loading...
basalamati بازدید : 59 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتقا محصولات، برند و خدمات است. در این روش بازاریابی از شکل های مختلف رسانه های الکترونیکی مانند پادکست ها، ویدئوها، رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل یا پیامک و سئو استفاده می شود.

نکته قابل توجه در مورد بازاریابی دیجیتال این است که ذاتا قابل اندازه گیری است. به این ترتیب می توانید از نتایج خود درس گرفته و به مرور استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود ببخشید.

شکل های مختلف دیجیتال مارکتینگ

دنیای دیجیتال مارکتینگ یک دنیای بسیار پیچیده است که هرروز شکل های متفاوتی را به خود می گیرد. بسته به اینکه شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید، ممکن است تنها از یکی از این شکل ها استفاده کرده و یا آن ها را با هم ترکیب نمایید.

در ادامه چند مثال اصلی از چیزهایی که در زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ تعریف می شوند، آورده ایم.

  • بهینه سازی موتور جستجو یا سئو

سئو از نظر فنی بیشتر یک ابزار برای بازاریابی است نه یک روش! در یک تعریف سئو به صورت ” هنر و دانش جذاب ساختن صفحات وب برای موتورهای جستجو ” تعریف می شود. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن است نیاز به سنجش عوامل مختلف وجود داشته باشد.

امروزه برای بهینه سازی یک صفحه وب باید به کیفیت محتوا، سطح تعامل کاربر، نحوه نمایش وب سایت در موبایل و تعداد و کیفیت لینک ها توجه ویژه ای شود. استفاده استراتژیک از این فاکتورها توانسته سئو را به یک علم تبدیل کند. اما غیر قابل پیش بینی بودن، جنبه هنری نیز به آن بخشیده است.

از مهم ترین فاکتور های که یک مجموعه بازاریابی اینترنتی را به بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل می کند ، توانایی در بهینه سازی یا سئو سایت است.

  • بازاریابی محتوا

منظور از بازاریابی محتوا استراتژی مبتنی بر انتشار محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان هدف است. هدف بازاریابی محتوا جذب لیدهایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. اما این کار با تبلیغات سنتی بسیار متفاوت است.

در این شیوه به جای ارائه یک محصول یا خدمت کاملا بدون عیب در قالب هی چند رسانه ای، ارزش محصول در قابل مطالب مکتوب به صورت رایگان ارائه می شود. این بسته مکتوب باید هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد و هم کاربران را تشویق به اشتراک مطلب و تعامل بیشتر با برند کند.

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است. در این روش افزایش ترافیک و آگاهی از برند با درگیر کردن افراد در بحث های آنلاین اتفاق میافتد.

به این ترتیب شما و مخاطبتان می توانید به یک شناخت دوطرفه از یکدیگر دست پیدا کنید. معمولا خرید و فروش از اهداف اصلی دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی نیست. بلکه این راهی برای شروع گفتگو با مخاطب است.

  • تبلیغات native

این نوع از تبلیغات معمولا به عنوان تبلیغات پنهان نیز شناخته می شوند. هدف از تبلیغات بومی کم کردن واکنش های منفی مخاطبان به تبلیغات پرزرق و برق است. بسیاری از مصرف کنندگان تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی را مغرضانه و سرشار از ادعاهای دروغین می دانند.

به همین دلیل معمولا به آن ها اعتماد نمی کنند. اما در تبلیغات بومی از جنبه آگهی بودن موضوع ارائه شده تا حد زیادی کاسته می شود و این جنبه در پوشش های دیگری عرضه خواهد شد.

  • ایمیل مارکتینگ

در این نوع شما یک پیام تبلیغاتی را در قالب ایمیل برای مخاطب خود ارسال کرده و امیدوار هستید که او بر روی ایمیل کلیک کند. در این شیوه بازاریابی معمولا جذب مخاطب بسیار دشوار است.

زیرا تعداد افرادی که بر روی یک ایمیل تبلیغاتی کلیک می کنند، بسیار اندک است. بااین حال شما می توانید با شخصی سازی ایمیل ها و ادغام ایمیل های تبلیغاتی و معاملاتی، احتمال موفقیت خود را در این کمپین ها افزایش دهید.

بازاریابی دیجیتال چه چیزی نیست؟

بازاریابی دیجیتال یک هزارتوی بسیار گسترده است که هرکسی ممکن است مسیر را در آن اشتباه رفته و نهایتا به بن بست برسد. تنها راه رسیدن به موفقیت با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، شناختت درست بایدها و نبایدهای این مسیر است.

به علاوه شما می توانید با شناخت مواردی که در دسته بازاریابی دیجیتال قرار نمی گیرند، مسیر درست را انتخاب کرده و گزینه های انتخابی خود را محدودتر کنید.

  • بازاریابی دیجیتال تنها مختص دنیای آنلاین نیست.

دیجیتال مارکتینگ درواقع هر شکلی از محصولات و خدمات بازاریابی را در دستگاه های الکترونیکی در بر می گیرد. همان طور که دیده می شود در ین تعریف هیچ ردپایی از موتورهای جستجو یا فضاهای آنلاین وجود ندارد. بنابراین بازاریابی دیجیتال می تواند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین انجام شود.

بازاریابی از طریق تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و تلفنی نیز از جنبه های دیگر دیجیتال مارکتینگ هستند. اما امروزه بازوی مربوط به دیجیتال مارکتینگ در فضای آنلاین، به طور قابل توجهی قدرت گرفته و بر این دنیا حکمرانی می کند.

  • دیجیتال مارکتینگ یک روش مشخص نیست.

دنیای دیجیتال مارکتینگ روزبه روز در حال پیشرفت است. برنامه های جدید هرروز رونمایی شده و کاربران به دنبال تجربه های جدید هستند. بنابراین برای رسیدن به موفقیت در این دنیا یک نسخه کلی وجود ندارد.

شما باید در هر زمان نه تنها به ابزارهای پرکاربرد در همان زمان آشنایی داشته باشید، بلکه باید ابزارهای موفق آینده را نیز بشناسید و برای استفاده از آن ها برنامه ریزی کنید.

  • بازاریابی دیجیتال از تفاوت فرهنگ ها غافل نیست.

مهم ترین نکته در دیجیتال مارکتینگ، اثرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های درست است. شما باید با زیروبم فرهنگ مخاطبان هدف خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را برای جذب مخاطب پیدا کنید.

به عنوان مثال تجربه نشان داده که واکنش شهروندان انگلیسی و آمریکایی به ایمیل های حاوی الفاظ نسبتا نامناسب متفاوت است. اگر موضوع ایمیل حاوی یک کلمه شیطنت آمیز باشد، احتمال باز شدن ایمیل در انگلیس ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

این آمار در امریکا برابر ۱۷ درصد است. بنابراین شناخت درست فرهنگ می تواند مسیر شما را برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ هموارتر کند.

  • بازاریابی دیجیتال بدون اشخاص حرفه ای موفقیت آمیز نیست.

پیش از شروع کمپین های بازاریابی دیجیتال باید زمان و انرژی کافی را برای گرد هم آوردن یک تیم حرفه ای صرف کنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که زمان و هزینه بیشتری را صرف آزمون و خطای یک تیم کم تجربه و بدون دانش بازاریابی کنید.

برای پیدا کردن بهترین و حرفه ای ترین افراد باید فهرستی از سوالات را آماده کنید که با استفاده از آن بتوانید به مشخصات کامل تری از برنامه شخص برای رسیدن به موفقیت در کمپین ها پی ببرید.

سخن پایانی

در بازاریابی دیجیتال می توان از ابزارهای مختلفی مانند کامپیوتر، تلفن، تلویزیون، رادیو و دیگر دستگاه های الکترونیکی استفاده کرد. اما به دلیل اینکه تقریبا ۹۰ درصد افراد در دنیای امروز بیشتر وقت خود را در فضای اینترنت می گذرانند، روی آنلاین بازاریابی دیجیتال بیشتر از سایر جنبه ها خود را نشان داده است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 63 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

یش از ایجاد سبک معماری باهاوس ، هنرهای زیبا مانند معماری و طراحی نسبت به کار هنری ( به عنوان مثال ، نقاشی ، نجاری ، و غیره ) از احترام بیشتری برخوردار بودند ، اما گروپیوس اظهار داشت که همه صنایع دستی ، از جمله هنر ، معماری و طرح هندسی ، می توانند با هم ترکیب شوند و اثر منحصر به فردی را به وجود بیاورند.

او با کمک ماریان برانت و مارسل بروئر ، از پیشگامان برجسته جنبش باهاوس ، به طراحی و ساخت ساختمان هایی به این سبک در روی آوردند.

این مدرسه زیر نظر سه معمار مختلف: والتر گروپیوس از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۸ ؛ هانس مایر از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ ؛ و لودویگ میس ون روهه از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ ، مدیریت می شد و پس از آن تحت فشار رژیم نازی بسته شد ، زیرا به عنوان مرکز روشنفکری کمونیستی معرفی شده بود. اگرچه این مدرسه تعطیل بود ، اما کارکنان و دانش آموختگان آن آلمان را ترک و به سراسر جهان مهاجر کردند و باعت گسترش این سبک در جهان می شدند.

سبک معماری باهاوس چیست؟

باهاوس کلمه ای آلمانی به معنای خانه و ساختمان است. مشابه هنر باهاوس ، معماری این سبک نیز توسط اشکال هندسی متعادل و با تأکید بر عملکرد و کارایی شکل می گیرد. سبک معماری باهاوس با داشتن نقشه های باز و شیشه های بسیار ، از نگاه ساده و در عین حال از جنبش هنرهای دستی و صنایع دستی آمریکا الهام گرفته است ؛ ژانری که توسط استاد معمار و پیشگام مدرسه Prairie ، فرانک لوید رایت محبوب شد.

سبک معماری باهاوس چیست؟ | چیدمانه

ویژگی مهم سبک معماری باهاوس صرفه جویی در هزینه ها و تمرکز بر تولید انبوه است.

معروف ترین نمونه های معماری باهاوس

 بله ، باهاوس روی همه آنچه امروزه به نام رویکردهای مدرنیست می شناسیم، تأثیر می گذارد.

در ادامه مقاله ۵ مورد از معروف ترین ساختمان های جهان که به سبک معماری باهاوس ، طراحی و معماری شده اند میپردازیم.

  • ساختمان Seagram در نیویورک

 ساختمان Seagram یکی از بهترین نمونه های Bauhaus یا International Style است که به عنوان اولین سازه بلندی که از سیستم خرپای عمودی استفاده می کند شناخته می شود .

این ساختمان که درست روبروی خیابان پارک نیویورک قرار دارد ، به نظر می رسد یک جعبه برنز ساده است (در ساخت آن از ۱۵۰۰ تن برنز استفاده شده است) معمار آن ، میس ون روهه قصد داشت یک ساختمان عمومی و مشترک برای عموم ایجاد کند . این ساختمان را احتمالاً در فیلم صبحانه ۱۹۶۱ دیده اید.

ساختمان Seagram در نیویورک | چیدمانه

  • ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک

این خانواده از معماران خواستند تا در زمینی مشرف به پایتخت باستانی موراویا خانه ای را طراحی کنند. معماران یک ساختمان منحصر به فرد با قاب فولادی ایجاد کردند که نمونه ای شاخص از سبک معماری باهاوس است. این ویلا اکنون برای تورهای مطالعاتی و نمایشگاه های معماری استفاده می شود.

ویلا خانواده توگندهت در برنو ، جمهوری چک | چیدمانه

  • خانه فارنسورث در شیکاگو

شیکاگو جایی است که میس ون ، آخر زندگی حرفه ای خودش را انجا زندگی می کند. این خانه که در سال ۱۹۴۵ ساخته شده است ، دارای ساختاری افلاطونی است که ۵ فوت و ۳ اینچ از سطح زمین بلند شده و مشرف به رودخانه فاکس است. این اقامتگاه که در جنوب غربی شیکاگو در پلانو واقع شده است ، بهترین مکان برای گردش های پاییزه است.

خانه فارنسورث در شیکاگو | چیدمانه

  • ساختمان استودیو باوهاوس در دسائو آلمان

هیچ تجربه ای بهتر از یک شب ماندن در یک ساختمان افسانه ای باهاوس در دساو وجود ندارد. ساختمان استودیویی که در سال ۱۹۲۶ تکمیل شد به عنوان Prellerhaus شناخته می شود ، نامی که از استودیوی مشابهی در ویمار گرفته شده و یادبود نقاش دربار ، فردریش پرلر است. در مجموع ۲۸ استودیو وجود دارد که اندازه هر کدام ۲۰ متر مربع است.

ساختمان استودیو باوهاوس در دسائوآلمان | چیدمانه

  • خانه گروپیوس در ماساچوست

 والتر گروپیوس هنگامی که برای تدریس معماری در دانشکده طراحی به دانشگاه هاروارد آمد ، خانه خانوادگی خود را طراحی کرد.

این خانه ممکن است از نظر مقیاس متوسط ​​باشد اما تأثیر آن در زمینه های شهرنشینی و شهرسازی غیرقابل بحث است. گروپیوس عناصر سنتی معماری نیوانگلند را با مواد نوآورانه ای از جمله شیشه ، کروم و آخرین فن آوری وسایل ترکیب کرد. در سبک باهاوس ، خانه ها و مناظر آن نشان دهنده حداکثر کارایی در عین سادگی است. این بنا در حال حاضر برای بازدید و برگزاری رویدادهای عمومی استفاده می شود.

خانه گروپیوس در ماساچوست | چیدمانه

چه کشورهایی بیشترین نمونه از معماری باهاوس را دارند؟

یکی از بزرگترین مجموعه های معماری به سبک باهاوس در تل آویو اسرائیل است که مرکز شهر به لطف بیش از ۴۰۰۰ ساختمان باهاوس مکانی شناخته شده در یونسکو است که بسیاری از آنها توسط یهودیان آلمانی طراحی شده اند که در دهه ۱۹۳۰ از نازی ها فرار کردند.

 شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 62 جمعه 18 تیر 1400 نظرات (0)

شاید این طور تصور کنید که کسب و کار شما بسیار کوچک است و هزینه کردن برای گسترش آن در فضای دیجیتال نمی تواند به صرفه باشد. به نظر می رسد که نظر کارشناسان و آژانس های بازاریابی دیجیتال، چیزی برخلاف این موضوع است.

آنها برای این نظر خود دلایل قانع کننده ای دارند که در این مطلب به بیان آن می پردازیم.

  1. دیجیتال مارکتینگ مخاطبان شما را به مشتریان واقعی تبدیل می کند.

تا همین جند سال پیش صاحبان کسب و کارهای مختلف برای نشان دادن محصولات خود چاره ای به جز استفاده از تبلیغات پرهزینه بیلبوردها، رادیو و تلویزیون نداشتند. تبلیغاتی که هیچ تضمینی برای دستیابی به مخاطبین مورد نظر آنها ایجاد نمی کردند.

این تبلیغات تنها افراد تصادفی در حال عبور دیده می شد که ممکن بود هیچ نیازی به محصول نداشته باشند. آنها مجبور بودند هزینه گزافی را برای این موضوع بپردازند بدون اینکه مطمئن باشند که این هزینه ها در نهایت منجر به ایجاد مشتری خواهد شد.

یکی از ویژگی های دیجیتال مارکتینگ این است که اکنون با وجود شبکه های اجتماعی روش های دستیابی به مخاطبین بسیار ارزان تر و در دسترس تر است. خبر بهتر اینکه شما می توانید تبلیغ کار خود را برای گروه خاصی از مخاطبین پخش کنید که حتما به آن نیاز دارند.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند که این بازار هدف گسترده را شناسایی کنید و محصولات خود را به هر شخصی در هر جایی از دنیا بفروشید. پس برخلاف شکل های سنتی تبلیغات، تضمین می شود که تبلیغات شما را تنها مخاطبین واقعی می بینند و در نهایت به مشتریان واقعی تبدیل می شوند.

  1. دیجیتال مارکتینگ شما را به دیگران می شناساند.

برند سازی حکم خون در رگ های کسب و کار در حال رشد را دارد. تداوم در تبلیغات آنلاین به کاربران این امکان را می دهد که برند شما را بشناسند و با معرفی آن به دیگران، مشتریان شما را چند برابر کنند.

فراموش نکنید که شناخته شدن نام تجاری شما تأثیر زیادی در پیدا کردن مشتریان دائمی دارد.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شخصی سازی تبلیغات را می دهد.

بر اساس آمارهای جهانی، در حال حاضر بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران اینترنت صاحب گوشی هوشمند هستند و ۹۰ درصد زمان آنلاین بودن آنها صرف چک کردن شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در اپلیکیشن های آنلاین می شود؛ بنابراین شما به راحتی می توانید مخاطب خود را پیدا کرده و دقیقا بر اساس نیازهای او کمپین تبلیغاتی محصولاتتان را طراحی کنید.

این آمار همچنین نشان می دهد که اگر از روش های بازاریابی موبایلی استفاده کنید، می توانید در شخصی ترین محیط کاربری مشتریان خود، محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. این موضوع به مشتری نشان می دهد که شما دقیقا از نیازهای او آگاهی دارید. در نتیجه او به شما اطمینان می کند و کم کم به یکی از مشتریان وفادار کسب و کار شما تبدیل می شود.

  1. دیجیتال مارکتینگ به شما امکان شفاف سازی را می دهد.

در دنیای آنلاین ابزارهای دقیقی وجود دارد که برای آنالیز فعالیت های شما استفاده می شوند. این ابزارها دقیقا مشخص می کنند که در هر فضایی فعالیت های شما چه میزان نتیجه داده است و مشتریان بیشتر از کدام بستر جذب محصولات شما شده اند.

این نتایج به شما برای ادامه مسیر دید می دهد و مشخص می کند که کدام مسیر برای موفقیت شما هموارتر است. خبر خوب اینکه شما می توانید میزان موفقیت رقبای خود را نیز بسنجید و بدانید که چگونه می توانید در رقابت با آنها پیروز میدان باشید.

  1. دیجیتال مارکتینگ به مشاغل کوچک فرصت رشد می دهد.

در روش های قدیمی تبلیغات، کسب و کارهای کوچک تر توان رقابت با کارخانه ها و شرکت های بزرگ را نداشتند. چراکه نمی توانستند هزینه تبلیغات گسترده را فراهم کنند. دیجیتال مارکتینگ این شکاف طبقاتی را برطرف می کند و به همه مشاغل بزرگ، کوچک و متوسط امکان رشد را می دهد.

در واقع در دنیای آنلاین همه کسب و کارها از منابع یکسانی بهره می برند و این کیفیت تبلیغات است که میان آنها تفاوت ایجاد می کند. البته ممکن است مشاغل بزرگ تر با هزینه های اضافه تر و تبلیغات سنتی به رشد خود کمک کنند؛ اما بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارهای کوچک و متوسط فضای رقابتی سالمی را ایجاد می کند که امکان شناخته شدن و ایجاد مشتری را به آنها می دهد.

  1. دیجیتال مارکتینگ امکان اتوماتیک سازی اکثر فعالیت ها را به شما می دهد.

بسیاری از کارهای معمول بازاریابی دیجیتال، از طریق ابزارهای مختلف بدون نیاز به دخالت انسان به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شوند. این موضوع این امکان را به مدیران و تیم های بازاریابی می دهد که به جای تمرکز بر روی کارهای کوچک تر و وقت گیر، بر روی استراتژی های بهینه سازی تمرکز کرده و باعث رشد کسب و کار شوند.

در واقع صرف زمان بیشتر برای ساخت استراتژی تبلیغات و آزاد شدن ذهن از کارهای متفرقه باعث افزایش اثرگذاری استراتژی ها و نتایج بهتر خواهد شد.

دیجیتال مارکتینگ امکان بازاریابی از طریق همه شبکه های آنلاین را به شما می دهد.

درحالی که بسیاری از افراد تصور می کنند که ایمیل دیگر قدیمی شده است، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که ۷۲ درصد مردم ترجیح می دهند تبلیغات و پیشنهادهای محصول را از طریق ایمیل دریافت کنند. این یک دلیل قوی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی است.

بازاریابی از طریق ایمیل می تواند دقیقا مشتریانی که به محصولات شما علاقه مند هستند را هدف قرار دهد. ایمیل های مختلف در این بازاریابی می توانند به صورت کاملا خودکار برای مشتریان ارسال شوند و هیچ زحمتی برای تیم دیجیتال مارکتینگ نخواهند داشت. این ایمیل ها را حتی می توانید بر اساس سلایق مشتری شخصی سازی و جذاب تر کنید.

این یکی از جذاب ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ است. اینکه شما بتوانید از هر ابزاری که در دنیای آنلاین پیدا می شود، هر چقدر هم که به نظر قدیمی و از کار افتاده برسد، برای کسب درآمد و معرفی برند خود استفاده کنید، عالی است.

یک کمپین بازاریابی دیجیتال کامل به شما این امکان را می دهد که از هر طریقی که به شبکه آنلاین مربوط می شود، برند خود را به مشتریان خود معرفی کنید. البته این کار را به گونه ای انجام می دهد که مشتری احساس نکند که با تبلیغات زیاده از حد محاصره شده است.

  1. دیجیتال مارکتینگ مسیر رسیدن به اهداف تجارت را برای شما هموارتر می کند.

موفقیت در دنیای دیجیتال در گرو داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی است. با داشتن این استراتژی متوجه می شوید که پول های خود را برای سرمایه گذاری روی کدام بخش از تبلیغات هزینه کنید.

همچنین می توانید اطلاعات کاملی برای گرفتن تصمیمات بهتر و نحوه ایجاد اعتماد در مشتری کسب کنید. این تحلیل ها و برنامه ریزی ها مسیر رسیدن به اهداف تجاری و جلو زدن از رقیبان را برای شما هموارتر می کند.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ شیوه جدید از تبلیغات است که می تواند آدم هایی را که وقت زیادی از روز خود را در شبکه های آنلاین می گذرانند، به مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما تبدیل کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 91 جمعه 18 تیر 1400 نظرات (0)

برای تاریخ آغاز سبک رومانسک ، اتفاق نظر وجود ندارد ، پیشنهاد های مختلف از قرن ۶ تا ۱۱ میلادی برای اغاز این سبک وجود دارد ؛ این سبک تا روی کار امدن سبک گوتیک در قرن ۱۲ ، در اروپا پیش تاز بوده است.

نمونه هایی از معماری رومانسک را می توان در سرتاسر قاره اروپا یافت ، که آن را به اولین سبک معماری اروپایی از زمان معماری روم شاهنشاهی تبدیل کرده است.

رومانسک تلفیقی از سنت های رومی ، کارولینگی و اوتونی ، بیزانس و ژرمنی محلی بود. این سبک اولین سبک واقعا “اروپایی” معماری به حساب می آمده است.

این سبک محصول گسترش رهبانیت در قرن ۱۰ تا ۱۱ بود ؛زیرا ، برای اسکان بسیاری از راهبان و کشیشان و همچنین زائرانی که برای دیدن آثار مقدسین آمده بودند ، به کلیسا های بزرگتر نیاز بود. کلیسا های سبک معماری رومانسک به طور مخصوص قوس های نیم دایره ای برای پنجره ها ، در ها و شبستان ها دارند.

کلیسای رمانسک | چیدمانه

در رمانسک برای جلوگیری از آتش سوزی های ویرانگر طاق ها سنگ تراشی شده جایگزین طاق های چوبی شدند.

دوره های سبک معماری رمانسک

معماری رومانسک را می توان به طور کلی به ۲ دوره ی تقسیم کرد.

  • رومانسک اولیه یا همان آغازین First Romanesque :

رمانسک اولیه | چیدمانه

به ساختمان هایی در ایتالیا ، اسپانیا و بخش هایی از فرانسه اطلاق می شود که ویژگی های سبک رمانسک را در برمی گیرند و آن را با نام رمانسک لمباردی (Lombard Romanesque) نیز می شناسند.

این ساختمان ها در اواخر قرن ۱۰ میلادی و قبل از تأثیر صومعه کلونی (Cluny Abbey) بر روی معماری ساخته شده اند و در نتیجه ، بسیار ساده تر و غیر حرفه ای تر هستند.

دیوار های ضخیم ، عدم استفاده از مجسمه و به کار گرفتن طاق های تزئینی با الگو های ریتمیک از جمله ویژگی های رومانسک لمباردی (آغازین )به شمار می رود.

  • سبک رومانسک :

در سبک رومانسک استفاده از طاق ضربی و سنگ های صیقل داده شده رواج داشت. در این مرحله این معماری به حد کمال و تعالی خودش رسیده بود و به عنوان یک سبک معماری در تمام طبقات مانند پادشا هان ، کشیش ها و اشراف زادگان محبوبیت داشت و انها قصر ، کلیسا و خانه خود را به این سبک طراحی و معماری می کردند. از سبک رومانسک در انگلیس ، به عنوان معماری نورمن یاد می شود.

اصطلاح پیش رمانسیک بعضی مواقع به معماری آلمان در دوران کارولینگیان و اوتانیان اطلاق می شود در حالی که رمانسیک اولیه به ساختمان های ایتالیائی ، اسپانیائی و قسمتی از فرانسه که خصوصیات رمانسیک دارند گفته می شود.

ویژگی های سبک معماری رومانسک :

به طور کلی ویژگی های معماری رومانسک را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دیوار های ضخیم
  • ستون های مقاوم
  • طاق های رومی
  • برج های بزرگ

ساختمان های سبک معماری رمانسک دارای اشکال کاملاً مشخص ، غالباً با الگو و نقشه ای بسیار منظم ، متقارن و ساده است.

این سبک بر شیوه های معماری رومی ها استوار است و ویژگی هایی همچون دیوار های ضخیم ، طاق های گرد و برج های بزرگ که میراث معماری رومی است را داراست.

ساختمان های رومانسک سازه های بسیار محکمی با دیوار های ضخیم بودند. کلیسا های رومانسک عمدتا از سنگ ساخته شده اند ، مخصوصاً در یک سقف طاقدار بزرگ ، سنگین است. برای نگه داشتن آن سقف بزرگ سنگی به دیوار های ضخیم و ستونذ های گسترده احتیاج بود.

سازندگان نمی توانستند دیوار ها را خیلی برش بزنند ، بنابراین پنجره ها کوچک هستند. کلیسا های رومانسک به همین دلیل در داخل تاریک بودند.

کلیسا های رومانسک امروزه نیز بخصوص در انگلستان که قبلاً این سبک بسیار محبوب بود ، همچنان زنده مانده اند. کلیسای جامع دورهام ، که در بالا نشان داده شده است ، یک نمونه قابل توجه است.

در سبک معماری رومانسک ساختمان ها در واقع شباهت زیادی به بنا های روم باستان ندارند حتی اگر از بسیاری از عناصر مشابه استفاده کنند.

برخی از معماران این سبک و دوره را تنها پلیی برای انتقال معماری به سبک گوتیک می دانند اما نباید فراموش کرد این سبک شاید از دل عصر تاریکی (Dark Ages) بیرون آمد و به اروپا روشنایی بخشید و بسیاری از کلیسا های آلمان از جمله ۱۲ کلیسای رومانسک کلن (Twelve Romanesque churches of Cologne) به این دوره تعلق دارند.

یکی از مهم ترین ساختمان های رومانسک کشور آلمان ، کلیسای جامع اشپیر (Speyer Cathedral) است که در قرن ۱۱ میلادی ، بزرگ ترین ساختمان در دنیای مسیحیت و نمادی از قدرت خاندان سالیان (Salian) به شمار می رفت.

سبک معماری رمانسک | چیدمانه

سبک معماری رومانسک با کیفیت توده ای آن ، دیوار های ضخیمش ، طاق های گردش ، پایه ها محکم ، تاق های فنری برج های بزرگ و دالان های تزئین شده اش شناخته شده است.

ساختمان های سبک رومانسک شکل واضحی و خاصی را نشان می دهد و دارای نقشه های متقارن هستند بنابراین نمای کلّی آن ها نسبت به ساختمان های گوتیک که ساده تر به نظر می رسد.

اصطلاح رومانسک در حال حاضر برای دوران محدودتری از اواخر قرن ۱۰ تا قرن ۱۲ به کار می رود ؛ جهت توضیح روشی به کار می رود که قرون وسطایی شناخته شده و هنوز طاق های رومی را در خود دارد والبته خیلی ساده تر و نوعی با تکنیک های حاذقانه کمتر است.

 شرکت معماری چیدمانه

basalamati بازدید : 53 پنجشنبه 17 تیر 1400 نظرات (0)

از دید فیلیپ کاتلر بازاریابی بیش از هر عملکرد تجاری دیگری با مشتری سروکار دارد. به همین دلیل یکی از اصلی ترین اهداف در بازاریابی از دیدگاه فیلیپ کاتلر، ایجاد رضایت قلبی و فکری در مشتری با به کارگیری ابزارهای مدرن بازاریابی است. د

ر این دیدگاه بازاریاب ها باید تلاش کنند تا رضایت مشتری را به دست آورده و درعین حال برای شرکت منفعت مالی به ارمغان آورند.

به عقیده فیلیپ کاتلر بازاریابی مجموعه ای از فعالیت های انسانی است که وظیفه دارند مبادله و مصرف کالاها و خدمات را ساده تر کنند. بنا بر این تعریف در بازاریابی باید سه عنصر اصلی وجود داشته باشد:

  • دو یا چند طرف که به طور بالقوه به مبادله علاقه مند هستند.
  • هریک از این طرفین دارای چیزهایی هستند که برای سایرین ارزشمند است.
  • هرکدام از طرفین قادر به برقراری ارتباط و مبادله هستند.

ایرادهای اصلی تعریف بازاریابی از دیدگاه کاتلر

تعریفی که فیلیپ کاتلر برای بازاریابی چیست ارائه داده است، دارای چهار ضعف یا محدودیت است. به عبارت بهتر به دلایلی که در ادامه گفته می شود، نمی توان این تعریف را یک تعریف جامع و کامل از بازاریابی دانست.

  • عملکرد مربوط به تحقیقات بازاریابی و کشف تقاضا در بازاریابی از دیدگاه کاتلر پوشش داده نشده است. از سوی دیگر قسمت مربوط به افزایش تقاضا با استفاده از تبلیغات نیز در این تعریف وجود ندارد. کاتلر در این تعریف تنها بر روی جریان فیزیکی حرکت کالاها از مرکز تولید به مرکز توزیع متمرکز شده است.
  • این تعریف به رابطه نزدیک بین محصول و بازار یا عرضه و تقاضا اشاره نمی کند.
  • تعریف کاتلر از بازاریابی بر عملکرد مبادله، یعنی انتقال مالکیت که قلب بازاریابی است، تاکید نمی کند.
  •  در این تعریف اهمیت مدیریت بازاریابی که مسئول برنامه ریزی، سازمان دهی و انجام مارکتینگ از طریق ترکیب مناسب بازاریابی محصول، قیمت، تبلیغ و توزیع است، نادیده گرفته می شود.

بنابراین تعریف اصلاح شده بازاریابی از دیدگاه کاتلر به صورت زیر است: «بازاریابی به معنای کار با بازارها است. به این معنا که بازاریاب ها باید تلاش کنند تا بتوانند مبادلات بالقوه را افزایش دهند. این بدان معنا است که بازاریاب ها باید بر روی ویژگی هایی از محصول یا خدمت که در جهت رفع نیاز مشتری موثر است، مانور بدهند. همچنین بازاریابی یک فعالیت در میان گروهی از انسان ها است که سعی دارند از طریق فرایند مبادله، نیازها و خواسته های یکدیگر را تامین کنند.

بازاریابی از دیدگاه کاتلر : هنر یا دانش؟

به عقیده فیلیپ کاتلر بازاریابی ترکیبی از هنر و دانش است. در این فرایند هنر و دانش دست به دست هم داده اند تا بازارهای هدف را انتخاب کرده و آن ها را از آن خود کنند. به علاوه هنر مدیریت بازاریابی در نگهداری و رشد مشتری از طریق ایجاد و ارائه محصولات باارزش و برقراری یک ارتباط موثر با مشتری است. در این تعریف هدف از همه استراتژی های بازاریابی جلب رضایت بلندمدت است نه فریب کوتاه مدت!

بازاریاب ها باید افراد هنرمند و خلاقی باشند تا بتوانند برنامه های تبلیغاتی و فروش را به طور موثری طراحی کرده و ایده های جدید را برای توزیع محصولات توسعه دهند. از سوی دیگر آن ها باید دانشمندانی با توانایی تحلیلی قوی باشند تا بتوانند جنبه های استراتژیک و لجستیکی عملیات بازاریابی را نیز مدیریت کنند. بنابراین از دید کاتلر علم و هنر دو بال اصلی در بازاریابی هستند.

بر این اساس می توان گفت که بازاریابی از دیدگاه کاتلر سه فعالیت اساسی را در برمی گیرد:

  • کشف نیازها و تمایلات مصرف کننده که با استفاده از آن می توان فرصت های بازاریابی موجود را برای یک شرکت تشخیص داد.
  • تطبیق منابع و محدودیت های سازمانی با محصول که می تواند به شرکت در بهبود عملکرد مدیریتی و تطابق محصولات با نیازهای جامعه کمک کند.
  • تدوین و اجرای برنامه بازاریابی برای تحقق اهداف دوگانه سودآوری و جلب رضایت مشتری.

تعریف کاتلر از بازاریابی: نگاهی مدرن یا سنتی؟

بازاریابی فرایندی برای خرید و فروش محصولات و خدمات با در نظر گرفتن نیازهای مصرف کننده است. دنیای بازاریابی شامل همه فعالیت هایی است که یک فروشنده انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که یک شرکت می تواند از طریق فروش یک محصول با یک قیمت مشخص، سود کافی را به دست آورد.

در نمای سنتی بازاریابی یک فعالیت محصول محور است. فرایند بازاریابی در گذشته پس از تولید آغاز می شد. تولیدکنندگان چیزی را تولید می کردند که بتوانند آن را بفروشند. به طور کلی خبری از در نظر گرفتن نیازهای مشتری در این فرایند نبود. بلکه تعریف محصول محور بر این فرض استوار بود که ” هر آنچه تولید می شود، قطعا به فروش می رسد “.

اما مشتری مداری مفهوم مدرن بازاریابی است. در نمای مدرن بازاریاب ها باید نیازهای مشتری را تجزیه و تحلیل کنند. سپس این افراد فهرستی از کالاهایی را تهیه می کنند که تولیدکننده می تواند برای تامین نیازهای مشتری بر روی خط تولید خود قرار دهد.

به این ترتیب خواسته های مشتریان از طریق تبادل کالا و خدمات برآورده می شود. تعریف مدرن بازاریابی رضایت مشتری را در نظر گرفته و آن را در میان اولویت های خود قرار می دهد.

همان طور که از این تعاریف برمی آید، بازاریابی از دیدگاه کاتلر یک نگاه مدرن به بازاریابی است. زیرا در این تعریف همواره بر روی شناسایی نیازهای مشتری و تلاش در رفع آن ها تاکید شده است. بنابراین بازاریابی از دید فیلیپ کاتلر یک بازاریابی مشتری مدار است که به جای فروش محصول بر روی جلب رضایت مشتری تمرکز دارد.

بنابراین طبق تعریف کاتلر، برنامه بازاریابی با محصول شروع می شود و تا زمانی که خواسته مشتری کاملا برآورده نشده، به پایان نمی رسد. درنتیجه ممکن است این برنامه حتی تا مدتی پس از فروش نیز ادامه پیدا کند.

از دیدگاه کاتلر در دنیای رقابتی امروز تفکر بازار محور یک ضرورت است. مالباختگان از منظر کاتلر کسانی هستند که چیز خاصی برای عرضه به بازار ندارند. برندگان در حوزه بازاریابی امروز افرادی هستند که با دقت نیازها را تجزیه و تحلیل کرده و فرصت ها را شناسایی می کنند.

به این ترتیب می توانند بهترین پیشنهادها را برای جذب گروه های مشتری هدف ارائه دهند. پیشنهادهایی که کاملا منحصربه فرد هستند و هیچ رقیبی از آن ها استفاده نکرده است.

سخن پایانی

در دنیای تجارت امروز، بازاریابی جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. امروزه از مفهوم سنتی بازاریابی به عنوان تلاش برای افزایش هرچه بیشتر تعداد مشتری ها و توزیع فیزیکی محصولات، به یک مفهوم مدرن به نام ایجاد مشتری های وفادار رسیده ایم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن

basalamati بازدید : 108 پنجشنبه 17 تیر 1400 نظرات (0)

نام معماری سبک گوتیک را نویسندگان ایتالیایی از روی نام قبایل وحشی گوت ها که امپراطوری روم و فرهنگ کلاسیک آن را در قرن پنجم نابود کردند ، اقتباس کردند.

البته این سبک هیچ ارتباطی با این قوم ندارد ؛ به همین خاطر در ابتدا لفظ گوتیک توهین و تحقیر تلقی می شد ؛ زیرا ، این سبک تقارن هندسی سبک های گذشته را نداشت ولی از قرن ۱۹ به بعد دیدگاه ها به این سبک تغییر کرد و این بار لفظ گوتیک معنای مثبت گرفت و گوتیک به عنوان یکی از معروف ترین سبک های معماری شناخته شد.

مراحل معماری گوتیک

منشأ شروع آن شهر های شمال فرانسه شمال فرانسه بود و می توان ۳ مرحله برای سیر تکاملی سبک گوتیک در نظر گرفت 

  1. گوتیک آغازین

معماری گوتیک آغازین دوره متمایز شدن از هنر رومانسک و خودسازی و تکامل شیوه گوتیک است، که نیمه قرن دوازدهم میلادی را فرا گرفت و به انگلستان نیز نفوذ داشت. معماری گوتیک ابتدایی با دوباره ساختن کلیسای سن دنی پاریس، در فرانسه اغاز گردید.

  1. گوتیک پیشرفته ( متعالی )

سبک گوتیک متعالی در انگلیس رواج داشت ، بخش هایی از خانقاه کلیسای وست مینستر و شبستان و نمای غربی یورک مینستر (York Minster) در انگلیس به این سبک ساخته شده اند.

  1. گوتیک شعاع سان ( تابناک )

در نیمه ی اول سده سیزدهم پنجره های سبک معماری گوتیک در نوع خود بزرگترین تا آن روز بودند. نمونه زیبای آن کلیسای سنت شاپل در پاریس است. در گوتیک سبک مشعشع بیش ( بیشتر از ۷۰ درصد ) کل بنا را شیشه ها تشکیل می دادند.

عناصر سبک معماری گوتیک

عناصر کلاسیک در سبک معماری گوتیک می تواند با توجه به مکان ، سن و نوع ساختمان متفاوت باشد ، اما اغلب با ۵ عنصر اصلی معماری گوتیک مشخص می شود:

  • پنجره های بزرگ و رنگی
  • طاق های نوک تیز
  • طاق های آج دار
  • تکیه گاه های پروازی
  • تزئینات جزئی

 معماران به کمک این ویژگی ها می توانستند ساختمان های بلندتر و محکم تری را بنا کنند از جمله این بنا ها ، می توان کلیسای جامع سالزبری را نام برد ، که یکی از اولین نمونه های انگلیسی گوتیک آغازین است .

در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از این عناصر می پردازیم.

  • پنجره های بزرگ و رنگی

  در حالی که پنجره ها در بسیاری از ساختمان ها یافت می شوند در بنا های سبک معماری گوتیک این امر به شدت نمود دارد .این پنجره که به طور معمول  بلند و قوسی و دایره شکل هستند که شیشه های رنگی آنها به دقت برش خورده ؛ این موضوع به معماران اجازه می داد تا نور خیره کننده تری را وارد ساختمان کنند.

شیشه کاری پنجره ها که غالبا رنگی هستند ، نکات و صحنه های دقیق از داستان های کتاب مقدس را به نمایش می گذارند.

  • طاق های نوک تیز

 ویژگی اصلی بسیاری از بناهای سبک معماری گوتیک ، طاق های نوک تیز است که به طور گسترده ای  می توان در اکثر کلیساها و بناهای گوتیک یافت.

به جای استفاده از طاق های عریض و دایره شکل، که مشخصه معماری رومانسک بود ، معمارانی سبک گوتیک قوس های بلند ، باریک و نوک تیزی که از سبک معماری اسلامی اقتباس شده بود را در معماری بنا ها به کار می بردند.این  طاق ها ارتفاع هر کلیسایی را بیشتر می کند و به طور نمادین به سمت آسمان نشانه می رود.

  • طاق های آج دار

بخاطر وجود سقف های بلندتر و پنجره های بزرگ تر  در سبک معماری گوتیک ، معماران از روش جدیدی برای پشتیبانی و استقامت سازه استفاده کردند که طاق های آجدار نامیده می شود. طاق هایی که به منظور حمایت از سقف گرد شده و موازی یکدیگر قرار گرفته اند.

این طاق های متقاطع علاوه بر نمایش زیبایی ، پشتیبانی و حفاظت  بیشتری از ساختمان های بلند می کنند.

  • قوس جناغی

 علاوه بر این تکنیک های پیشرفته طاق سازی ، معماران گوتیک روش منحصر به فرد دیگری را برای پشتیبانی ساختاری به کار گرفتند: قوس جناغی.

این سازه های سنگی با توزیع برابر وزن سنگین سقف به سطوح پائین تر و محکم تر ، ساختمان ها را تقویت کردند.تکیه گاه های پرواز استحکام کلیساهای جامع را تضمین می کند ، بنابراین معماران نیازی به قربانی کردن دیوارهای بلند و پنجره های بزرگ سبک معماری گوتیک ندارند.

  • جزئیات تزئینی

ویژگی نهایی که در معماری گوتیک یافت می شود وجود عناصر تزئینی  است. این تزئینات شامل ستون های تزئین شده  ، مجسمه شخصیت های دینی و تاریخی و گلدسته ها است که در ساختمان های سبک معماری گوتیک استفاده می شود.

basalamati بازدید : 43 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید و انتخاب کفپوش به آن دقت کنید، اطلاعات لازم در مورد مقایسه موکت و پارکت است.

برای انتخاب بهتر کفپوش باید سبک و نوع دکوراسیون منزل خود را بشناسید.

با وجود این که در طی سال های اخیر برخی از مالکان استفاده از طرح های جدید پارکت، سرامیک و … را ترجیح می دهند، طراحی و تولید موکت ها امروزه به گونه ای است که به اندازه یک پارکت یا حتی بیشتر از آن زیبایی دارد و نظر هر مخاطبی را جلب می کند.

با توجه به این که انواع و اقسام موکت ها با طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند، برای همه قسمت های منزل خود می توانید از رنگ ها و طرح ها و ضخامت های مختلف به عنوان کفپوش زیبا استفاده کنید.

در این مقاله به طور کامل با مزایا و معایب پارکت و موکت و مقایسه موکت یا پارکت می پردازیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر و دید بازتری انتخاب کنید.

موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

موکت بهتر است یا پارکت؟

طی سال های اخیر با افزایش تنوع در انواع کفپوش ها برای منازل، خرید و انتخاب گزینه مناسب برای خریداران دشوارتر شده است؛ حتی اگر خانه مدرن و مینیمال هم داشته باشید، با خرید موکت با استایل های مدرن و شیک، می توانید زیبایی منزل خود را چند برابر کنید. برای مثال برای پذیرایی از موکت های طرح دار و تخت استفاده کنید و برای اتاق های نشیمن و اتاق کودکان، موکت های بلند و فانتزی را خریداری کنید.

یکی از بهترین مزایایی که موکت در مقایسه با پارکت دارد، احساس راحتی و گرمای بیشتر است.

پس از چند ساعت ایستادن یا نشستن روی سطوح دیگر مانند: پارکت و سرامیک و … احساس خستگی خواهید کرد.

همچنین موکت عایق بهتری برای شکستگی و افتادن اجسام است. اگر از موکت به عنوان کفپوش استفاده کرده باشید، در صورت سقوط اجسام مختلف روی زمین، می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که نمی شکند.

مناسب ترین کفپوش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خانه مکان امنی است که بعد از کار در آن احساس راحتی می کنید. به همین دلیل حضور در مکانی امن، راحت و گرم در ایجاد فضایی آرامش بخش اهمیت زیادی دارد.

عوامل مختلفی برای انتخاب و خرید کفپوش تأثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به نوع طراحی داخلی، دوام، کیفیت، ایمنی کفپوش، هزینه و شستشو اشاره کرد.

کلیه المان هایی که برای منزل انتخاب می کنید، باید با یکدیگر هماهنگی و تناسب داشته باشند. برای مثال: اگر سبک مدرن و مینیمال دوست دارید، از خریدن وسایل اضافه؛ کفپوش های پر زرق و برق و … خودداری کنید.

حتی با خرید موکت های فانتزی با سبک مدرن، می توانید فضای خانه را تبدیل به مکانی گرم، ایمن و زیبا کنید. چنانچه هرکدام از کفپوش هایی که امروزه عرضه می شوند را انتخاب کنید، باید به هزینه های نصب، کیفیت و نوع نگه داری آن نیز توجه داشته باشید.

در مقایسه با انواع کفپوش های به روز، هزینه خرید و حتی نصب موکت بسیار کم تر بوده و نگه داری از آن به دلیل عدم نیاز به شستشو و تمیز کردن مداوم بسیار آسان تر است.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی، ریختن آب و لیز خوردن روی کفپوش ها، شکستن اجسام و … امری اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین توجه داشته باشید که در صورت لزوم برای تعویض کفپوش، قدرت خرید کدام کفپوش را دارید.

یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از افراد به ویژه خانم ها خرید موکت را به کفپوش ترجیح می دهند، شستشوی آسان است. سایر کفپوش های دیگر مانند پارکت، سرامیک و لمینت، معمولاً هرروز نیاز به شستشو و صرف زمان زیادی دارند که برای برخی سخت و زمان بر خواهد بود.

استفاده از پارکت | شرکت ت کارپت

مقایسه موکت و پارکت

با توجه به آنچه در قسمت قبل به آن اشاره شد، کفپوشی مناسب است که گرم، ایمن، با کیفیت باشد و شستشوی آن آسان و سریع انجام شود. با این وجود در این قسمت از مقاله نیز به مقایسه موکت و پارکت می پردازیم تا با دید بازتری انتخاب و خرید کنید.

  • افزایش تنوع در موکت

موکت ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و خریدار می تواند برای هر قسمت از منزل انواع موکت ها با ضخامت و رنگ های مختلف را خریداری کند.

  • احساس گرمی و لطافت

موکت در مقایسه با سایر متریال ها به دلیل جنس نرمی که دارد، احساس لطافت و گرمی خاصی را خود به همراه دارد. همچنین موقع راه رفتن سر و صدای سخت و زیادی تولید نمی کند. خرید موکت و نصب آن به عنوان یک عایق گرما در انتقال دمای سرد از کف منزل به محیط داخل جلوگیری می کند.

  • مقاومت در برابر سقوط اجسام یا افراد

الیافی که برای ساخت موکت استفاده می شوند، باعث افزایش مقاومت آن در برابر صدمات مختلف مانند سقوط اجسام می شود. موکت مقاومت بالایی دارد و برای منازلی که افراد مسن یا کودکان خردسال در آن ها زندگی می کنند، مناسب هستند.

  • هزینه نصب کم

پس از انتخاب و خرید پارکت متناسب با فضایی که در اختیار دارید، باید به هزینه های نصب نیز دقت داشته باشید. هزینه نصب پارکت بنا بر متراژ مربع متر فضا محاسبه می شود که ممکن است از عهده پرداخت برخی افراد خارج باشد؛ اما هزینه نصب موکت آسان بوده و حتی خریدار به راحتی می تواند نصب کند.

  • نظافت آسان

نظافت موکت در مقایسه با سایر کفپوش ها ازجمله پارکت، لمینت، سرامیک و … آسان تر است و با جارو برقی به راحتی و در زمان کم همه قسمت ها تمیز می شوند.

  • هزینه کم تر

موکت ها به طور کلی به صورت رولی هستند و با الیاف مصنوعی و در برخی موارد با الیاف طبیعی ساخته می شوند، به همین دلیل قیمت آن ها کم تر و مقرون به صرفه تر از سایر کفپوش ها ازجمله پارکت و سرامیک است.

  • قابلیت تعویض آسان

اگر پس از مدتی بخواهید رنگ موکت یا کفپوش را تعویض کنید، حتی اگر برای نصب موکت زیر آن از چسب استفاده کرده باشید، می توانید آن را جدا کرده و مجدداً موکت دیگری نصب کنید. همچنین اگر قسمتی از کفپوش های دیگر مانند سرامیک آسیب ببینند، شاید مجبور باشید کل فضا را تعویض کرده و مجدداً هزینه کنید.

مقایسه موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

بهترین موکت یا پارکت را از کجا بخریم؟

پس از شناخت مزایا و معایبی که کفپوش های مختلف دارند، انتخاب و خرید از مراکز خرید مطمئن و معتبر اهمیت زیادی دارد.

فروشگاه زت کارپت با سابقه درخشان در زمینه تولید، عرضه و نصب انواع و اقسام موکت ها، تأمین کننده انواع موکت برای ادارات، هتل ها، منازل، سالن های آمفی تئاتر و … است.

این فروشگاه با در اختیار داشتن و عرضه بیش از ۵۰۰۰ نوع طرح، نوع و رنگ از موکت های برند آمریکا و اروپایی پاسخگوی نیاز و سلایق مختلف خریداران است. همچنین در صورتی که برای انتخاب نوع موکت منزل یا محل کار خود مردد هستید، کارشناسان این تیم با ارائه مشاوره به شما در خرید اصولی و آسان کمک خواهند کرد.

منبع: موکت زت

basalamati بازدید : 44 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

در حالت کلی سرامیک کف به چهار دسته کلی قابل تقسیم است. همچنین بر اساس محل و نوع کاربرد آن را به سرامیک دیواری و کف تقسیم می کنند. از سوی دیگر می توان سرامیک را بر اساس پوشش رویه آن به لعاب دار و بدون لعاب تقسیم کرد. در ادامه انواع کفپوش سرامیک را در چهار دسته کلی بررسی می کنیم.

  • سرامیک کاشی

سرامیک کاشی | تهران دیزاین

این نوع کفپوش از دانه های بلورین و متخلخل ظریفی تشکیل می شود و در حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد ساخته می شود. کاشی در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب ساخته مشود و رویه لعابی کاشی معمولا شکلی براق یا مات ، ساده یا گل دار و رنگی دارد.

  • سرامیک گرانیتی

کفپوش سرامیکی گرانیتی | تهران دیزاین

این نوع سرامیک از خاک رس تهیه می شود و کربنات کلسیم در بافت آن وجود ندارد. از سوی دیگر سرامیک گرانیتی فاقد لعاب است. به همین دلیل برای براق ، درخشان و شیشه ای کردن آن سطح بیرونی سرامیک را با کمک سنگ ساب پولیش می کنند. این نوع سرامیک نیز در طرح های متفاوتی مانند فلفل نمکی ، رستیک و رگه ای تولید می شود.

  • سرامیک پرسلانی

سرامیکی پرسلانی | تهران دیزاین

این مدل کفپوش سرامیکی در دمای بابایی پخته می شود و به همین دلیل مانند شیشه ، تخلخل کمی پیدا می کنند. سرامیک پرسلانی نسبت به سرامیک معمولی ضخامت بیشتری دارد و آب کمتری جذب خود می کند. همچنین این نوع کفپوش را در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب تولید می کنند.

  • سرامیک موزاییکی

این مدل کفپوش با استفاده از قطعات ریز لعاب دار و یا بدون لعاب تولید می شود. همچنین تنوع رنگ و طرح در این مدل سرامیک بالا است و شکل آن معمولا به صورت مربع ، هشت گوش ، شش گوش ، مستطیل و … است.

انتخاب رنگ مناسب انواع کفپوش سرامیکی

در حال حاضر سرامیک کفپوش در رنگ های متنوعی تولید می شود و تقریبا همه سلیقه ها را پوشش می دهد. با توجه به گستره زیاد رنگ های کفپوش سرامیکی ، بهتر است برای داشتن دکوراسیونی زیباتر ، رنگ مناسب را انتخاب کنید. در ادامه به برخی رنگ های رایج سرامیک اشاره می کنیم.

  • انواع کفپوش سرامیکی که در طیف رنگی کرم تا قهوه ای متغیر است ، تقریبا با هر نوع دکوراسیونی هماهنگی و هارمونی ایجاد می کند.
  • سرامیک با رنگ کرم گزینه مناسبی به عنوان کفپوش پذیرایی خانه های با متراژ کوچک است.
  • سرامیک سفید با شفافیت بالای خود ، فضا را بزرگ تر نشان می دهد و گزینه مناسبی برای خانه های با دکوراسیون مدرن است.
  • اگر به دنبال ایجاد حسی قدیمی ، سنتی و نوستالژیک در فضای خانه هستید ، سرامیکی با رنگ خاک رس انتخاب کنید.
  • رنگ سیاه در سرامیک کف ، دکوراسیونی خاص و شیک از منزل شما به نمایش می گذارد. از سوی دیگر این رنگ گزینه مناسبی برای فضای آشپزخانه است.
  • برای ایجاد حسی شاد ، لوکس و شیک در دکوراسیون داخلی ، رنگ یشمی سرامیک را انتخاب کنید. این رنگ در انتخاب انواع کفپوش سرامیکی ، فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد می کند.
  • رنگ آبی سرامیک ، جذابیت خاصی دارد؛, به خصوص زمانی که با سرامیک رنگ قهوه ای ترکیب شود.
  • کفپوش سرامیکی با رنگ خاکستری و طوسی نیز مناسب محیط های با رفت و آمد زیاد است که احتمال آلودگی در آن ها بیشتر است.

مزایای انواع کفپوش سرامیکی

  • کفپوش های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت دارد. به همین دلیل گزنه مناسبی برای فضاهای با رطوبت بالا مانند حمام و آشپزخانه است.
  • سرامیک کف دوام و ماندگاری زیادی دارد و به طور معمول بین ۱۰ تا ۲۰ سال عمر می کند.
  • مراقبت و نگهداری از انواع کفپوش سرامیکی ، تقریبا آسان و راحت است. لکه های مایعات که روی سطح سرامیک ریخته می شود ، به راحتی با کمک یک دستمال برطرف می شود.
  • تنوع بالا در طرح و رنگ ، این محصول را گزینه مناسبی برای فضاهای مختلف و دکوراسیون های متفاوت می کند.
  • قیمت انواع کفپوش های سرامیکی نسبت به سایر کفپوش ها تقریبا مقرون به صرفه است و همه افراد با بودجه های متفاوت ، توان خرید انواع مختلف این کفپوش را دارند.

معایب کفپوش سرامیکی

  • انواع سرامیک کف نمی توانند به خوبی حرارت را انتقال دهند. به همین دلیل در فصول سرد سال سرمای زیادی را انتقال می کنند. البته در مقابل همین عیب در تابستان ، نوعی مزیت محسوب می شود و سرامیک ، تبدیل به کفپوشی با خنکی زیاد است. این مسئله باعث می شود که کفپوش سرامیک ، گزینه مناسبی برای مناطق گرمسیری باشد.
  • انواع آن ها نصب سختی دارند و هنگام نصب نیاز به انواع متخلف ملات و ابزار دارند. از سوی دیگر روند نصب این کفپوش نیاز به تبحر بالایی دارد و اگر افراد غیر حرفه ای این کار را انجام دهند ، نصب سرامیک زمان بر و همراه با خطا خواهد بود.
  • سرامیک کف وزن بالایی دارد. شاید این مسئله از نظر شما اهمیت نداشته باشد؛ اما نصب آن را دشوار می کند و در افزایش هزینه نصب تاثیر گذار است. به خصوص زمانی که قرار باشد کفپوش سرامیکی در طبقات بالای یک آپارتمان نصب شود.

طرح های مختلف کفپوش سرامیکی

کفپوش سرامیکی | تهران دیزاین

انواع مختلف این کفپوش در طرح های مختلفی مانند طرح چهارخانه ، لوزی ، حصیری ، زیگزاکی و … قابل نصب است. هر کدام از این طرح ها مناسب فضاهای مختلفی هستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • سرامیک کف با طرح چهارخانه ، چیدمانی مرتب در کفپوش به نمایش می گذارد.
  • سرامیک با طرح لوزی که با زاویه ۴۵ درجه در کنار هم قرار می گیرند ، باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شوند.
  • سرامیک با طرح حصیری با شکل مستطیلی و با زاویه ۹۰ درجه در کنار هم نصب می شوند و طرحی شبیه پارکت ایجاد می کنند.
  • سرامیک کفپوش با چیدمان چرخ دنده ای ، طرحی جالب به نمایش می گذارد. برای این کار یک سرامیک مربعی کوچک در وسط قرار می گیرند و سرامیک مربعی با ابعاد بزرگ تر در اطراف مربع کوچک قرار می گیرند.
  • در چیدمان زیگزاگی سرامیک کفپوش ، می توان از رنگ های مشابه و یا مختلف استفاده کرد و طرحی جالب ایجاد کرد.
  • کفپوش سرامیکی با طرح پارکت ، جایگزین مناسب چوب است.
  • سرامیک با طرح سنگ زیبایی خاصی در فضا ایجاد می کند و شکلی طبیعی دارد.
  • طرح سه بعدی سرامیک ها گزینه مناسبی برای رستوران ، پذیرایی ، استخرها ، سرویس بهداشتی و حمام است.
  • برخی از سرامیک های کف با طرح های تزیینی و در طرح فرش تولید می شود که نصب آن در کف پذیرایی زیبایی خاصی ایجاد می کند.
  • اگر سرامیک ها به شکل شش ضلعی در کنار هم قرار بگیرند ، فرمی شبیه کندو پیدا می کنند و گزینه مناسبی برای حمام و سرویس بهداشتی است.
  • شرکت تهران دیزاین سنتر
basalamati بازدید : 50 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی است که با سلول های بدن کاملا سازگار است. ایمپلنت دندان جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته است.

از ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن یک یا تعدادی از دندان می توان استفاده کرد. ایمپلنت به صورت ثابت و دائمی در محل دندان یا دندان های از دست رفته کاشته می شود. به همین دلیل ایمپلنت دندان ، با نام دیگر کاشت دندان نیز شناخته می شود.

ایمپلنت دندان باید توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت انجام شود. در این جراحی ، لثه شکافته می شود و ایمپلنت با استخوان فک جوش داده می شود. حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد تا ایمپلنت با استخوان فک به صورت کامل جوش بخورد.

پس از جوش خوردن کامل ایمپلنت ، از پروتز دندان برای روکش دندان استفاده می شود. از دست دادن یک یا چند دندان علاوه بر مشکلاتی که برای هضم کردن غذا به وجود می آورد ، در زیبایی چهره نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

اجزای ایمپلنت دندان | شرکت نخ دندان مینا

اجزای ایمپلنت دندان

برای ایمپلنت دندان از اجزای مختلفی استفاده می شود. این اجزا ، با تغییر و پیشرفت تکنولوژی به صورت مداوم در حال تغییر و تکامل هستند.

در حالت کلی ایمپلنت دندان از 7 قسمت اصلی و مهم تشکیل شده است. در ادامه می خواهیم بررسی کوتاهی درباره این اجزا داشته باشیم.

  • اباتمنت

اباتمنت قطعات ریزی هستند که به ایمپلنت دندان متصل می شوند. پس از این که کاشت دندان انجام شد و محل نرم استخوانی کاشت دندان بهبود پیدا کرد ، اباتمنت روی ایمپلنت دندان وصل می شود. در حالت کلی اباتمنت قطعه ای است که فیکسچر و پروتز یا روکش دندان را به هم متصل می کند.

اباتمنت انواع مختلفی دارد و می توان آن را به دو صورت آماده و سفارشی تهیه کرد. اباتمنت های آماده به صورت پیش ساخته در شکل ها ، اندازه ها و نوع های مختلف در دسترس هستند. اباتمنت های سفارشی براساس فک و سایز بیمار به صورت خصوصی ساخته می شوند.

برای تهیه و ساخت اباتمنت از فلزهایی با جنس تیتانیوم، طلا، فولاد و زیرکونیوم استفاده می شود. هر یک از این جنس ها دارای خواص مخصوص به خود هستند. معمولا سازگاری زیادی با سلول های دندان طبیعی دارند. از ویژگی مهم آن ها می توان به ضد زنگ بودن اشاره کرد.

  • فیکسچر

فیکسچر یکی از اجزای ایمپلنت دندان است که نقشی اساسی در کاشت دندان ایفا می کند. شکل ظاهری فیکسچر از قدیم تا به امروز تغییر کرده است.

در ابتدا فیکسچر به شکل میخ صاف در کاشت دندان استفاده می شد ولی امروزه به شکل پیچ شیار دار در ایمپلنت دندان استفاده می شود. این قطعه پیچی شکل در داخل استخوان فک گذاشته می شود و ظاهر آن هرگز دیده نمی شود.

جنس فیکسچر معمولا از آلیاژ تیتانیوم است. آلیاژ تیتانیوم به دلیل ویژگی های فلزی که دارد ، یکی از بهترین و مناسب ترین فلزها برای ساخت اجزای ایمپلنت دندان است. تیتانیوم در مقابل خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

فیکسچر دندان در اندازه ها و سایزهای مختلفی تولید می شود. برای کاشت هر یک از دندان ها از سایز متناسب با آن دندان فیکسچر به کار برده می شود.

فیکسچر ایمپلنت دندان | شرکت نخ دندان مینا

  • هیلینگ اباتمنت

از اجزای ایمپلنت دندان می توان به هیلینگ اباتمنت اشاره کرد. هیلینگ اباتمنت با نام جینجیوال فرمر نیز شناخته می شود. از این قطعه برای رشد اصولی بافت نرم لثه در اطراف ایمپلنت دندان استفاده می شود.

هیلینگ اباتمنت از تشکیل شدن پلاک دندانی در اطراف فیکسچر جلوگیری می کند. این موضوع باعث پیشگیری از عفونت در نواحی کاشت دندان می شود.

این قطعه در زمان دوره بهبودی کاشت دندان روی فیکسچر باقی می ماند. پس از گذشت این مدت از ایمپلنت جدا می شود. سپس اباتمنت به فیکسچر متصل می شود.

  • ایمپرشن کوپینگ

ایمپرشن کوپینگ قطعه ای است که ایمپلنت دندان متصل می شود و قالب گیری دندان روی آن انجام می شود. وظیفه اصلی ایمپرشن کوپینگ ، تعیین دقیق مکان پروتز یا همان روکش دندان است.

عملیات قالب گیری و تعیین مکان روکش دندان در آزمایشگاه انجام می شود. به طور کلی فک مدل سازی شده با استفاده از ایمپرشن کوپینگ در ایمپلنت دندان استفاده می شود. ایمپرشن کوپینگ دارای انواع مختلف است و این انواع در قالب گیری های بسته و باز استفاده می شوند.

  • کاور اسکرو

یکی دیگر از اجزای ایمپلنت دندان کاور اسکرو است. کاور اسکرو قطعه پیچ مانند کوچکی است که روی فیکسچر گذاشته می شود. کاور اسکرو روی پایه ایمپلنت گذاشته می شود.

مهم ترین کاربرد کاور اسکرو ، جلوگیری از ورود هر نوع آلودگی و باکتری به اطراف ناحیه بافت فیکسچر است. بنابراین نقش مهمی در بین اجزای ایمپلنت دندان ایفا می کند و باعث جلوگیری دندان از عفونت های احتمالی می شود. این عفونت ها شامل ورود خون و مواد غذایی نیز می شود.

کاور اسکرو ایمپلنت | شرکت نخ دندان مینا

  • آنالوگ

آنالوگ قطعه ای فلزی است که برای مدل سازی فک بیمار در ایمپلنت دندان استفاده می شود. پس از انجام جراحی و با گذشت 3 تا 4 ماه ، قالب گیری انجام می شود و آنالوگ به ایمپرشن کوپینگ پیچ می شود.

قالب گیری به کمک گچ و در اطراف دندان کاشته شده در داخل دهان انجام می شود. آنالوگ همان مدل شبیه سازی شده از فیکسچر است.

منبع: شرکت نخ دندان مینا

basalamati بازدید : 45 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

در صورتی که دندانپزشک کودکان از تخصص کافی برخوردار نباشد، کودک با مشکلاتی جدی مواجه می شود. درمان ها و ترمیم های ساده روی دندان کودکان می تواند نتایج مهمی به همراه داشته باشند.

بنابراین باید دندانپزشک کودکان ویژگی های خوب یک دندانپزشک را داشته باشد تا هم درمانی صحیح و کامل حاصل آید و هم خانواده ها با مشکلات و نگرانی ها مواجه نباشند. در این مقاله قصد داریم شما را با خصوصیات یک دندانپزشک کودکان خوب آشنا کنیم.

رفتار و اخلاق مناسب دندانپزشک با کودکان

در ابتدای مراجعه کودکان به مطب دندانپزشکی باید استقبال گرم و صمیمانه ای از آن ها شود. هر کودکی با دیدن پزشک و لوازم پزشکی و مانتو سفید ناخودآگاه دچار ترس و دلهره می شود.

برخی از آن ها با گریه و ناراحتی ترس خود را ابراز می کنند و برخی دیگر ترس درونی دارند. استقبال گرم دندانپزشک می تواند باعث از بین رفتن ترس کودک و اعتماد او به دندانپزشک باشد. آرام بودن و ترس نداشتن کودک می تواند روند معالجه دندان را بهتر پیش ببرد.

رفتار و اخلاق مناسب دندانپزشک با کودکان | شرکت نخ دندان مینا

به هنگام معالجه دندانپزشک کودکان بهتر است با کودک رفتاری ملایم و دوستانه داشته باشد. ترمیم و درمان دندان مدت زمان تقریبا طولانی لازم دارد. در این مدت زمان دندانپزشک باید حس آرامش و امنیت را به کودک انتقال دهد. همچنین با صحبت های کوتاه و مهربانانه کودک را تشویق کند.

دندانپزشک کودکان با داشتن رفتاری شوخ طبعانه با کودک، می تواند اعتماد کودک را جلب کند. در این صورت کودک با راحتی و تمایل بیشتری جلسات بعدی درمان را ادامه می دهد.

کودکان گاهی به دلایل مختلف با پزشک همکاری نمی کنند، دندانپزشک کودکان با صبوری می توانند کودک را راضی به ادامه معالجه کنند.

صبوری در معالجه از خصوصیات یک دندانپزشک کودکان خوب است. در حالت کلی، رفتار با کودکان در مطب دندانپزشکی باید کودک محور باشد و آرامش روانی کودک به طور کامل فراهم باشد. یک پزشک خوب هرگز نباید با خشم و عصبانیت با کودک رفتار کند.

متناسب بودن فضای مطب با کودکان

فضای مطب دندانپزشکی کودکان باید متفاوت تر از بزرگسالان باشد. کودکان همیشه دوستدار شادی و رنگ های شاد هستند. در ساختار فضای مطب باید از ترکیب های رنگی شاد و آرام بخش استفاده شود. رنگ ها تاثیر بسیار مهمی در انتقال امنیت و آرامش می توانند داشته باشند.

اسباب و لوازم موجود در مطب دندانپزشکی کودکان مانند میز و صندلی و… باید لطیف و سازگار با روحیه کودکان باشد. روی دیوارها به جای نصب تابلوهای گنگ، می توان از نقاشی ها و کارتون های شاد و کودکانه استفاده کرد.

بهتر است در مراکز دندانپزشکی کودکان، اتاق های بازی مخصوص کودکان وجود داشته باشد. کودکان می توانند مدت زمان انتظار خود را در اتاق های بازی و سرگرمی سپری کنند. در این صورت آن ها گذر زمان را احساس نمی کنند و خسته و کلافه نمی شوند.

بهتر است بین زمان ورود کودک به مرکز دندانپزشکی و مراجعه او به مطب پزشک، فاصله زمانی معینی وجود داشته باشد. این فاصله زمانی باعث کاهش اضطراب و استرس کودک می شود.

متناسب بودن فضای مطب با کودکان | شرکت نخ دندان مینا

استفاده از تجهیزات مخصوص دندانپزشکی کودکان

در دندانپزشکی از تجهیزات و ابزارهای مختلف و زیادی استفاده می شود. هر یک از این ابزارها شاید به نوبه خود باعث درد و ترس کودک باشند. در ابتدای معالجه برای این که کودک درد کمتری را احساس کند از داروهای بی حسی مخصوصی استفاده می شود. این داروها با سیستم بدنی کودک متناسب هستند و باعث کاهش احساس درد می شوند.

برای معالجه های مختلف مانند ترمیم دندان، کشیدن دندان و… باید از داروهای بی حسی مخصوص کودکان استفاده شود. داروی بی حسی به کمک آمپول کنار دندان تزریق می شوند. تزریق آمپول همیشه برای کودکان دردآور و دلهره آور است.

دندانپزشک کودکان می تواند قبل از تزریق آمپول از بی حسی های موضعی در محل مورد نظر استفاده کند. این بی حسی های موضعی دارای طعم های مختلف مانند طعم میوه ها هستند.

با استفاده از تجهیزات مخصوص دندانپزشکی کودکان می توان آرامش بیشتری به کودک منتقل کرد. در برخی مواقع بهتر است دندانپزشک کودکان ابزارهای مورد استفاده را به کودک معرفی کند تا کودک احساس امنیت داشته باشد.

مهارت و تخصص دندانپزشک

دندانپزشک کودکان نسبت به دندانپزشک بزرگسالان باید از مهارت، تخصص و تجربه بیشتری برخوردار باشد. کودکان دارای دندان های شیری و دائمی هستند. معالجه و درمان هریک از این دندان ها به تخصص کافی نیاز دارد.  همچنین با توجه به حساس و ظریف بودن دندان کودکان، باید برخورد ملایم و حرفه ای با دندان ها شود.

دندانپزشکی کودکان | شرکت نخ دندان مینا

مدت زمان معالجه دندان کودکان باید کمتر از بزرگسالان باشد. معمولا کودکان زود خسته می شوند و تا یک زمان کوتاهی با پزشک همکاری می کنند.  بنابراین دندانپزشک باید سریع تر کار درمانی خود را انجام دهد.

معالجه صحیح و سریع دندان به مهارت کافی نیاز دارد. به هنگام معالجه می توان به روش های مختلف و با گفت وگوهای هدفمند کودک را سرگرم کرد. به این ترتیب کودک در مراحل حساس معالجه حواس پرت می شود و خستگی زیادی احساس نمی کند. تمامی این روش ها به مهارت دندانپزشک بستگی دارد.

در دسترس بودن دندانپزشک کودکان

کودکان به دلیل مصرف بالای تنقلات و عادات بد غذایی، با خرابی یا  پوسیدگی دندان های خود مواجه می شوند. بنابراین دندان کودکان به مراقبت های بیشتری نیاز دارند. از طرفی برای معالجه دندان کودکان بهتر است به یک دندانپزشک کودکان مراجعه شود.

مراجعه به دندانپزشک های مختلف احساس امنیت و آرامش کودک را به هم می زند. پس بهتر است از دندانپزشکی کمک گرفته شود که همیشه در دسترس باشد. در صورت بروز هر نوع مشکل دندان درد یا مشاهده لکه های سیاه روی دندان، به راحتی بتوان به دندانپزشک مراجعه کرد.

معمولا دندانپزشک خوب با بیماران کودک خود رابطه ای دوستانه برقرار می کند. این رابطه دوستانه کمک بسیار خوبی برای داشتن نتایج درمانی خواهد بود.

شرکت: نخ دندان مینا

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟