از مصالح ساختمانی در تودور | چیدمانه

  • پنجره های بزرگ و گروهی

سبک معماری تودور از روی پنجره های آن نیز قابل تشخیص است ؛ زیرا بسیاری از ساختمان های سبک معماری تودور دارای پنجره های برزگ هستند. پنجره ها بیشتر در ردیف های سه تایی یا بیشتر دسته بندی و اساساً با چوب یا فلز قاب می شوند.

پنجره ها معمولاً به صفحه های مستطیلی تقسیم شده اند و بعضی اوقات به صورت الماسی قرار می گیرند. در شیروانی های اصلی ، پنجره ها معمولاً به صورت متقارن نصب می شوند.

پنجره های بزرگ و گروهی در تودور | چیدمانه

  • توجه به جزئیات در ورودی درب ورودی

 در یک خانه سبک معماری تودور در ساحل شمالی لانگ آیلند اغلب اوقات مونتاژ عناصر مختلف معماری را نشان می دهد که به صورت نامتقارن چیده شده اند. برخی از این ویژگی ها برای اهداف تزئینی نصب می شوند ، در حالی که برخی دیگر برای تقویت ایمنی وجود دارد. از سنگ تراشی ضخیم برای فرورفتن درب یا ایجاد یک پنجره یا سقف روی درب تا از آسیب هوا جلوگیری کند.

درب در سبک معماری تودور تزئینات و ویژگی های زیبایی از سخت افزار فلزی گوتیک و لوکس گرفته تا منبت شیشه ای تزئینی را داراست. درهای تخت ، دهانه های قوسی و تراش خورده نیز از ویژگی های مشترک این در هاست است.

 درب ورودی در سبک معماری تودور | چیدمانه

  • دودکش های زیبا

 معماری سبک تودور به داشتن دودکش های بزرگ نیز مشهور است. در قرن شانزدهم ، یک دودکش و شومینه ی عظیم الزامی بود ؛ زیرا این امر برای گرم نگه داشتن خانه لازم می شد ، اما امروزه این امر به بخشی متمایز از معماری تودور تبدیل شد.

 دودکش ها و شومینه ها بیشتر از آجر یا گچ ساخته می شدند و جنبه تزئینی دارند. این ویژگی هنوز در خانه های مدرن تودور در ساحل شمالی لانگ آیلند استفاده می شود.

امروزه ، شومینه و دودکش برای سوزاندن چوب ، یک نقطه قوت برای فروش است که بسیاری از صاحبان خانه در ساحل شمالی آرزو می کنند.

دودکش های زیبا در معماری تودور | چیدمانه

کلام آخر

سبک معماری تودور یکی از قدیمی ترین سبک های معماری است که ابتدا در انگلیس و اروپا طرفدار داشته است اما پس از مدتی در تمام جهان طرفداران خودش را پیدا کرد.

منبع: معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 166 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

کمی درباره الیاف طبیعی بامبو

بسیاری از ما گیاه زیبای بامبو را در گل فروشی ها دیده ایم. اما کمتر کسی می داند که الیاف طبیعی به دست آمده از این گیاه می توانند به عنوان یک نخ طبیعی برای بافت فرش ماشینی بامبو یا تولید انواع منسوجات مورد استفاده قرار بگیرند. این الیاف از جنس سلولز هستند و از پالپ گیاه بامبو به دست می آیند. به دلیل اینکه الیاف بامبو دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و راحت تر رنگ می گیرند ، توانسته اند نسبت به الیاف پنبه در صنعت نساجی برتری پیدا کنند.

الیاف طبیعی بامبو می توانند رطوبت را به خود جذب کرده و بخار آب را به راحتی انتقال دهند. همچنین این الیاف با محیط زیست سازگاری زیادی دارند. الیاف طبیعی بامبو به راحتی توسط میکرو ارگانیزم های نور خورشید و خاک تجزیه می شوند. به همین دلیل فرش بامبو هیچ آلودگی زیست محیطی را به وجود نمی آورد.

به علاوه این الیاف بسیار نرم هستند و با پوست بدن سازگاری زیادی دارند. این الیاف دارای خاصیت ضد باکتری هستند و حتی با بارها شستشو نیز این خاصیت خود را از دست نمی دهند. به همین دلیل امروزه الیاف بامبو به یکی از اصلی ترین نخ ها در تولید انواع منسوجات مانند لباس های خنک تابستانی ، لباس های شنا ، پتو ، حوله ، جوراب و تشک تبدیل شده اند. الیاف این نوع فرش به نام ابریشم مصنوعی ، ویسکوز و ابریشم بامبو شناخته می شوند.

فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

فرش بامبو چیست؟

فرش ماشینی بامبو نوعی از فرش است که با استفاده از الیاف بامبو بافته می شود. به دلیل اینکه الیاف بامبو خاصیت رنگ پذیری فوق العاده ای دارند ، طراحان این جنس فرش می توانند از طیف وسیعی از رنگ ها برای اجرای طرح های خود استفاده کنند. قیمت آن به دلیل استفاده از این الیاف طبیعی در بافت آن ها کمی بالا است. به همین دلیل نمی توان این نوع فرش را در خانه عموم مردم پیدا کرد.

از سوی دیگر فرش های بامبو بسیار لطیف هستند. به حدی که ممکن است در اثر استفاده بیش از حد ، به سرعت دچار فرسودگی شوند. به همین دلیل از این نوع از فرش ها نمی توان در محل های پر رفت و آمد استفاده کرد. به عبارت بهتر می توان گفت که فرش بامبو به دلیل تنوع رنگی بالا و دوام کمی که دارد ، بیشتر جنبه تزیینی پیدا می کند. به همین دلیل این نوع از فرش ها بیشتر برای تزیین سالن های اجلاس یا در اتاق خواب که رفت و آمدی نیست مورد استفاده قرار می گیرند.

فرش ماشینی بامبو چه مزایا و معایبی دارد؟

الیافی که برای بافت این فرش مورد استفاده قرار می گیرند می توانند این فرش را روشن تر نشان بدهند. به علاوه این نوع فرش در دسته لطیف ترین فرش های موجود در بازار قرار می گیرد. به دلیل اینکه این فرش تنها در موارد خاص کاربرد دارد ، قیمت فرش بامبو نسبتا بالا است. در این بخش می خواهیم با بررسی مزایا و معایب آن ، ارزش خرید این نوع فرش را بررسی کنیم.

فرش ماشینی بامبو | شرکت فرش اکسیر

  • سازگار با محیط زیست

فرش بامبو به دلیل استفاده از الیاف طبیعی کاملا با محیط زیست سازگار بوده و به طور کامل در آن تجزیه می شود. الیاف این فرش به طور کامل در اثر میکرو ارگانیزم های موجود در خاک و نور آفتاب تجزیه می شوند.

  • سازگاری با پوست

الیاف طبیعی بامبو به خوبی با پوست سازگار هستند و هیچ حساسیتی را برای آن ایجاد نمی کنند. به همین دلیل برای تولید انواع لباس بسیار مناسب هستند. بنابراین ایت نوع فرش ماشینی نیز در اثر تماس مستقیم با پوست ، هیچ آسیبی را به آن وارد نمی کند. درنتیجه افرادی با پوست های حساس می توانند از آن استفاده کنند.

  • ضد باکتری

یکی از مهم ترین خواص این فرش ، خاصیت ضد میکروب و ضد باکتری بودن آن است. الیاف بامبو ماده ای در درون خود دارند که می تواند باکتری ها را از بین ببرد. به همین دلیل فرش بامبو برای افراد مبتلا به آلرژی بهترین گزینه است.

  • خاصیت خنک کنندگی

الیاف بامبو دارای منافذ بازی هستند که باعث می شوند آب جذب شده در آن ها به راحتی خشک شود. به همین دلیل این الیاف برای لباس های تابستانی بهترین گزینه هستند.

در این صورت اگر فرش بامبوی شما خیس شد ، نیازی نیست که برای خشک کردن آن نگران باشید. زیرا در مدت خیلی کوتاهی به خودی خود رطوبت جذب شده را از دست خواهد داد.

  • رنگ پذیری بالا

تولیدکنندگان فرش ماشینی بامبو می توانند رنگ ها و طرح های زیادی را با استفاده از این الیاف پیاده سازی کنند. امکان چاپ هر تصویر دلخواهی بر روی فرش های بامبو وجود دارد. به علاوه این رنگ ها در برابر نور آفتاب درخشندگی خود را از دست نخواهند داد.

  • خاصیت لکه پذیری بالا

الیاف بامبو همان طور که رنگ را به راحتی به خود می گیرند ، لکه را نیز به راحتی جذب می کنند. به همین دلیل پاک کردن لکه از روی آن ها دشوار است. در نتیجه بهتر است خانواده هایی که فرزند کوچک دارند ، فرش بامبو را خریداری نکنند. برای تولید این نوع فرش ماشینی ، نخ صد درصد آکریلیک با الیاف بامبو ترکیب می شود تا این عیب تا حدی مرتفع گردد.

  • ثبات رنگی نسبتا پایین در برابر شستشو

این نوع فرش در اثر شستشوی زیاد ثبات رنگی خود را از دست می دهد. حتی اگر به درستی شسته نشود ، ممکن است پس از یک بار شستشو بلااستفاده شود. به همین دلیل از این فرش در مکان های شلوغ استفاده نمی شود. به علاوه قیمت فرش بامبو نیز باعث شده این فرش انتخاب بسیاری از خانواده ها نباشد.

مزایای فرش بامبو | شرکت فرش اکسیر

راهنمای خرید فرش بامبو

همان طور که گفتیم این مدل فرش به دلیل اینکه به راحتی لکه را به خود می گیرد ، گزینه مناسبی برای خانواده های پرجمعیت نیست. به علاوه به دلیل ظرافت و لطافتی که دارد ، نمی تواند در مکان های شلوغ و پررفت و آمد مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل نمی توان فرش ماشینی بامبو را مانند فرش های ماشینی معمولی به طور دائمی در خانه پهن کرد.

قیمت فرش بامبو نسبتا زیاد است. اما طرح ها و نقش های منحصر به فردی دارد. به علاوه شما می توانید طرح دلخواه خود را بر روی الیاف طبیعی این فرش چاپ کنید. به همین دلیل این نوع از فرش ها را می توانید به جای انواع تابلو فرش معمولی بر روی دیوار نصب کنید.

همچنین این فرش برای استفاده در اتاق خواب و یا قرار گرفتن در میان مبل ها گزینه بسیار مناسبی است. زیرا این مکان ها رفت و آمد کمی دارند و احتمال آسیب دیدن این فرش در آن ها کمتر است. بهتر است این فرش را با تراکم بالا خریداری نکنید. زیرا فرش های بامبو با تراکم بالا در اثر استفاده مداوم زودتر آسیب می بینند.

منبع:شرکت فرش اکسیر

basalamati بازدید : 219 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

برای انتخاب فرش پذیرایی ، اولین قدم این است که خانه ی خود را اندازه گیری کنید و بدانید سالن پذیرایی شما چند متر است تا ابعاد و تعداد فرش مورد نیاز را تعیین کنید. سپس باید دقت داشته باشید که چه سبک و رنگی را برای دکوراسیون منزل در نظر گرفته اید.

همیشه فرش  اولین وسیله ای است که با ورود به منزل به چشم می آید و نگاه ها را به خود جذب می کند و با جرأت می توان گفت طرح و رنگ فرش سالن مهمان در زیبایی منزل شما بسیار تأثیر دارد.

بعد از انتخاب رنگ ها و سبک دکوراسیون ، شما می توانید به راحتی حدس بزنید که چه رنگ و چه طرحی به دیزاین منزلتان می آید و به همین شکل می توانید طرح و رنگ مناسب فرش پذیرایی خانه خود را انتخاب کنید. شما حتی می توانید ابتدا فرش را انتخاب کنید ، سپس با توجه  به طرح و رنگ آن ، دکوراسیون ، رنگ دیوارها ، پرده ها و سایر وسایل سالن پذیرایی را تنظیم نمایید.

فرش پذیرایی متناسب با دکوراسیون | شرکت فرش اکسیر

انتخاب طرح فرش پذیرایی

همان طور که در قسمت قبل گفته شد برای خرید یک فرش پذیرایی مناسب ، شما باید آن را با دکوراسیون و دیزاین اصلی خانه تان هماهنگ کنید. از این رو در رنگ و طرح فرش ها تنوع زیادی قرار داده اند که شما با خیال راحت و طبق سلیقه خود ، می توانید هر طرح و رنگی را انتخاب کنید. برای انتخاب طرح فرش سالن مهمان باید به چند نکته که در ادامه خواهیم گفت توجه داشته باشید.

  • طرح فرش

انتخاب طرح فرش پذیرایی بین سبک مدرن و کلاسیک یا فرشی با طرح های قدیمی و سنتی است. طرح های سنتی ، معمولاً از رنگ های گرم مثل قرمز تشکیل می شوند و نقش و نگارهای زیادی دارند و به طور کلی این فرش های پذیرایی زمینه شلوغ تری دارند.

اما طرح های کلاسیک ساده تر هستند و در بافت آنها از رنگ های ملایم تر و روشن تر استفاده می شود. ترکیب رنگ ها در فرش سالن مهمان کلاسیک با هوشمندی بالایی انجام شده و با اینکه تعداد رنگ های داخل این فرش ها بیشتر است اما ساده تر از فرش های سنتی دیده می شوند.

  • تناسب با فضا و لوازم

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید فضایی است که فرش پذیرایی در آن قرار می گیرد. علاوه بر همخوانی رنگ ها ، باید طرح آن با ابعاد و طرح تمام لوازم قسمت پذیرایی و همچنین کوچکی یا بزرگی فضای آن تناسب داشته باشد.

دقت داشته باشید که اگر فضای پذیرایی شما کوچک است از طرح های ریز و شلوغ استفاده نکنید و همچنین اگر مبل و پرده ها و دیوارهای منزل ، پرنقش و نگار و پرزرق و برق هستند ، سعی کنید از طرح های ساده تری استفاده کنید که چشم بیننده را خسته نکند.

اگر شما مبل های یکرنگ ، پرده هایی با پس زمینه روشن و ساده و دیوارهای تک رنگ دارید و فضای سالن پذیرایی شما چندان کوچک نیست ، می توانید به راحتی از نقش های ریز و یا طرح های شلوغ استفاده کنید.

در غیر این صورت مدل فرش پذیرایی خانه را با نقش های درشت تر و طرح های ساده در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که رنگ های ملایم و ملیح ، رنگ مناسب فرش شما خواهد بود.

انتخاب طرح فرش پذیرایی | شرکت فرش اکسیر

نکاتی درباره جنس فرش پذیرایی

در کنار تمام نکاتی که برای خرید یک فرش مناسب گفته شد ، باید جنس آن را هم در نظر گرفت که فاکتور بسیار مهمی است. فرش ها جنس های مختلفی دارند و هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که این تفاوت در جنس فرش های پذیرایی ، باعث می شود که روی مرغوبیت و قیمت آن و طول عمرشان تأثیر زیادی گذاشته شود.

حالا با توجه  به میزان بودجه و اینکه برای چند سال می خواهید از این سبک و دکور در سالن مهمان خود استفاده کنید و یا رفت و آمد و پاخور سالن و فرش پذیرایی شما چقدر است و همچنین اینکه نسبت طول عمر و ویژگی های مختلف جنس فرش تان را چگونه در نظر گرفته اید ، می توانید جنس مناسب را انتخاب کنید.

  • فرش های دستباف

فرش های دستباف ، از جنس های پشمی و ابریشمی هستند. فرش های پشمی کمی زمخت تر و زبرتر هستند و چندان برای فرش پذیرایی مناسب نیستند اما مقاومت بالا و زیبایی خاص و قیمت پایین تری هم دارند. فرش های ابریشمی ظریف هستند و بافت های ریز و منظم تری دارند ، نرم و لطیف هستند و قیمت آنها هم بالاتر است.

  • فرش های ماشینی

فرش های ماشینی از جنس هایی مثل اکریلیک بافته می شوند که بسیار مقاوم و شکیل هستند و بهترین جنس برای فرش پذیرایی می باشند. جنس پلی استر (ابریشم مصنوعی) ، از جنس هایی است که در فرش های ماشینی به کار می رود و تنوع بسیار زیادی دارد. پرز کمتری می دهد و قیمت مناسب تری دارد و برای فرش سالن مهمان مناسب می باشند.

پلی پروپیلن بسیار جنس مناسبی برای فرش سالن مهمان است و تنوع بالایی در رنگ و طرح دارد. رنگ گیری این جنس بسیار آسان است و به همین دلیل ، امروزه از پرفروش ترین فرش های پذیرایی است که با تنوع بالا در سبک و طرح و خصوصاً رنگ ، دستتان را برای انتخاب باز می گذارد.

فرش اکسیر

basalamati بازدید : 46 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

ابتدا باید بدانید نیاز شما چیست؟ پس از اینکه دریافتید بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ  برای شما چیست می توانید به سراغ مرحله بعد بروید. شما زمانی می توانید به سراغ درخواست طرح دیجیتال مارکتینگ بروید که این مهم را درک کرده باشید.

پس از این مرحله شما با شرکت دیجیتال مارکتینگ تماس میگیرید و موضوع را مطرح می کنید. هیچ گاه در همان ابتدا درخواست طرح دیجیتال مارکتینگ نکنید! حتما به این نکات توجه کنید:

لزوم برگزاری جلسه بریف یا بریفینگ

اگر با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تماس گرفتید حتما باید جلسه تکمیل بریف برگزار شود.

بریف یک پرسشنامه است که توسط یک فرد فنی از شرکت دیجیتال مارکتینگ به منظور درک نیاز شما برگزار می شود.

اگر آژانس بدون برگزاری جلسه بریف اقدام به ارائه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ نمود، همانجا قید همکاری را بزنید.

از خود می پرسید چرا؟ تصور کنید نزد یک طراح معمار می روید و از او می خواهید خانه ای برای شما طراحی کند. اگر طراح بدون اینکه از شما متراژ زمین، منطقه، کاربری و صد البته نیاز شما را نپرسد و مستقیم به سراغ ارائه یک طرح برود شما به او اعتماد می کنید؟

یادتان باشد. هرچقدر این جلسه بریف دقیق تر باشد، یعنی آژانس تجربه بیشتری داشته و می داند که عدم دریافت مناسب از نیاز کارفرما می تواند به چه فاجعه ای منجر شود.

فعلا در همین حد بدانید که بریف شامل چه بخش هایی است:

  • اطلاعات کلی شرکت
  • وضعیت کنونی کسب و کار
  • اهداف کسب و کار
  • درد یا نیاز مندی کسب و کار
  • دارایی های کسب و کار
  • اطلاعات فروش (حداقل به صورت کلی) 
  • تجارب گذشته از کمپین ها یا فعالیت های مارکتینگ
  • زمان بندی
  • هدف ها
  • معیار ها
  • فرآیند های فروش
  • فرصت ها و تهدید های کسب و کار
  • موقعیت کسب و کار در بازار شامل رقبا و همکاران و صنایع وابسته
  • بوجه در نظر گفته شده
  • و برخی اطلاعات دیگر که ممکن است آژانس آنها را مهم تلقی کند

نکته مهم دیگر این است که باید بدانید بریف بر دو نوع است. بریف خلاق و بریف مارکتینگ.

در بریف خلاق یک طرح خلاقانه ارائه می گردد. در حالی که در بریف مارکتینگی این امر شامل طرح خلاق نشده و یا خلاق بخشی از طرح است.

طرح دیدگاه آژانس در پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

هر آژانسی دیدگاهی دارد.

این دیدگاه نشان دهنده این است که آژانس در انجام کار خود به چه نکاتی توجه می کند و چه معیارهایی دارد و باید اینها در طراح دیجیتال مارکتینگ منعکس شده باشد.

برخی از آژانس ها به روشنی در ابتدای ارائه پروپوزال دیجیتال خود به شکل واضحی آن را مطرح می کنند.

اما باید بدانید که نوع آژانس ها به این نکات توجهی ندارند.

برخی از آژانس های معروف و شناخته شده نیز، ممکن است دلیلی برای منعکس کردن دیدگاه خود نبینند. اما به هر حال خود طرح ، نحوه ارائه آن و تنظیم پروپوزال نکات ناگفته زیادی را برای شما بازگو می کند.

اما این دیدگاه باید شامل چه چیزی باشد؟ ما برخی از موارد مهم را اینجا به شما منعکس می کنیم:

  • اهمیت مشتری در ارائه خدمات
  • اهمیت تحلیل در ارائه طرح
  • میزان دقت تیم در تحلیل ها
  • میزان استناد به تجربه ها
  • استناد پذیری تجربه ها
  • تستمونیال یا گزاره های حسن انجام کار مشتریان
  • قدرت تیم آژانس
  • اهمیت گزارش دهی و درک مشتری

مبنای طرح دیجیتال مارکتینگ

تا مبنایی نباشد سنجش هم معنایی نخواهد داشت.

این گزاره را به خاطر داشته باشید. چیزی که نتوانید اندازه بگیرید یعنی وجود ندارد.

مبنا یعنی چه؟

بگذارید مثالی بزنم.

در فوتبال دو دیدگاه اصلی وجود دارد. دیدگاهی که آرایش تیم را تعیین می کند.

مربیانی هستند که تیم فوتبال خود را بر اساس تیم مقابل می چینند و مربیانی که بر اساس سبک بازیکنان تیم را روانه میدان می کنند.

این دو مبنا متفاوت است. البته اینطور نیست که در فوتبال صرفا یک مبنا در نظر گرفته شود. اما یکی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مبنای اول می گوید من بازی تیم مقابل را خنثی کنم ( مانند خوزه مورینیو ) و مبنای دوم می گوید من اگر بهینه ترین سیستم بازی را که از شناخت بازیکنانم می آید تچینم، تیمم همیشه نتیجه می گیرد ( مانند آرسن ونگر ).

این دو مبنا طرفداران و منتقدان خود را دارد.

شما نوع بازی شکل گرفته ناشی از این دو  مبنا را متفاوت خواهید یافت.

حال باید بدانید که مبنای آژانس مورد نظر شما جیست؟ من به شما توصیه می کنم در کشف مبنای آژانس در ارائه طرح دیجیتال مارکتینگ به دنبال پاسخ سوالات زیر باشید:

  • مبنای طرح دیجیتال مارکتینگ تحلیلی است یا حسی؟
  • آیا آژانس به درک شما اهمیت می دهد؟
  • چقدر برای ارائه طرح تحقیق کرده است؟
  • آیا به جزئیات توجه شده است؟ بعبارتی آیا آژانس به جزئیات توجه می کند؟
  • آیا آژانس به دانش خود احترام می گذارد؟
  • سوالات احتمالی شما را پیش بینی کرده است؟

وجود تحلیل در پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

تحلیل شالوده اصلی هدف گذاری است.

اگر نیازمندی ها به درستی شناسایی و تحلیل نشده باشند هدف گذاری کور است.

تحلیل نیازمندی یعنی چه؟

خیلی اوقات شما نیاز را مطرح می کنید و این نیاز باید فرآوری بشود تا قابل استفاده باشد.

به طور مثال کارفرما نیازمند افزایش تماس است. این نیاز باید تحلیل شود. به این معنا که کانال کدام است و چه زمینه ای نیاز به تقویت دارد؟

اگر ندانید که نرخ تبدیل ها چیست و چند درصد از کسانی که در معرض یک پیام قرار میگیرند تماس هم می گیرند، نمی توانید هدفی بگذارید. به طور مثال چقدر باید ورودی های یک وبسایت تقویت شوند تا تعداد تماس ها ۲۰٪ افزایش پیدا کند.

ارائه جزئیات برنامه

ارائه جزئیات در طرح مهم است. اما باید بدانید چه میزان از جزئیات در طرح باید ارائه شود؟

این نکته را به یاد داشته باشید. یکی از راه های ارتزاق یک آژانس ارائه استراتژی است. به طور مثال استراتژی سئو.

اما آیا این منطقی است که تمام اهداف سئو، کلمات کلیدی، صفحات رقبا و اطلاعاتی از این قبل در طرح دیجیتال مارکتینگ وجود داشته باشد؟

مسلما نه. من بعنوان یک دیجیتال مارکتر به شما می گویم که هیچ گاه چنین جزئیاتی در طرح وجود ندارد.

طرح، همانطور که مشخص است، چهارچوب ها، خطوط و مبانی را مشخص می کند. اجرا و جزئیات مربوط به آن از دانشی بدست می آید که آژانس برای داشتن آن یا بدست آوردن آنها هزینه می کند.

پس انتظار زیادی است که از یک‌ آژانس بخواهید که اطلاعات جزئی به شما بدهد.

اما واقعا باید دنبال چه جزئیاتی بگردید؟

همانطور که گفتم این جزئیات باید شامل اطلاعات زیر باشند:

  • مبناها
  • روش تحلیل
  • شناسایی رقبای اصلی
  • چگونگی هدف گذاری
  • اشاره به برخی اهداف قابل تشخیص
  • کلیات راه پیشنهادی برای رسیدن به هدف
  • حدود یا تخمین کلی هزینه

در پروپوزال های خلاق ، این جزئیات می بایست شامل موارد زیر باشند:

  • شرح ایده کلی
  • مبنای الهامات
  • ارتباط ایده با مبانی برند و سازمان
  • پیام کمپین خلاق
  • نوع اجرا
  • زمان بندی کلی
  • ملزومات اجرا
  • توقعات

وجود هدف گذاری در برنامه دیجیتال مارکتینگ

اگر شاخصه هایی در بالا گفته شد رعایت شده باشد، هدف گذاری صحیح اتفاق خواهد افتاد.

نکته بسیار مهم:

هدف گذاری باید قابل محاسبه باشد. یا حداقل شامل یک بازه قابل اندازه گیری باشد.

هدف گذاری باید نکات زیر را در بر گرفته باشد:

  • مطابق نیاز باشد.
  • متناسب با بودجه باشد.
  • عددی باشد.
  • شامل یک عدد یا یک بازه باشد. 
  • این عدد یا بازه ارائه شده نه خیلی بد بینانه باشد ( که گرفتن آن سخت باشد ) و نه خیلی بازه بزرگی باشد که هر نتیجه هر فعالیتی در آن قرار گیرد.
  • واقع بینانه باشد. 
  • قابل دسترس باشد. 
  • زمان داشته باشد. 

 آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 133 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

موکت های ضد حساسیت همچنین برای افرادی که به گرد و خاک و الیاف فرش های ماشینی آلرژی دارند نیز توصیه می شود. در این مقاله به تمامی نکات راجع به ویژگی موکت ضد حساسیت و دیگر موارد مربوط به آن می پردازیم.

موکت ضد حساسیت چیست؟

موکت ضد حساسیت با الیاف نرمی که دارد، می تواند امنیت کامل را برای کودکان و افرادی که ممکن است در طول روز زمین بخورند، فراهم می کند. پیش از خرید موکت ضد حساسیت بهتر است نوع آن را بشناسید و کارکردش را بدانید. این نوع موکت از الیاف پلی استر و پلی آمیدی ساخته می شود و این جنس یکی از بهترین گزینه ها در نخ های موجود در ساخت موکت می باشد.

یک ویژگی موکت ضد حساسیت که آن را بسیار کاربردی می کند، حالت ارتجاعی بالای آن است. همچنین این موکت ها به دلیل جنس الیافی که در آن ها به کار می رود، در برابر باز شدن مقاوم هستند و تمیز کردن آن ها بسیار راحت است.

الیاف این موکت ها به گونه ای تهیه شده اند که دیر کثیف می شوند و لکه ها را نشان نمی دهند، البته این موضوع به رنگ موکت مورد نظر شما نیز بستگی دارد. این موکت ها مقاومت بسیار بالایی نیز در برابر سایش دارند و این نکته می تواند بسیار کمک کننده باشد و کیفیت آن را در طولانی مدت حفظ کند.

همچنین این الیاف گاز های آلرژی زا ندارند و با گرد و غبار و نخ و پرز ، باعث خارش و سردرد در افراد نمی شوند و افرادی که به فرش های ماشینی و عادی حساسیت دارند، می توانند با خرید موکت ضد حساسیت ، اوقاتی خوش را تجربه کنند.

موکت ضد حساسیت چیست؟ | موکت زت

کاربرد موکت های ضد حساسیت

 موکت ضد حساسیت برای کودکان و اتاق مکان هایی مانند مهد کودک مناسب است. شما می توانید بچه ها را با خیال راحت روی زمین بگذارید و مطمئن باشید مشکلی برایشان پیش نمی آید. این نوع موکت می تواند در محیط مناسب شما نصب شود و حتی کسانی که به فرش ها و گرد و غبار آن ها حساسیت دارند، می توانند با خرید موکت ضد حساسیت خیال خودشان را راحت کنند.

این موکت بسیار نرم است و کثیفی را نشان نمی دهد، به همین جهت حتی در خانه هایی که کودک در آن ها ساکن است نیز می تواند به کار برده شود. ویژگی موکت ضد حساسیت در درجه اول ، جنس الیاف آن است که تجربه ای متفاوت را در اختیار کاربران قرار می دهد و آنان می توانند با خیال راحت و اعتماد کامل از آن استفاده کنند.

ویژگی موکت ضد حساسیت

این نوع موکت یک محصول خاص و منحصر به فرد است که جدیدترین مدل فرش با الیافی مخصوص است. ویژگی موکت ضد حساسیت این است که نرمی زیادی دارد و نسبت به الیافی که معمولاً برای موکت های دیگر استفاده می شود، برتری و ماندگاری بیشتری دارد. در ادامه به برخی از ویژگی های این محصول فوق العاده می پردازیم.

موکت ضد حساسیت همان طور که پیش تر نیز گفته شد، از جنس پلی استر و پلی آمید است. پلی آمید بهترین جنس نخ موجود در بازار است که این نوع موکت را از آن تولید می کنند.

ویژگی موکت ضد حساسیت | موکت زت

  • حالت ارتجاعی

با توجه به این ویژگی ، به دلیل جنس الیاف این موکت ها ، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری موکت بالایت و می توانید آن را در هر محیطی که می خواهید پهن کنید. این موکت تمامی بخش ها را پوشش می دهد و به دلیل این ویژگی ، به خوبی به زمین می نشیند و نمایی زیبا در اتاق خواب کودک ایجاد می کند.

  • مقاومت بالای الیاف موکت ضد حساسیت در برابر باز شدن

کودکان معمولاً بازیگوشی می کنند و ممکن است به فرش یا موکت آسیب برسانند. مقاومت بالای الیاف پلی آمید و یا پلی استر ، باعث می شود تا به راحتی خرابی ایجاد نشود و با بافت محکمی که دارد، مشکلی پیش نخواهد آمد و می توانید کودک دلبندتان را با خیال راحت روی زمین بگذارید تا بازی کند.

  • تمیز شدن سریع

الیافی که در این موکت ضد حساسیت استفاده شده اند، به راحتی تمیز می شوند و دیگر لازم نیست برای اینکه فرش کثیف نشود، از رنگ های تیره استفاده کنید. به راحتی بعد از هر بار کثیف شدن می توانید با یک ماده ی شوینده ، فرش را در سریع ترین زمان ممکن تمیز کنید.

  • مقاومت بالا در برابر ساییده شدن

از آنجایی که اتاق کودک یک محل پر رفت و آمد است و کودکان نیز ممکن است بازیگوشی های خاص خود را داشته باشند، بسیار مهم است که موکت یا کف پوشی تهیه کنید که مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد تا در طولانی مدت ، ظاهر اولیه خود را از دست ندهد و بتوانید به راحتی و با خیال راحت از آن استفاده کنید. ویژگی موکت ضد حساسیت این است که مقاومت خوبی در برابر رفت و آمد از خود نشان می دهد.

راهنمای خرید موکت ضد حساسیت

پیش از خرید این نوع موکت باید با ویژگی های آن و خواسته خود کاملاً آشنا شوید. همان طور که پیش تر نیز گفته شد، به دلیل وجود الیاف درجه یک و منحصر به فرد ، این موکت بسیار نرم و مقاوم است و پرز بسیار کمی هم تولید می کند. تمام این ویژگی ها زمانی صدق می کنند که اجناس درجه یک و اصل را خریداری نمایید. هنگام خرید موکت ضد حساسیت باید حواستان را جمع کنید تا اجناس باکیفیت و مد روز را خریداری کنید.

راهنمای خرید موکت ضد حساسیت | موکت زت

موکت ضد حساسیت از کجا بخریم؟

همان طور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره شد، موکت ضد حساسیت یک محصول خاص و امروزی است که بسیاری از دغدغه ها را نسبت به امنیت کودکان هنگام بازی و نمای ظاهری اتاق خواب آن ها ، برطرف کرده است.

موکت زت

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟